1612-62

کسب قهرمانی جوانان
نخستین حضور تاریخی‌بانوان وزنه‌بردار

1612-63

1612-64

رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی «اورگنج» ازبکستان با رقابت ۲۴۸ شرکت‌کننده دختر و پسر از ۲۲ کشور برگزار شد.
به گزارش مهر، رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان آسیا در حالی به پایان رسید که در بخش دختران ۱۰۷ وزنه بردار از ۱۶ کشور و در بخش پسران ۱۴۱ وزنه بردار از ۱۹ کشور در این دوره از مسابقات حضور داشتند. تیم های وزنه برداری نوجوانان دختر و پسر همچنین تیم جوانان پسر کشور با ۲۰ وزنه بردار در این مسابقات شرکت داشتند. در نهایت تیم جوانان پسر به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های نوجوانان پسر در رده چهارم و همچنین تیم ملی ۴ نفره نوجوان دختر در رده نهم ایستادند.
تیم وزنه برداری جوانان توانست بالاتر از ازبکستان میزبان با کسب ۱۹ مدال رنگارنگ (۷ طلا، ۶ نقره و ۶ برنز) توسط حسین سلطانی سه مدال طلا در دسته ۷۷ کیلوگرم، عارف خاکی یک طلا، یک نقره و یک برنز و افشین طاهری یک نقره و یک برنز در دسته ۸۵ کیلوگرم، رسول معتمدی دو نقره و یک برنز در دسته ۹۴ کیلوگرم، امیر عزیزی سه برنز در دسته ۱۰۵ کیلوگرم، محمد حسین رئیسی دو نقره و آرمان محمدزاده سه طلا در دسته ۱۰۵+ کیلوگرم و کسب ۵۹۱ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یابد.
تیم نوجوانان هم با ۱۲ مدال ( ۴ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز) توسط محمد توفیق پوزش یک نقره در حرکت یکضرب دسته ۸۵ کیلوگرم، امیررضا عسگری دون یک طلا در یکضرب و دو نقره در دوضرب و مجموع و پوریا اسکندرزاده دو برنز درحرکت دوضرب و مجموع دسته ۹۴ کیلوگرم، رضا اسدی سه برنز و علیرضا یوسفی سه طلا با جمع آوری ۴۸۱ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد.
همچنین، در بخش بانوان که برای اولین بار در مسابقات بین المللی حاضر شده بودند، تیم نوجوانان کشور با چهار شرکت کننده و با کسب ۲۳۴ امتیاز تیمی، در رده نهم نوجوانان آسیا قرار گرفتند.
پارمیدا محمودیان اولین نماینده تیم ملی دختران بود که بر روی تخته رفت و در پایان مقام ششم دسته ۵۸ کیلوگرم را کسب کرد. محمودیان در یک ضرب ۴۸ کیلوگرم، در دوضرب ۵۴ کیلوگرم و در مجموع ۱۰۲ کیلوگرم را ثبت کرد. الناز باجلانی در یک ضرب 67 کیلوگرم، در دوضرب 76 کیلوگرم و در مجموع 143 کیلوگرم را به ثبت رساند و مقام پنجم را در دسته 63 کیلوگرم کسب کرد.
مهدیه کلالی نماینده ایران در دسته ۶۹ کیلوگرم رکورد ۱۰۲ کیلوگرم را در مجموع دو حرکت ثبت کرد و پنجم این گروه شد. او در یک ضرب ۴۷ کیلوگرم و در دوضرب ۵۵ کیلوگرم را به ثبت رساند. سیده نرگس میرزکی نماینده ایران در رقابت دسته 75+ کیلوگرم با ثبت رکورد 109 کیلوگرم در رده هفتم قرار گرفت. او در یک ضرب رکورد 51، در دوضرب 58 و در مجموع دو حرکت رکورد 109 کیلوگرم را ثبت کرد.

ستاره جوان ايراني، پديده سال فوتبال استراليا شد

1612-65

ستاره ایرانی، بازیکن جوان سال استرالیا شد. دنیل ارزانی، ستاره ایرانی- استرالیایی باشگاه ملبورن سیتی، به عنوان بهترین بازیکن جوان سال فوتبال استرالیا انتخاب شد.
به گزارش تابناك، ارزانی در رقابت های این فصل لیگ استرالیا نمایش های بسیار خوبی در ترکیب ملبورن سیتی داشت و حتی در ماه فوریه به عنوان بازیکن ماه لیگ انتخاب شد.او که می تواند برای تیم ملی استرالیا هم بازی کند، اکنون یکی از گزینه های قرار گرفتن در فهرست این تیم برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه نیز هست. هرچند پیش از این کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران هم اعلام کرده بود که این بازیکن جوان را زیر نظر دارد و در صورتی که به سطح مورد نظرش برسد، او را به تیم ملی ایران دعوت خواهد کرد.
همچنین در مراسم بهترین های فصل لیگ استرالیا، جایزه بازیکن فصل به آندرین میرزفسکی، ستاره سیدنی اف سی رسید. بهترین های لیگ استرالیا با آرای ستاره سابق فوتبال این کشور، کارشناسان، داوران و نماینده های رسانه ها انتخاب می شوند.

توهین یک اصولگرا به باقری و مهدوی‌کیا:
برو دوغت رو تبلیغ کن بابا!
حمایت‌ها از مهدوی‌کیا و آقا کریم تمامی ندارد

1612-66

به گزارش خبرآنلاین؛ علی‌اکبر رائفی پور در یكی از سخنرانی‌های خود درباره مهدی مهدوی‌كیا و كریم باقری گفت: یكی از آن‌ها در حال تبلیغ خمیردندان است و دهانش را بسته. یعنی لب‌ها را می‌توان با آن شست. آن یكی در حال تبلیغ ماست و دوخ است؛ ماست و دوخ، با خ! در حال خندیدن است. گفتم خب جای این‌ها را عوض می‌كردید. خمیردندان را می‌دادی دست اون، ماست و دوغ را می‌دادی دست این!
او ادامه داد: بابا این‌ها مشاور رسانه‌ای ندارند؟ این همه پول‌ها را می‌گیرند و پورشه سوار می‌شوند، ماهی دو میلیون تومان بده به یك نفر كه بیاید مشاور رسانه‌ای‌ات بشود تا شركت‌ها این طوری از شما استفاده نكنند. بعد این‌ها در حوزه‌های امنیت ملی كارشناس می‌شوند. می‌گویند كاش این قدر پول كه در سوریه و لبنان خرج كردیم را ورزشگاه می‌ساختیم. برو دوغت را تبلیغ كن بابا!
بی تردید برای امثال رائفی‌پور و دیگر تندروهای مخالف یکی مثل باران کوثری، هنرپیشه سرشناس و دختر رخشان بنی اعتماد و جهان کوثری از همه منفورتر است.
باران کوثری هم قطعا کسی نیست که به این سادگی از کنار مسائل مهم سیاسی و اجتماعی چون چالش حرف های رائفی پور درباره کیا و آقا کریم بگذرد. او در اینستاگرام مسئله حمایت از کالای ملی که مهمترین مسئله سال کشور است را پیش کشیده و نوشته :«حتما برای کسانی که جز منفعت خود، اقلیت اطرافشون چیزی رو نمی بینن درک اینکه امثال مهدوی کیا و باقری با تبلیغ کالای ایرانی با توجه به کلی پیشنهاد خارجی یا با تاسیس آکادمی کیا برای پرورش فوتبالیست های با استعداد ایرانی، چه خدمت بزرگی به کشورشن می کنن؛ خیلی کار دشواری است! ااگر بنا به مصرف کالای داخلی و رونق تولید داخلی باشه ای کاش این خوشمزگی ها رو نکنین. مهدوی کیا و باقری سال هاست که برای مردم اثبات شدن . بذار مهدوی کیا دوغش رو تبلیغ کنه و شما هم ادا در بیار ! هر کس به کار خویش!…»
از سوی دیگر، در همین راستا فرهاد عشوندی نوشت: بعد از توهین رائفی پور به مهدوی کیا و باقری، دو بازیکن با اخلاق و کم حرف فوتبال ایران از نسل طلایی 1998، آن هم تنها به جرم حضور در تبلیغات بازرگانی که عرفی رایج در تمام دنیاست و البته به دلیل نسبت دادن پاره ای توضیحات اجتماعی و جملاتی که آنها را اقلا هیچ کدام شان از دهان کریم باقری هیچ گاه شنیده نشده است، موجی از حمایت چهره های سرشناس ورزشی و اجتماعی در حمایت از این دو به راه افتاد.
تقریبا همه بزرگان فوتبال پشت این دو چهره محبوب ملی در آمدند و یکی از آنهایی که عکس دو نفره این بزرگان را در اینستاگرامش منتشر کرد هم مسعود شجاعی،کاپیتان محبوب شده این روزهای تیم ملی بود. او که به دلیل انتقادهای غیر فوتبالی گروهی دلواپس و فشارهای خارج از فوتبال شان تبدیل شد به خواست ملی گروه زیادی از هواداران فوتبال ملی و بازیکنی که سال ها به دلایل فوتبالی با انتقادات زیادی برای بازی در تیم ملی مواجه بود ، حالا بدل شده به یک عضو محبوب در تیم کی روش که برای نبودنش خیزش اجتماعی به راه می افتد!
این هم البته از هنرمندی بی مثال همین دوستان دلواپس است که فضای فوتبال را با فضای تبلیغات سیاسی اشتباه می گیرند و اینچنین چالش هایی را رقم می زنند. با این حال پس از انتشار عکس مسعود شجاعی در دفاع از مهدی مهدوی کیا و کریم باقری، امیر تتلو، خواننده زیرزمینی مورد حمایت گروه های تندروی دلواپس، پای این پست شروع به توهین های غیرقابل انتشار کرده است. مشخص نیست این سلبریتی بد دهان حالت و فاز روز یا شبش چه بوده که اینچنین از ادبیات غیرقابل انتشار استفاده کرده است اما شاید برای دوستان حامی او بهتر باشد که کمی نصیحتش کنند به خاموشی! به کمتر حرف زدن یا اقلا مودب تر حرف زدن!

بازتاب ورود “دختران مردنما”
به استادیوم آزادی در رسانه‌های خارجی

1612-69

پس از انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی از ورود ۵ دختر به استادیوم آزادی در میان ۸۰ هزار هوادار پرسپولیس برای تماشای بازی این تیم و سپیدرود در روز جمعه رسانه‌های خارجی به این مساله پرداختند.
سایت استرالیا نیوز در خبری با انتشار ویدئوهای دخترانی که ظاهر خود را برای ورود به استادیوم آزادی به صورت مردانه تغییر داده بودند تا جشن قهرمانی پرسپولیس را از نزدیک تماشا کنند نوشت: تصاویر ۵ دختر که در بازی فوتبال در ایران خود را شبیه مردان درست کرده‌اند در همه جا پخش شده است. این تصاویر نشان می‌دهد که زنان در استادیوم آزادی تهران چهره خود را تغییر داده‌اند.
در این بازی پرسپولیس ۳ بر صفر مقابل سپیدرود به پیروزی رسید و قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شد. تصاویر این دختران در فضای مجازی منتشر شد زیرا آنها خلاف قوانین به تماشای این بازی رفته بودند. دختران با پوشیدن لباس‌های مردانه و داشتن ریشهای مصنوعی از جلوی ماموران امنیتی رد شدند و وارد استادیوم شدند. آنها بدین شکل توانستند مدال گرفتن تیم و یازدهمین قهرمانی آن را ببینند.
جیانی اینفانتینو، رییس فیفا که برای دیدن بازی داربی به ایران رفته بود به دلیل حضور در بازی که تنها مردان تماشاگر آن بودند مورد انتقاد قرار گرفت. اینفانتینو در دیدارش از ایران اعلام کرد که حسن روحانی، رییس جمهوری ایران به او گفته است که کشورش قصد دارد به زنان اجازه تماشای مسابقه‌های ورزشی را بدهد.
سایت دیلی میل نیز با اشاره به ورود ۵ نفر با ظاهری مردانه به استادیوم آزادی نوشت: زنان ایرانی از سال ۱۹۷۹ نمی‌توانند برای تماشای مسابقه‌های فوتبال به استادیوم بروند و مسوولان اعلام کرده‌اند که دلیل این مساله حفاظت از زنان در مقابل محیط نامناسب استادیوم است. سال گذشته نیز گروه دیگری از زنان ایرانی با تغییر دادن ظاهر خود تلاش کردند به استادیوم آزادی بروند اما موفق نشدند.
یکی از نیروی‌های امنیتی مستقر در ورزشگاه‌ گفت: دختران در گذشته نیز برای ورود به استادیوم تلاش کرده‌اند. اما به دلیل شلوغی و شرایط نامناسب از ورود آن‌ها جلوگیری شده است. جلوگیری از آن‌ها برای حفاظت از شرافت آن‌هاست زیرا فضای استادیوم برای آن‌ها مناسب نیست. زنانی که می‌خواهند مسابقه را تماشا کنند می‌توانند از تلویزیون این کار را انجام دهند. بازی‌ها پخش می‌شود و همه می‌توانند آن‌ها را تماشا کنند.
سایت‌هایی از جمله BBC و Indian express نیز با منتشر کردن عکس‌ها، ویدئوها و پست‌های مردم در فضای مجازی و توییتر به موضوع ورود زنان با ظاهری مردانه به استادیوم آزادی پرداخته‌اند.
گفتنی است که همچنین بر اساس ویدیوهای مختلف منتشر شده، در اواسط همین بازی پرسپولیس و سپیدرود هزاران نفر یکصدا شعار می‌دادند: «رضاشاه روحت شاد» آن هم فقط چند روز پس از کشف پیکری مومیایی منتسب به رضاشاه در مجاورت آرامگاه تخریب شده وی در محوطه شاه‌عبدالعظیم درپیامد انقلاب ۵۷.