1615-78

قوانین عجیبی که فوتسال بانوان ایران
را از المپیک جوانان محروم کرد

1615-79

رئیس کمیته فنی فوتسال می‌گوید دختران فوتسالیست به دلیل قوانین عجیب و غریب، با وجود کسب سهمیه، نمیتوانند در المپیک جوانان شرکت کنند.
به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال بانوان با وجود قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال نتوانست در المپیک جوانان آرژانتین حضور یابد و تیم ملی جوانان آقایان ایران برای حضور در این مسابقات انتخاب شده است.
عباس ترابیان رئیس کمیته فنی فوتسال فدراسیون فوتبال درباره این موضوع توضیح داد: ما نامه‌نگاری وسیعی در ارتباط با چند موضوع که یکی از آن‌ها عدم حضور بانوان در المپیک بود با AFC و فیفا داشتیم. متاسفانه قوانین عجیبی برای این المپیک جوانان وضع شده است و برای هر قاره، سهمیه‌های محدودی تعیین کرده‌اند. او افزود: هر کشوری به جز میزبان تنها در یکی از بخش‌های بانوان یا آقایان می‌تواند در المپیک، تیم داشته باشد که به همین دلیل فوتسال پسران ایران که یکسال قبل سهمیه گرفته بود، اعزام می‌شود و با این قوانین تیم دختران ایران نمی تواند در المپیک جوانان بازی کند. همچنین قاره‌هایی مثل آسیا و اروپا تنها چهار تیم می‌توانند اعزام کنند. از همین رو تیم‌های ایران و عراق در بخش فوتسال آقایان و ژاپن و تایلند در بخش بانوان فوتسال سهمیه گرفته‌اند. با این قوانین عجیب، تیم‌هایی مثل پرتغال و اسپانیا نمی‌توانند در بخش فوتسال آقایان در المپیک حضور داشته باشند.
ترابیان درباره تیم‌های حاضر در مسابقات فوتسال المپیک جوانان اظهار کرد: تیم‌هایی مثل آرژانتین، کوبا، ایران، عراق ، مصر، جزایر سلیمان، روسیه و ایتالیا در بخش آقایان و اسپانیا، نیوزلند، پرتغال، برزیل، کلمبیا، نیجربه، آمریکا، مکزیک، ژاپن و تایلند نیز در بخش بانوان توانسته‌اند سهمیه کسب کنند.
از سوی دیگر، پس از آنکه اعضای تیم ملی فوتسال و بسیاری دیگر از چهره های سرشناس نسبت به عدم پخش مسابقات جام ملت‌ها و به خصوص مسابقه فینال، رسانه ملی را مورد نقد قرار دادند، محمدرضا داورزنی، معاون وزارت ورزش در گفتگویی با «سایت ملت» در این رابطه گفت: «”پوشش اجباری دولتی” (حجاب) تیمهای مقابل زنان ورزشکار ایرانی در مسابقات مطلوب نیست و پخش چنین مسابقاتی در چارچوب ارزش‌های نظام نمی‌گنجد! هرچند مسئولان صدا و سیما می‌توانستند پوشش خبری جامع‌تری از مسابقات فوتسال و قهرمانی بانوان داشته باشند.» او همچنین افرود:« باید بپذیریم هر قدر هم “پوشش اجباری دولتی” بانوان ما مناسب باشد، اما بازیکنان مقابل آنها از آن برخوردار نیستند و ممکن است بسیاری مسائل را رعایت نکنند.»

لیست نهایی مراکش برای جام جهانی اعلام شد:
حضور بازیکنان رئال و یوونتوس

1615-80

به گزارش سایت عربی کوره، سرمربی تیم ملی مراکش، هرو رنارد، لیست ۲۳ نفره تیمش برای جام جهانی روسیه را اعلام کرد.
مراکش در نخستین بازی خود در روسیه 15 June برابر تیم‌ ‌ملی ایران به میدان میرود.
اتفاق خاص در فهرست تیم‌ ‌ملی فوتبال مراکش که برای نخستین بار در تاریخ این کشور رخ می‌دهد، این است که در فهرست این تیم آفریقایی برای نخستین بار دو دروازه‌بان لژیونر به چشم می‌خورد.
منیر المحمدی، سنگربان نومانسیا و یاسین بونو، گلر خیرونا در فوتبال ‌اسپانیا هستند و هر دو دروازه‌بان در فهرست نهایی مراکش قرار دارند. در فهرست ۲۳ نفره مراکش برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تنها سه بازیکن از لیگ محلی این کشور هستند و ۲۰ بازیکن در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند که سرشناس‌ترین آنها مهدی بن عطیه، مدافع یوونتوس و اشرف حکیمی، مدافع رئال مادرید هستند.
سه بازیکن نیز در لیست رزرو مراکش حضور دارند که در صورت مصدومیت نفرات مذکور می توانند در لیست قرار بگیرند: الهجام از آمیانس، مزروعی از آژاکس و النصیری از مالاگا.
مراکش قبل از جام جهانی سه بازی دوستانه مقابل اوکراین، اسلواکی و استونی خواهد داشت.
لیست ۲۳ نفره مراکش بدین شرح است:
دروازه بان ها: مونیر (نومانسیا)، بونو (خیرونا)، احمد رضی تکناوتی (طنجه)
مدافعان: بن عطیه (یوونتوس)، سایس (ولورهمپتون)، داکاستا (باشاک شهیر)، بنون (راجا کازابلانکا)، نبیل درار (فنرباغچه)، اشرف حکیمی (رئال مادرید)، حمزه مندیل (لیل)
هافبک ها: بوصوفه (الجزیره)، کریم الاحمدی (فاینورد)، یوسف بن ناصر (کان)، سفیان امرابات (فاینورد)، یونس بلهنده (گالاتاسرای)، فیصل فجر (ختافه)، امین حارث (شالکه)
مهاجمان: خالد بوطیب (مالاتیا اسپور)، عزیز بوهذوز (سن پائولی)، عیوب الکعبی (برکانه)، نورالدین امرابات (لگانس)، حکیم زیاش (آژاکس)، مهدی کارسلا (استاندارد لی یژ)

لیست تیم ملی براي جام جهاني اعلام شد

1615-81

به گزارش تابناك، با اعلام نام 24 بازیکن، کی روش باید یکی از نفرات حاضر در اردوی ترکیه را از لیست اصلی خارج کند.سیدجلال حسینی و وریا غفوری را می توان بزرگترین نام هایی دانست که از لیست کی روش خط خوردند. اتفاقی که باعث شوکه شدن مخاطبان لیست تیم ملی شد. فهرست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 4 جون به فیفا اعلام خواهد شد.
اشکان دژاگه ، مسعود شجاعی و امید ابراهیمی سه بازیکن مصدوم تیم ملی هستند که با دعوت نهایی کی روش از آنها، روی سلامت آنها حساب باز شده و به عقیده پزشکان به بازی های جام جهانی خواهند رسید. کادرفنی تیم ملی پس از اعلام این نام ها اعلام کرد وریا غفوری، سیدجلال حسینی، سیدحسین حسینی و کاوه رضایی در لیست استندبای تیم ملی قرار دارند.
از نکات عجیبی که در این لیست می توان به آن اشاره کرد خط خوردن وریاغفوری آماده و سرحال است. با این وصف رامین رضائیان تنها دفاع راست تخصصی حاضر در تیم ملی است اما به نظر می رسد کی روش تصمیم دارد افراد دیگری را نیز در این پست آزمایش کند. پژمان منتظری یکی از گزینه های بازی در این پست است و شاید در بازی های تیم ملی در جام جهانی دفاع راست تیم ملی باشد. همچنین 15 لژیونر در لیست کی روش وجود دارد که نشان از اعتقاد عجیب او به بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی دارد. این در حالیست که تعداد بازیکنانی که از لیگ برتر ایران در این لیست حضور پیدا کردند 9 نفر هستند. استقلال تهران با دارا بودن 4 بازیکن بیشترین سهم را در میان تیمهای مختلف دارد. در میان لژیونرها نیز، لیگ یونان با دارا بودن سه لژیونر ایرانی، بیشترین سهم را از لیگ های مختلف به خود اختصاص داده است.
دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند، پرسپولیس- رشید مظاهری، ذوب آهن-امیر عابدزاده، ماریتیمو پرتغال
مدافعان: علی قلی زاده، سایپا- مجید حسینی، استقلال- میلاد محمدی، اخمت گروژنی-محمد خانزاده، پدیده- مرتضی پورعلی گنجی، السد قطر – پژمان منتظری، استقلال- رامین رضاییان، اوستنده بلژیک – روزبه چشمی، استقلال
بازیکنان میانی: احسان حاج صفی، المپیاکوس یونان – کریم انصاری فرد، المپیاکوس یونان- مسعود شجاعی، آ اک آتن یونان – مهدی ترابی، سایپا – امید ابراهیمی، استقلال – سعید عزت اللهی، روستوف روسیه
مهاجمان: علیرضا جهانبخش، آلکمار هلند – اشکان دژآگه، ناتینتگهام انگلیس – مهدی طارمی، الغرافه قطر – رضا قوچان نژاد، هیرنوین هلند- سامان قدوس، اوسترشوند بلژیک – سردار آزمون، روبین کازان روسیه- وحید امیری، پرسپولیس
خط خوردن سید جلال، وریا، رضایی و حسینی بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشته است، ازآن جمله:‏
* ‏لیست تیم ملی بدون سیدجلال، مثل جام جهانی بدون ایتالیاست.
* ‏لیست ۲۴ نفره کیروش از لیست تحریم های آمریکا علیه ایران خطرناک تره.
* ‏آقای کیروش ما که خودمون عضو گروه مرگ بودیم، دیگه لیست خودکشی لازم نبود.
* ‏خود امیر عابد زاده و خانزاده و دژاگه به کیروش sms دادن با ما شوخی نکن لیست اصلیو هر چه زودتر بده!!!

آبروریزی دیگر در دنیای فوتبال: افشاگری پلاتینی
درباره تقلب در قرعه کشی جام جهانی ۱۹۹۸

1615-82

رئیس فرانسوی سابق یوفا، در اظهارنظری شگفت انگیز در مورد جام جهانی پرده از رازی 20ساله و تکان دهنده برداشت.
به گزارش یورو اسپورت، فرانسه در سال 1998 میزبان جام جهانی بود و با شکست 3-0 برزیل در بازی پایانی توانست جام را بالای سر ببرد. جامی که همه آن را با درخشش زیدان در فینال و ناکامی رونالدوی برزیلی در خاطره ها دارند اما شاید از این پس اوضاع متفاوت باشد.
پس از 20 سال میشل پلاتینی، اسطوره فوتبال فرانسه که زمانی رئیس یوفا نیز بود، در مصاحبه با رادیو فرانسه فاش ساخت که در قرعه کشی جام جهانی98 حقه ای ترتیب داده شده بود تا فرانسه و برزیل فقط در بازی فینال به یکدیگر برخورد کنند.
وی اظهار کرد: “کلک کوچولویی در کار بود. ما شش سال صرف برگزاری جام جهانی نکردیم که یک شیطنت کوچولو نکنیم. فکر می‌کنید بقیه میزبان‌های جام جهانی این کار را نمی کنند؟”
پلاتینی در حالی به دستکاری قرعه کشی جام جهانی اعتراف کرده که هنوز دو سال از برکناری او از ریاست یوفا به دلیل فساد مالی نمی گذرد. پلاتینی از سال 1992 در کمیته برگزاری جام جهانی فیفا عضو بود و پس از کناره گیری ژائو هاوه لانژ از ریاست این سازمان، به دست راست سپ بلاتر(رئیس بعدی) تبدیل شد. در قرعه کشی جام های جهانی همیشه میزبان یکی از سرگروه ها محسوب شده و 7 تیم برتر در رنکینگ فیفا نیز سرگروه های بعدی خواهند بود. طبق قوانین قبلی، ترتیب گروه ها باید کاملا به صورت تصادفی میبود ولی با اعتراف پلاتینی، فرانسه عمدا در گروهی قرار گرفته بود تا قبل از بازی نهایی به برزیل برخورد نکند.