1618-70

اولین مدال تاریخ دوومیدانی دختران جوان ایران کسب شد
آرانی رکورد ملی را هم شکست

1618-71

به گزارش ایسنا، هجدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا (ژاپن ۲۰۱۸) در حال برگزاری است. ریحانه آرانی موفق شد با ثبت رکورد ۵۵.۴۶ متر ضمن شکستن رکورد ملی پرتاب چکش جوانان ایران، به مدال برنز دست یابد.
آرانی نخستین دوومیدانی‌کار جوان ایران است که در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مدال رسیده و تاریخ‌ساز شده است.
ورزشکاری از چین با رکورد ۶۵.۰۰ متر به عنوان قهرمانی و پرتابگر دیگری از چین با پرتابی به طول ۵۶.۴۰ متر به نایب قهرمانی رسیدند. ورزشکارانی از ژاپن و قطر نیز عنوان‌های چهارم تا پنجم را کسب کردند.

بیانیه “نایکی NIKE”
درباره کفش بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران

1618-72

به‌ گزارش ساکرنت، اخیرا کمپانی نایکی اعلام کرده بود که نمی‌تواند به بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کفش بدهد. دلایل مختلفی برای این اتفاق در رسانه‌ها مطرح شد که در نهایت کمپانی نایکی در بیانیه‌ای اعلام کرد دلیل این اتفاق تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.
در این بیانیه آمده است: تحریم‌های آمریکا به این معنا است که نایکی به عنوان یک کمپانی آمریکایی نمی‌تواند کفش فوتبالیست‌های تیم‌ ‌ملی ایران را در حال‌ حاضر تامین کند، تحریم‌ها سال‌ها است که وجود دارد اما بر اساس قانون قابل اجرا هستند.
اعلام این خبر باعث شد که اعضای فدراسیون ایران به این اتفاقات واکنش نشان دهند. فدراسیون ایران در نامه‌ای از فیفا خواست در این باره توضیحاتی بدهد و کمک کند که مشکلات حل شود.
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز در واکنش به این اتفاق اعلام کرد که بازیکنان به لوازم ورزشی خود عادت کرده‌اند و درست نیست که تنها یک هفته‌ قبل از مسابقات به این مهمی لوازم خود را تغییر دهند.
بازیکنان ایرانی روش‌های مختلفی برای این که کفش خود را برای مسابقات تامین کنند در نظر گرفتند. برخی از آن‌ها از هم تیمی‌های خارجی خود درخواست کردند که به آن‌ها کفش قرض دهند. طبق گفته یکی از مسوولان تیم برخی از بازیکنان از دوستانشان خواستند که برایشان کفش تهیه کنند و برخی به سادگی به مغازه‌ها رفتند و کفش خریدند.
بیشتر تیم‌های حاضر در جام جهانی ‌اسپانسرهای کفش دارند و هر بازیکن چند گزینه کفش برای پوشیدن دارد. حتی برخی از بازیکنان بر اساس آب و هوا و شرایط زمین کفش‌های خود را در میانه بازی تغییر می‌دهند.
لباس تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران از سوی کمپانی آدیداس تامین شده است. البته این کمپانی آلمانی ‌اسپانسر تیم نیست و تنها لباس‌ها را به فدراسیون فوتبال ایران فروخته است.

بازتاب رسانه‌های خارجی جهت حضور
بانوان در مسابقات جهانی بسکتبال

1618-73

رسانه‌های مختلف خارجی در گزارشی به برتری تیم بسکتبال 3 نفره بانوان ایران در دیدار با آندورا اشاره و این پیروزی را تاریخ‌ساز اعلام کردند.
به گزارش فارس، در رقابت‌های فیلیپین، تیم ملی بسکتبال 3 نفره بانوان ایران که برای نخستین بار در مسابقات جهانی حضور داشت، توانست یک برد را مقابل آندورا کسب کند.
همین پیروزی بازتاب خوبی از عملکرد بانوان ایرانی در رسانه‌های جهان داشت.
از جمله، سایت ESPN در گزارشی نوشت: تیم بانوان ایران با ثبت نخستین برتری در رقابت‌های جهانی تاریخ‌ساز شد. ایران بعد از 3 شکست در مسابقات خود سرانجام با برتری مقابل آندورا نخستین پیروزی را کسب کرد.
دختران بسکتبالیست ایران در آخرین بازی، آندورا را با نتیجه ۲۱ بر ۱۲ شکست دادند. با این نتیجه تیم بسکتبال ایران در رتبه چهارم گروه C قرار گرفت و از صعود به مرحله بعد بازماند.
ملی پوشان ایران در روز دوم بازی‌ها برابر روسیه، مدافع عنوان قهرمانی به میدان رفتند که با نتیجه ۲۲ بر ۱۲ شکست خورده و پیش از این در نخستین روز مسابقه‌ها، دو بازی برابر آمریکا و اوگاندا انجام دادند که به ترتیب و با نتایج ۲۱ بر ۷ و ۱۸ بر ۱۰ در هر دو میدان با شکست روبرو شدند.
از هر گروه دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی مسابقه ها صعود می کنند. معصومه اسماعیل زاده، مژگان خدادادی، سعیده علی و کیمیا یزدیان طهرانی چهار بازیکن ایران در این رقابت‌ها بودند.
سعیده علّی درباره نتایج ایران در این رقابت‌ها اظهار داشت: ما بسیار هیجان‌زده هستیم چرا که برای نخستین بار است در کاپ جهانی شرکت می‌کنیم. در ادامه این گزارش به مسئله پوشش اجباری بانوان توسط دولت حاکم بر ایران نیز اشاره شده است.

تاثیر دیدار افتتاحیه جام جهانی بر قیمت جهانی نفت

1618-74

دیدار افتتاحیه جام جهانی فقط یک تقابل فوتبالی بین روسیه و عربستان نیست.
جام جهانی همین هفته‌ با بازی کشور میزبان و عربستان در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو آغاز میشود. طبق گزارشهای منتشر شده، قرار است ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه و شاهزاده محمد بن سلمان در ورزشگاه حاضر باشند و این بازی را از نزدیک ببینند.
این بازی یک هفته‌ قبل از جلسه سازمان کشورهای صادر کننده نفت ‘اوپک’ در وین خواهد بود. ‌جایی که در آن جلسه انتظار می‌رود کشورها برای کاهش نگرانی‌های جهانی در رابطه با قیمت نفت که در سه سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است، به توافق دست یابند.
علاوه بر این دو شخصیت سیاسی در طول برگزاری جام جهانی چندین شخصیت سیاسی عالی رتبه دیگر از کشورهای مختلف به روسیه سفر خواهند کرد.

خوش آمدگویی فیفا به ایران
و جلسه داوری توسط اسی بهارمست

1618-75

به گزارش فدراسیون فوتبال، نمایندگان فیفا با حضور در کمپ ایران در لوکوموتیو به طور رسمی به اعضای تیم ایران به دلیل حضور در جام جهانی خوش آمد گفتند.
در این جلسه نماینده فیفا ضمن خیر مقدم به تیم ملی به نمایندگی از جیانی اینفانتینو رییس فیفا، گفت امیدوار است تیم ملی ایران با سرمربیش به عنوان یکی از معتبرترین سرمربیان و با توانایی بازیکنانش بتواند نماینده فنی و فرهنگی خوبی برای مردم ایران باشد. پس از این صحبت‌ها، کاپ و نماد رقابت‌های جام جهانی به کارلوس کی‌روش و مسعود شجاعی اهدا شد.
در پایان اسفندیار بهارمست مدرس ایرانی-آمریکایی داوری فیفا آخرین قوانین داوری فوتبال وVAR را برای بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی تشریح کرد.
از سوی دیگر، کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگاران در خصوص آمادگی تیم ملی و بازی نخست مقابل مراکش، عنوان کرد: چیزی که شما باید بدانید این است که مراکش تیمی بسیار متفاوت است.تیمی نیست که بخواهیم بگوییم منحصرا آفریقایی است چرا که اکثر بازیکنانشان یا در اروپا به دنیا آمده‌اند یا در آنجا بزرگ شده‌اند. آنها دانش و کیفیت بالای فوتبال آفریقا و اروپا را با هم دارند. من این مطلب را خیلی خوب اطلاع دارم چرا که پرتغال هم همین نوع از بازیکنان را دارد. بازکنان مراکش یکسری نقاط قوت را دارند از این جهت که در یکی دو سال اخیر کنار هم بازی کرده‌اند.بازیکنان بسیار خوبی دارند که در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند. تمام این صحبت‌ها فقط حرف است و تا زمانی که بازی شروع نشده نمی‌شود قضاوت کرد و با آغاز بازی هر دو تیم حرف خود را در زمین خواهند زد.