1619-52

بانوان ایرانی توانستند پیروزی ایران
مقابل مراکش را در ورزشگاه جشن بگیرند

1619-53

بانوان ایرانی توانستند از نزدیک شاهد پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشند و این برد جشن را گرفتند.
به‌ گزارش آس، پیروزی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران یک جشن بزرگ برای همه بود. در حالی که در کشورهای دیگر این موضوع عادی است در رابطه با ایران استثناست. جمعه در ورزشگاه سن پترزبورگ تمام مردان و زنان ایرانی تا آخرین لحظه تیمشان را تشویق می‌کردند. ۲۰ هزار ایرانی به حمایت از کشورشان پرداختند.
این یک اتفاق عادی نیست، در ایران بانوان نمی‌توانند به ورزشگاه‌ها بروند ولی این موضوع در خارج از مرزها بی‌معنی می‌شود. زمانی که ایرانیان از کشور خارج می‌شوند می‌توانند فوتبال را از نزدیک تماشا کنند که در سن پترزبورگ بدون هیچ مشکلی به تماشای بازی کشورشان نشستند. شور فوتبال در میان زنان ایرانی خیلی زیاد است و این هیجان را در نخستین بازی کشورشان در جام جهانی نشان دادند.
شرایط در ایران برای بانوان خیلی متفاوت است. به عنوان نمونه در ماه می پنج بانوی ایرانی برای ورود به ورزشگاه آزادی خود را به شکل آقایان در آوردند و توانستند بازی را از نزدیک تماشا کنند.

پیروزی بزرگ شاگردان کولاکوویچ در آغاز هفته چهارم
ایران:۳ لهستان :صفر والیبالیست ها با شکست
صدرنشین لیگ ملت ها، جشن ورزشی را کامل کردند

1619-54

خبرهای خوش ورزش ایران به فاصله چند ساعت از پیروزی فوتبال، توسط سروقامتان والیبال ایران ادامه یافت و تیم ملی که قبل از این فقط با 3 برد در جدول لیگ ملت ها رتبه جالب توجهی نداشت، با شکست 3 بر صفر صدرنشین مسابقات شگفتی بزرگی را رقم زد و جشن ملی ایران را تکمیل کرد.
هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ در حالی آغاز شد که ایران نه تنها لهستان را شکست داد، بلکه حتی یک ست را هم نداد و مانع تداوم صدرنشینی این غول والیبال جهان نیز شد تا جشن ملی ورزش دوستان در ایام عید کامل شود.
به گزارش «تابناک»؛ لیگ ملت های والیبال وارد هفته چهارم شده و تیم ملی کشور پس از کسب ۳ پیروزی، ۶ شکست و ۹ امتیاز شنبه به مصاف تیم لهستان رفت. تیم ملی در حالی به مصاف لهستان رفت که علاوه بر سیدمحمد موسوی، امیر غفور را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار نداشت و در سوی دیگر نیز کوبیاک، زاتروسکی و نواکوفسکی از غایبان بزرگ لهستان بودند. پس از درخشش تیم ملی فوتبال در جام جهانی، ملی پوشان والیبالِ نیز شروع خوبی را در هفته چهارم لیگ ملت ها داشتند و با شکست قاطع ۳ بر صفر لهستان ۱۲ امتیازی و همچنین مانع صدرنشینی لهستانی ها شدند و شب درخشش ایرانی ها را تکمیل کردند.

صداوسیما و باز هم سانسور:
وقتی مراکش با مراکش بازی داشت!

1619-55

تماشاگران ایرانی زیادی برای دیدن بازی‌های ایران در جام‌جهانی به روسیه رفته‌اند.
به گزارش خبرآنلاین، بازی ایران و مراکش و حضور بیش از 60 هزار نفر در ورزشگاه.60 هزار نفری که خیلی از آنها ایرانی بودند. از تهران، شیراز، اصفهان و مشهد. از دانمارک، آلمان و اتریش تا آمریکا و کانادا رفته بودند تا تیم ملی کشور را تشویق کنند اما انگار نه انگار که در ورزشگاه بودند! البته گاهی صدای شان می آمد اما تصویرشان یک بار هم نمایش داده نشد! احتمالا موی سری بیرون بود یا اینکه گوشه آستینی کنار رفته بود که مسئولان صداو سیما مجبور می شدند فقط طرفداران مراکش را به رخ بکشند! طرفدارانی که شاید تعدادشان از ایرانی ها بیشتر بود اما نه به اندازه ای که کل ورزشگاه را قرمز پوش کنند و طوری وانمود شود که فقط آنها در ورزشگاه بودند.
حداقل در بین همه صحنه های منشوری از دید مسئولان صداوسیما می شد صحنه هایی از بازی را گلچین کرد و در تصاویر آهسته از آنها استفاده کرد، نه اینکه فقط روی تماشاگران مراکشی زوم کرد و آنها را به تصویر کشید.
ایران با مراکش بازی داشت اما روی هر صحنه ای از حمله دو تیم فقط تصویر هواداران مراکشی نشان داده می شد و ایرانی ها انگار که آنجا نبودند!

احضار علی کریمی به دادسرای فرهنگ و رسانه

1619-56

ورزش سه نوشت: بازیکن و مربی سرشناس فوتبال ایران به دلیل برخی از پست‌های اینستاگرامی‌اش به دادسرا احضار شد.
علی کریمی علاوه بر فوتبال یکی از فعالان حوزه فضای مجازی است. با این وجود خبر رسید که او به خاطر برخی از پست هایش در اینستاگرام به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است. کریمی به همراه وکیلش در دادسرا حاضر شده و به ادای توضیحات در این رابطه پرداختند. البته مشخص نیست کدام پست های اینستاگرامی کریمی باعث احضارش به دادسرا شده است. دکتروحید ملکی وکیل علی کریمی ضمن تایید این موضوع از دادن هرگونه اطلاع بیشتری امتناع کرد .
آخرین پست اینستاگرامی علی کریمی که بازتاب گسترده ای هم داشت کمپین نخریدن اقلام غیرضروری مثل سکه و طلا بود که بشدت در فضای مجازی با استقبال کاربران روبرو شد. پیش از این نیز پست های او درباره کوروش و یا پست های حمایتی اش از مهدی مهدوی کیا و کریم باقری نیز در فضای مجازی واکنش های زیادی را برانگیخته بود. علی کریمی 3.5 میلیون فالوور در اینستاگرام دارد و یکی از پرمخاطب ترین و محبوب ترین چهره های اینستاگرامی است. او ظرف یکسال اخیر البته درگیری ها و چالش هایی نیز با برخی افراد مانند رئیس فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم ملی، مالک باشگاه نفت و مدیرتیم سپیدرود هم داشته و هربار از اینستاگرامش به عنوان یک رسانه پرمخاطب برای ابراز عقایدش درباره این چالش ها بهره برده است. البته صفحه اینستاگرام کریمی صرفا یک صفحه انتقادی نیست. او پست های ارزشی مثل پست هایی که درباره شهدا گذاشته یا پست های اجتماعی اش درباره روزکارگر ، حمایت از ورزشکاران زن، مسایل زیست محیطی و… را نیز در اینستاگرامش منتشر کرده و به بیان بهتر اینستاگرام او رسانه ای بسیار فعال است.
با این وجود ظرف روزهای آینده مشخص خواهد شد که حضور او در دادسرا به خاطر کدام پست هایش بوده است. همچنین میزان هم در مطلبی خبر داده که احضار علی کریمی به دادسرا ارتباطی به کمپین # من_نمیخرم ندارد.

کنار گذاشتن مجری ورزشی به بهانه استفاده ابزاری از زنان!

1619-57

آزاده صمدی دیگر نمی‌تواند در یک برنامه ورزشی حاضر شود.
به گزارش خبرآنلاین؛ صدا و سیما که مدتی است نظارت خود بر روی تلویزیون های اینترنتی را آغاز کرده، جلوی حضور یک مجری زن را در برنامه ورزشی تلویزیون اینترنتی آیو اسپورت گرفت.
در حالی که ویژه برنامه جام جهانی در شبکه اینترنتی آیو اسپورت با نام “زابیواکا” با اجرای آزاده صمدی در حال پخش است، مسئولان نظارت سازمان صدا و سیما دیگر به این مجری و بازیگر زن اجازه حضور در این برنامه را نمی دهند.
به گفته عوامل نزدیک به این تلویزیون اینترنتی صدا و سیما اعلام کرده که این استفاده ابزاری از زنان است و چرا یک زن باید مجری یک برنامه ورزشی مردانه باشد؟

تماشای شکست آلمان در جام جهانی از فضا

1619-58

آلکساندر گرست فضانورد سرشناس آلمانی شکست غیر مترقبه تیم ملی کشورش مقابل مکزیک را از فضا و در حالت معلق تماشا کرد.