1623-65

از آن حرف صفایی‌ برای ورود زنان
به ورزشگاه، ۲۱ سال گذشت!

1623-66

سال ۱۳۷۶ یعنی ۲۱ سال پیش صفایی‌فراهانی، رئیس وقت فدراسیون فوتبال در کنفرانس مطبوعاتی اعلام برنامه آماده‌سازی ایران در راه جام جهانی، کنار ایویچ نشست و گفت: «در تلاشیم تا خانم‌ها هم به ورزشگاه‌ها بیایند…»
خبرورزشی نوشت: این مصاحبه نشان می‌دهد از ۲۱ سال پیش بحث حضور خانم‌ها در استادیوم‌های فوتبال مطرح بوده اما هنوز محقق نشده است و لابد به خاطر عدم وجود زیرساخت‌ها در استادیوم‌های فوتبال ایران است.
بی‌شک اگر اراده‌ای برای حضور خانم‌ها در استادیوم‌های فوتبال وجود داشت، می‌شد در این ۲۱ سال همه زیرساخت‌های حضور خانم‌ها در استادیوم‌های فوتبال را فراهم کرد و حتی در این راستا فرهنگ‌سازی هم کرد. ۲۱ سال زمان کمی نیست برای محقق کردن چنین خواسته‌ای. خیلی از کشورهای توسعه یافته در بیست و یک سالی که گذشته تغییر کرده‌اند و از کشوری به کشور دیگر تبدیل شده‌اند اما در ایران حتی زیرساخت‌ها هم تغییری نکرده است. استادیوم‌های تهران همان استادیوم‌های آزادی و تختی هستند. تیم‌های استقلال و پرسپولیس هنوز دولتی اداره می‌شوند در حالی که در ۲۱ سال گذشته بارها و بارها و در هر دولتی صحبت از این شده که این تیم‌ها خصوصی خواهند شد. این نشان می‌دهد اگر قرار نباشد کاری در این فوتبال شود حرفش را می‌زنند و اگر قرار است کاری صورت گیرد حرفش را نمی‌زنند بلکه انجامش می‌دهند.
از زمانی که صفایی‌فراهانی این حرف را زده اگر باشگاه‌ها هر سال خشت را روی خشت می‌گذاشتند همه می‌توانستند صاحب استادیوم اختصاصی شوند اما امروز فقط دو، سه باشگاه هستند که صاحب استادیوم اختصاصی هستند و تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی که قطب‌های اصلی فوتبال هستند، استادیوم اختصاصی ندارند.
اگر قرار به حرف باشد ۲۱ سال که سهل است، ۲۱ سال دیگر هم اتفاق خاصی رخ نخواهد داد اما اگر قرار به عمل باشد ۲۱ سال خیلی زیاد است، خیلی. حتی می‌شود در عرض ۲۱ هفته و حداکثر ۲۱ ماه دست به خیلی از کارهای بزرگ زد. مثلاً کافی است به استادیوم‌های جام جهانی‌ در روسیه نگاه کنید. اینکه ۲۱ ماه گذشته در چه حالی بودند و اکنون چه وضعیتی دارند. آیا ما هم روزی را می‌بینیم که مسئولان ما به جای حرف زدن درباره کارهایی که قرار است در آینده انجام بدهند، از کارهایی که انجام داده‌اند حرف بزنند؟! ۲۱ سال پیش قرار بود صفایی‌فراهانی تلاش کند خانم‌ها به ورزشگاه بروند. خانم‌ها الان به ورزشگاه می‌روند، البته با گریم و تیپ پسرانه!

تیم منتخب جام جهانی ازسوی فیفا اعلام شد

1623-67

رقابت های جام جهانی روسیه 2018 با برتری فرانسه برابر کرواسی به پایان رسید و فیفا نام 11 بازیکن منتخب را معرفی کرد.
به گزارش تابناک، عجیب ترین نکته در این لیست این بود که هوگو لوریس، دروازه بان و کاپیتان تیم ملی فرانسه عنوان سنگربان اصلی این تیم را به خود اختصاص داده و این اتفاق در حالی رخ داده که تیبو کورتوا به عنوان بهترین دروازه بان جام انتخاب شده بود.لوریس در فینال یک اشتباه عجیب و بچگانه را مرتکب شده بود که منجر به گل مانزوکیچ شد. درضمن هیچ قهرمان جام جهانی به اندازه فرانسه گل دریافت نکرده بود!
در قلب خط دفاعی رافائل واران و دژان لوورن، 2 مدافع میانی تیم های ملی فرانسه و کرواسی قرار گرفته اند و در جناح راست خط دفاعی اشلی یانگ مدافع باتجربه و در سمت چپ تریپیر مدافع جوان تیم ملی انگلیس که بعد از سالها به نیمه نهایی رسید قرار گرفته اند.
لوکا مودریچ، بهترین بازیکن جام روسیه 2018 در کنار پائولینیو هافبک 30 ساله تیم ملی برزیل در خط میانی قرار گرفته اند.نیمار، ستاره 26 ساله تیم ملی برزیل که رفتار او در طول جام به شدت مورد انتقاد قرار داشت انتخاب شده تا فیفا مصلحت را فدای واقعیت کند و برای آینده فوتبال دنیا اسمی از نیمار باقی بگذارد. در کنار ادن هازارد ستاره بی چون و چرای تیم ملی بلژیک و آنتوان گریزمان بهترین بازیکن فینال جام جهانی و از ارکان مهم قهرمانی خروس ها نیز در این ترکیب 11 نفره قرار دارند. در نوک خط حمله نیز کیلیان امباپه مهاجم فرانسوی قرار گرفته و در کمال تعجب نامی از هری کین که با اقتدار عنوان آقای گلی را به خود اختصاص داد دیده نمی شود.
ترکیب 1-3-2-4 فیفا به شرح زیر است: دروازه بان:(هوگو لوریس) 4-(رافائل واران- دژان لوورن- تریپیر- اشلی یانگ) 2-(لوکا مودریچ- پائولینیو) 3- (آنتوان گریزمان- ادن هازارد- نیمار) 1- (کیلیان امباپه)

گزارش AFC از عملکرد تیم ملی در جام جهانی:
در جام ملتهای آسیا ایران به دنبال بهبود خط حمله

1623-68

به گزارش فارس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با اتمام مسابقات جام جهانی 2018 روسیه گزارشی را درباره تیم ملی ایران در این رقابت ها نوشته است که به شرح زیر است:
تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه به عنوان دومین تیم آسیا در رده بندی فیفا پس از استرالیا وارد این رقابت ها شد. اما ایران بر خلاف استرالیا جام جهانی را خیلی خوب به پایان برد. تیم ملی ایران به خاطر حضور کی روش در این تیم ثبات مدیریتی خوبی داشت و یک عملکرد تاکتیکی در روسیه از خود به نمایش گذاشت. ایران علی رغم قرار گرفتن در گروه مرگ با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش ولی در یک قدمی صعود از مرحله گروهی بود.
نمایش تدافعی ایران مقابل مراکش که در رده بندی فیفا پنج پله پایین تر از آن بود، باعث نگرانی شد. با این وجود، به لطف گل به خودی عزیز بوهدوز این کار در نهایت به نفع ایران به پایان رسید. با توجه به کسب 3 امتیاز، ایران با انگیزه بیشتری مقابل اسپانیا ظاهر شد. اما دیگو کاستا علی رغم های تلاش های زیاد ایران بازی را با نتیجه یک بر صفر به نفع خودشان پایان برد.
پیروزی در مقابل پرتغال برای ایران ضروری بود وشاگردان کی روش باید بهترین عملکرد را از خودشان نمایش می گذاشتند ولی در پایان ریکاردو کوارشما قهرمان پرتغالی ها شد و بازی را جلو انداخت. برای یک ثانیه تمام ملت ایران فکر کردند که پیروز میدان شدند چون طارمی با فاصله چند سانتی متر دروازه بان پرتغالی یک موقعیت عالی به دست آورد اما تلاش او از فاصله نزدیک دروازه پرتغال گذشت.
تصمیم کی روش برای خط زدن حسینی، کاپیتان پرسپولیس از لیست تیم ملی ایران پیش از جام جهانی 2018 جنجال ساز شد اما کی روش نشان داد که کار درستی انجام داده است و سید مجید حسینی را به جای او به روسیه برد و عملکرد عالی او مقابل اسپانیا و پرتغال این را نشان داد و حسینی پس از 14 سال حضور در تیم ملی از این تیم کنار گذاشته شد.
سردار آزمون نامش را چهار سال پیش در استرالیا مطرح کرد اما مهاجم روبین کازان که اکنون 23 سال دارد می تواند سطح بالای خودش را در جام ملت های آسیا 2019 امارات نشان دهد.
سخنان تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران که درباره جام ملت های آسیا این طور گفته بود: ما سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و مسابقات جام ملت های آسیا را پیش رو داریم. بنا به مذاکراتی که با کی روش داشتیم ما در فضای کنونی می توانیم قهرمان آسیا شویم.
تیم ملی ایران در روسیه مقابل تیم های بزرگ نشان داد که قدرت دفاعی بالایی دارند و در 3 بازی تنها 2 گل دریافت کردند اما در خط حمله خیلی عالی نبودند و در 3 بازی 2 گل به ثمر رساندند که یکی از روی سانتر بود و دیگری نیز از روی نقطه پنالتی بوده است.
با وجود پدیده های ایرانی در خط حمله مثل آزمون، طارمی، انصاری فرد و علیرضا جهانبخش در کنار بازیکنانی مثل علی علیپور، کاوه رضایی و مرتضی تبریزی تیم ملی ایران در جام ملت ها به دنبال بهبود خط حمله است تا در امارات بتواند به قهرمانی برگردد و چهارمین عنوان قهرمانی اش در آسیا را کسب کند.

علیرضا فغانی بهترین داور جام جهانی۲۰۱۸

1623-69

با پایان یافتن رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ و اعلام برترین‌های این تورنمت مهم، سایت ratetheref.net نیز با نظر سنجی از کاربران خود اقدام به معرفی بهترین داوران جام جهانی کرد که علیرضا فغانی به عنوان بهترین داور جام بیست و یکم انتخاب شد.
او حتی یک تصمیم اشتباه نداشت و هیچ یک از تصمیات او به بازبینی ویدئویی نکشید. نزدیکترین رقیب او نستور پیتانای آرژانتینی بود که یک پنالتی را با استفاده از داور ویدیویی اعلام کرد که روی همان صحنه هم بحث زیادی بین کارشناسان وجود دارد.
علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان که بازی بلژیک و انگلیس را در دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قضاوت کردند، مدال‌ها و تقدیرنامه‌های خود را از جیانی اینفانتینو دریافت کردند. فغانی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دیدارهای مهم آلمان – مکزیک، برزیل – صربستان، فرانسه – آرژانتین و بلژیک – انگلیس را سوت زد و در دیدار فرانسه – اروگوئه نیز داور چهارم بود.

ماجرای عکس های علیرضا فغانی با یک زن در جام جهانی

1623-70

خبر ورزشی نوشت: عکس های علیرضا فغانی داور مطرح ایرانی در جام جهانی با یک زن سوژه رسانه ها شد و زمینه های دلخوری این داور بین المللی را فراهم کرد.
عکس های علیرضا فغانی با یک زن در ورزشگاه روسیه سوژه شده و این در حالی است که وی به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت این زن همکار وی بوده و همسرش یکی از دوستان نزدیک وی می باشد و با لحنی تلخ گفته که اگر با او مشکلی دارند ایران را ترک خواهد کرد. این خانم فرناندا همسر ساندرو ریچی داور برزیلی است که در روز‌های پایانی جام و اتمام ماموریت داوری همسرش به محل برگزاری مسابقات رفته و به همراه او، از فغانی درخواست عکس می‌کنند. این درحالی است که علیرضا با این خانواده از سال ۲۰۱۲ دوست صمیمی هستند. ساندرا که خود نیز داور است، به همراه همسرش ریچی که خود داوری با سابقه است، با داور رده بندی جام جهانی عکس یادگاری گرفتند. علیرضا فغانی در این خصوص به خبرنگاران گفت: من متوجه دلیل این حرکت نمی‌شوم. من با ایشان از سال ۲۰۱۳ آشنا هستم. ایشان همسر همکار بنده هستند و رابطه نزدیکی با همسر و البته خود ایشان هم دارم. وقتی مرا دید بابت قضاوتهایم تبریک گفت. اگر می‌خواهند حاشیه درست کنند همین الان بگویم که می‌ر‌وم. نه با کسی مشکل دارم و از کسی خرده برده دارم. دست همسر و خانواده‌ام را می‌گیرم و می‌روم.

عکس جنجال برانگیز: داور فینال در آغوش خانم کیتاروویچ

خوب شد علیرضا فغانی داور نشد!

1623-71

داوران فینال جام جهانی را در آغوش خانم کالیندا کیتاروویچ رئیس جمهور کرواسی می بینید.
یک مفسر تلویزیونی در شبکه سراسری گفته است: «خدا رحم کرد که ریزش باران شدید شروع شد، وگرنه بعید نبود خانم پرزیدنت توپ‌جمع‌کن‌های دور میدان را هم ماچ کند