1624-48

ناراحتی ستاره فوتسال بانوان
از دعوت نشدن به مراسم برترین‌های فوتبال و فوتسال
فرشته کریمی: ارزش ما را زیر سوال بردند
دیگر عذرخواهی‌ فایده ندارد

1624-49

برترین بازیکن فوتسال آسیا گفت: از این که به مراسم برترین‌های فوتبال و فوتسال دعوت نشدم ناراحتم. واقعا زبانم از صحبت کردن درباره این موضوع قاصر است.
فرشته کریمی برترین بازیکن فوتسال آسیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره دعوت نشدن به مراسم برترین‌های فوتبال و فوتسال گفت: به نظرم باید از مسئولان بپرسید. آنها بهتر می‌توانند جواب شما را بدهند چون آنها باید ما را دعوت می‌کردند. از این بابت ناراحتم که چرا دعوت نشدیم و واقعا زبانم از صحبت کردن درباره این موضوع قاصر است. او در ادامه بیان کرد: همیشه از همه چیز حمایت کرده‌ایم فدراسیون فوتبال هم به خاطر قهرمانی آسیا واقعا به ما کمک کردند ولی با این کار ارزش خودشان و ارزش بازیکنان را زیر سوال می‌برند. اگر بازیکن برایتان ارزشمند است که در جام ملت‌های آسیا قهرمان می‌شوند، پس این کار دیشب چیست؟ در مراسم به عنوان مهمان هم دعوتمان نکردند. کریمی افزود: دیشب گذشت و هیچ شبی هم مثل دیشب نمی‌شود و آن فرصت برنمی‌گردد. توقع داشتیم در مراسم شرکت کنیم و اگر معذرت خواهی کنند یا بگویند فراموش کردیم، فایده‌ای ندارد. دلخوری ما همچنان سر جایش است.
برترین بازیکن فوتسال آسیا در پایان گفت: باید محترمانه دعوت می‌شدیم. نمی‌گویم حتما باید نامه‌نگاری می‌شد. با یک تلفن هم می‌توانستند این کار را انجام دهند.
مراسم برترین‌های فوتبال و فوتسال در حالی برگزار شد که فرشته کریمی برترین بازیکن فوتسال آسیا و نسیمه غلامی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان به مراسم دعوت نشده بودند.

پرسپولیس‌ جوایز برترین‌ها را درو کرد: امیری‌ مرد سال‌ شد

1624-50

برترین‌های لیگ برتر ایران در فصل ۹۷ – ۹۶ در مراسمی پرحاشیه و بی نظم در سالن برج میلاد معرفی شدند:
مرد سال فوتبال ایران: وحید امیری- بهترین باشگاه: پرسپولیس -بهترین مربی: برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس- آقای گل: علی علیپور از پرسپولیس – بهترین پاسور: سرور جپاروف از استقلال – برترین هافبک: امید ابراهیمی از استقلال – برترین مدافع: سید جلال حسینی از پرسپولیس – برترین دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند از پرسپولیس – نامزدها: مهدی رحمتی و حسین حسینی از استقلال – پدیده لیگ برتر: علی قلی زاده از سایپا – مرد اخلاق : مهدی شیری از پیکان

با انتقاد از بی نظمی مراسم؛
فغانی:جایزه ما را در سالن خالی اهدا کردند

1624-51

داور ایرانی حاضر در جام جهانی از نظم برگزاری مراسم معرفی برترین های فوتبال ایران انتقاد کرد و گفت: باید شان افراد حفظ شود.
به گزارش مهر، علیرضا فغانی که در اولین ساعات بامداد مراسم معرفی برترین های مورد تقدیر قرار گرفت با انتقاد از برگزاری این مراسم گفت: ما باید برنامه ریزی را یاد بگیریم و مثل جام جهانی رفتار کنیم.
وی در ادامه انتقادش گفت: در جام جهانی اول از داوران تقدیر می کنند اما اینجا ما را چند ساعت نگه داشتند و زمانی که سالن خالی شده بود از ما تقدیر کردند. به نظرم باید شان افراد حفظ شود و اگر قرار است تقدیری شود به موقع باشد.
فغانی در مورد قضاوتش در لیگ برتر گفت: قطعا در این مسابقات حضور داریم و برای جام ملت ها هم برنامه ریزی کرده ایم. هر جا احساس کنم که نمی توانم ادامه بدهم جایم را به جوانان خواهم داد و خیانت نخواهم کرد.

مسوت اوزیل از تیم ملی آلمان خداحافظی کرد

1624-54

مسوت اوزیل ستاره ۲۹ ساله تیم ملی آلمان، به طور رسمی از بازی های ملی خداحافظی کرد.
به گزارش تابناک، این هافبک تکنیکی و ترک تبار آلمان ها به انتقاداتی که درباره دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از جام جهانی مطرح شده بود، پاسخ داد و آنها را نامحترمانه و نژادپرستانه توصیف کرده بود. اوزیل و ایلکای گوندوغان چند روز پیش از آغاز جام جهانی با اردوغان دیدار کرده بودند و عکس هایی که از این دیدار منتشر شده بود، واکنش های تندی را در آلمان به همراه داشت. حتی افرادی مانند الیور بیرهوف و اتمار هیتسفیلد اعلام کردند که این دو بازیکن نباید در جام جهانی برای آلمان به میدان بروند.
اوزیل که به این انتقادات واکنش نشان داده بود، با انتشار متنی در صفحه توئیترش، اعلام کرد که دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهد کرد. او نوشت: “رفتاری که از سوی فدراسیون فوتبال آلمان و خیلی های دیگر با من شد، باعث شده که دیگر نخواهم پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کنم. احساس می کنم که دیگر به من نیاز ندارند و فکر می کنم دستاوردهایی که از اولین بازی ملی ام در سال 2009 داشتم، فراموش شده است.وقتی می‌بریم من آلمانی هستم، اما وقتی می‌بازیم من یک مهاجرم.” این تصمیم را با ناراحتی و بعد از بررسی های زیاد، به دلیل اتفاقات اخیر، گرفتم. من تا زمانی که این احساس عدم احترام و نژادپرستی را دارم، دیگر برای تیم ملی آلمان بازی نخواهم کرد. من همیشه با احساس غرور و هیجان، پیراهن آلمان را به تن می کردم اما دیگر این احساس را ندارم. گرفتن این تصمیم بسیار دشوار بود زیرا همیشه با تمام وجود برای هم تیمی هایم، کادر فنی و مردم آلمان بازی کردم. اما وقتی مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال آلمان چنین رفتاری با من دارند، به ریشه های ترک من بی احترامی می کنند و خودخواهانه من را به تبلیغات سیاسی وصل می کنند، دیگر نمی توانم ادامه بدهم. من به این دلیل فوتبال بازی نمی کنم و اینطور نیست که عقب بنشینم و کاری نکنم. نژادپرستی هرگز نباید پذیرفته شود.»
اوزیل ۹۲ بار پیراهن تیم ملی آلمان را به تن کرد. کسب عنوان قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ در برزیل بزرگ‌ترین افتخار او به همراه تیم ملی فوتبال آلمان بود.

قهرمان کشتی جهان: پاداش پراید را به صاحبخانه‌ می‌دهیم!

1624-53

علیرضا عبداللهی دارنده مدال‌های طلای نوجوانان جهان و آسیا درباره برگزاری مراسم تجلیل فدراسیون کشتی از مدال آوران کشتی ایران در رقابت‌های نوجوانان جهان، اظهار کرد: جا دارد از فدراسیون کشتی به خاطر توجهی که به نوجوانان کشتی‌گیر و افتخارات آنها دارد صمیمانه قدردانی کنم. فدراسیون علیرغم مشکلات زیادی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، به قول و وعده خود عمل کرد و خودرو پراید و جوایز دیگری را که به کشتی‌گیران پیش از رقابت‌های جهانی وعده داده بود، اهدا کرد.
وی در پاسخ به این سوال که برای جایزه خودروی پراید چه برنامه‌ای دارد؟ گفت‌: قصد دارم این ماشین را بفروشیم و به صاحبخانه‌مان بدهیم تا ما را از خانه‌مان بیرون نکند! با توجه به گرانی شدید مسکن و اجاره بها باید هر چه‌ سریع‌تر این پول را مهیا کنیم تا بتوانیم آن را به صاحبخانه بپردازیم. ما در خیابان مختاری در اطراف میدان راه‌آهن زندگی می‌کنیم، هر چند که این منطقه در جنوب شهر است، اما امثال خانواده‌ ما برای پرداخت اجاره بها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
قهرمان کشتی آزاد نوجوانان جهان در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا پس از کسب مدال طلای نوجوانان جهان مسئولان اداره ورزش جوانان تهران از او تجلیل به عمل آورده اند یا خیر؟ گفت‌: به غیر از فدراسیون کشتی تاکنون هیچ ارگان و سازمان دیگری این قهرمانی را ندیده و از ما تجلیل به عمل نیاورده است. ما از مسئولان ورزش توقع نداریم حتما به ما بابت مسائل مالی توجه کنند، اما این توقع را داریم حداقل به کشتی‌گیران بها بدهند و احترام آنها را حفظ کنند.