1625-40

لیگ بلاتکلیف فوتسال بانوان:
خبری از پخش تلویزیونی و اسپانسر نیست

1625-41

به گزارش ایسنا، قرار بود لیگ برتر فوتسال بانوان از تاریخ پنجم مرداد با حضور ۱۴ تیم شروع شود اما به خاطر وضعیت نامشخص بعضی از تیم‌ها تاریخ آغاز این لیگ تا ۱۲ مرداد ماه به تعویق افتاد.
تیم‌هایی که در خرداد ماه ۱۳۹۷ برای حضور در لیگ فوتسال بانوان اعلام آمادگی کرده بودند و حتی هفته آغازین رقابت‌هایشان هم قرعه‌کشی شده بود، اکنون درگیرودار جذب اسپانسر و عقد قرارداد کادر فنی و بازیکنان خود هستند و حتی تمدید زمان نقل و انتقالات هم گره‌ای از کارشان باز نکرد.
شهرزاد مظفر سرمربی مطرح فوتسال بانوان در این زمینه گفت: “شرایط اقتصادی به وجود آمده در نحوه تیمداری باشگاه‌ها اخلال ایجاد کرده است”.
در شرایطی که تیم‌ها در دقیقه نود تکلیفشان مشخص می‌شود، زمانی برای برگزاری اردوی آماده سازی و تمرین وجود ندارند تا بدون آمادگی فنی و هماهنگی لازم رقابت‌هایشان را شروع کنند در چنین شرایطی اگر خوشبین باشیم می‌توان گفت دو هفته ابتدایی لیگ نقش اردوی آماده سازی و بازی تدارکاتی‌شان را دارد.این موضوع به نوبه خود در کیفیت لیگی که باید پشتوانه ای برای تکرار قهرمانی‌های تیم ملی در آسیا و حتی پیشرفت در جهان باشد تاثیر منفی به جای می‌گذارد.
یکی از اصلی‌ترین دلایل بی‌نظمی در برنامه ریزی برای لیگ فوتسال وحتی سایر رشته‌های ورزش بانوان چون والیبال و بسکتبال عدم حمایت اسپانسرها در نتیجه پخش نشدن بازی آنها از طریق صدا و سیمای ملی است. موضوعی که به درد این حوزه تبدیل شده است تا حرکت روبه جلوی آن را کند و حتی در برخی موارد متوقف کند.
مظفر در پاسخ به این سوال که اصلی ترین مشکل لیگ فوتسال بانوان چیست با صراحت و بدون هیچ تعللی “عدم پخش تلویزیونی” را مطرح کرد و گفت: ” بخش بزرگی از مشکلاتی که در لیگ داریم با پخش تلویزیونی حل می‌شود، خیلی جاها برای اسپانسری صحبت کردیم و همه در نقطه‌ای که فهمیدند پخش تلویزیونی وجود ندارد پا پس کشیدند و دوست نداشتند سرمایه گذاری کنند. حتی راه های جایگزین مثل پخش گزارش رادیویی یا پخش زنده رادیویی هم راه هایی نیستند که درست کار کنند. حداقل گزیده و گل‌های بازی را از تلویزیون پخش کنند این کارها می‌تواند به ما کمک کند تا وقتی که با جایی مذاکره می‌کنیم بخش خصوصی ترغیب شود”. او ادامه داد: “سالی را سپری می‌کنیم که چهار ماه قبل قهرمان آسیا شدیم فکر می‌کردیم در فوتسال بانوان اتفاقات خوبی می‌افتد، تغییر نگرشی ایجاد می‌شود و لیگ پویایی خواهیم داشت اما مشکلاتمان از سال‌های گذشته بیشتر است. این موضوع برای رشته‌ای که در سطح آسیا قهرمان می‌شود حیف است که نتوانیم لیگش را پویا نگه داریم. ” .
فوتسال و به طور کلی ورزش بانوان در حالی محدود شده و از صدا و سیمای ملی پخش نمی‌شود که پوشش ورزشکارانش از فیلترهای مختلفی عبور کرده و مجوزهای لازم را کسب کرده است که اگر چنین نبود شاید حضورشان در ورزش به طور کلی منتفی می‌شد. با این حال بارها برخی از مسئولان در حرف‌هایشان به این موضوع تاکید کردند که ممنوعیتی برای پخش ورزش بانوان در تلویزیون وجود ندارد. حتی حسن روحانی بیان کرده بود که چه اشکالی دارد مسابقه‌های خانم ‌ها از تلویزیون پخش شود.
اینکه با وجود مطالبه جامعه هنوز تلویزیون ملی چنین امکانی را برای بانوان ورزشکار ایرانی فراهم نکرده است، بانوانی که با «پوشش اجباری دولتی» در میادین ورزشی ظاهر میشوند، سوالی است که نیازمند پاسخی قابل قبول است.

علیرضا جهانبخش رسما بازیکن برایتون شد

1625-42

علیرضا جهانبخش ستاره ایرانی رسما به تیم فوتبال برایتون در لیگ برتر انگلیس پیوست.
بازیکن 24 ساله ایرانی قراردادی 5 ساله تا سال 2023 با این تیم به امضا رساند. مبلغ انتقال این بازیکن ۲۵ میلیون یورو است که این بازیکن را به گران ترین لژیونر تاریخ ایران و آلکمار تبدیل کرد.
به گزارش سایت این باشگاه، سرمربی کریس هوتون، پس از امضای قرارداد 5 ساله باشگاهش با علیرضا جهانبخش گفت: خوشحالیم که می‌توانیم ورود علیرضا جهانبخش به باشگاه برایتون را تبریک بگوییم. سرمربی تیم برایتون افزود: به طور کلی خوشحالیم که سرانجام موفق شدیم این انتقال را در نهایت به پایان رسانیم. علیرضا جهانبخش بازیکنی است که که از او آگاهی کامل داشتیم و چندین سال تحت‌نظر ما بود. تطبیق‌پذیری او می‌تواند توان خط حمله برایتون را افزایش دهد.
جهانبخش که به عنوان گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ برایتون به این باشگاه لیگ برتر انگلیس پیوست در صفحه اینستاگرام خودش نوشت: مبارزه جدیدی در زندگی من شروع شده است…امیدوارم بتوانم به موفقیت‌های بیش‌تری در این باشگاه بسیار خوب برایتون برسم. ممنونم که تمام این مدت از من حمایت کردید و به امید خدا نماینده خوبی برای ایران درلیگ برتر انگلیس باشم.

توپ عجیبی که پوتین به ترامپ هدیه داد

1625-43

توپ فوتبالی که رییس جمهوری روسیه در جریان نشست خبری با رییس جمهوری آمریکا به او هدیه داد، حاوی میکروچیپ بوده است. البته آن چیزی که خیلی ها فکر می‌کنند نیست.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت آدیداس اعلام کرد: این توپ خاص حاوی میکروچیپ است که می‌تواند محتویات آدیداس را روی تلفن‌های هوشمند نشان دهد.
پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در نشست فنلاند این توپ را به ترامپ داد، سناتور لیندسی گراهام که از منتقدان سرسخت پوتین است در پیامی توییتی نوشت که این توپ باید برای وسائل شنود مورد بررسی قرار گیرد. این دقیقا همان کاری است که سرویس مخفی آمریکا انجام داد. این بازرسی امنیتی برای تمام هدایای اهدایی به رییس جمهوری آمریکا به صورت استاندارد انجام می‌شود. ترامپ گفته است که این توپ سفید و قرمز را به پسر ۱۲ ساله‌اش که عاشق فوتبال است می‌دهد ولی گراهام گفت که هرگز نباید این توپ به کاخ سفید برده شود!

تلویزیون صدای ورزشگاه را بست
تا کسی نشنود به وزیر چه می‌گویند:
آیا به فردوسی پور گفته بودند چیزی نگو؟

1625-45

ورزشگاه “آزادی!!!” در روز بازی استقلال و پیکان فضای عجیبی را تجربه کرد.
بازی تیم های استقلال و پیکان در حالی آغاز شد که طرفداران استقلال حسابی از آنچه برایشان در این روزها رقم خورده است، شاکی بودند. بر اساس آنچه در کانال خبرورزشی منتشر شد، هواداران استقلال در شروع بازی، فریادهای اعتراض زیادی را علیه وزیر ورزش سر دادند اما بسته بودن صدای سکوها، باعث می شد، طرفداران پای تلویزیون ها اقلا این اعتراض ها را نشنوند!
به گزارش خبرآنلاین؛ بازی اول لیگ برتر برای استقلال با حضور حدود 30 هزار تماشاچی خشمگین آغاز شد. آنهایی که انگار خیلی برایشان آنچه در زمین بازی رخ می داد، اهمیتی نداشت.
طرفدارانی که در هفته های اخیر هر روز خشمگین تر از روزهای قبل می شدند، این بار وقتی تیم شان هیچ کدام از ستاره هایش را نتوانست در بازار نقل و انتقالات حفظ کند، با خشم میزبان بازی تیم شان شدند. فریادهای اعتراض شان را با تمام وجود سر می دادند. می خواستند اعتراض شان را از شرایط اداره تیم نشان دهند اما تلویزیون صدایشان را بسته بود. عادل فردوسی پور هم در حین گزارش بازی، سعی می کرد سکوت اختیار کند. او البته طعنه هایی زد به شرایط خاص روی سکو ها ولی چیزی از اعتراض ها نگفت. از این گفت که مدیران قبلی برای آبی ها بازیکن مصدوم خریدند. از اینکه قرارداد تیام مشکل داشته و سرور جباروف هم که روی سکوها تشویقش می کردند، از تیم رفته اما چیزی نگفت از اینکه چرا صدایی از ورزشگاه در نمی آید. او 45 دقیقه چیزی نگفت و درست در دقیقه 45 گفت:«کاش در نیمه دوم همکارانم آمبیانس صدای ورزشگاه را هم مشکلش را حل کنند تا من صدای استادیوم را بشنوم.»
استقلال در زمین علی کریمی، روح الله باقری، سجاد آقایی و دانشگر را از یاران جدیدی داشت که مدیریت پیشین گرفتند و در همان نیمه اول می شد دید سجاد آقایی روزهایی چشمگیر را پیش رو دارد. نیمه اول غیر از اتفاقات روی سکوها، پر بود از اشتباهات داوری. اشتباهاتی که می توانست دو کارت قرمز را برای دو تیم داشته باشد. بازی شروع فصل خیلی اتفاقات عجیب و غریب نداشت اما مهدی رحمتی با حضور در این بازی رکورد ادوار حضور در لیگ برتر را با حضور در این میدان شکست. آبی ها البته در این بازی پژمان منتظری و خسرو حیدری را هم در زمین داشتند که شاید در شرایط عادی خیلی میدان در اختیارشان نباشد. وریا هم البته نشان داد خیلی آن وریای فصل قبل نشده یا اقلا در هفته اول لیگ خیلی آماده نیست. این ها همان دلایل عصبانیت هواداران استقلال را تشکیل می دهد. آبی ها باید برای بازی مهم با السد در این چند هفته آماده باشند. آنها دیرتر از بقیه شروع کردند. با ستاره های جوانی شروع کردند که شاید در آینده بدرخشند اما در بازی با پیکان هم نشان دادند می توانند با مربی بزرگی چون شفر، درخشان باشند.
آبی ها از این دلخورند که استقلال به دلیل تصمیمات مدیریتی نتوانسته تیمی در قواره قهرمانی آسیا بسته شود. وینفرد شفر، سرمربی آبی ها به طعنه تیمش را تیم جوانان استقلال صدا می کند و هواداران واقعا از این همه روزهای پر استرس به خشم آمده اند و تلویزیون با بستن صدای ورزشگاه سعی کرد تا این اعتراض منتشر نشود.

انتقاد عجیب قلعه نویی روی آنتن زنده:
۴۰ سال است دراین مملکت قانون قائم به شخص است

1625-46

به گزارش خبرآنلاین؛ امیر قلعه نویی در پایان بازی تیمش با صنعت نفت حرفهایی شوکه کننده زد و از شرایط حاکم بر این بازی ، داوری و فدراسیون و حتی مملکت انتقادهای تندی کرد.
او در این بازی گفت:«به نظرم بازی در حد لیگ یک بود. استادیوم به این قشنگی و این چمن چرا باید بی تماشاگر باشد. همه دنیا به خاطر اسپانسر تماشاگر می آورند توی ورزشگاه اما اینجا از این حکم ها می دهند. قطعا اگر برای صنعت نفت و تراکتورسازی بود، احکام محرومیت این تیم ها بخشیده می شد. چقدر هم خوب بود اما چون تاج اصفهانی است، این کار را برای ما نکردند. تازه برای محرومیتی که از فصل قبل بوده است.» او حرف های عجیب تری هم زد و گفت:«برای بقیه از این کارها می کنند ، کما اینکه در قرارداد بعضی ها گفته که بیا چیز کن! یعنی به خیلی ها از این حرف ها زدند. مثل ماجرای قرارداد حسن جعفری که به او گفته بودند … حالا بد هم نیست. دست شان درد نکند که از این کارها می کنند. ولی چون آقای تاج اصفهانی است، کوچکترین قدمی برای تیم های اصفهانی بر نمی دارد!»
قلعه نویی در ادامه گفت:«داور صد در صد دو پنالتی برای ما نگرفت. من امیدوارم اشتباه کرده باشم ولی بعید می دانم .» او همچنین گفت:« من از آقای حسن زاده خواهش می کنم هم تراکتورسازی را ببخشد و هم صنعت نفت را . آخر فایده ندارد که! سال قبل، پارسال ما را چقدر در ذوب آهن اذیت کردند؟ الان هم باز این اتفاق اینجا ببینید چه کاری می کنند.» دادخواه گزارشگر اصفهانی به قلعه نویی گفت به نظرتان این قوانین فدراسیون ، ضوابط مشخصی ندارد و قلعه نویی پاسخ داد:«اصلا شک نکنید! در مملکت ما 40 سال است قانون قائم به شخص است..»