1571-76

دوری حداقل یکساله تنها بانوی مدال آور المپیک
کیمیا علیزاده از بیمارستان مرخص شد

1571-77

به گزارش تابناک، بر خلاف سایر نقاط دنیا که قهرمانان آن ها پس از مدال آوری با تعاریف و تمجیدهای مختلفی رو به رو می شود، کیمیا علیزاده برجسته ترین ورزشکار بانوی ایران پس از آنکه برای اولین بار نقره تکواندو جهان را برای بانوان ایران به دست آورد در همان برنامه تلوزیرونی مورد انتقاد قرار گرفت. این اولین مدال نقره تکواندو یک بانوی ایرانی بود که به دست کیمیا به دست آمد.
او پیش از این اولین طلای نوجوانان جهان در تکواندوی زنان، اولین طلای المپیک نوجوانان در ورزش زنان، اولین مدال جهانی بزرگسالان برای تکواندوی زنان، اولین طلای گرندپری برای تکواندوی زنان، اولین مدال المپیک برای ورزش زنان و اولین نقره جهانی برای تکواندوی زنان را برای ایران به دست آورد تا تمام رکورد ها به دست او جا به جا شود. با این حال کیمیا در پست معنی دار اینستاگرامی بابت مدال نقره ای گرفت عذرخواهی کرد و با این شیوه به منتقدین خود پاسخ داد.
پس از این مدال مهم تصاویری از مچ دست و پای او منتشر شد که آثار مصدومیت های بسیار شدید او را نشان می داد. کیمیا علیزاده بعد از المپیک ریو مچ پای چپ خود را به تیغ جراحان سپرد و در فرصت کمی که داشت خود را به مسابقات قهرمانی جهان رساند که منجر به فینالیست شدن او هم شد.
مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندوی بانوان، درباره آخرین وضعیت و ترخیص کیمیا علیزاده از بیمارستان، اظهار کرد: علیزاده قرار بود روز شنبه از بیمارستان مرخص شود، ولی با توجه به مشکلاتی که از ناحیه گوارش و معده در طول دوره درمان برایش ایجاد شده بود، با نظر پزشکان مقرر شد تا دوشنبه در بیمارستان تحت مراقبت باشد و پس از بهبودی کامل مرخص شود. خوشبختانه پس از آزمایشات و چکاپ کامل پزشکان تصمیم گرفتند که او می‌تواند از بیمارستان مرخص شود.
سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندو بانوان درباره مدت زمان دوری علیزاده از میادین، گفت‌: به‌ هر حال او حداقل یک سال بر روی شیاپ چانگ نخواهد رفت. علیزاده به دلیل سال‌ها حضور در اردوی تیم‌ ‌ملی نیاز به استراحت دارد. حتی اگر بر روی پای او جراحی صورت بگیرد یا نیازی به جراحی نباشد، یک سال او را در اردوها نخواهیم دید. به نظرم در این یک سال او می‌تواند هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی دوباره خود را آماده مبارزه کند.
مهرو کمرانی درباره آسیب‌دیدگی‌های علیزاده از ناحیه دست و پا و احتمال جراحی، بیان‌ کرد: علیزاده قبلا از ناحیه روی دست دچار شکستگی شده بود و در همان زمان به دلیل عدم تشخیص درست پزشکان این شکستگی درمان نشده بود. در حال‌ حاضر با کوچک‌ترین برخورد به دست او مفصل‌های روی دستش دچار خونریزی می‌شود و به همین دلیل حتما در طی این سال عمل جراحی بر روی دستش صورت خواهد پذیرفت. درباره آسیب‌دیدگی‌ وی از ناحیه پا نیز منتظر انجام MRI و تشخیص پزشکان هستیم.

ایران بر بام آسیا: ۴۲ مدال برای نمایندگان کاراته ایران

1571-78

به گزارش مهر، شانزدهمین دوره رقابهای کاراته قهرمانی آسیا که با حضور ۶۶۰ کاراته کا به میزبانی قزاقستان در شهر آستانه آغاز شده بود، با قهرمانی مطلق ایران به پایان رسید.
این دوره از مسابقات در رده های سنی نوجوانان، جوانان، زیر۲۱ سال و بزرگسالان برگزار شد که ایران نه تنها در هر رده به صورت جداگانه عنوان قهرمانی را کسب کرد، در مجموع هر چهار رده و در دو بخش بانوان و آقایان عنوان قهرمانی را نیز کسب کرد.
کاراته کاهای ایران در مجموع موفق به کسب ۲۰ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۱ برنز کسب کرده و بالاتر از همه کشورها عنوان نخست را به خود اختصاص دادند. ژاپن با ۱۶ طلا، ۸ نقره و ۱۴ برنز نایب قهرمان شد و قزاقستان با ۸ طلا، ۶نقره و ۱۳ برنز عنوان سوم را کسب کرد. عربستان با ۱۷ مدال طلا، نقره و برنز، اندونزی با ۱۲ مدال ، چین تایپه با ۱۰ مدال، چین با ۷ مدال،اردن با ۶ مدال، و ازبکستان با ۶ مدال عناوین چهارم تا دهم را کسب کردند.
رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا از سال ۲۰۱۱ بدین سو، در حالی برای چهارمین بار بصورت همزمان در تمام رده های سنی برگزار می شود که در سه دوره قبلی، تیم‌ ژاپن موفق شده بود در رده بندی کلی مدالها قهرمانی را از آن خود کند و تیم ایران همواره در مکان دوم جدول رده بندی توزیع مدالها قرار گرفت و این برای اولین بار است که با اختلاف فاحش نسبت به ژاپن سکوی نخست را کسب کرد.
تیم ملی کاراته ایران در رقابتهای رده سنی بزرگسالان با کسب چهار مدال طلا توسط کومیته تیمی زنان و مردان، بهمن عسگری و امیرمهدیزاده، چهار مدال نقره توسط سجاد گنج زاده، مجید حسن نیا، کاتای تیمی مردان(شهرجردی، زند و دلیخون) و کاتای تیمی زنان(رحمانی، نصیری و یزدانی) و دو برنز توسط مهدی خدابخش و مبینا کاویانی به کار خود در این رقابتها پایان داد.
کاراته برای اولین بار در المپیک ۲۰۲۰ توکیو جزو برنامه مسابقات گنجانده شده و جنبه رسمی خواهد داشت.
این رشته در ایران طی دو سال گذشته کارنامه‌ای موفق‌تر از سایر رشته‌های رزمی به جا گذاشته است.

اکبر احدی: نباید پشت این مدال طلای بوکس جوانان پنهان شد

1571-79

کارشناس بوکس نتایج تیم ملی جوانان در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا را با وجود امکانات موجود رضایت بخش دانست.
اکبر احدی در گفت‌وگو با ایسنا، از نتایج تیم‌ ‌ملی بوکس جوانان در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اعلام رضایت کرد و اظهار کرد: خدا را شکر که پس از سال‌ها توانستیم در رده جوانان به مدال طلای آسیا برسیم. باید به این کادرفنی تبریک گفت‌ که با این امکانات کم توانستند این مدال را کسب کنند. کادرفنی مزد زحمات خود را گرفت. او با اشاره به این که سطح مسابقات آسیایی به دلیل سرمایه‌گذاری کشورها بالا است، ادامه‌ داد: با تدارکاتی که کشورهای دیگر دارند مدال گرفتن برای کشورهایی همچون ایران که هیچ تدارکاتی مناسبی ندارد کار بسیار سختی است. این مدال طلا حاصل تلاش کادرفنی و زحمات و تمرینات شبانه روزی ورزشکار است. این تیم یکی، دو سال است که در اردو به سر می‌برد، اما در کل سه بازی تدارکاتی خارج از کشور نداشته است. رضا حسن نیا یک مبارزه بین‌المللی هم نداشته است و این مدال طلا را باید به اسم تلاش و زحمات او ثبت کرد. مربی سابق تیم‌ ‌ملی بوکس با بیان این که نباید پشت این مدال طلا پنهان شویم، ادامه‌ داد: درست است که کسب این مدال کار سخت و خوبی بود، اما ما نباید به این مدال بسنده کنیم. تیم 9 بوکسور را با خود به همراه داشت و هشت بوکسور دیگر برای خوشگذرانی به این مسابقات اعزام نشده بودند، اما باید به تیمهای پایه توجه کنیم و به این تک مدال طلا بسنده نکنیم تا در آینده شاهد ستارگان جدید در تیم‌ ‌ملی باشیم. این جوانان بعد از دو، سه سال به تیم‌ ‌ملی بزرگسالان وارد می‌شوند و از همین الان باید این جوانان را آموزش دهیم. او در پاسخ به این سوال که با توجه به نظر بوکسورها کسب یک مدال نتیجه‌ ضعیفی نیست، گفت‌: ما با 9 بوکسور رفته‌ایم و به یک مدال طلای ارزشمند رسیده‌ایم و این یک مقدار جای صحبت دارد. باید مسئولان آنالیزهای خود را انجام دهند تا هشت بوکسور دیگر هم به این سطح برسند. باید ضعف‌ها و نقاط قوت تیم خود را پیدا کنیم تا در آینده تیم منسجمی داشته باشیم. البته با توجه به اطلاعاتی که من دارم بوکسورهای ما خوب جنگیدند و به بوکسورهای قزاق و ازبکستان باختند که قطب‌های بوکس هستند، اما با این حال باز هم آباید آنالیز کنیم تا موفق شویم.
اکبر احدی در پایان با بیان این که هر کاری برای رده جوانان کنیم کم است، افزود: رده جوانان و رده‌های پایه مهم‌ترین زمان برای پرورش بوکسورها هستند. لیگ جوانانی که در حال‌ برنامه‌ریزی شدن است یکی از کارهای مفید است و می‌تواند بوکسورهای جوان را آماده مبارزه کردن کند. سال‌های گذشته لیگ بزرگسالان داشتیم و به جای برداشت خوب ضرر هم کردیم و به اردوهای تیم‌ ‌ملی لطمه خورد. این لیگ مناسب است و باید با برنامه‌ریزی دقیق‌تر پیگیر می‌شود.

معرفی برترین داوران زن و مرد فوتبال ایران
علیرضا فغانی و شیوا یاری به عنوان بهترین داوران مرد و زن فوتبال ایران معرفی شدند.

به گزارش مهر، مراسم تجلیل از داوران فوتبال ایران با حضور مهدی تاج، علی کفاشیان، محمدرضا ساکت و دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال با حضور داوران مختلف برگزار شد که در این مراسم، اسامی داوران برتر در هر بخش هم اعلام شد.
در فوتبال مردان علیرضا فغانی و در فوتبال زنان شیوا یاری عنوان بهترین داور را از آن خود کردند و سوت طلایی در نهایت به فغانی رسید.
.همچنین رضا سخندان، محمدرضا منصوری هم به عنوان برترین کمک داوران فوتبال ایران انتخاب شدند. فغانی درباره روند داوری ایران در لیگ هفدهم اظهار کرد: من نباید در این خصوص نظر دهم زیرا من جزو قضاوت‌شوندگان هستم. واقعیت امر این است که باید از آقای تاج و شرکت نامی‌نو برای فراهم کردن حداقل امکانات یعنی سیستم رادیویی تشکر کنیم. استفاده از ویدئوچک هزینه سنگینی دارد. حتی هند نیز که جام جهانی نوجوانان در آن برگزار می‌شود نتوانسته زیر بار هزینه سنگین آن برود. حتی استفاده از کمک داورهای اضافی که در فوتبال اروپا نیز رایج است در کشور ما هزینه بالایی دارد. نگاه به داوری باید در کشور ما عوض شود. همانگونه که مربیان به بازیکنان جوان خود ایرادی نمی‌گیرند و آن را بر مبنای افزایش تجربه می‌گذارند به داوران نیز باید با همین نگاه نظاره شود. او با اشاره به کلاس‌های آموزشی که کشورهای مختلف برای داوران در نظر می‌گیرند،‌ گفت: در راه برگشت به ایران با داوران عربستانی هم مسیر شده بودیم و آنها گفتند که دو هفته مانده تا آغاز رقابت‌های این کشور، داوران اردویی را در والنسیای اسپانیا خواهند داشت تا با آمادگی خوبی راهی مسابقات شوند. فدراسیون فوتبال ایران زحمات زیادی برای تیم‌های خود می‌کشد و اردوهای مختلفی برای تیم‌های ملی برگزار کرده است. چه خوب است که اردوهایی نیز برای داوران وجود داشته باشد.

تصاویری از تمرینات تیم بانوان نینجوتسوکار – بروجرد

1571-80

1571-81

1571-82

1571-83