1626-48

افغانستان ۶، ایران هیچ
خلبانهای زن بازیهای آسیایی

1626-49

کمیته ملی المپیک ۱۹ اردیبهشت به طور رسمی لیست رشته‌ها و ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ را اعلام کرد و در حالی که سهمیه تعیین شده برای رشته پاراگلایدینگ ایران از طرف برگزار کننده بازی های آسیایی ۱۶ خلبان شامل ۱۰ مرد و ۶ زن بود اما کمیته ملی المپیک به سه سهمیه شامل دو مرد و یک زن اکتفا کرد. در پی انتشار این خبر انجمن ورزش‌های هوایی نام ۱۰ مرد را برای اعزام معرفی و تلاش کرد تا با رایزنی یک تیم کامل شامل پنج نفر از مردان را راهی جاکارتا کند.
این موضوع باعث اعتراض بانوان پاراگلایدر سوار از جمله فاطمه افتخاری شد که گفت: “سال گذشته انجمن ورزش‌های هوایی مسابقه‌ انتخابی بازی‌های آسیایی جاکارتا را در تهران برگزار کرد و سه نفر اول خانم‌ها برای اعزام به این بازی‌ها مشخص شدند.” اما انجمن ورزش های هوایی بی توجه به تلاش بانوان این رشته تنها به دنبال اعزام خلبانان مرد بود و با بهانه‌های مختلفی چون داشتن سه سهمیه از طرف کمیته ملی المپیک در حالی که تیم کامل زنان چهار نفر است، مدال آور نبودن زنان و تخصص نداشتن آنها در بخش فرود دقت این رقابت ها حق آنها را برای حضور در این میدان ورزشی نادیده گرفت.
این موضوع باعث ناراحتی و واکنش فاطمه افتخاری شده است. افتخاری پس از نهایی شدن لیست پاراگلایدرسواران اعزامی به جاکارتا در گفت‌وگو با ایسنا ضمن ابراز ناراحتی از این موضوع گفت: برای پاراگلایدر هیچ خانمی به بازی های آسیایی جاکارتا اعزام نمی شود. باید مجموع چیزی که رخ داده است، رسانه ای شود چون قطعا همه چیزهایی که الان درست شده در سال های قبل افرادی برای آنها جنگیده و تلاش کرده‌اند ، به همین دلیل این موضوع را رسانه ای می‌کنم. خیلی ناراحت کننده است که زحمات زنان پاراگلایدرسوار نادیده گرفته می‌شود. او ادامه داد: امسال هر سه خانمی که در مسابقه انتخابی جاکارتا مقام کسب کردند در مقدماتی جام جهانی نیز شرکت می‌کنند، من هم به عنوان اولین خانم ایرانی در جام جهانی پاراگلایدر شرکت می کنم. به هر حال این مسیر را با هزینه های شخصی‌ ادامه می‌دهیم. احتمال دارد شرایط کم کم بهتر شود البته فکر می‌کنم با این هزینه های ارز و نادیده گرفته شدن‌ها توسط سیستم و اینکه هیچ اعزامی وجود ندارد فکر می کنم اولین و آخرین دوره ای باشد که شرکت می‌کنم ولی به هر حال در حد توانمان ادامه می‌دهیم.
افتخاری همچنین گفت:‌مسئولان انجمن ورزش‌های هوایی می‌دانند خانم ها مدال آور هستند. من مدال طلای مقدماتی جام جهانی را دارم، مسابقه‌هایی که از تمام دنیا شرکت می‌کنند بنابراین در آسیا قطعا مدال آور هستبم. اعزام نشدنمان در حالی است که از افغانستان شش خلبان زن اعزام می‌شود.
حمایت از ورزش بانوان را بارها از زبان مسئولان شنیده ایم اما در عمل تنها شاهد حذف یا اقدامات ظاهری چون پرچمداری بانوان در برخی مسابقه‌ها هستیم تا موجب رضایت افکار عمومی شود و مطالبه‌های جدی‌تر در این بخش چون افزایش بودجه‌ ورزش بانوان، کاهش سهمیه های آنها در مسابقه‌های مختلف، امکان گزارش تلویزیونی و رادیویی ورزش این گروه از ورزشکاران جامعه که دارای پوشش اجباری دولتی کامل هستند و غیره نادیده گرفته می شود.

دعوای شدید عزیزی با هواداران خشمگین سپیدرود:
“غیرازمدیرسپیدرود، کسی نمی‌تواندبگویدبالای چشمم ابروست”

1626-50

ورزش سه نوشت: بازی ضعیف و شکست سنگین سپیدرود در نیمه اول برابر سپاهان باعث شد تا هواداران حاضر در ورزشگاه ناگهان با شعارهایشان به خداداد عزیزی سرمربی این تیم حمله کنند.
ماجرا از این قرار بود که سپیدرود در همان 25 دقیقه نیمه اول بازی سه گل از سپاهان خورد تا جو ورزشگاه عضدی حسابی تغییر کند. تعدادی از هواداران سپیدرود در این دقیقه ورزشگاه را ترک کردند تا اینکه سپاهان روی یک صحنه مشکوک به آفساید به گل چهارم رسید. از این لحظه هواداران سپیدرود با شعارهایشان نسبت به عملکرد تیم و عزیزی اعتراض کرده و نام علی کریمی را به نشانه اعتراض به عملکرد تیم در ورزشگاه فریاد زدند.
خداداد اما مثل همیشه آدمی نبود که در برابر شرایط صبورانه برخورد کند و در حالی که بشدت با داور مسابقه بحث می کرد با هواداران نیز تسویه حساب کرد. خداداد انگشتش را روی بینی اش گذاشت و از هوادارانی که علیه او شعار می دادند خواست که سکوت کنند. تماشاگران معترض اما صدای اعتراضشان بلندتر شد و خداداد نیز فرکانس صدایش را بالاتر برده و این بار کار به مجادله کلامی و فریادهایی شد که از سوی طرفین در ورزشگاه طنین انداز می شد. کار به جایی رسید که داور مسابقه نیز دخالت کرده و به دلیل درگیری عزیزی او را از روی نیمکت اخراج کرد اما سرمربی سپیدورد آنقدر عصبانی بود که حاضر نبود زمین را ترک کند… عوامل مسابقه می آیند و خداداد عزیزی سرمربی سپیدرود را به زور از زمین بیرون می برند اما او در حین بیرون رفتن با تماشاگران معترض کاملا درگیری پیدا می کند و طرفین همدیگر را مستقیم و بی هیچ ملاحظه ای مورد لطف!!! قرار می دهند. خداداد در گفت و گوی تلفنی با عادل فردوسی پور در برنامه نود، درباره حاشیه های تیمش گفت: برای من نظر همه مردم مهم است نه یك تعداد تماشاگر كه از دقیقه 20 شعار می‌دهند. آقایی كه می‌گوید خداداد توهین كرده، شما توهین كرده ای كه من جواب داده ام. من تا كمر برای مردم خم می‌شوم اما كسی كه به ناموس من توهین می‌كند، جوابش را می‌دهم.
خداداد عزیزی از عادل پرسید: اگر یك توهینی به شما بكنند چه كار می كنی؟ كه عادل در جواب گفت: خیلی خیلی ناراحت می‌شوم اما واكنش نشان نمی‌دهم. بعید می دانم آن واكنش ها را داشته باشم. خداداد هم گفت: بعید می‌دانم چون این اتفاق برایت نیفتاده است.
سرمربی سپیدرود در ادامه گفت: من به كسی توهین كردم كه به من توهین كرده اند؟ من آمده ام كار فوتبالی انجام بدهم. نیامده ام به ناموسم فحش بدهند. بگذارید 5 تا بازی بگذرد، همان طور كه پارسال 5 تا بازی را باختید. از من انتظار معجزه دارید؟ من به كسی روی سكوها پول نمی‌دهم. فقط كارم را انجام می‌دهم. عزیزی در رابطه با اینکه سپیدرود پیش از آغاز فصل دو تکه شده و همین مسئله به تیمش آسیب رسانده است، گفت: کاری به این قضیه ندارم، کار ما فنی است. من قراردادی با محمد نوین و توسلی (مالک و مدیرعامل باشگاه) دارم و کارم را انجام می‌دهم. کسی هم به غیر از مدیران باشگاه نمی‌تواند به من بگوید که بالای چشمت ابروست. وی در پایان در خصوص اینکه چه صحبتی با هواداران سپیدرود دارد، گفت: صحبتی ندارم، آنها طرفدار تیم‌شان هستند و حق دارند ناراحت باشند. آنها می‌توانند تا صبح فحش بدهند، اما من کار خودم را می‌کنم.
حالا آقای فردوسی پور، شما كه خیلی صبور هستی، یك كلاس بگذار ما در كلاست شركت كنیم!

فیفا زمان دقیق برگزاری جام جهانی بعدی را اعلام کرد: ۲۰۲۲ در پاییز قطر

1626-51

جام جهانی 2022 به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرآنلاین؛ در حالی که جام جهانی 2018 به روزهای پایانی خود نزدیک می شد، فیفا به طور رسمی اعلام کرد که زمان برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر متفاوت با زمان برگزاری دوره‌های قبل خواهد بود. بر این اساس این مسابقات در تاریخ 21 نوامبر 2022 (30 آبان 1401) آغاز و در تاریخ 18 دسامبر 2022 (27 آذر 1401) پایان خواهد یافت. این برای اولین بار در تاریخ است که این مسابقات در فصل پاییز برگزار می‌شود.تصمیمی که به دلیل گرمای شدید هوا در کشور قطر در فصل تابستان گرفته شده است.
تاکنون تمامی دوره‌های جام جهانی در ماه‌های ژوئن و جولای (خرداد و تیر) برگزار شده و تغییر تاریخ این رقابت ها قطعا منجر به تغییراتی اساسی در برنامه رقابت های فوتبال باشگاهی در سطح جهان خواهد شد.

کوچ بازیکنان ایرانی به خارج از کشور
وقتی مبلغ و مقصد اهمیتی ندارد!

1626-52

رضا اسدی بازیکن تیم سایپا هم می‌خواهد ترانسفر شود. او تصمیم گرفته به دانمارک برود آن هم با رقمی در حدود 50 هزار یورو؛ رقمی که علی دایی بر این عقیده است که بیشتر از 20 هزار یورو گیر رضا نمی‌آید.
به گزارش خبرآنلاین؛در میان حرف هایی که علی دایی به زبان آورد بخشی از آن بدجور توی چشم زد.آنجا که او درباره رضا اسدی هافبک سایپا حرف زد.از اینکه او می خواهد جدا شود به خارج از کشور برود،آن هم با قراردادی تقریبا 50 هزار یورویی که به قول دایی 30 هزار یورو از آن را باید درصد به این و آن بدهد و فقط 20 هزار یورو از آن برای خودش باقی می ماند.«الان همه شما افتخار می کنید که جهانبخش با فلان مبلغ به برایتون انگلیس رفته است اما من مانده ام که مگر می شود یک بازیکن بگوید من می خواهم به دانمارک بروم آن هم با مبلغ ۵۰ هزار یورو که باید به این و آن هم درصد بدهد و شاید ۲۰ هزار یورو نصیبش شود. من با اسدی حرف زدم، به او گفتم آقا رضا زحمت بکش، تو توانایی آن را داری که به تیم ملی برسی، وقتی از تیم ملی به تیم دیگری بروی خیلی مهم تر است، با یک شخصیت دیگری به تیم دیگری می روی. ۲ ساعت با او صحبت کردم اما روزی که مدیرعامل با من کار داشت به دفتر مدیرعامل رفتم و دیدم که او در دفتر مدیرعامل نشسته است، من ۵ بار هم به دفتر مدیرعامل نرفته ام. فاصله تمرین تا دفتر مدیرعامل ما هم زیاد نیست اما متأسفانه یکسری چیزها آدم در زندگی می بیند، تکلیف او هم مشخص است.»
از روزی که بازیکنان متوجه شدند که می شود کمتر پول گرفت،بیشتر در چشم بود (برای دعوت به تیم ملی) و آینده بهتری را ترسیم کرد کوچ به فوتبال اروپا آغاز شد.ظاهرا زمان و مکان آن هم برای فوتبالیست ها فرقی نمی کند و کمتر بازیکنی است که نگاهش مثل نگاه علیرضا جهانبخش باشد.با همه اینها شاید هم نشود چندان خرده ای به فوتبالیست ها گرفت.شرایط نه چندان خوب اقتصادی احتمالا دلیل دیگری است که بازیکنان را به زندگی در اروپا ترغیب می کند.همین چند روز پیش بود که وزیر کشور گفته بود اگر 24 ساعت چشمانم را ببندم یک میلیون ایرانی از کشور خارج می شوند.