1631-76

خانم زهرا نعمتی کاش به خاطر ایران
همه تقصیرها را گردن یک خارجی نمی‌انداختید!

1631-77

تیرانداز ایران در نشستی خبری مقصر اصلی حادثه‌ای که برایش در بازی‌های آسیایی پیش آمد را معرفی کرد. او گفت که “پارک”سرمربی تیم‌ملی مقصر اصلی این اتفاق بوده است.
در این رابطه، مرتضی رضایی مینویسد: زهرا نعمتی نشست خبری گذاشت و گفت که اگر در زمان بازی های آسیایی اعلام کرده مقصر فاجعه پیش آمده خودش بوده است فقط برای سربلندی ایران بوده نه چیز دیگری. اگر نه سرمربی او عامل اصلی ناکامی اش بوده و اگر حواس “پارک”جمع بود و زمان برگزاری مسابقه را فراموش نمی کرد شاید هرگز این اتفاق نمی افتاد و زمان برگزاری مسابقه با زمان ناهار قاطی نمی شد!
نعمتی می گوید به خاطر ایران آن زمان همه چیز را گردن گرفته و حالا که تقریبا 20 روز از زمان حادثه می گذرد ظاهرا دیواری کوتاه تر از سرمربی خارجی پیدا نشده است. نعمتی در آن مسابقه تیری پرتاب نکرد اما به ایران که رسید آن تیر را به سمت قلب سرمربی کره ای اش نشانه گرفت! او ضمن تعریف و تمجید از عملکرد رییس فدراسیون و سایر عوامل عنوان کرده که اگر آنها نبودند او هرگز نمی توانست در بازی های آسیایی شرکت کند و …
مشکلی وجود ندارد. اما خانم نعمتی همان طور که به خاطر ایران تقصیر را گردن خودتان انداختید و حرفی درباره رییس فدراسیون، سرپرست و بقیه اعضا در اندونزی نزدید چه خوب بود که این بار هم همه تقصیرها را گردن “پارک” نمی انداختید و دیواری کوتاه تر از او پیدا نمی کردید! “پارک”در بازی های آسیایی دقیقا کاری را کرد که شما کردید. او هم گفت که مقصر بوده و هیچ کس دیگری در این ماجرا دخالت نداشته است. او هم احتمالا به خاطر خودش، کشورش و البته کشورمان این حرف را آن موقع زده است.کسی چه می داند شاید به زودی شعبانی بهار برود، اعضای فدراسیون بروند و… اما آنچه باقی می ماند حرف هایی است که از یاد مردم نمی رود.
خانم نعمتی در جاکارتا که با شما حرف زدیم گفتید “من ورزشکار”هم باید حواسم باشد که زمان مسابقه ام چه روزی و چه ساعتی است. آنجا هم حرفی از رییس فدراسیون و سرپرست نزدید و کسی هم توقعی ندارد. اما ای کاش که همه تقصیرها را گردن یک خارجی نمی انداختید، کاش به خاطر ایران این کار را نمی کردید…!

کدام نتایج غرورآفرین آقایان مسئول؟
کاروان ایران در پایان بازی‌های آسیایی
نتوانست رتبه‌ای بهتر از ششمی کسب کند

1631-78

عرفان حاج‌بابایی مینویسد: بدون برنامه مشخص و بدون دور نگاهی به آینده. دو-سه سال قبل و پس از این که ویتنام از میزبانی بازی‌های آسیایی انصراف داد و اندوزی جای آن را گرفت آنها با استفاده از شرط میزبانی رشته سنتی خودشان به نام پنچاک سیلات را وارد بازی‌های آسیایی کردند و نه فقط مدال‌های طلایش را درو کردند، بلکه باعث شدند تا ایران در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ششم شود.
مقامی که بدون شک برازنده کاروان ایران بود. درست است که نفرات اعزامی به این رقابت‌ها بیشتر از دوره قبل بود اما کیفیت آن قدر پایین بود که در یک سری از رشته‌ها فقط توریست با خودمان برده بودیم. رشته‌هایی که قبل از اعزام به بازی‌ها، روسای فدراسیون‌های‌شان برای این که صندلی خودشان را دو دستی بچسبند و پیش وزیر و رییس کمیته ملی المپیک جایگاه ویژه‌ای داشته باشند وعده های سر خرمن دادند.
یکی می‌گفت ۵ مدال می‌گیریم و یکی هم نگرفت. دیگری که تا به حال حتی مدال جهانی یا المپیک در کارنامه رشته‌اش دیده نمی‌شود قول ۴ مدال را داده بود، اما در نهایت نه تنها مدالی نگرفتند، بلکه نتایجی را که در دوره قبلی هم گرفته بودند تکرار نکردند.
با این حال بلافاصله پس از پایان بازی‌های آسیایی برای ایران، وزارت ورزش و جوانان بیانیه‌ای را به طور مشترک با کمیته ملی المپیک صادر کرد و از نتیجه‌ای غرورآفرین گفت. «مردم ایران، فرزندان شما در بزرگ‌ترین رویداد ورزش‌های آسیا با غرور و غیرت ایرانی و با تمام وجود فداکاری کردند. ورزشکاران و مربیان اعزامی کشورمان با وجود برخی ناداوری‌ها، ناملایمات و نامهربانی‌ها، با تکیه بر موازین اخلاقی، دلیرانه از حیثیت ورزشی ایران دفاع کردند تا پرچم پرافتخار کشورمان، بارها و بارها به اهتزار درآید و هر ایرانی در هر نقطه از جهان، از همت بلند ورزشکاران هموطن خود برای سربلندی ایران عزیز به خود ببالد. بدینوسیله از مدال‌آوران این رویداد را تجلیل و تمامی ورزشکاران و قهرمانان این کاروان را خسته نباشید می‌گوییم.»
این بخشی از بیانیه حماسی‌ای است که وزارت ورزش و جوانان صادر کرده است. در این که در خیلی از رشته‌ها حق‌مان را خوردند و مدال طلا را از بچه‌های ایران گرفتند شکی وجود ندارد. مثل یکی دو وزن در تکواندو، کوراش، کاراته، بسکتبال سه نفره و… اما خیلی از رشته‌ها هم بودند که وعده‌های طلایی داده بودند که حتی یک مدال هم نگرفتند. تیراندازی، دوچرخه‌سواری، اسکواش، قایقرانی، تیروکمان، جوجیتسو، بوکس و هندبال رشته‌هایی بودند که که اگر طبق وعده‌های روسای آن‌ها پیش می‌رفتیم حداقل باید ۵ مدال طلای دیگر می‌گرفتیم.
بچه‌های ایران همیشه مایه غرور و افتخار هستند و این را مردم باور دارند. اما کسب مقام ششمی چندان هم غرورآفرین نیست. مقامی که با بی‌تدبیری حاصل شد و البته حق این کاروان بود که قرار بود کیفی باشد نه کمی. این بازی‌ها هم به پایان رسید و حالا ۲ سال تا المپیک مانده است. مسابقات کسب سهمیه در بعضی از رشته‌ها شروع شده و چشم بر هم بزنیم ورزشکاران باید به ژاپن اعزام شوند. چه خوب است حالا که ۲ سال زمان داریم (البته باز هم دیر است) دیگر وعده ندهیم و فقط برای گرفتن سهمیه‌هایی تلاش کنیم که بچه‌های ایران لیاقت‌اش را دارند.

واکنش احسان حدادی به این که چرا کسی به استقبالش نرفت

1631-79

احسان حدادی از اندونزی بازگشت، اما بدون استقبال و در تنهایی: پرافتخارترین ورزشکار ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی اینطور غریبانه وارد کشور شد.
به گزارش خبرآنلاین، احسان حدادی با طلایی که در رشته پرتاب دیسک بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گرفت به پرافتخارترین ایرانی تاریخ این بازی ها تبدیل شد. با این حال اما احسان در بدو ورود به ایران مورد استقبال هیچ‌کس در فرودگاه قرار نگرفت و این طور تنها وارد کشور شد.
حدادی اما در این رابطه این طور واکنش نشان داده: “این اتفاق مهم نیست. همین که توانستم دل مردم ایران را شاد کنم برایم کافی است.”

دردی که بهداد سلیمی از آن می‌گوید واقعا درد است!

1631-80

بهداد سلیمی بعد از رقابت‌های آسیایی 2018 جاکارتا درباره وضعیت تمرینی تیم‌ملی وزنه‌بردای حرف‌های جالبی زده است.
به گزارش خبرآنلاین؛ بهداد سلیمی یکی از طلایی های ایران در بازی های آسیایی 2018 اندونزی بود. درست در دوره ای که رشته وزنه برداری فروغ چندانی نداشت، بهداد باز هم طلا گرفت تا با طعم این مدال باارزش از دنیای ورزش حرفه ای خداحافظی کند. سلیمی بعد از این بازی ها اما حرف هایی به زبان آورده که واقعا درد ورزش ایران و وزنه برداری ایران به حساب می آیند. بهداد در رابطه با وضعیت تمرینی خودش و تیم ملی گفته: “امکانات ما اصلا خوب نبود و علی رغم تلاش فدراسیون به خاطر مشکلات ارزی نتوانستیم تجهیزات خوبی داشته باشیم. ما با تجهیزاتی کار می کردیم که برای 18 سال پیش بود و استاندارد نبود. یکی دو سال دیگر اصلا این تجهیزات قابل استفاده نیست.” این ادعای بهداد سلیمی بدون شک واقعیت دارد. چراکه او با این وضعیت تمرین کرده و با همین وضعیت به طلای آسیا و حتی جهان رسیده. وضعیتی که اگر ادامه داشته باشد همانطور که خودش گفته برای نسل های بعدی این وزنه بردار درد به حساب می آید.

مشکلات ارزی یقه فوتبال را گرفت
تاج: اداره فدراسیون با این وضعیت ارزی غیرممکن است!

1631-81

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره مشکلات ارزی این فدراسیون برای تامین هزینه‌های تیم ملی بزرگسالان توضیح داد: ما برای تامین ارز مشکل داریم و مسئولان تصمیم‌گیرنده همه واقعیت‌های جامعه را ندیده‌اند و به شادی مردم اهمیت ندادند. آنها در حالی که باید به این مسائل دقت می‌کردند، این کار را انجام ندادند. مگر می‌شود که ما حقوق کی‌روش را از بازار آزاد تامین کنیم؟ یا حقوق آقای کرانچار را از بازار ارز آزاد تهیه کنیم؟ تهیه این مقدار ارز خیلی سخت است. من نمی‌دانم اگر دیروز ارز خریدیم ما را به قاچاق ارز متهم می‌کنند یا نه؟ در حال حاضر در بن‌بست قرار داریم و اداره این فوتبال با این شرایط غیرممکن است. با این حال به راهمان ادامه می‌دهیم تا شاید مشکلات حل شود.
درادامه التهاب در بازار ارز، قیمت دلار آزاد تا مرز ۱۵هزار تومان هم پیش رفت. این یعنی حساب و کتاب‌ها در باشگاه پرسپولیس هم بر سر قرارداد جدید برانکو جابه‌جا شده و آن‌ها در کنار دغدغه‌های عادی که دارند، باید منتظر رسیدن به رقم عجیب و غریبی در مورد قرارداد برانکو باشند. اگر همان رقم ۸۵۰ هزار دلار که در مورد قرارداد برانکو زیاد شنیده شد را به عنوان اساس قیمت قرارداد این مربی موفق روی نیمکت قرمزپوشان در نظر بگیریم، به عدد ۱۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان می‌رسیم و البته این در حالی است که همچنان کارشناسان اقتصادی می‌گویند این اسب چموش قیمت‌ها در بازار ارز آزاد به حرکت دیوانه‌وار خود ادامه می‌دهد و امکان دارد باز هم شاهد بالا رفتن قیمت‌ها باشیم.
روزی که برانکو سرمربی پرسپولیس شد، گفتند قرارداد او ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است. رقمی که براساس آن، برانکو در فصل چهاردهم موفق شد در شهرآورد پیروز شود و از گروه آسیایی در لیگ قهرمانان ۲۰۱۵ صعود کند. سپس در فصل پانزدهم نایب‌قهرمانی را به ارمغان آورد. در فصل شانزدهم، قیمت قرارداد برانکو بالاتر رفت و او دو فصل را با دو قهرمانی به اتمام رساند. حالا به فصل هجدهم رسیده‌ایم و بالا رفتن رقم قرارداد هم طبیعی به نظر می‌رسید، اما بازار ارز دچار اتفاقات تاریخی شد و همه رکورد‌ها را شکست تا قرارداد معمولی برانکو به یک دغدغه جدی بدل شود. آیا قرارداد برانکو از این هم بالاتر می‌رود؟
فراموش نکنید که پرسپولیس به غیر از برانکو، با چند خارجی دیگر هم قرارداد دارد؛ زلاتکو برانکوویچ، ایگور پانادیچ، مارکو استیلینوویچ، بوژیدار رادوشوویچ، گادوین منشا و بشار رسن که قراردادشان با مرجع ارزی «دلار» منعقد شده و رقم این قرارداد‌ها قطعاً تحت تأثیر بازار بی‌ثبات ارز ایران قرار می‌گیرد. حالا باشگاه با این مشکل می‌خواهد چطور کنار بیاید؟

طنز هفته: سربازی بانوان

1631-82

میلاد سازمند: خبردار شدیم که قرار است نمایندگان با طرحی مجلسی، بانوان را نیز به خدمت سربازی بفرستند! یعنی در جهت برابری حقوق مرد و زن، یک اجباری دیگر به اجباری‌هایشان اضافه بکنند!
خدمت نمایندگان باید عرض کنم که بحث سربازی بانوان خیلی هم جدید نیست! در ضمن همان‌طور که این خبر جدید نبود، خبرداری ما هم جدید نیست و سال‌هاست که همگی خبردار هستیم و منتظر آزاد باش! بگذریم… بعد از شنیدن این خبر چند نکته راجع به خدمت سربازی بانوان ورزشکار به ذهنم رسید که با شایسته‌ترین احترامات نظامی تقدیم می‌کنم:
۱- بانوان ورزشکار مطمئن باشند که بعد از تصویب این قانون، دیگر هیچ‌کدام از اردو‌های خارجی‌شان به خاطر کمبود بودجه لغو نمی‌شود! بلکه به خاطر نداشتن کارت پایان خدمت، از حضور در تمام اردو‌های خارجی محروم می‌شوند.
۲- با تصویب این طرح، بانوان عزیز دیگر نگران دریافت پول قرارداد یا پاداش‌های خود نیستند، چون به خدمت تیم‌های نظامی درمی‌آیند و مطمئن هستند که اون‌جا خبری از حقوق نیست!
۳- قوانین «سرباز قهرمان» در مورد بانوان ورزشکار صدق نمی‌کند، چون فیلم هیچ‌کدام از مسابقاتی که در آن قهرمان شده‌اند در آرشیو صداوسیما نیست! در عوض در اخبار تلویزیون از آنان با عنوان سربازان بی نام و نشان ایران نام برده می‌شود.