1632-44

شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان کویت شد

1632-45

به گزارش الوسط، شهرزاد مظفر سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان ایران با فدراسیون فوتبال کویت به توافق رسید.
فاطمه حیات رئیس کمیته فوتبال زنان کویت تاکید کرد که جذب شهرزاد مظفر به خاطر توانایی زیادی است که این مربی زن ایرانی دارد چرا که او توانست در ماه می گذشته با تیم ملی فوتسال بانوان ایران قهرمانی در آسیا را به دست آورد.
شهرزاد مظفر برترین سرمربی فوتسال بانوان ایران پس از پیوستن به تیم ملی فوتسال بانوان کویت در گفت‌وگو با ایسنا و در مورد این تصمیم گفت: از زمانی که کویتی‌ها پیشنهادشان را مطرح کردند تا زمانی که به توافق رسیدیم خیلی سریع و کوتاه بود چون می‌دانستند چه چیزی و چه کسی را می‌خواهند و خیلی با عزم راسخ در این قضیه پا گذاشتند و کارها را خیلی سریع و راحت جلو بردند.
من هم به دلیل این که در آنها ارده قوی، انگیزه بالا، جدیت، خواستن، تمایل شدید و علاقه‌ای که به کار کردن و توسعه فوتسال داشتند را دیدم ترغیب شدم که بپذیرم. ضمن این که در ایران هم مجموعه عواملی دست به دست هم داد تا این تصمیم را بگیرم. مظفر در ادامه به عوامل داخلی موثر در این تصمیم اشاره و بیان کرد: امسال تیم باشگاهی نتوانستم بگیرم و مقداری شرایط کاری‌ام مثل سال‌های گذشته نبود و برایم جای نگرانی داشت. مساله بعدی این بود که نزدیک به ۲۰ سال در ایران و در رشته‌های فوتبال و فوتسال مربیگری کردم، تیم‌های ملی و باشگاهی را داشتم و قهرمانی آسیا و طلا، نقره و برنز آسیا را با ایران کسب کردم و احساس کردم شاید وقتش رسیده که شرایط، فضا و چالش جدیدی را در شغلم تجربه کنم. او در مورد پایان قراردادش با تیم ملی فوتسال بانوان ایران گفت: قراردادم با فدراسیون فوتبال ایران تا ۳۱ اردیبهشت ۹۷ بود که بعد از آن تمدید نشد.
فریده شجاعی، نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد پیوستن شهرزاد مظفر به تیم ملی فوتسال بانوان کویت، اظهار کرد: از این موضوع خوشحال هستم، درست است که در تیم ملی به مظفر نیاز داریم ولی تمام کسانی که در ورزش به نوعی زحمت می کشند این نقطه عطف زحماتشان است که لژیونر شوند، چون حتما تیم های ایرانی یا تیم ملی پول‌ خوبی به آنها نمی دهند و خارج از کشور از این نظر برایشان بهتری است. عمرشان را در ورزش گذاشتند پس یک جایی باید از نظر مالی هم تامین شوند. او در ادامه افزود: مظفر مربی خوبی است و پتانسیل بالایی دارد اما متاسفم که تیم ملی ایران او را از دست می‌دهد، این صدمه ای برای ما است. او برای تیم ملی ایران، باشگاه و جوانان ما زحماتش را کشیده است و حالا بد هم نیست خارج از کشور را هم امتحان کند. چطور آقایانمان هم مربی و هم بازیکن به خارج از کشور می‌روند و هیچ مشکلی ندارد ولی خانم ها قرارداد ببندند زیر سوال می روند؟ اتفاقا خیلی خوب است راه برای خانم ها هم باز می‌شود. لا اقل ارزش و بهایی هم برای خانم ها قائل می‌شوند. شجاعی در پایان گفت: به مظفر تبریک می گویم او دین خود را نسبت به تیم ها و بازیکن هایمان ادا کردند و حالا فرصتی پیش آمده که باید برود و استفاده کنند. زمان آن رسیده است که کمی هم برای خود و آینده اش باشد و از نظر مالی خود را تامین شود.
حسین شمس که با تیم فوتسال مردان پنج بار به مقام قهرمانی آسیا رسیده، دراین باره که فدراسیون فوتبال، سرمایه‌ای مثل شهرزاد مظفر را از دست داده به “مهر” گفت: “چه سرمایه‌ای وقتی قرارداد سه ماهه با مظفر می‌بستند و ماهی ۴ میلیون می‌دادند؟ کویت قدر سرمایه‌های ما را می‌داند… فدراسیون چقدر با قراردادهای کم به مربیان بی احترامی کرده. جمع قرارداد یکساله همه سرمربیان فوتسال ۱۰۸ میلیون تومان است.”

قهرمانی پرهام مقصودلو در مسابقات شطرنج جوانان جهان

1632-46

به گزارش تسنیم، استاد بزرگ پرهام مقصودلو با عملکرد خیره‌کننده خود موفق شد برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران در یک دور مانده به پایان رقابت‌های جوانان جهان به عنوان قهرمانی این رویداد بزرگ دست پیدا کند.
دور دهم و ماقبل پایانی رقابت‌های شطرنج قهرمانی جوانان جهان در حالی در کشور ترکیه برگزار شد که استاد بزرگ پرهام مقصودلو موفق شد با پیروزی مقابل ماکسیم و اوولین روس برای نخستین بار در تاریخ شطرنج ایران به عنوان ارزشمند و تحسین برانگیز قهرمانی دست پیدا کند.
مقصودلو که نفر نخست ریتینگ شطرنج ایران نیز است با 9.5 امتیاز از 10 امتیاز یک دور مانده به پایان رقابت‌ها مقتدرانه عنوان قهرمانی این رویداد را از آن خود کرد. وی می‌توانست با کسب نتیجه تساوی در این دیدار نیز به عنوان قهرمانی جهان دست پیدا کند.
بسیاری از چهره‌های مطرح شطرنج جهان از جمله سوزان پولگار نخستین استاد بزرگ شطرنج بانوان جهان در اظهارنظرهای مختلف عملکرد خیره‌کننده مقصودلو را تحسین کرده‌اند.
علیرضا فیروزجا، محمد امین طباطبایی و شاهین لرپرزنگنه، سه نماینده دیگر ایران پیش از آغاز رقابت های دور دهم به ترتیب در رتبه سیزده، چهارده و سی ام قرار گرفته بودند.
امیر باقری، استاد بزرگ، بازیکن و مربی سابق تیم ملی شطرنج ایران قهرمانی مقصودلو در مسابقات ترکیه را “بزرگ‌ترین و بهترین نتیجه در شطرنج ایران تا امروز” می‌داند. آقای باقری به بی‌بی‌سی فارسی گفت: “پرهام توانایی این را دارد که جزو ۱۰ نفر اول جهان شود. از او باید حمایت بیشتری شود چون در حال حاضرمربی دائمی ندارد. این دور از دسترس نیست. او الان نفر ۵۸ جهان هست و با این که بهتر شدن رتبه در رده‌بندی جهانی بسیار سخت است، او شایستگی قهرمانی جهان را دارد.”
پرهام مقصودلو مرداد ۱۳۷۹ در شهر گنبد کاووس متولد شد و در سن پانزده سالگی به عنوان استاد بزرگی شطرنج دست یافت.

جدیدترین اظهار نظر درباره پرونده جنجالی
درصد جانبازی رئیس فدراسیون فوتبال!

1632-47

بانک ورزش نوشت:مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد میزان درصد جانبازی رئیس فدراسیون فوتبال نظر خود را بیان کرد.
بحث درصد جانبازی مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این روزها نقل محافل ورزشی است و به قول دکتر طائبی مدیر کل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران ظاهرا مساله اصلی ورزش کشور همین میزان درصد جانبازی رئیس فدراسیون فوتبال شده است! در این رابطه دکتر طائبی در مورد میزان درصد جانبازی مهدی تاج گفت: رئیس فدراسیون فوتبال از 45 درصد جانبازی برابر برابر آئین نامه برخوردار شده اند و ایشان هم مثل همه جانبازان با توجه به گذشت زمان می توانند جهت تجدید نظر در خصوص درصد جانبازی مجدد در کمیسیون شرکت کنند.
دکتر طائبی در مورد میزان 50 درصدی جانبازی مهدی تاج تاکید کرد: این نظر متخصصان و پزشکان خارج از کمیسیون می‌باشد که با گذشت زمان و افزایش سن و تعویض مفصل راست و زانو افزایش دیگر عوارض چنین نظری داشته اند که پرونده ایشان در کمیسیون مطرح و تصمیم گیری قطعی با نظر کمیسیون است. بنابراین برای تصمیمات دقیق و رسمی، پرونده ایشان باید در کمیسیون پزشکی مطرح که با توجه به عوارض موجود ممکن است تغییراتی در درصد جانبازی ایشان به وجود بیاید.
با توجه به اینکه مهدی تاج در 10 سال گذشته به کمیسیون پزشکی مراجعه نکرده و با توجه عمل جراحی عمل جراحی لگن و تعویض مفصل مهدی تاج و افزایش سن، افزایش میزان جانبازی مهدی تاج تا بیش از 53 درصد محتمل است

آقای قلعه‌نویی چقدر به جا گفتید؛
چرا والیبال می‌تواند خود شما نمی‌توانید؟!

1632-48

امیر قلعه‌نویی چند سالی است موفقیت‌های والیبال را اهرم فشار به تیم‌ملی کرده است.
به گزارش خبرآنلاین؛ چند سالی است، امیر قلعه نویی از موفقیت های والیبال به نفع خود در فوتبال بهره برداری می کند و برای زدن تیم ملی مدام یک جمله را تکرار می کند: «چرا والیبال توانسته ولی تیم ملی ما نمی تواند؟» اتفاقا سوال امیر قلعه نویی خیلی به جاست ولی ابتدا باید این سوال را از شخص او پرسید؛ «چرا تیم های والیبال باشگاهی ایران در آسیا قهرمان می شوند ولی تیم خود شما و دیگر تیم های لیگ نمی توانند قهرمان آسیا شوند؟!»
طبیعتا همه دوست دارند هم تیم ملی قهرمان آسیا شود و هم تیم های باشگاهی اما اینکه موفقیت تیم ملی والیبال را اهرمی کنیم برای زدن تیم ملی ولی تعمدا یادمان برود والیبال باشگاهی ایران در آسیا قهرمان می شود و از آن حرف نزنیم، نکته‌ای است که تنها در مصاحبه‌‌های امیر قلعه نویی دیده می شود!

فیفا به فدراسیون ایران: ورود زنان چه شد؟

1632-49

آی اسپورت نوشت: فدراسیون فوتبال ایران در تلاش است تا راهی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها پیدا کند. گفته می‌شود این تلاش‌ها نتیجه پیگیری مداوم مدیران فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) است.
آنها پیش از این از مسئولان فدراسیون ایران خواسته بودند که در پروسه‌ای آرام و بدون تنش، امکان ورود زنان به ورزشگاه‌ها را فراهم کند. با شروع فصل جدید لیگ‌برتر ایران، فیفا به‌دنبال نشانه‌هایی بود که ثابت کند تحول تازه‌ای در ماجرای ورود زنان ایجاد شده است.
6 هفته از لیگ گذشته اما با وجود برخی پیگیری‌ها، فدراسیون هنوز نتوانسته در عمل قدمی بردارد. مدیران وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از میل وافرشان برای تغییر شرایط فعلی حرف زده‌اند اما حتی نامه وزیر و تأکید ضمنی رئیس‌جمهور در جواب این نامه هم، تغییر محسوسی ایجاد نکرده است. برخی منابع می‌گویند تنها راه نجات فدراسیون از بن‌بست فعلی، امکان ورود خانم‌ها در بازی‌های دوستانه تیم ملی است؛ تقریبا شبیه به همان اتفاقی که در والیبال افتاد.
به دنبال پیگیری‌های اخیر فیفا، امیررضا خادم، معاون امور حقوقی مجلس و استان‌ها با ارسال نامه‌ای خطاب به اسماعیلی، رئیس کل دادگستری کل تهران و جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب تهران ضمن ارائه تصویر نامه مورخ 24/5/97 بازپرس شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه، موضوع دستور ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه‌ها به‌منظور تماشای مسابقات ورزشی یادآور شد: «همان‌طور که آگاهی دارید ورزش به‌عنوان یکی از مولفه‌ها و پدیده‌های اجتماعی، نقش بسزایی در ارتقای شور، نشاط و شادابی روحی و جسمی آحاد مردم جامعه و تاثیر ویژه‌ای در ارتقای غرور و حیثیت مالی در مجامع بین‌المللی دارد. همچنین موضوع ورود بانوان ارجمند به اماکن ورزشی به‌منظور تماشای مسابقات مانند حضور ایشان در سالن‌های سینما، تئاتر، کنسرت‌ها و سایر اماکن عمومی از مسائل بسیار مهم اجتماعی و فرهنگی به‌شمار می‌رود که مدیران و مسئولان مختلف این وزارتخانه در سال‌های گذشته به بررسی ابعاد گوناگون حاکم بر موضوع پرداخته‌اند و علیرغم بررسی و تحلیل تخصصی آن از جوانب مختلف، هنوز منتهی به یک تصمیم قابل اجرا در همه رشته‌های ورزشی نشده است. با امعان نظر به موارد فوق و به‌منظور جلوگیری از آثار و تبعات زیانبار حقوقی، اتخاذ چنین تصمیمات قهرآمیزی در روند مدیریت ورزش کشور، ازجمله تعلیق فدراسیون‌ها و تیم‌های ورزشی در مسابقات بین‌المللی، خواهشمند است دستور فرمایید بدوا به نحو مقتضی از تصمیم متخذه توسط بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب تهران رفع اثر گردد تا متعاقبا با رویکردی مسالمت‌آمیز و به دور از هرگونه برخورد قهر‌آلود موضوع با حضور کارشناسان متخصص و مجرب این وزارتخانه مورد بررسی و مداقه مشترک قرار گرفته و تصمیم مقتضی اتخاذ گردد.»
گفتنی است که در جریان برگزاری دیدار مهم این هفته پرسپولیس و الدحیل در ورزشگاه آزادی، نیروهای امنیتی خانم جلوی درب ورزشگاه مستقر بودند تا کنترل دقیقی برای جلوگیری از ورود زنان با گریم مردانه انجام شود.

حمله علی کریمی به عادل فردوسی‌پور و محمدحسین میثاقی؛
کاری می‌کنم از این فوتبال فرار کنید

1632-50

علی کریمی اسطوره باشگاه پرسپولیس و سرمربی فعلی سپیدرود رشت در پستی اینستاگرامی به عادل فردوسی‌پور و محمدحسین میثاقی حمله کرد.
به گزارش خبرآنلاین؛ در برنامه نود آیتمی از بازی ملوان بندر انزلی و سپیدرود رشت پخش شد که علی کریمی سرمربی سپیدرود را حسابی عصبانی کرده است. در این آیتم مشخص شد که هواداران سپیدرود با سنگ ملوانی ها را زده اند. علی کریمی سرمربی سپیدرود در پستی اینستاگرامی به عادل فردوسی پور و محمدحسین میثاقی حمله کرد و نوشت:«نوچه هاى كيروش، اين تيم بى كس و كار نيست، فكر نكنيد هر غلطى دلتون ميخواد توى فوتبال ، ميتونيد بكنيد!از بازى بعد بهتون نشون ميدم كه چه خبره! شما و رفقاتون رو يه كارى ميكنم از اين فوتبال، فرار كنيد شما بريد فعلاً قرارداد دلاله رو ببنديد، بعدش بياين از فوتبال حرف برنيد. از امروز يه تنه جلوى تو و دارو دستت در فدراسيون ( فدراسيون جانبازان فوتبال) وايسادم تا روزى كه شخصاً از مردم شهر رشت به خاطر اين برنامه عذر خواهى كنيد!!»