1633-52

با کسب ۲ طلا و ۲ برنز، قهرمانی بانوان کشتی‌گیر ایران
در تورنمنت بین‌المللی لبنان

1633-53

تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان ایران در نخستین تورنمنت بین المللی این رشته در کشور لبنان با کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی رسید.
به گزارش ایسنا، اولین تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک بانوان با حضور کشتی گیرانی از ۱۰ کشور ایران، ارمنستان، سوریه، گرجستان، مصر، عراق، قرقیزستان، لبنان، اوکراین و ایتالیا در بیروت برگزار شد و در پایان تیم ۶ نفره ایران با ۲ مدال طلای فاطمه نیکبخت و معصومه خانلر در اوزان ۶۰ و ۷۵ کیلوگرم و ۲ مدال برنز فاطمه محمدی و زهرا یزدانی در اوزان ۵۰ و ۵۵ کیلوگرم، با عنوان قهرمانی به کار خود پایان داد.
هدایت این تیم در اولین تورنمنت بین المللی لبنان را سیده مریم حسینی برعهده داشت.
رده بندی تیمی و انفرادی این رقابت ها به شرح زیر است:
50 کیلوگرم: 1- نادا مدانی (مصر) 2- تامونا سامخارادزه (گرجستان) 3- فاطمه محمدی (ایران) و ساتنیک آرامیان (ارمنستان)
55 کیلوگرم: 1- یانا سوروکا (اوکراین) 2- سمر رمضان (مصر) 3- سحا علی سعید (عراق) و زهرا یزدانی (ایران)
60 کیلوگرم: 1- فاطمه نیکبخت (ایران) 2- تئونا جانداگاشویلی (گرجستان) 3- آئولا زهیر عبدالله (عراق)
65 کیلوگرم: 1- لورنچوک آناستازیا (اوکراین) 2- سارا داکول (ایتالیا) 3- آنا مازورسویچ (اوکراین) 4- توکا علی سعید (عراق) … 6- میمنت قاسم آبادی
70 کیلوگرم: 1- دلما کانیوا (ایتالیا ) 2- مونا ردا عبدالخلیل (مصر) 3- جینا جبر (لبنان)
75 کیلوگرم: 1- معصومه خانلر (ایران) 2- آلیا حسین (عراق) 3- مافا مشفج (سوریه)
رده بندی تیمی: 1- ایران 99 امتیاز 2- عراق 83 امتیاز 3- سوریه 67 امتیاز 4- مصر 5 – اوکراین 6- گرجستان 7- ایتالیا 8- ارمنستان 9- لبنان 10- قرقیزستان

پایان سلطه رونالدو و مسی: لوکا مودریچ مرد سال فوتبال جهان

1633-54

در حالیکه چند ماه تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی زمان باقی است، فیفا مراسم بهترین های فوتبال جهان را در لندن با حضور چهره های فوتبالی جهان برگزار کرد تا بهترین های فوتبال جهان در بخش های مختلف در سال گذشته معرفی شوند.
فوتبالیست: لوکا مودریچ (کرواسی- رئال مادرید) مربی: دیدیه دشان (فرانسه)
دروازه بان: تیبو کورتوا (بلژیک) گل سال: محمد صلاح ( لیورپول – اورتون )
تیم منتخب سال فیفا: ​داوید دخئا- دنی آلوس- رافائل واران- سرخیو راموس- مارسلو- لوکا مودریچ- انگولو کانته- لیونل مسی- ادن هازارد- کیلیان ام باپه و کریستیانو رونالدو

فرشته نجات برانکو از روی نیمکت آمد:
نوه سعید راد گلزن دقیقه نود پرسپولیس

1633-55

به گزارش مهر، هفته هفتم هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر با دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپیدرود در ورزشگاه آزادی پیگیری شد که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. آدام همتی بازیکن همیشه نیمکت نشین، در دقیقه ۹۰ برای پرسپولیس گل زد.
پرسپولیس که در باد پیروزی مقابل الدحیل قطر خوابیده بود، تا دقیقه 90 هر چه زد به در بسته شاگردان علی کریمی خورد اما در این دقیقه بازیکن جوان و تعویضی برانکو که از روی نیمکت خالی به زمین آمده بود، در ریباند کرنر با شوتی مهار نشدنی به طاق دروازه، مقاومت سپیدرود را درهم شکست.
برانکو ایوانکوویچ درباره گل زدن همتی (نوه سعید راد بازیگر سرشناس سینما) در دقایق پایانی بازی اظهار داشت: می توانستیم زودتر گل بزنیم. اما بازی طوری پیش رفت که تا دقیقه پایانی نتیجه فرق کند. می توانستیم زودتر به آرامش برسیم اما حالا باید تبریک بزرگ بگویم به بازیکنانم که چنین عملکردی داشتند.
جذب آدام همتی انتقادات بسیاری را متوجه سرمربی پرسپولیس کرد و حتی کی روش در جنگ لفظی با وی، پیوستن همتی به پرسپولیس را نشانه «کیفیت سطح تصمیمات فنی» برانکو دانست.
سرمربی پرسپولیس درباره اتهام دلالی از سوی برخی مربیان به وی بابت جذب آدام همتی گفت: خیلی انتقادها بود. بسیاری فکر می کردند آدام همتی را به خاطر پدربزرگش که از معروف ترین هنرپیشه های کشور است، تحقیر می کردند. اما او نشان داد لیاقت پیراهن پرسپولیس را دارد. به او تبریک می گویم بابت گل زیبایی که زد. گلی که زد نتیجه تلاش هایی بود که در تمرینات انجام داد. همه فشارها را تحمل کرد تا به اینجا برسد.

اعتراض علی کریمی به اتلاف وقت سپیدرودی‌ها
به رختکن هم کشیده شد

1633-56

به گزارش تسنیم،‌ علی کریمی سرمربی تیم فوتبال سپیدرود در جریان دیدار تیمش مقابل پرسپولیس چندین بار نسبت به زمین خوردن‌های کوروش ملکی دروازه‌بان سپیدرود معترض بود و این اعتراض را با لحنی شدید به محسن سیدی مربی دروازه‌بانان این تیم انتقال داد.
کریمی که احساس می‌کرد ملکی از عمد و برای اتلاف وقت خود را روی زمین می‌اندازد، خطاب به محسن سیدی اعلام کرد که اگر یک‌بار دیگر این دروازه‌بان بدون دلیل روی زمین بیفتد، او را تعویض می‌کند و دیگر هم در هیچ مسابقه‌ای به این بازیکن بازی نخواهد داد.
سرمربی سپیدرود پس از شکست دقایق پایانی تیمش مقابل پرسپولیس، بار دیگر در رختکن با اعتراض به شاگردانش عنوان کرد: «اگر بازیکنی در گذشته با مربی‌‌ای کار کرده که نسبت به اتلاف وقت بی‌تفاوت بوده، اما در تیم من به هیچ وجه حق این کار را ندارد. حتی اگر با شش گل شکست بخوریم،‌ تیم ما باید فوتبال بازی کند،‌ نه اینکه وقت تلف کند».

به بهانه دربی در راه و در رابطه با وقایع اخیر:
کاپیتان استقلال: این فحش‌ها و این سنگ‌ها
کجای تاریخ ۲۵۰۰ ساله‌مان است؟

1633-57

ورزش سه نوشت: پژمان منتظری بچه جنوب است و سالها در فوتبال اهواز بازی کرده و درخشیده، او عقیده دارد باید حرکت جدی تری علیه موج خشونت و فحاشی در ورزشگاه‌ها انجام بگیرد.
منتظری در واکنش به کمپین نه به خشونت گفت: من به سهم خودم امیدوارم این حرکت با حضور حداکثری فوتبالیست ها، مربیان و افراد مشهور و سلبریتی ها و البته خود هواداران فوتبال تبدیل به یک حرکت جدی بشود تا روزی که فضای ورزشگاه ها حداقل خشونت و بی ادبی را داشته باشد.
کاپیتان تیم ملی که حالا تجربیات زیادی از حضور در فوتبال ایران و لیگ های خارجی دارد می گوید: همه می دانند که نارضایتی از شرایط اقتصادی در کشور ما وجود دارد و البته باتوجه به اینکه هواداران فوتبال را اکثرا قشر ضعیف تشکیل می دهند، شاید یک جرقه در این جمع تبدیل به چیزی می شود که در ورزشگاه های غدیر و آزادی دیدیم. چیزی که واقعا باید باعث خجالت و شرم ما فوتبالی ها باشد.
مدافع باتجربه استقلال ادامه داد: اینکه فوتبال بدون هوادار هیچ معنایی ندارد را ما بارها در مصاحبه های خود گفته ایم و تاکید کرده ایم که هیچ تیمی نباید از داشتن هوادارانش در بازی های مختلف محروم باشد حتی وقتی کمیته انضباطی تیمی را محروم کردند به این موضوع واکنش داشتیم و خواهان این شدیم که جریمه ها را طور دیگری در نظر بگیرند اما این حرکت ما برای این نبوده که هواداران به ورزشگاه بیایند، فحاشی کنند، از خود خشونت نشان دهند و در نهایت یک عده مصدوم شوند و در حالی که می خواستند از فوتبال لذت ببرند با احوال ناخوش به منزل بروند. این هرگز آن چیزی نیست که در دنیا شاهدش هستیم. در تمام دنیا مردم برای لذت بردن به ورزشگاه می آیند اما اینجا شرایط خیلی بد شده است.
منتظری در بخش دیگری از حرف هایش به برخورد فوتبالیست ها اشاره کرد و گفت: ما فوتبالیست ها هم باید خودمان را اصلاح کنیم، شخصا همیشه فکر می کردم چون مسئولیت اجرایی در فوتبال ندارم نباید در اینگونه مسائل دخالتی داشته باشم اما وقتی فکر می کنم می بینم ما نیز تقصیرکار هستیم چراکه گاها وقتی فحاشی ها در استادیوم به ضرر خودمان و تیم مان نیست سکوت می کنیم و اجازه می دهیم خیلی راحت به این فضا ادامه دهند در صورتی که اگر همه می خواهیم فضای ورزشگاه ها سالم شود، باید تحت هر شرایطی به این مساله واکنش داشته باشیم. وقتی هوادار خودی از بازیکن تیمش بشنود که توهینی انجام ندهد، خیلی راحت تر این موضوع را می پذیرد و شرایط نرمال می شود. شاید زمانش است برای سالم سازی ورزشگاه ها از خود ما فوتبالیست ها شروع کنیم و همه با هم از همین امروز برای داشتن شرایط خوب استارت بزنیم.
وی افزود: ما کشوری هستیم که ادعای فرهنگ و تمدن 2500 ساله داریم، واقعا این نوع رفتارها در شأن کشور عزیزما است؟ اگر بابت شرایط معیشتی دلخوریم که نباید به ورزشگاه بیاییم و در جایی که سر در آن با پسوند فرهنگی همراه شده رفتارهایی کنیم که هرگز در شأن مردم ایران نیست. پس بیایید از همین امروز برای ایجاد جوی لذتبخش در فوتبال تلاش کنیم به امید روزی که هرگز خشونتی در ورزشگاه ها نبینیم و فضا برای حضور خانوادگی مردم فراهم شود.
مدافع خوزستان فوتبال ایران صحبت هایش را اینطور به پایان برد: من خودم بچه خوزستان هستم و از تعصبم نسبت به این خطه همه خبر دارند، اما برایم عجیب است که مردم خوزستان بخواهند شعارهای قومیتی در ورزشگاه ها سر بدهند. ما در خوزستان از همه اقوام در کنار یکدیگر زندگی می کنیم؛ وصلت انجام می دهیم و هیچ مشکلی هم نیست. اینکه بخواهیم در اهواز چنین شعارهایی بشنویم، هرگز قابل قبول نیست و فکر می کنم زمانش است همه برای پایان دادن به این فضا تلاش کنیم.