1634-70

جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا:
شکست بانوان والیبالیست: جایگاه هفتمی هم از دست رفت

1634-71

تیم ملی والیبال بانوان ایران با شکست برابر استرالیا جایگاه هفتم جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا را از دست داد و هشتم شد.
به گزارش ایسنا، جام کنفدراسیون والیبال بانوان آسیا از 25 شهریور ماه در تایلند برگزار شد که تیم ایران برای قرار گرفتن در جایگاه هفتم یا هشتم این رقابت ها برابر استرالیا قرار گرفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد. امتیازهای این بازی به شرح زیر است: ست اول: ایران 25 _ استرالیا 22- ست دوم: ایران 24 _ استرالیا 26- ست سوم: ایران 24 _ استرالیا 26- ست چهارم: ایران 18 _ استرالیا 25
تیم ایران پیش از این در مرحله مقدماتی و مرحله دوم AVC CUP برابر استرالیا دوبار به میدان رفت که درهر دو دیدار پیروز میدان شده بود. تیم ملی والیبال بانوان ایران در مرحله اول این رقابت ها در سه بازی برابر قزاقستان، فیلیپن و استرالیا به برتری رسید اما در مرحله دوم موفق به شکست چین نشد و از راه یابی به جمع چهار تیم برتر باز ماند. درادامه بار دیگر استرالیا را از پیش رو برداشت و در مصاف با کره جنوبی شکست خورد و نتوانست در جایگاه پنجم آسیا قرار بگیرد.
ملی پوشان والیبال ایران تاکنون موفق نشده‌اند به جمع چهار تیم برتر این رقابت ها راه پیدا کنند.
والیبال زنان ایران هرگز در مسابقات المپیک و جهانی حضور نداشته و بهترین عنوان ایران، مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۶۶ است. الهام فلاح، شبنم علیخانی، نگین شیرتری، فرزانه مرادیان، نگار کیانی، سودابه باقرپور، شکوفه صفری، تهمینه درگذنی، فرزانه زارعی، مهسا صابری، مونا آشفته، آیتک سلامت، ندا چملانیان، مائده برهانی و مهسا کدخدا بازیکنان ایران در این رقابت‌ها هستند.

بعد از طلای جهانی، نوبت به المپیک رسید
ملایی‌: طلسم بی‌مدالی المپیک را هم می‌شکنم

1634-72

خبرورزشی نوشت: سعید ملایی لژیونر جودوکار ایرانی با طلای مسابقات جهانی باکو طلسم ۱۵ ساله بی‌مدالی را شکست.
طلسم‌شکنی که اسمش را در لیست ستارگان دنیا نوشت. مرد طلایی جودوی ایران در جهانی باکو با ۶ پیروزی به مدال طلا رسید؛ مدالی که برایش ۴ مبارزه را با ضربه فنی تمام کرد .
ملایی درباره مدال طلایش می‌گوید: «برای این مدال سال‌ها، ماه‌ها و ساعت‌ها زحمت‌کشیده شده است تا بتوانیم دست پر برگردیم. خوشحالم که توانستم پس از پانزده سال جودوی ایران را صاحب مدال طلای جهان کنم و قطعاً این افتخار با زحمت و تلاش فدراسیون و کادر فنی به دست آمد و برای قدردانی دست همه کسانی که برایم زحمت‌کشیده‌اند را می‌بوسم.» وی در خصوص سطح مسابقات جهانی باکو عنوان کرد: مسابقات جهانی با حضور ۱۵۰ کشور دنیا در سطح بسیار بالایی برگزار شد. من نیز با توجه به اینکه سید شماره یک این مسابقات بودم توانستم با قرعه‌ای خوب تا دیدار نهایی پیش بروم و در فینال نیز با برتری مقابل جودوکار ژاپنی به مدال طلا دست پیدا کنم. در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ یک بار مغلوب این جودوکار ژاپنی شده بودم، اما خوشبختانه این بار انتقام گرفتم. او می‌گوید‌: «جودوی ایران دیگرزنگ تفریح نیست و جزو قدرت‌های برتر محسوب می‌شود. بریمانلو توانست در جهانی باکو به مدال ارزشمند برنز دست پیدا کند و انشاء‌الله محجوب هم مدال بگیرد تا بتوانیم بیش از پیش قدرت جودوی ایران را به دنیا نشان دهیم.»
ملایی ناراحتی جاکارتا را پنهان نمی‌کند و می‌گوید‌: «پس از اینکه در بازی‌های آسیایی جاکارتا به مدال نقره رسیدم خیلی ناراحت بودم که نتوانستم با کسب مدال طلا حقم را بگیرم، اما خدا امروز این لیاقت را به من داد که با مدال طلای جهان مزد زحماتم را بگیرم و عضو طلایی‌های جودوی جهان شوم.» او به طلای المپیک فکر می‌کند‌: «مدال طلای جهان پلکانی بود تا بتوانم با دیدگاه بهتر برای مدال المپیک تلاش کنم. امیدوارم بتوانم طلسم مدال المپیک را بشکنم. چراکه تمام زندگی خود را برای جودو گذاشته‌ام و به جز مدال المپیک به هیچ چیز دیگر فکر نمی‌کنم.»
ملایی با محکومیت حادثه تروریستی اهواز عنوان کرد: مدال طلایم را به مردم اهواز تقدیم می‌کنم و امیدوارم به عنوان فرزند کوچکی از ایران توانسته باشم با این مدال دل آن‌ها را شاد کرده باشم.

صحبت‌های فغانی پس از قضاوت دربی:  داور خارجی بیاورند بهتر است! پیام‌های رکیک حتی از طرف خانم‌ها!

1634-73

داور دربی اصلا از نحوه برخورد اهالی فوتبال راضی نیست.
به گزارش خبرگزاریها؛ علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران که قضاوت دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس را برعهده داشت، در برنامه ورزش و مردم در مورد قضاوت خود در این بازی صحبت کرد. فغانی در ابتدا گفت: ما مثل بقیه بازی‌ها انرژی گذاشتیم هر چند دربی در کشور ما به گونه ای است که قبل و بعد از بازی‌ توهین‌هایی می‌شود که به نظرم اگر یک داور خارجی بیاورند بهتر باشد. یکسری از دوستان ایراد گرفتند که خطا زیاد بوده ولی این دست داور نیست. اگر خطایی می‌شود دست ما نیست و این ممکن است با توجه به تاکتیک تیم‌ها باشد. متاسفانه یک جوی درست شده و یکسری مسائل از طرف برخی بازیکنان رعایت نمی‌شود و روز گذشته هم رعایت نشد. شاید بعضی مواقع ناظر انضباطی که در استادیوم حضور دارد تذکرات جدی بدهد. دیدید که دو بازیکن دو تیم سر برخوردی کوچک با هم درگیر شدند و همین باعث شد طرفداران دو تیم به هم سنگ بزنند. با این شرایطی که به وجود آمده من اصلا دوست ندارم برای این دو تیم قضاوت کنم. همانطور که شاید آنها هم دوست نداشته باشند من برای آنها قضاوت کنم.
فغانی ادامه داد: از ابتدای هفته که اعلام کردند من داور هستم در صفحات مجازی شروع به فحاشی به من کردند. چه استقلالی‌ها و چه پرسپولیسی‌ها. من خودم آبرویم را بیشتر از استقلال و پرسپولیس دوست دارم. نه من بلکه خانواده‌ام. اصلا رنگ قرمز و آبی برای من معنی ندارد. متاسفانه یکسری مسائل در کشور ما از بین رفته است. برخی خانمها پیام دادند و از الفاظ رکیک استفاده کردند. خود من اصلا شور و شوقی برای قضاوت در این بازی ندارم. مثلا داور خارجی می آورند و قضاوت می‌کند و می‌رود و اصلا کاری هم به او ندارند. این داور در پایان گفت: سنگی که به چشم کمک داور خورد اگر کمی پایین تر می‌خورد چه اتفاق تلخی می‌افتاد؟ به همه داوران انگ می‌زنند که استقلالی است یا پرسپولیسی. داوری که 900 هزار تومان حقوق می‌گیرد برایش طرفدار تیمی بودن چه ارزشی دارد؟

تکرار ماجرای زهرا نعمتی برای حسن تفتیان!

1634-74

رکورددار دوی ۱۰۰ متر ایران در فینال مرحله نخست لیگ برتر غیبت عجیبی داشت.
به گزارش تابناک، مرحله نخست لیگ برتر دوومیدانی طی روزهای اخیر در مجموعه آفتاب انقلاب برگزار شد. روز پنجشنبه فینال دوی ۱۰۰ متر در حالی به پایان رسید که نامی از حسن تفتیان در میان شرکت کنندگان نبود. در ابتدا اخبار اینطور به بیرون درز پیدا کرد که تفتیان نتوانسته رکورد خوبی ثبت کند و به فینال نرسیده است.
با این حال این دونده سرعتی ایران که در بازی های آسیایی عنوان ششمی را کسب کرد، صبح پنجشنبه در مرحله مقدماتی توانسته مجوز حضور در فینال را به دست آورد؛ اما به شکل عجیبی در فینال حاضر نشد.حالا مشخص شده که دقیقا ماجرایی که باعث شد زهرا نعمتی در بازی های آسیایی از ادامه مسابقات بازبماند، برای تفتیان در لیگ برتر ایران تکرار شده است. رضا قاسمی با رکورد ۱۰.۴۵ قهرمان دوی ۱۰۰ متر شد، در حالی که ضعیف ترین رکوردهای تفتیان هم از این بالاتر بوده و او مسلما می توانست عنوان نخست این ماده را برای تیمش کسب کند.
ماجرا از این قرار است که تفتیان به دلیل اطلاع اشتباه از ساعت فینال زمانی خودش را به پیست رسانده که مسابقه تمام شده بود! گویا فدراسیون دوومیدانی بعد از اعلام اولیه ساعت مسابقات، یکی، ۲ روز قبل از آغاز لیگ برتر در ساعت ها تغییراتی به دلیل پخش زنده تلویزیونی به وجود آورده که تفتیان از آن خبر نداشته است. بدین ترتیب قهرمان دوی ۱۰۰ متر سال ۲۰۱۷ آسیا هیچ عنوانی در هفته نخست لیگ برتر کسب نکرد.

2 ستاره از 5 ستاره فدراسیون فوتبال پرید:
دلیل شکست : پوشش نامناسب دختران اندونزی؟!

1634-75

با حذف تیم ملی جوانان در بازی های مقدماتی جام ملت ها و حذف تیم ملی نوجوانان در جام ملت های آسیا 2 ستاره از 5 ستاره فدراسیون فوتبال پرید!
به گزارش “ورزش سه”، در سال 2017 فیفا، فدراسیون فوتبال ایران را به عنوان تنها فدراسیون 5 ستاره جهان معرفی کرد. چرا که تیم های نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و هم چنین تیم های فوتسال و فوتبال ساحلی به جام جهانی صعود کرده بودند و این یک موفقیت بزرگ برای ایران بود و هیچ کشور دیگری در جهان چنین موقعیتی پیدا نکرد.
اما در سال 2018 این نتیجه گیری معکوس بوده است. بعد از سومی تیم ملی جوانان در جام ملت های آسیا به طور مشترک با ویتنام و حضور در جام جهانی بعد از 16 سال و کسب پیروزی در این تورنمنت بعد از 40 سال با هدایت امیر حسین پیروانی این بار تیم ملی جوانان در همان گام نخستین حذف شد و اصلا به جام ملت های آسیا راه پیدا نکرد! این حذف بزرگترین ضربه به بازیکنانی بود که به همراه تیم ملی نوجوانان در جام جهانی 2017 خوش درخشیده بودند و شرایط سنی آنها در ادامه مسیر به تیم ملی جوانان می خورد و در ادامه این بار تیم ملی نوجوانان حذف شد و 2 ستاره از 5 ستاره فدراسیون فوتبال به دلیل حذف تیم ملی نوجوانان و تیم ملی جوانان پاک شد.
در همین رابطه، مرتضی رضائی مینویسد: توجیه به سبک چمنیان سرمربی تیم ملی نوجوانان.اگر تا پیش از این سحر و جادو،خریدن داور،کمبود امکانات و زیر ساخت ها،آفتاب و مهتاب و …دلیل شکست تیم های ایرانی در تورنمنت های مهم بود این بار و پس از حذف تیم ملی نوجوانان از آسیا چمنیان از دلیل عجیبی حرف زده و گفته است: «پوشش هواداران اندونزی در بازی نخست برای بازیکنان نوجوان ایران عجیب بوده است. یکسری از هواداران اندونزی پوشش خوبی نداشتند. بازیکنان ما به لحاظ فرهنگی چنین فضایی را ندیده بودند. نزدیک به ۴۰۰۰ هوادار پوشش خاص داشتند که برای بازیکنان ما عجیب بود.»
چند سوال ساده از سرمربی تیم ملی نوجوانان می پرسم:
1: چطور اینقدر دقیق هواداران اندونزیایی را شمرده اید و گفته اید 4 هزار نفر پوشش خاص داشتند و برای بازیکنان شما عجیب بوده است؟
2:حواس شما به ارنج کردن تیم تان بوده یا روی سکوها و پوشش نامناسب هواداران اندونزیایی؟
3:فاصله داخل زمین با جایگاه هایی که هواداران می نشینند زیاد است و حتی اگر بازیکنان بخواهند چشم چرانی هم بکنند از آن فاصله چیز زیادی مشخص نخواهد بود! از کجا اینقدر مطمئن هستید که تماشاگران حواس بازیکنان شما را پرت کرده اند؟
4:پوشش تماشاگران اندونزی که… بیشتر آنها با روسری در مکان های عمومی رفت و آمد می کنند نامناسب است یا ذهن بیمار شما که حذف ناباورانه از آسیا را به دلایلی خنده دار ربط می دهید؟
تیم ملی نوجوانان از آسیا حذف شد،چون مثل سایر کشورها برنامه ای مشخص نداشتیم، هدفی برای صعود ترسیم نکرده بودیم و البته سرمربی ای روی نیمکت داشتیم که تمرکزش به جای اینکه روی نقاط ضعف و قوت تیمش و رقیبان باشد جای دیگری بود!

پوشش مردم اندونزی اینگونه است آقای چمنیان؛
به عکس دیوید بکهام توجه کنید!

1634-76

به گزارش خبرآنلاین؛ پس از حذف تیم ملی نوجوانان از آسیا چمنیان از دلیل عجیبی حرف زده و گفته است:« پوشش هواداران اندونزی در بازی نخست برای بازیکنان نوجوان ایران عجیب بوده است. یکسری از هواداران اندونزی پوشش خوبی نداشتند. بازیکنان ما به لحاظ فرهنگی چنین فضایی را ندیده بودند. نزدیک به ۴۰۰۰ هوادار پوشش خاص داشتند که برای بازیکنان ما عجیب بود.»
اندونزی این روزها درگیر اتفاقات زلزله و سونامی است و دیوید بکهام یکی از سفیرهای یونیسف به این کشور سفر کرده و عکسی از خود در میان مردم اندونزی در اینستاگرام منتشر کرده است. در این تصویر تمام اندونزی های محجبه و با پوشش هستند…و عکس دیوید بکهام هم گویای این قضیه است. اما عباس چمنیان چگونه می گوید تماشاگران اندونزیایی پوشش خوبی نداشتند در نوع خود جالب است!