1635-35

منع حضور دختر ایرانی در المپیک جوانان به دلیل پوشش اجباری دولتی
نسخه پیچی برای زنان غربی!

1635-36

مسئولان برگزاری مسابقات جودوی المپیک جوانان به دختر ملی‌پوش ایران اجازه حضور در مسابقات را ندادند.
به گزارش ایسنا، به “مارال مردانی” دختر ملی‌پوش جودوی ایران که برای حضور در المپیک جوانان به همراه کاروان ایران در بوئنوس آیرس آرژانتین به سر می‌برد، اجازه حضور در مسابقه داده نشد. مسئولان برگزاری مسابقات جودوی المپیک جوانان خانم “مردانی” را به دلیل داشتن پوشش اجباری دولت حاکم بر ایران از حضور در مسابقات منع کردند. پس از این اتفاق سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران به شدت به این تصمیم اعتراض می کند که مسئولان جودوی آسیا به او اعلام می‌کنند که این موضوع را مدتها قبل به فدراسیون جودوی ایران اطلاع داده بودند.
در رابطه با همین موضوع، لوس آنجلس تایمز نوشت: در سالگرد جنبش جهانی MeToo#، علی خامنه ای، در جریان یک سخنرانی در ورزشگاه آزادی راه حلی برای زنان غربی که با آزار و اذیت جنسی مواجه می شوند، اعلام کرد: پوشش اجباری دولت حاکم بر ایران. سخنرانی او در میان ناآرامی هایی به وقوع می پیوندد که در هفته های اخیر، دولت ایران چندین فعال را دستگیر کرده که به این قانون اعتراض کرده اند. ایران و عربستان تنها دو کشوری هستند که زنانشان را محکوم به قانون دولتی پوشش اجباری کرده اند. با این حال، میلیونها زن مسلمان زاده سراسر خاورمیانه و غرب، در این مورد به اختیار خود عمل میکنند. برای بسیاری، پوشش زنان مطلبی جدا از دین است. این را می توان به فرهنگ تاریخی منطقه ای، مد و سیاستهای منفعتی حکومتها مرتبط دانست. در ایران، پوشش اجباری خانمها مدتهای طولانی است که سیاسی شده است.
در عین حال، سخنرانی علی خامنه‌ای در ورزشگاه آزادی در جمع هوادارانش و موضوع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها با واکنش‌های پرشماری در شبکه اجتماعی توییتر روبه‌رو شد:
آقا! خواهران بسیجی با برادران بسیجی با هم رفتند ورزشگاه آزادی! این ورزشگاه که زیرساخت‌های حضور زنان رو نداشت که! چی شد؟! پس شما اگر خواهر و برادر! بسیجی باشید می‌تونید برید با هم ورزشگاه! اشکال شرعی ندارد!
یادتان هست سر دیدن بازی های جام جهانی در آزادی چه کثافت کاری‌ای کردن؟! معلوم شد مشکل زنان نیستن. مشکل اینه که حتما باید زنانش بسیجی باشند! زنان عادی کشور مشکل دارند!

باز هم اتهام تعرض جنسی رونالدو:
ادعای دومین زن علیه CR7

1635-37

ستاره پرتغالی یوونتوس بار دیگر از سوی یک زن متهم به تعرض جنسی شده است.
به‌ گزارش ‌elsport، کریستیانو رونالدو روزهای سختی را در یوونتوس پشت سر می‌گذارد. این بازیکن پرتغالی چند روز پیش توسط یک زن آمریکایی متهم به تعرض و تجاوز جنسی شد.
لزلی استووال، وکیل کاترین زن آمریکایی در گفت‌وگویی که با دیلی میل داشت از تجاوز جنسی دیگر رونالدو سخن به میان آورد. او گفت‌: یک زن دیگر با من تماس گرفت و از تعرض جنسی رونالدو خبر داد. البته او نام این زن را هنوز فاش نکرده است. رونالدو پیش از این به چنین موضوعی واکنش شدید نشان داد و آن را رد کرد. ستاره پرتغالی یوونتوس تاکید کرد که بعضی به دنبال مشهور کردن خود هستند و این قضیه را پیگیری خواهد کرد.
هم‌چنین نشریه آس در این باره نوشته است: هر روز جزئیات بیشتری از رسوایی اخیر کریستیانو رونالدو در رابطه با احتمال تعرض جنسی به کاترین مایورگا در سال 2009 منتشر می‌شود. مجله آلمانی “در اشپیگل ” سند جدیدی را منتشر کرد که در آن توافق طرفین در 12 ژانویه 2010 دیده می‌شود. در این توافق آمده است که مایورگا نسبت به اتفاقات رخ داده در لاس وگاس سکوت کند. مهاجم پرتغالی با پرداخت 375 هزار دلار خواستار این قضیه شده است.
در وجود داشتن این مدرک شکی وجود ندارد و حتی امضای رونالدو، مایورگا و وکلای حاضر دیده می‌شود. در این سند بازیکن پرتغالی متعهد شده نتایج آزمایش‌های خود را در رابطه با بیماری‌های مقاربتی به مایورگا نشان دهد تا او مطمئن شود به بیماری خاصی مبتلا نخواهد شد.
“در اشپیگل” در ادامه‌ گزارش پلیس لاس وگاس را ساعاتی پس از این تعرض احتمالی منتشر کرده است. مایورگا در حالی که اشک می ریخت از افشای نام مردی که به او تعرض کرده است، خودداری کرد و تنها اعلام کرد که او یک فرد مشهور و ورزشکار است.
اتهامات اخیر ضربه زیادی به چهره رونالدو خارج از مستطیل سبز زده است. بازی ویدئویی معروف فیفا اخیرا تصویر رونالدو را از پوستر این بازی در فضای مجازی حذف کرد. این در حالی است که رونالدو پیش از این ستاره اصلی روی پوستر طراحی شده توسط شرکت ای ای اسپورتس برای این بازی و در نسخه های فروخته شده بوده است.
طبق گزارش بی بی سی، سهام باشگاه یوونتوس هم از زمان طرح این اتهام با ۱۰درصد کاهش روبرو بوده. انتقادات به نحوه برخورد این باشگاه و جمع کردن این قضیه در این کاهش چشمگیر سهام این باشگاه ایتالیایی نقش به سزایی داشته است. همچنین نایک، شرکت غول آسای البسه ورزشی که با رونالدو قراردادی تبلیغاتی دارد، در واکنشی از نگرانی عمیق خود نسبت به این اتهامات در مورد رونالدو خبر داده است. گفته می شود که ارزش قرارداد رونالدو با این شرکت آمریکایی ۱ میلیارد دلار است و حالا این قرارداد در معرض خطر قرار گرفته است.
در شرایطی که رونالدو خودش را از هرگونه اتهام جنسی که به او زده مبرا کرده است اما مسئولان فدراسیون پرتغال تا روشن شدن وضعیت نهایی این پرونده یک تصمیم عجیب گرفته اند.آنها اعلام کرده اند تا زمانی که تکلیف این پرونده جنجالی رونالدو روشن نشود این بازیکن را به تیم ملی پرتغال دعوت نخواهند کرد.

حدس بزنید چه کسی به تیم ملی برگشته!

1635-38

بعد از حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی، سردار آزمون، مهاجم جوان تیم‌ملی ساز جدایی زد و در تصمیمی عجولانه به دلیل آن چه فشارهای بیرونی و انتقادهای دور از انصاف خواند، از تیم ملی خداحافظی کرد. این اقدام او با واکنش منفی کارلوس کی‌روش روبرو شد و سرمربی تیم ملی تاکید کرد که سردار به تیم بازمی‌گردد.
در نخستین اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، کی‌روش طبق وعده قبلیش آزمون را به تیم ملی دعوت کرد اما در کمال ناباوری، سردار آزمون به اردوی تیم ملحق نشد و ترجیح داد در اکران فیلم مستندی که درباره اسبش ساخته شده شرکت کند. این ماجرا ادامه داشت تا اردوی دوم تیم ملی که همین هفته تشکیل شد، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر سردار آزمون را به تیم ملی دعوت کرد و این بار، لژیونر فوتبال ایران در روسیه، به تهران آمد و بالاخره در اردوی تیم ملی حاضر شد. این اتفاق مورد توجه تمام رسانه‌ها قرار گرفت اما شاید جالب‌ترین واکنش به این موضوع را اینستاگرام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت.
این صفحه با انتشار تصویری از سردار آزمون در تمرین تیم ملی نوشت: “حدس بزنید چه کسی به تمرین تیم ملی بازگشته است!”

علی دایی:  به جای اینکه در یاری به زلزله زدگان کمک کنند،

احضارم کردند و حسابم را بستند

1635-39

به گزارش خبرگزاریها؛ تنها چند ساعت پس از اعلام نام علی دایی به عنوان برترین مهاجم تاریخ جام ملتهای آسیا او برگه احضارش به پلیس آگاهی تهران را منتشر کرد. احضار نه به دلیل تخلف فوتبالی یا حتی مسائل سیاسی بلکه به دلیل فعالیت های اجتماعی ۱۱ ماهه برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه. خبری که بازتاب های منفی زیادی داشت. او به نمایندگی از مردم در این ماه ها توانست کمک های بسیاری را برای زلزله زده ها ساماندهی و ارسال کند و برایشان حالا سقف بالای سر بسازد.
سایت روزنامه قانون نوشت:علی دایی در پیامی خبر داد که بخاطر ورود به مسئله جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ساخت و سازهایی که در کرمانشاه انجام داده، به دادگاه احضار شده است.
پیشکسوت فوتبال ایران در پیام خود آورده است:«آخر و عاقبت یازده ماه تلاش شبانه روزی برای ساخت و ساز خانه‌های مردم زلزله زده کرمانشاه: احضار به آگاهی. مسئولینی که در این مدت به جای اینکه حامی من در ارائه خدمات بهتر به هموطنان نیازمند باشند فقط موجب دلسردی و اختلال در این امر شدند.
به خاطر وظیفه انسانی و اخلاقی از روز زلزله شروع کردم به کمک رسانی، یک بار دادسرای اصفهان و بعد دادسرای مشهد حسابم را بست. سپس مقامات رسمی و غیر رسمی با کمترین تحقیق شایعه پراکنی کردند و بیشتر توان فکری و مالی من، صرف پاسخگویی به مراجع شد. از روز اول در این صفحه، تمامی مراحل کمک رسانی را قدم به قدم نشان دادم و الان هم معلوم نیست اصلا شاکی چه کسی است چون مردم که همیشه به من محبت داشتند. با پیشرفته‌ترین تکنولوژی و بهترین نوع مصالح، خانه‌سازی را شروع کردم و ادامه می‌دهم چون اعتقاد دارم باید کار را اصولی انجام داد.کمک‌های نقدی شما عزیزان همراه سود تعلق گرفته مبلغ ۱۱ میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان بوده که محل هزینه ریال به ریال این پول تا به الان، در دو جلد زونکن به همراه تمامی مدارک ارائه شد.
هرگز مایل به طرح این موضوع نبودم اما در این راه بارها از حساب شخصی خودم برای تسریع کار ساخت و ساز هزینه کردم و امروز می‌بینیم که سرانجام تلاش های مان برگه احضاریه بوده است. اما بالاترین محکمه و بهترین قاضی مردم می باشند.»

دادکان:همه‌فاسدانی‌که‌ازفوتبال اخراج‌کردم،الان‌برگشته‌اند!

1635-40

محمد دادکان رییس اسبق فدراسیون فوتبال می‌گوید قدرت فساد می‌آورد و خیلی سخت است مدیری درگیرش نشود.
به گزارش تابناک، محمد دادکان مدیر فدراسیونی است که از حیث قانون مداری، شفافیت و موفقیت در تاریخ فوتبال ایران کم نظیر بود و تنها، فدراسیون پیشین خود را قابل قیاس با خویش داشت. دادکان همیشه بر این عقیده بود در دوران پیش از انقلاب پیراهن عقیده خویش را بر تن داشته و به قول خودش نام خود و خانواده بعد از انقلاب تغییر نکرده بود و چنان بر اصول اعتقادی پایبندی داشت که او را در آن دوران آشیخ می نامیدند. در ادامه گزیده ای از مصاحبه دادکان با روزنامه پیروزی را می خوانید:
دادکان درباره اتفاقات بین فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش گفت:« اگر من بودم براساس ضوابطی که بین قوانین فدراسیون و سرمربی تیم ملی وجود دارد عمل می کردم. به ایشان فراتر از مسوولیت اش اختیار دادند که خودش را بالاتر از قانون می داند. البته به ایشان این اختیارات را داده اند که اینگونه رفتار می کند.»
دادکان درباره فساد در فوتبال و سر منشا این فسادها به روزنامه پیروزی گفت:« داور متخلف دوران من را برگرداندند و به او مدال دادند. یک داور آمد از فساد گفت اما چنان تحت فشارش قرار دادند و او گفت پیش من نیامده در حالی که فراموش کرد تمام راهروهای دانشگاه ما دوربین مداربسته دارد. آیا من در دوران مدیریتم اجازه دادم کسی چنین کند؟ اصولا قدرت فساد می آورد. خیلی سخت است مدیری آلوده این کار نشود. دادکان ادامه داد: چندی پیش کمپینی ایجاد شد و از مسئولین پرسیدند که فرزندتان کجاست؟ همه آنها در انگلستان و آمریکا زندگی می کنند. کدام یک از فرزندان مسئولین مدافع حرم هستند؟ من با اطمینان می گویم که هیچ کدام رزمنده و جانباز نیستند. مملکتی که نفت و گاز و سنگ و طلا دارد نتوانسته ۲ مدیر بسازد و بعد هم می گوید می خواهیم مدیر جوان بیاوریم. پس این ۴۰ سال کجا بودید؟ کدام جوان؟ همه جوان های این مملکت سرخورده هستند. حق این مردم را خوردید مردم ۴۰ سال پای شما ایستادند ولی شما ۴ روز پای مردم نمی ایستید.»