1572-80

حمیده عباسعلی بدون مربی عازم بازی‌های جهانی شد

1572-81

تنها نماینده بانوی کاراته ایران که جواز حضور در بازی‌های جهانی لهستان را به دست آورده بود، بدون کوچ عازم این رقابت‌ها شد.
به‌ گزارش ‌ایسنا، بازی‌های جهانی کاراته در لهستان دوم تا پنجم مرداد ماه برگزار می‌شود و تنها قهرمانان هر قاره و مدال آوران مسابقات جهانی سال گذشته جواز حضور در این مسابقات را به دست آوردند. حمیده عباسعلی تنها بانوی کاراته ایران مجوز حضور در این بازی‌ها را داشت، اما بدون مربی راهی این بازی‌ها شد.
سمانه خوش قدم، مربی تیم‌ ‌ملی در فرودگاه متوجه شده است که مهلت ویزای شینگن مولتی او به پایان رسیده و نمی‌تواند حمیده را در بازی‌های جهانی همراهی کند و عباسعلی با چشمانی گریان راهی این مسابقات شد.
حال باید دید چه کسی می‌تواند در روز مسابقات در کوچ تنها بانوی ایرانی در مسابقات لهستان بنشیند و او را هدایت کند و این سهل انگاری را چه کسی پاسخگو است؟!

یک دقیقه ورزش در روز
تراکم استخوان زنان را افزایش می‌دهد

بررسی‌های انجام شده در دانشگاه اسکتر نشان داده است که یک دقیقه ورزش با شدت زیاد در روز می‌تواند شرایط استخوان‌های زنان را بهبود ببخشد.
به گزارش ایندیپندنت، بررسی‌هایی جدید نشان داده است که ورزش‌های کوتاه مدت می‌تواند گاهی اوقات موثرتر از ورزش‌های بلندمدت باشد.
زنانی که ۶۰ تا ۱۲۰ ثانیه وزنه سنگین می‌زنند ۴ درصد تراکم استخوان بیشتری نسبت به دیگران دارند. زنانی که بیش از دو دقیقه ورزش می‌کنند به نسبت استخوان‌های قوی‌تری پیدا می‌کنند و می‌توانند تا ۶ درصد افزایش تراکم استخوان داشته باشند. بعد از سن ۳۰ سالگی تراکم استخوان شروع به کمتر شدن می‌کند. هرچقدر تراکم استخوان بیشتر باشد احتمال پوکی استخوان کمتر می‌شود.
بررسی‌ها نشان داده است که یک دهم زنان بالای ۶۰ سال دچار پوکی استخوان هستند.

پسر گنبدی گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران:
۸۰ میلیارد تومان برای «سردار آزمون»

1572-82

در حالی که سردار آزمون با تیم روبین کازان قرارداد رسمی امضا کرد و در فصل جدید لیگ روسیه نیز با این تیم به میدان رفته است منابع خبری ایتالیا از توافق باشگاه لاتزیو با این ستاره ایرانی خبر داده اند.
بر اساس گزارش اسکای اسپورتس، باشگاه لاتزیو پیشنهاد ۱۵ میلیون یورویی خود را به روبین کازان ارایه کرده است اما تیم روسی خواستار دریافت ۲۰ میلیون یورو شده است. با این حال گفته شده طرفین بر سر ۱۸ میلیون یورو اتفاق نظر دارند.
از طرفی گزارش جانلوکا دی مارتزیو نیز حاکی از آن است که مذاکرات باشگاه لاتزیو با پدر آزمون به نتایج خوبی رسیده و این بازیکن برای پیوستن به تیم ایتالیایی چراغ سبز نشان داده است.
به ‌این‌ ترتیب آزمون با مبلغی حدود ۸۰ میلیارد تومان گران‌ترین فوتبالیست تاریخ ایران خواهد شد.
روزنامه کریره ایتالیا نیز در وب سایتش جزییاتی از توافق لاتزیو و کازان منتشر کرد. بر اساس اعلام این روزنامه، از 18 میلیون یورو مبلغ انتقال 15 میلیون مبلغ قرارداد خواهد بود و 3 میلیون یورو نیز پاداش در نظر گرفته شده است.
توئیتر روزنامه ایتالیایی فوتو اسپورت نیز اعلام کرده که قرارداد انتقال آزمون به لاتزیو 5 ساله خواهد بود.

شاهکار امیرحسین پیروانی؛ حذف تلخ امیدها:
یکی از ۸ تیم برتر آسیا هم نیستیم!

1572-83

تیم‌ملی امیدهای فوتبال ایران از رسیدن به دور بعد بازی‌های آسیایی بازماند.
به گزارش خبرآنلاین؛ تیم‌ملی امید ایران در دومین دیدار خود مقابل عمان با نتیجه ۲-۰ شکست خورد. بعد از این شکست کادرفنی و بازیکنان تیم منتظر سایر نتایج بودند تا تکلیف حضورشان در دور بعد مشخص شود. اما نتایج دیگر بازی‌ها نیز طوری رقم خورد که تیم امیرحسین پیروانی بعد از یک برد و یک باخت از رسیدن به دور بعد بازماند. با این حساب تیم امید ایران فرصت حضور در جام‌جهانی پیش رو را نیز از دست داد! به این ترتیب تیم های عمان، عراق، قطر، ازبکستان، فلسطین، استرالیا، کره شمالی، مالزی، کره جنوبی، چین به عنوان تیم های اول و تیم های تایلند، سوریه، ویتنام، اردن، ژاپن و عربستان سعودی به عنوان تیم های دوم به مرحله نهایی این رقابتها صعود کردند. رقابتهایی که در ژانویه 2018 بدون حضور تیم ملی امید ایران قرار است برگزار شود!
طبق گزارش رادیو فردا، فدراسیون فوتبال در واکنش به ناکامی تیم امید، پرونده انضباطی برای سه بازیکن تیم استقلال تشکیل داده که با تصمیم باشگاه، از همراهی امیدها امتناع کردند.
سردبیر سایت ورزش سه تاکید کرد: «نمی‌شود در فوتبالی که اغلب مدیرانش عشقی به فوتبال ندارند، تحولی رخ دهد. آنها بیشترشان مامور به خدمت‌اند و شاید هم با ” ژن خوب ” بر سر ورزش آوار شده‌اند.» پژمان راهبر در گزارش خود نوشته است: «فوتبال ایران اسیر کمیت است. در آستانه لیگ برتر حداقل چهار تیم ورشکسته و فاقد امکانات مالی وجود دارد که اراده‌ای برای بهبود وضع یا حذف‌شان نیست و مهم‌ترین اخبار ورزشی، بحران مالی و بگیر و ببندهای آسیایی و فیفایی وکسر امتیاز است.»

مسابقات جهانی شمشیربازی قهرمانی جهان – آلمان
کسب مقام پنجم دنیا توسط سابریست های ایران

1572-84

تیم ملی سابر ایران با شکست رومانی به مقام پنجم رقابت های جهانی شمشیربازی دست پیدا کرد.
به گزارش مهر، تیم ملی سابر ایران در آخرین دیدار خود از مسابقات جهانی شمشیر بازی با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری با هدایت پیمان فخری به مصاف حریف قدرتمند خود رومانی رفتند و در یک بازی تماشایی و زیبا توانستند این تیم را با نتیجه ۴۵ بر ۴۳ شکست بدهند و عنوان پنجمی جهان را به خود اختصاص بدهند. پیش از این نمایندگان ایران تیم های عربستان، انگلیس و فرانسه را شکست داده بودند و مقابل مجارستان نتیجه را واگذار کردند.
شمشيربازى ايران در سال‌هاى اخير رشد قابل توجهى داشته، تا حدی که در المپيک ٢٠۱۶ تا يك قدمى كسب مدال پيش رفته بود.