1642-43

دختری ایرانی که در ترکیه می‌تازد

1642-44

به گزارش “ورزش سه”، با وجود پیشرفت چشمگیر والیبال مردان ایران و قرار گرفتن در میان قدرت های جهان، والیبال ایران در بخش زنان هنوز نیاز به کار زیادی دارد. با این حال نشانه های از پیشرفت در میان دختران والیبالیست هم دیده می شود که یکی از نمونه های قابل تحسین صعود ۷۶ پله ای تیم ملی والیبال زنان ایران در رنکینگ جدید FIVB است.
حالا ملی پوشان دختر والیبال ایران در میان ۴۰ تیم برتر جهان هستند و می توانند در سال های آینده در صورت توجه بیشتر دست به کارهای بزرگی بزنند. اتفاق دیگری که نشانه‌ای از پیشرفت والیبال بانوان می‌دهد، لژیونر شدن ۳ ملی پوش ایرانی است. مائده برهانی به عنوان کاپیتان تیم ملی که قبلا سابقه بازی در سوپرلیگ بلغارستان را داشت، امسال در لیگ ترکیه بازی می کند. او در هفته‌های اخیر همواره یکی از ستاره های «کچورن اسپور» بوده و چند باری به عنوان امتیازآورترین بازیکن تیمش معرفی شده است. در ادامه خلاصه ای از صحبت های کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان با خبرنگار “ورزش سه” را می خوانید.
در حال حاضر با کچورن اسپور در لیگ یک ترکیه ۸ بازی انجام دادیم که ۵ برد و ۳ باخت داریم و با تیم سوم جدول فقط ۲ امتیاز فاصله داریم. خدا را شکر تا الان توانستم عملکرد خوبی برای تیمم ثبت کنم. در ۲ بازی که بردش برای تیم خیلی مهم بود و ۳ بر ۲ پیروز شدیم، خیلی به تیم کمک کردم. در واقع می توانم بگویم در همه مسابقات به جز ۳ بازی من امتیازآورترین بازیکن زمین بودم. به تدریج با توجه به اینکه تیم های مقابل شناخت بیشتری از من پیدا می کنند، کارم برای کسب امتیاز سخت تر می شود. امیدوارم بتوانم این مسیر را ادامه دهم.
من هم در سوپرلیگ بلغارستان و هم لیگ ایران سابقه بازی قبل از این را داشتم. می توانم بگویم سطح سوپرلیگ بلغارستان با لیگ یک ترکیه تقریبا یکسان است. امکانات و سطح مسابقات در ترکیه به هیچ وجه قابل مقایسه با ایران نیست و بهتر است اصلا چنین قیاسی را انجام ندهیم. شاید بتوانم لیگ ترکیه و بلغارستان را با هم مقایسه کنم که البته از نظر امکانات ترکیه از بلغارستان هم بالاتر است؛ اما چه از نظر فنی و چه امکانات لیگ ایران قابل مقایسه با این ۲ کشور نیست. مخصوصا از نظر سخت افزاری اینجا همه تیم ها زمین اختصاصی دارند و برای هدفی که دارند، هزینه ای می کنند.
بعد از اینکه من به ترکیه آمدم، مهسا صابری و مونا آشفته که دریافت کننده‌های تیم ملی ایران هستند هم به لیگ یک ترکیه آمدند. البته آن ها با تیم من در یک گروه نیستند و در تیم «باریکه سیر» بازی می کنند که در گروه دیگری است. هر چقدر تعداد لژیونرهای ایران افزایش پیدا کند، قطعا می تواند به بالا رفتن سطح والیبال ما کمک شایانی داشته باشد.
متاسفانه ما یک فاصله طولانی و شاید ۳۰، ۴۰ ساله با تیم های سطح اول آسیا داریم و نمی توان یک شبه این اختلاف را جبران کرد. باید برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد و لیگ خود را در ابتدا پویا کنیم. یک اتفاق خوبی که می تواند رخ دهد و باعث پیشرفت والیبال بانوان شود، ورود مربیان لیگ مردان به لیگ بانوان است. در واقع اگر به مربیان مرد اجازه داده شود تا هدایت تیم‌های زنان را در اختیار بگیرند، والیبال بانوان می تواند از دانش این مربیان استفاده کند. همین حالا خیلی از مربیان بادانش در بخش مردان بدون تیم هستند و می توانند به والیبال بانوان کمک کنند.

هوگوپوشان ایران قهرمان جهان شدند

1642-45

به گزارش خبرورزشی، از عصر چهارم آبان ۱۳۹۷ دومین و آخرین روز مسابقات تکواندوی تیمی قهرمانی جهان ۲۰۱۸ به میزبانی امارات پیگیری شد که تیم شهرداری ورامین به عنوان نماینده ایران با پیروزی ۳۱ بر ۳۰ مقابل روسیه، به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.
به این ترتیب تیم روسیه به عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها رسید، تیم‌های آذربایجان و قزاقستان نیز مشترکان روی سکوی سومی جهان ایستادند. تیم شهرداری ورامین پیش از این در مرحله نیمه‌نهایی توانست با برتری ۴۹ بر ۲۹ مقابل قزاقستان به فینال این رقابت‌ها راه یابد.
شاگردان پیام خانلرخانی در گروه خود با تیم‌های آذربایجان، چین و ازبکستان هم‌گروه بودند که در اولین مسابقه به مصاف تیم آذربایجان رفته و با نتیجه ۶۶ بر ۵۸ به پیروزی رسیدند. تیم ایران در دومین دیدار نیز رو در روی تیم چین قرار گرفت و با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ موفق شد با پیروزی از شیاپ‌چانگ خارج شود. شهرداری ورامین در آخرین بازی دور گروهی مقابل ازبکستان قرار گرفت که موفق شد نتیجه را ۵۴ بر ۳۷ به سود خود رقم زده و راه دور بعد مسابقات شود.
سروش احمدی، میرهاشم حسینی، ابوالفضل یعقوبی، سینا بهرامی و مهدی خدابخشی اعضای تیم ایران در این رقابت‌ها بودند که هدایت آن‌ها را پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی بر عهده داشت.

آماده‌سازی مرموزترین رقیب ایران با دلار‌های سعودی

1642-46

یمنی‌ها بعد از ماه‌ها درگیری با جنگ و خونریزی در فاصله مدت زمان کوتاه باقی‌مانده تا جام ملت‌ها به تکاپو افتادند تا سروسامانی به وضعیت تیم ملی خود بدهند.
به گزارش خبرورزشی، در فاصله کوتاه زمانی تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تیم‌های حاضر در این تورنمنت آخرین برنامه‌های تدارکاتی برای آماده‌سازی هرچه بهتر را در دستور کار قرار داده‌اند از جمله تیم ملی ایران و سه رقیب دیگر در گروه D که باید از هفدهم دی به مصاف هم بروند. یکی از این تیم‌ها یمن، کشوری جنگ‌زده با شرایط کاملاً مبهم که به‌عنوان یکی از ۲۴ تیم حاضر در مسابقات در اولین بازی باید مقابل تیم اول قاره کهن (ایران) قرار بگیرد.
۲۵ اکتبر ۲۰۱۸ فدراسیون فوتبال یمن به‌صورت رسمی از توافق با سرمربی جدید این کشور خبر داد و مدعی شد ژان کوچیان ۶۰ ساله از اسلواکی با قراردادی ۶ ماهه هدایت تیم ملی یمن را برعهده گرفته است. مربی اسلواک پیش از این سابقه مربیگری در فوتبال باشگاهی چین را در کارنامه خود داشت، اما در رده ملی، یمن اولین چالش جدی او محسوب می‌شود.
شاید جای تعجب داشته باشد که تمام مراحل آماده‌سازی تیم ملی یمن به میزبانی عربستان در شهر ریاض در حال پیگیری است. بنا به اعلام توئیتر رسمی فدراسیون یمن، ژان کوچیان اولین اردوی آماده‌سازی تیم را در شهر ریاض برپا کرد تا با همکاری فدراسیون عربستان یکی از بهترین کمپ‌های تمرینی را به مدت ۱۵ روز در اختیار داشته باشد. این اخبار در حالی بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌های سعودی داشت که برخی از منابع مدعی شدند عقد قرارداد فدراسیون یمن با مربی اسلواک نیز با حمایت مستقیم فدراسیون عربستان و با هزینه دلار‌های سعودی رقم خورده است. عربستانی‌ها تا جایی به حمایت از یمن در راه آماده‌سازی برای بازی با ایران در اولین دیدار جام ملت‌های آسیا پرداختند که یکی از گران‌قیمت‌ترین هتل‌های شهر ریاض، میزبان اردوی این تیم بود و تمامی امکانات و پشتیبانی لازم از یمن در مدت این اردو نیز انجام شد.
در فهرست ۲۳ نفری که توسط مربی اسلواک برای اردوی عربستان دعوت شدند، بیشترین سهم به بازیکنان شاغل در فوتبال قطر اختصاص داده شده است. هشت بازیکن شاغل در لیگ ستارگان و همین‌طور لیگ دسته اول قطر در فهرست یمن حضور دارند تا این کشور به‌عنوان خانه امن این روز‌های یمنی‌ها قلمداد شود.
یمن در یکی از بازی‌های تدارکاتی نوامبر به مصاف عربستان رفت و در پایان با نتیجه یک-صفر مغلوب شاگردان پیزی آرژانتینی شد تا رسانه‌های سعودی و همین‌طور منطقه از این نتیجه به‌عنوان باخت سرافرازانه یمن یاد کنند. این بازی که در ورزشگاه اختصاصی باشگاه دمام در حضور بیش از ۲۰ هزار تماشاگر برگزار شد عربستانی‌ها برتری نسبی در زمین داشتند، اما بازیکنان یمن با دوندگی و جنگندگی عجیب، دقایق دشواری برای میزبان رقم زدند تا بعد از بازی، سرمربی آرژانتینی از یمن به‌عنوان یکی از شگفتی‌ساز‌های احتمالی جام ملت‌ها نام ببرد. حمید شیبانی، دبیرکل فدراسیون یمن و سرپرست کاروان اعزامی به اردوی عربستان با ابراز رضایت از نمایش یمن مقابل سعودی‌ها مدعی شد تا دو ماه آینده و مصاف با ایران در آغاز جام ملت‌ها بازیکنان یمن به سطح ایده‌آل‌تری از آمادگی جسمی و روانی خواهند رسید.

انصاری فرد: حس بدی است که
هزینه‌های ما را قطری ها تقبل کنند

1642-47

به گزارش خبرآنلاین؛ کریم انصاری فرد هفته پیش در حاشیه آخرین تمرین تیم ملی قبل از پرواز به قطر برای بازی‌ تدارکاتی با تیم ملی ونزوئلا گفت:دو بازی مهم را که در فیفادی بود از دست دادیم و آن دو مسابقه می‌توانست کمک موثری برای ما باشد، اما متأسفانه با مشکلاتی که در تیم ملی وجود دارد زمان را هم از دست داده ایم. من تعجب می‌کنم که چرا برای تیم ملی ارزشی قائل نمی‌شوند.
مهاجم تیم ملی در خصوص انتقادهایی که مسعود شجاعی کرده است، گفت: شجاعی کاپیتان تیم ملی ماست، حرف‌های او، حرف دل همه بازیکنان است، اگر مسعود انتقاد می‌کند از سر کینه توزی نیست، بلکه ناراحت تیم ملی است و نمی‌خواهد باز هم همانند چهل سال گذشته قهرمانی در جام ملت‌ها را از دست بدهیم.
وی تأکید کرد: انتظار ما از مسئولان این است که برای تیم ملی وقت گذاشته و آنچه را در توان دارند برای موفقیت به کار بندند، نه اینکه ما را به حال خود رها کرده و تنها روزهایی که تیم نتیجه می‌گیرد به دنبال گرفتن عکس یادگاری باشند. چرا باید ما در یک کشور دیگر بازی‌های تدارکاتی خود را انجام دهیم. برای ما دردآور است که بازی در یک کشور دیگر باشد و حتی بلیت و هتل ما را هم کشور قطر اوکی کند و ما از طریق آنها یک بازی دوستانه انجام دهیم. ایران کشور بزرگی است و در دنیا به خاطر غیرت و شجاعت شناخته شده، اما این حس بدی است که ما برویم و در یک کشور دیگر بازی کنیم و آنها تمام هزینه‌های ما را تقبل کنند.
مشکلات ما در تیم ملی تنها پول یا پاداش نیست. قسم می‌خورم دنبال چنین چیزی نیستیم. ما شرایط مردم ایران را درک می‌کنیم، زیرا خودمان هم در اینجا زندگی می‌کنیم و می‌دانیم که الان کشور چه مشکلاتی دارد، اما آیا از عراق کمتر هستیم؟ آنها با داشتن مشکلات زیاد، هیچ وقت بازی‌های تدارکاتی خود را در کشورهای دیگر برگزار نمی‌کنند!

هشدار فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها
و تهدید به تعلیق فوتبال ایران

1642-48

به گزارش ایسنا، چند رسانه عربی از هشدار جدی فدراسیون بین‌المللی فوتبال به ایران درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها سخن به میان آوردند. این رسانه‌ها تاکید دارند در صورت عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، فوتبال ایران به حالت تعلیق در خواهد آمد.
سایت عربی کوره و همچنین سایت الحرة نوشتند که شورای حقوق بشر فیفا به ایران هشدار داده که به زنان اجازه دهند که در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند در غیر این صورت فیفا را وادار به اعمال تحریم هایی بر فوتبال ایران خواهد کرد. شورای مشورتی حقوق بشر فیفا از فدراسیون جهانی فوتبال خواسته است که ضرب‌الاجلی را برای ایران تعیین کند تا بر اساس آن زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بدون هیچ محدودیتی اعمال شود. ادعای روزنامه‌های عربی در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران اخیرا در چند بازی‌ به زنان اجازه داد که به ورزشگاه بروند. البته در این زمینه هم شائبه‌های به گوش می‌رسد و خبر روزنامه‌های ایرانی که تاکید کرده بودند که این حضور دستچین بوده است در رسانه‌های عربی هم بازتاب داشت.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، قوانین فیفا هر گونه تبعیض جنسیتی را ممنوع کرده است، هرچند که مدیران فیفا عملا از انتقاد علنی از حکومت ایران به خاطر ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها خودداری می‌کنند. در طی سالها زنان ایرانی به دلیل حرکات اعتراضی در جلوی ورزشگاه‌ها‌ با مجازاتهایی روبرو شده‌اند. جعفر منتظری دادستان کل کشور با گلایه از وجود تماشاگران زن در بازی ایران و بولیوی گفت: «وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی نیمه لخت مواجه می‌شود، گناه می‌کند و برخی دنبال این هستند که حریم‌ها را بشکنند.» ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید هم به دولت هشدار داده که «با مسئله حضور زنان در ورزشگاه سر مردم را بند نکنند». وی پیشتر نیز گفته بود: «جو حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست. اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند. بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند، به خصوص اینکه این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببینند و حضور آنها ضرورتی ندارد».‎