1643-32

محرومیت عجیب و ناعادلانه برای اولین خانم مدال آور بیلیارد

1643-33

چند روز قبل اکرم محمدی، اولین مدال‌آور بیلیارد زنان ایران مدعی شد فدراسیون مدت‌هاست او را با محرومیت روبه‌رو کرده؛ اگرچه هیچ حکمی هم در دست او نیست.
به گزارش تابناک، این ملی پوش بیلیارد دلیل این محرومیت را مصاحبه‌ای عنوان کرده که در بخشی از آن گفته بود: «در آن مصاحبه از من پرسیده شد که بهترین لحظه‌ ورزشی‌ام چه زمانی بوده است و من در پاسخ گفتم زمانی که مدال آسیایی را کسب کردم. سپس از من راجع‌ به بدترین اتفاق ورزشی‌ام سوال شد و من در جواب گفتم “زمانی بود که آخرین میز باشگاهم را فروختم تا با هزینه شخصی به مسابقات امارات بروم.» و ادامه‌ داد: گویا این صحبت‌های من به مذاق مسئولان فدراسیون خوش نیامده است. پس از این که به مسابقات رفتم متوجه شدم که وزارت ورزش و جوانان هزینه سفرم به این مسابقات را به حساب فدراسیون واریز کرده است. پس از اطلاع از این موضوع واقعا شوکه شده بودم و به همین خاطر این موارد را به اطلاع بازرسی وزارت ورزش و جوانان رساندم.
با این حال فدراسیون اعتقاد دیگری داشت و پس از بررسی سوابق و استماع اظهارات وی، رای بدوی مبنی بر 2 سال محرومیت از حضور در اماکن و رویدادهای ورزشی بولینگ، بیلیارد و بولس (یک سال تعلیق) صادر شد. این فدراسیون از هر توضیحی درباره جزئیات تخلفات سرشناس‌ترین ورزشکار زن ایران در این رشته ورزشی اجتناب کرد. در دلایلی که برای محرومیت عنوان شد، به مواردی چون بی‌حجابی و استعمال دخانیات اشاره شده است.
دارنده نخستین مدال آسیایی بانوان ایران در اسنوکر درباره صحبت‌های مبنی بر این که مشکلات اخلاقی و یا مسائل مربوط به “پوشش اجباری دولت حاکم بر ایران” باعث حذف او از تیم‌ ‌ملی شده است، گفت‌: واقعا مساله “حجاب” در رشته اسنوکر خنده دار است، چرا که ما لباس مشخص و طراحی شده داریم. برای نمونه من در این باره پرسیدم که کجا و چه تاریخی این اتفاق افتاده است، اما هیچ توضیح و سندی ارائه ندادند. اکرم محمدی امینی در پایان تصریح کرد: من نمی خواستم با باز کردن برخی از مسائل رشته مورد علاقه‌ام بیلیارد را به حاشیه بکشانم، اما این افراد با آبروی من بازی کردند و در همه جا به رسانه‌ها می‌گویند که من مشکل اخلاقی دارم و این یعنی بازی کردن با آبروی من. مخصوصا وقتی فرد مورد نظرشان یک خانم باشد زدن این اتهامات بهترین راه است. اگر فدراسیون مرا نمی‌خواهد اعلام کند چون پیشنهادهایی از کشورهای دیگر دارم ولی برایم کشورم بیشتر از هر چیزی ارزش دارد…
ديگر از هيچ چيز تعجب نمی‌كنم. اینجا علاوه بر حقيقت، عدالت هم موج می‌زند!

کسب مدال برنز جام جهانی توسط ژیمناست ایرانی

1643-34

به گزارش مهر، در نخستین مرحله از مسابقات ژیمناستیک کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو و جام جهانی در آلمان، سعیدرضا کیخا در فینال وسیله خرک حلقه با امتیاز ۱۵/۱۳۳ بعد از نمایندگان چین تایپه و چین در جایگاه سوم جهان ایستاد و مدال برنز بر گردن آویخت.
این نتیجه در حالی بدست آمد که در این وسیله ۴۴ ورزشکار پرقدرت جهان حضور داشتند. مدال ارزشمند برنز توسط سعیدرضا کیخا نخستین مدال کشور در راه کسب سهمیه المپیک به شما ر می رود. مسابقات ژیمناستیک جام جهانی آلمان نخستین مرحله از رقابتهای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو محسوب می شود.

پس از نرفتن ماساژور و بدنساز به انتخابی جام‌جهانی
تیم ملی بسکتبال مسوول تدارکات هم ندارد!

1643-35

در حالی که فدراسیون بسکتبال ماساژور و بدنساز تیم ملی را به رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی اعزام نکرد، مشخص شده که مسوول تدارکات تیم هم کنار ملی‌پوشان نیست که این مساله گلایه ورزشکاران را در پی داشته‌است.
به گزارش ایسنا، فدراسیون بسکتبال ایران به دلیل مشکلات مالی مربی بدنساز و ماساژور تیم ملی را به دو سفر طولانی استرالیا و فیلیپین برای دو دیدار حساس در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی اعزام نکرد. اما اتفاق عجیب‌تر اعزام نشدن مسوول تدارکات تیم است. مشخص است که وضعیت مالی فدراسیون به شدت نگران کننده است اما نه تاجایی که تدارکات که حضورش از نیازهای اولیه تیم به حساب می‌آید نیز از حضور در کنار ملی‌پوشان حذف شود. مشخص نیست در جریان پنجره پنجم چه کسی قرار است هماهنگی‌های لازم را انجام داده و نیازهای بازیکنان را برآورده کند!
تیم ملی بسکتبال در این پنجره در حالی در خانه حریفان به میدان میرود که ستاره‌هایی چون صمد نیکخواه‌ بهرامی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی را در اختیار ندارد. با این همه تفاصیل، در آخرین دقایق مطلع گشتیم که ملی پوشان بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 2019 چین که در فیلیپین برگزار شد با نتیجه 78 بر 70 مقابل فیلیپین به پیروزی رسید و با این برد به جام جهانی راه پیدا کرد.

افشاگری امید نمازی از پشت پرده ذوب‌آهن:
فوتبال ایران سیاسی است

1643-36

جماران نوشت: امید نمازی بعد از طی دوران ناموفق با ذوب آهن علی رغم ارائه فوتبال تماشاگر پسند، بعد از یازده هفته به همکاری خود با این تیم اصفهانی خاتمه داد.
دستیار سابق کارلوس کی‌روش و مربی سابق تیم ملی زیر 18 سال آمریکا در کمتر از یک هفته ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد. نمازی مسائل مختلفی مبنی بر ناکامی ذوب آهن مطرح کرد: چند سالی بود که آذری با من در ارتباط بود و علاقه مند بود در ذوب آهن همکاری کنیم تا اینکه امسال قلعه نویی از تیم جدا شد. آذری به دنبال یک کار جدید بود و می‌خواستیم از رده پایه شروع کنیم و روی آکادمی باشگاه متمرکز شویم تا در آینده به خودکفایی برسیم… به دنبال انجام بازی مدرن و سبکی نو بودیم. نمی‌خواستیم همانند سایر تیم ها از بازی مستقیم و ایستگاهی به گل برسیم… به هر صورت من به ایران آمدم و آغاز خوبی داشتیم. خیلی خوب بدنسازی کردیم و فصل را با برد شروع کردیم…(سپس) به طور عجیبی در 5، 6 بازی امتیازات را روی اشتباهات داوری از دست دادیم. پنالتی‌های ما را در چند بازی نگرفتند. در عمر مربیگری 20 ساله خودم، چنین داوری‌های ضعیفی ندیده بودم. در ادامه فصل هم نتایج ضعیفی گرفتیم. با اطمینان می گویم در تمام 11 هفته لیگ برتر به جز بازی با پدیده که متعادل بود، بهتر از رقبا بودیم. حتی از تراکتورسازی هم بهتر بودیم… سطح داوری در ایران پایین است. بخشی از این موضوع به خاطر عملکرد بازیکنان است. تعداد تمارض و فریب دادن داوران به حدی زیاد است که داور در برخی مواقع نمی داند کدام حرکت درست است! واقعا داور را به مشکل می‌اندازند. از حیث تمارض، فوتبال ایران بالاتر از سطح جهانی است.
من قبول دارم که از جریان های فوتبال ایران شناخت نداشتم. من سه، چهار سال در تیم ملی بودم اما در تیم ملی خبری از این قبیل جریان های منفی نیست. در فوتبال باشگاهی اشتباهات داوری، جریان های علیه مربی و… وجود دارد. معتقدم جایگاه فوتبال ایران بیش از این ها است که بعد از سال ها فقط پرسپولیس بتواند به فینال آسیا برسد. هر سال باید یک تیم از ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. اعتقاد دارم استعدادهای زیادی در ایران وجود دارد. اتفاقات و جریان هایی که وجود دارد مانع از پیشرفت فوتبال ایران می شود. …کسی را با خودم مقایسه نمی کنم اما گواردیولا هم در سال نخست حضورش در منچستر سیتی تیم قهرمان را چهارم کرد اما فهمیدند که او به دنبال تغییر ساختار فوتبال باشگاه است… فوتبال ایران سیاسی است و خیلی از مدیران سیاسی صرفا برای نتیجه گرفتن در فوتبال هستند و برای حفظ خودشان مربی را مجاب به نتیجه گرفتن می کنند و در غیر این صورت او را کنار می گذارند.

حمله عزیزی، شرفی، قاسمپور و مایلی‌کهن به کی‌روش:
۲ پرسش از حاجی!

1643-37

به گزارش خبرآنلاین؛ محمد مایلی کهن در گفت و گو با سایت مدال گفته حتی قهرمانی دنیا هم با کارلوس کی روش ارزشی ندارد!
مایلی کهن در این گفت و گو به مسعود شجاعی برای حمایت از کارلوس کی روش تاخته و گفته چرا او که شاگرد حاجی بوده باید گذشته اش را فراموش کند. حاجی که این روزها در انزلی زندگی می کند البته از مشکلات و دردهای مالی مردم گفته و تاکید کرده این شرایط سخت را می بینند و نباید گله کنند. او از برانکو هم به نیکی یاد کرده و به او حق داده و گفته کی روش به خاطر نگاه مستبدانه اش حتی اگر قهرمان دنیا هم شود ارزش ندارد.
باز مثل همیشه حجم بالایی از گفته های حاجی از سر دلسوزی و ارزشمند است اما فقط دو سئوال می‌ماند. یکی اینکه آیا برخورد تند با مردم و خبرنگاران اولین بار در کدام دوره در فوتبال ملی ایران باب شد؟ چه کسی هوادار و خبرنگار را کتک زد و برایش محروم شد؟
درباره برانکو هم همین موج امروز را درست قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ چه کسی علیه ویچ ها به راه انداخت که این ها خوب نیستند و باید بروند؟ کاش حاجی مایلی فقط در این دو مورد توضیح دهد.
در همین رابطه، خداداد عزیزی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، خاطرنشان کرد: وقتی این همه به تیم ملی هیجان دادیم، نتیجه‌اش همینی شد که کمک‌های کی‌روش می‌کنند. میک مک‌درموت دستیار کی‌روش به‌خاطر مسائلی که بین تیم ملی و تیم امید افتاد، گفته بود اینجا سیرک نیست. وقتی شهر شلوغ شود، قورباغه هفت‌تیرکش می‌شود. او راست می‌گوید، اینجا سیرک است که او می‌تواند حرف بزند. در مقطعی در تیم پیام مشهد با خبرنگاری درگیر شدم، کیومرث هاشمی گفت که خداداد عزیزی باید از صحنه فوتبال ایران محو شود. احساس کردم اسرائیلی هستم که هاشمی چنین صحبت‌هایی کرده است. اکنون که کروز دستیار کی‌روش با خبرنگار درگیر شده، امثال هاشمی‌ها کجا هستند؟
اصغر شرفی هم در مورد مربی تیم ملی گفت: واقعاً … متأسفم و نمی‌دانم چرا فدراسیون فوتبال واکنش نشان نمی‌دهد. کی‌روش هم مدام می‌نالد! او در آستانه هر تورنمنت و هر مسابقه فقط از نداشته‌ها و کمبودها حرف می‌زند و نمی‌دانم چرا فدراسیون فوتبال در مورد هزینه‌ها، دستمزد کی‌روش و خیلی چیزهای دیگر شفاف‌سازی نمی‌کند. پس فدراسیون فوتبال چه کاره است که کی‌روش و دستیارانش چنین برخوردهایی دارند؟ تأج جرات برخورد با کی‌روش و دستیارانش را ندارد! متأسفانه توهین سرمربی تیم ملی و دستیارانش ادامه دارد و قبلاً هم چنین اتفاقاتی را شاهد بودیم، اما هیچ‌کس جلوی آنها را نگرفت. سؤال این است اصلاً مگر کی‌روش کسی را قبول دارد؟! کی‌روش فقط تاج را قبول دارد، چون از او پول می‌گیرد!
ابراهیم قاسمپور نیز در خصوص رفتارهای کی‌روش اظهار کرد: او همیشه از امکانات فوتبال ایران انتقاد کرده، همیشه تهدید به رفتن کرده اما باز هم در ایران مانده است. چرا؟ چون او باهوش است. او در اینجا پول خوب می‌گیرد و در مملکت ما خدایی می‌کند. جای وزیر ورزش و رییس فدراسیون هم تصمیم می‌گیرد. کجا برود بهتر از اینجا؟