1654-58

فوتبال دختران جوان ملی به دنبال تغییر: چهار بازیکن ایرانی-آمریکایی در ترکیب تیم

1654-59

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران راه سختی را برای صعود از مرحله دوم مقدماتی قهرمانی دختران آسیا پیش رو دارد.
دختران ایران که با موفقیت از مرحله اول صعود کردند در مرحله دوم با کره‌جنوبی، ویتنام و لبنان هم گروه هستند. آنها برای آمادگی خود هفتم اسفند ماه به تورنمنت سوچی اعزام می‌شوند تا با تیم‌های روسیه، بلاروس و آذربایجان بازی کنند. کتایون خسرویار سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران در مورد آمادگی بازیکنان قبل از اعزام به تورنمنت دوستانه سوچی گفت: خیلی راضی نیستم. دو ماه در ایران نبودم و انگار بازیکنان تیم خیلی از نکته‌های مهم فوتبال را فراموش کردند. این موضوع برایم خیلی ناراحت کننده است. همراه با کادرم حدود هشت ماه با بازیکنان کار کردیم تا توانستیم تیم را از مرحله اول بالا بیاوریم.
او در این مورد افزود: تیم در ازبکستان هم خیلی خوب بود. اما الان انگار باید تا حدودی از اول شروع کنم و این در حالی است که برای تورنمنت سوچی وقت نداریم. همراه با کادرم سعی می‌کنیم بازیکنان را سریع به حالت قبلشان برگردانیم و اصول فوتبال کشورمان را جلو می‌بریم تا بازیکنان فقط دفاع نکنند بلکه حمله هم کنند. از نظر بدنسازی با آنها کار می‌کنیم و خوشبختانه بدنهایشان آماده است. اما از نظر سیستم تاکتیکی بازی کمی ضعیف شدند. می‌توانیم سریع آماده‌شان کنیم تا به نتیجه برسیم.
خسرویار خواستار برگزاری اردوهای بیشتری برای تیم زیر ۱۹ سال شد و گفت: چند نفر از این بازیکنان در لیگ حضور دارند اما با شرایط خیلی ضعیف بازی می‌کنند. فکر می‌کنم از این به بعد باید اردوهای زیادی داشته باشیم. حتی اگر در جریان لیگ باشد اما بازیکنان باید به اردو بیایند تا اصول را یاد بگیرند.
سرمربی تیم فوتبال دختران زیر ۱۹ سال در مورد استفاده از بازیکنان ایرانی- آمریکایی در ترکیب تیم گفت: چهار بازیکن داریم که از آمریکا به تیم اضافه می‌شوند. من هم جز اولین ایرانی-آمریکایی‌هایی بودم که توانستم از این فرصت استفاده کنم و به تیم ملی ایران بیایم. به همین دلیل دوست داشتم این در را برای بقیه هم باز کنم. چون همه ایرانی هستند و دوست دارم تجربه تیم ملی هم داشته باشند. این بازیکنان چون از پایه فوتبال بازی می‌کنند، می‌توانند خیلی به ما کمک کنند. اینگونه نیست که از بازیکنان ایرانی استفاده نکنم. هر بازیکنی که خوب باشد در ترکیب قرار می‌گیرد. او در این مورد افزود: این بازیکنان مستقیم به روسیه می‌آیند. اما هر روز فیلم تمرینات ما را می‌بینند و با سیستم‌مان آشنا می‌شوند. از طرف دیگر هر روز حداقل ۱۰ فیلم برای ما می‌گیرند. فکر می‌کنم کارمان برای اینکه بتوانیم آنها را به هم پیوند دهیم کمی سخت باشد اما اگر آنها فوتبالیست هستند سریع یاد می‌گیرند و می‌فهمند.
خسرویار در پاسخ به این سوال که آیا این بازیکنان در تورنمنت سوچی با تیم هماهنگی لازم را دارند؟ بیان کرد: بله چون یک ماه و نیم به آمریکا رفته بودم و تمریناتی که در ایران انجام می‌دهیم را با آنها هم اجرا کردیم. به گونه‌ای که دقیقاً می‌توانم آنها را مثل یک پازل در نقطه‌هایی که لازم دارم، به کار بگیرم. این چهار بازیکن بعد از تورنمنت سوچی به آمریکا برمی‌گردند و بعد از آن هم اگر شرایط خوب باشد برای مرحله دوم مقدماتی آسیا به تیم اضافه می‌شوند.
او در مورد حضور تیم ایران در تورنمنت سوچی گفت: در این تورنمنت سه بازی سخت و خوب داریم. بازیکنانشان از نظر استایل، قد و هیکل مثل ما هستند. بازیکن‌های آسیایی ریز و سرعتی هستند. فکر می‌کنم اگر بازیکنانم حواسشان را جمع کنند و تیم را با اصول تاکتیکی جلو ببرند می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم. اکنون کمی عقب هستیم اما ایرانی‌ها باهوش و زرنگ هستند و از پس این موضوع بر می‌آیند.
خسرویار خواستار حمایت بیشتر مردم از فوتبال بانوان شد و بیان کرد: ما نیاز داریم که در کشور بیشتر حمایت شویم و فوتبال بانوان ایران سریع‌تر پیشرفت کند. ۱۳ سال است که فوتبال بانوان شروع شده ولی پیشرفتش خیلی کند است. از خانم‌ها و آقایان کمک می‌خواهیم. خانم‌ها باید بیشتر به کلاس‌های مربیگری بروند و با تاکتیک‌های جدید دنیا و روش‌های بدنسازی بهتر آشنا شود. نباید بایستند چون قابلیت رفتن به جام جهانی را داریم. اما برای این پیشرفت به کمک کل کشور نیاز داریم.
گزارش اختصاصی نشریه جوانان در مورد چهار بازیکن ایرانی-آمریکایی در ترکیب جدید تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران که در ۴ پست گلر، دفاع، هافبک و فوروارد بازی میکنند حاکی از آن است که این دختران از ایالتهای شرقی، تگزاس و کالیفرنیای آمریکا همین هفته جهت شرکت در تورنمنت سوچی عازم سفر به روسیه شدند.

بسکتبال ایران
به جام‌جهانی ۲۰۱۹ صعود کرد

1654-60

آخرین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین در برابر تیم استرالیا برگزار شد.
در این دیدار شاگردان مهران شاهین طبع با نتیجه ۸۵ بر ۷۴ حریف خود را شکست دادند. این نتیجه در حالی به دست آمد که ملی پوشان بسکتبال ایران در دیدار رفت برابر استرالیا که در چارچوب پنجره پنجم و در ملبورن برگزار شد متحمل شکست شده بودند. البته تیم ملی استرالیا با ترکیبی کاملا متفاوت نسبت به دیدار رفت و در واقع با جوانان خود مقابل ایران قرار گرفت.
تیم ملی بسکتبال ایران با کسب این پیروزی و با توجه به نتایجی که در دیگر دیدارهای همزمان به دست آمد، سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی را به دست آورد. این سهمیه در حالی برای بسکتبال ایران قطعی شد که پیش از پنجره ششم مسابقات و با ۷ پیروزی به دست آمده از مجموع ۱۰ دیدار، تیم ملی ایران خود را به جام جهانی و سهمیه آن تا حد زیادی نزدیک کرده بود. نهایی شدن این سهمیه نیازمند کسب یک برد در پنجره ششم بود که در مصاف با استرالیا به دست آمد.
البته پیش از پایان دیدار ایران برابر استرالیا، تیم ملی بسکتبال ژاپن هم در مصاف با قطر به برتری دست یافت و همین نتیجه هم جهانی شدن بسکتبال ایران را قطعی کرد.
به گزارش مهر، حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ چین سومین حضور بسکتبال ایران در ادوار مختلف این رقابت ها است.

سردار آزمون
رکورد علی دایی را شکست

1654-62

مهاجم ایرانی تیم فوتبال زنیت سن‌پترزبورگ روسیه با دو گلی که به ثمر رساند به بهترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا تبدیل شد.
تیم فوتبال زنیت سن‌پترزبورگ دی پنجشنبه شب موفق شد در بازی دور برگشت یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا با نتیجه ۳ بر یک فنرباغچه ترکیه را شکست دهد تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر ۲ به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.
سردار آزمون، مهاجم ایرانی زنیت در این بازی ستاره تیمش بود و موفق شد با زدن ۲ گل و دادن یک پاس گل نقش مهمی در صعود تیمش از این مرحله ایفا کند. البته شب خوب آزمون در لیگ اروپا به همین جا ختم نشد و او با دو گلی که به ثمر رساند به رکورد ۸ گل در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا رسید تا به گلزن‌ترین بازیکن ایرانی در این رقابت‌ها تبدیل شود. پیش از این علی دایی با ۶ گل این رکورد را به طور مشترک با سردار آزمون در اختیار داشت که آزمون با دو گلی که به ثمر رساند از رکورد دایی عبور کرد و به تنهایی به بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا تبدیل شد.
پس از آزمون و علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا و سامان قدوس با ۵ گل و کریم انصاری‌فرد با ۲ گل قرار دارند.

فدراسیون فوتبال وعده‌اش را عملی نکرد:
دختران همچنان پشت درهای “آزادی”

1654-66

با وجود اینکه قرار بود بازی دوستانه تیم ملی فوتبال بانوان ایران و بلاروس در ورزشگاه آزادی برگزار شود اما سایت فدراسیون خبری مبنی بر برگزاری این بازی در ورزشگاه آرارات منتشر کرد.
پیش از این مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، این خبر موجی از شادی را بین علاقمندان به ورزش بانوان به راه انداخت. برخی از بازیکنان تیم ملی از رؤیای بازی در آزادی حرف زدند و ابراز خوشحالی کردند که رویایشان در حال محقق شدن است. سارا قمی ملی پوش فوتبال بانوان پس از اعلام برگزاری بازی در آزادی به ایسنا گفت: ” بازی در آزادی یکی از آرزوهایمان بود. روزی که برای تماشای فوتبال مردان به ورزشگاه رفتیم می‌گفتیم یعنی روزی می‌رسد که ما روی چمن آزادی راه برویم؟ ” اما گویا فدراسیون فوتبال و مسؤولان مربوطه توجهی به آرزوی دختران فوتبالیست نداشتند و برخلاف وعده‌ی خود عمل کردند.
تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان بلاروس دهم اسفندماه وارد تهران می‌شود و در روزهای ۱۱ و ۱۴ اسفندماه به مصاف شاگردان مریم آزمون می‌رود.
هر دو دیدار ساعت ۱۱ صبح در ورزشگاه آرارات برگزار می‌شوند.

وریا غفوری درباره حضور در حراست:
آدم باید با دیدن صف گوشت و مرغ شرمنده شود

1654-65

به گزارش خبرآنلاین؛ وریا غفوری در مورد پستی که در اینستاگرام گذاشته بود، گفت: من هدفم از این صحبت فقط گفتن درد مردم بود که مسئولان بدانند مردم چه زجری را تحمل می کنند. من آدم سیاسی نیستم و بدنبال مسائل سیاسی هم نخواهم بود. ولی آنها باید بدانند مردم با گرانی و تورم چه زجری می کشند.
وریا همچنین درباره حمایت هواداران اضافه کرد: هواداران همیشه به من لطف داشته‌اند وا مروز هم همینطور دست‌بوس آنها هستم، هدف من از آن پست تنها بیان درد مردم بود.منظور سیاسی نداشتم بلکه دغدغه اجتماعی بود تا گرانی و فشار اقتصادی از روی مردم برداشته شود.
مدافع راست استقلال همچنین درباره اتفاقات روزهای اخیر و حضورش در حراست وزارت ورزش گفت: حضورم در حراست دوستانه بود اگر این طور باشد آزادی بیان از بین می‌رود. هر کسی می‌تواند در چارچوب خودش فعالیت داشته باشد. برخی‌ها بد برداشت کردند و برخی هم سوء استفاده کردند. وقتی صف گوشت و مرغ را می‌بینیم باید شرمنده شویم. رسانه‌ها هم باید این موضوع را بازتاب بدهند. هدف من سیاسی نبود من ورزشکار هستم و وظیفه‌ام این است که این مطالب را بیان کنم. من باز هم اگر صلاح بدانم در مورد مشکلات مردم صحبت خواهم کرد. تا آخر عمرم هم می‌گویم.