1655-58

پیروزی دختران فوتبالیست ایران در تورنمنت سوچی

1655-49

1655-50

تیم ملی فوتبال جوانان دختر ایران تورنمنت سوچی را با پیروزی به پایان رساند.
به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران در آخرین بازی خود از تورنمنت دوستانه سوچی برابر آذربایجان به میدان رفت و با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید.
تیم ایران در تورنمنت سوچی سه بازی انجام داد که در دو دیدار قبلی خود برابر بلاروس یک بر صفر به پیروزی رسید و در بازی برابر روسیه میزبان با یک گل مغلوب شد. روسیه تک گل این بازی را از روی ضربه پنالتی به ثمر رساند. تیم ایران سال گذشته هم برابر روسیه به میدان رفت که با نتیجه سه بر صفر شکست خورده بود. به این ترتیب ملی پوشان ایران با دو پیروزی و یک شکست تورنمنت سوچی را به پایان رساندند.
ملی پوشان زیر ۱۹ سال ایران خود را برای حضور در مرحله دوم مقدماتی قهرمانی آسیا که از ۶ تا ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، آماده می‌کنند. ایران در این مرحله برابر ویتنام، کره جنوبی و لبنان به میدان می‌رود.
کتایون خسرویار، سرمربی تیم ایران، مهدیه محمودی نیا، فاطمه شبان، غزاله بنی طالبی، ملیکا محمدی، ویدا و کیمیا رعیت پرور، سوفیا عسگری، گلنوش خسروی، زهرا خدابخشی، فاطمه مخدومی و هانیه خداپرستی را به عنوان یازده بازیکن اصلی ایران راهی میدان مسابقه کرد.
پیش از این، خانم سرمربی در مورد ارتباطش با بازیکنان در گفت‌وگوئی با ایسنا گفته بود: “برای بازیکنانم در زمین معلم و مربی هستم و خارج از زمین دوست و رفیق. هنگام تمرین بسیار جدی می‌شوم و اگر بازیکنی اشتباه کند تمام تیم تنبیه می‌شود. معتقدم یک تیم هستیم پس تنبیه و تشویق هم باید تیمی باشد.”
این مربی ایرانی_آمریکایی که از سال ۲۰۰۵ به ایران سفر کرد با این نوع نگاه به دنبال تربیت نسلی حرفه‌ای در فوتبال است.
طبق این گزارش، فوتبالیست‌های جوان در مدت حدود یک سال اخیر بازیهای تدارکاتی انجام دادند تا در شرایط مسابقه با تیمهای با تجربه تر از خود هماهنگی و آمادگی بیشتری را کسب کنند. بازیکنانی که در ابتدای اردو به گفته خسرویار با تذکر دادن اشتباهاتشان گریه می‌کردند در پایان اردو با کسب روحیه جنگنده تری از تذکرات برای بهتر شدن استفاده می‌کردند به گونه ای که زهرا خدا بخشی یکی از ملی پوشان با بیان این نکته که کادر فنی قدرتمندی داریم، گفت‌: “از نظر فنی حدود ۸۰ درصد آماده ایم و با این که تیممان جوان است اما شاید این جوانی انگیزه‌ای باشد تا بتوانیم از گروهمان بالا برویم و به مرحله بعد صعود کنیم.
همه با عشق وعلاقه این جا هستیم و برای چیزی که دوست داریم می‌جنگیم و دلمان می‌خواهد مثل بانوان فوتسال ایران روزی قهرمان آسیا شویم.” آرزوهایی که گر چه دور هستند اما با حمایت همه جانبه حرفه‌ای‌ از نظر امکانات، اردوها و بازی های تدارکاتی تحقق پذیر هستند.
چهار بازیکن ایرانی_ آمریکایی که از آمریکا به ترکیب تیم اضافه شدندو نهایتاً در کنار بازیکنان اصلی، تیمی خوش ترکیب را ارائه نمودند، به ترتیب:
کیمیا رعیت پرور: ۱۸ ساله از دنتون تگزاس،
ویدا رعیت پرور: ۱۷ ساله از دنتون تگزاس،
صوفیا عسکری: ۱۷ ساله از سان دیگو کالیفرنیا،
و ملیکا محمدی: ۱۸ ساله از واشنگتن دی سی بودند.
از نکات جالب اینکه کیمیا رعیت پرور در بازی ایران-آذربایجان به عنوان بهترین بازیکن مسابقه و ویدا رعیت پرور به عنوان بهترین هافبک وسط کل تورنمنت انتخاب شدند.

از حضور مهناز افشار در آرارات تا هیجان در سکوی تماشاگران

1655-51

دیدار دوم تیم ملی فوتبال بانوان بزرگسال ایران و بلاروس در ورزشگاه آرارات با حضور جمعی از هواداران و مهناز افشار بازیگر سینمای ایران برگزار شد.
به گزارش ایسنا، در این بازی که از ساعت ۱۱ صبح در ورزشگاه آرارات آغاز شد ملی پوشان ایران با نتیجه دو بر یک شکست خوردند. در این دیدار همچون بازی اول تماشاگران زیادی در ورزشگاه حضور نداشتند و باز هم کمتر از ۱۰۰ بانوی علاقمند به فوتبال برای تشویق تیم ملی به ورزشگاه آمده بودند. سفیر بلاروس هم در ورزشگاه حضور داشت و بازی تیم کشورش را از نزدیک تماشا می‌کرد.
مهناز افشار بازیگر سینما هم از ابتدای بازی در ورزشگاه حضور داشت و همراه با سایر تماشاگران تیم را تشویق می‌کرد. او در پایان نیمه اول به رختکن تیم ملی رفت تا با ملی پوشان صحبت کند.
هواداران در اکثر دقایق بازی با هیجان تیم را تشویق می‌کردند و شعارهایی چون ” ایران بسه دیگه غیرتتو نشون بده”، ” تیم تیم ایرانه یا علی مدد” و ” با روسری سختته، گرمته دمت گرم” را سر می‌دادند.
مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان خواستار حمایت بیش‌تر رسانه‌ها شد و گفت: نمی‌گویم شهرستانی‌ها خون گرم‌تر هستند اما حتی کسانی که اطراف آرارات زندگی می‌کردند اگر می‌آمدند ورزشگاه پر می‌شد. فکر می‌کنم از نظر خبری باید بهتر کار کنیم. خواهش می‌کنم اطلاع‌رسانی بیش‌تر شود. هنوز هم کسانی هستند که به ما می‌گویند فوتبال بازی می‌کنید؟ آیا یازده نفر هستید؟ این زجرآور است. در پایان نیمه اول مهناز افشار در جمع خبرنگاران حاضر شد و در مورد حضور در ورزشگاه گفت: به عنوان یک زن این دغدغه را نسبت به سایر زنهای جامعه ام دارم. اما وقتی نسبت به چیزی حساسیت دارم و مدعی هستم موظفم آن را اجرا کنم. نمی‌توانم صرفاً در فضاهای مجازی فعال باشم. وقتی در حمایت از بانوانمان مطلب می‌نویسم کمترین کار اجرایی کردن آن است. به همین دلیل خودم را موظف دانستم به ورزشگاه بیایم. او در ادامه افزود: خیلی هیجان انگیز است. وقتی به تیم ملی نگاه می‌کنیم که در چه شرایطی بازی می‌کنند و اعتبار ایران را نگه می‌دارند، کمترین کار حضور در ورزشگاه و تشویق آنها است. افشار در مورد بازی تیم ایران در نیمه اول گفت: به عنوان یک هوادار احساس کردم در نیمه اول بازیکنانمان مقداری پایشان از زمین سخت جدا می‌شد اما بعد از اینکه گل اول را دریافت کردیم، کار تیمی مان شکل گرفت و بازیکنان انگار پرواز کردند. تیم خیلی خوبی داریم اما به برنامه ریزی، اسپانسر و حمایت نیاز داریم. با وجود شکست تیم فوتبال بانوان بزرگسال ایران در مقابل بلاروس، در پایان بازی ملی‌پوشان به سمت تماشاگران آمدند و به شدت مورد تشویق قرار گرفتند.
در همین هفته، تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران در اولین دیدار از تورنمنت دوستانه سوچی برابر تیم بلاروس به میدان رفت و در خاک روسیه به پیروزی یک بر صفر رسید.

هدایتی: عابربانک‌های دیگری هم در فوتبال داریم؟!
واکنش عجیب پروین به بازگرداندن پولهای هدایتی

1655-52

در روزهای گذشته حسین هدایتی درگیر پرونده ۵۸۶ میلیارد تومانی بانک سرمایه بود؛ بدهی‌ نجومی که به عنوان وام‌ از بانک سرمایه بازگردانده نشده است.
حسین هدایتی تنها یکی از بدهکاران بانکی بزرگ در سال‌های گذشته است گه البته مقایسه رقم بدهی‌ها با ارقام نجومی چندهزار میلیاردتومانی دیگر بدهکاران چشم‌گیر نیست. اما با وجود این جلسات بازپرسی حسین هدایتی بازتاب رسانه‌ای زیادی داشت. آخرین تصاویری گه پیش از جلسات بازپرسی از او منتشر شده بود، جشن تولدی خصوصی بود که در آن مجتبی محرمی و ناصر محمدخانی دو ستاره قدیمی پرسپولیس کنار او ایستاده بودند و روی دوش هدایتی شنلی قرمز رنگ انداخته بودند؛ شنلی که به نقش قهرمانانه در سال‌های گذشته در باشگاه پرسپولیس تعبیر می‌شد.
روز گذشته برخی از منابع خبر دادند که در کمیته اخلاق برای تعدادی از بازیکنان و مربیان باشگاه پرسپولیس که از حسین هدایتی وجوهی را دریافت کرده‌اند پرونده تشکیل شده و دستور احضار آنها صادر گردیده است.
به گزارش روزنامه کیهان، به نظر می‌رسد ماجرای هدایتی، فوتبال و هزینه‌هایی که وی انجام داده جدی‌تر از قبل در حال بررسی است دلیل این امر هم روشن است، مرتضی تورک رئیس ‌کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال معاون دادستان و سرپرست دادسرای جرایم پولی و بانکی است و بر اتفاقات این رشته ورزشی ‌اشراف دارد.
حالا که فدراسیون فوتبال عزم خود را جزم کرده که به این پرونده ورود کند انتظار می‌رود تمام ابعادش مورد بررسی قرار گیرد و تنها به پرونده باشگاه پرسپولیس و احضار چند بازیکن و مربی بسنده نشود. هدایتی در این سالها از فدراسیون فوتبال گرفته تا تیم ملی و پرسپولیس کمک مالی کرده که اگر قرار بر احضار و استرداد وجوه پرداختی است، نباید از کنار این نامها نیز به آسانی عبور کرد.
در همان روزهایی که حسین هدایتی ملقب به عابر بانک پرسپولیس دست‌ودل‌بازانه پول خرج می‌کرد و به بازیکنان فوتبال مثل نقل و نبات، سکه می‌داد همواره این پرسش بود که چرا باید او این کارها را انجام دهد؟!
الان دیگر رسیدن به پاسخ این سؤال آسان است، او و برخی‌ها دیگر که در این چند ساله به عنوان سرمایه‌دار به فوتبال ایران رفت و آمد داشتند برای کسب اعتبار ورود کرده‌اند وگرنه با شم اقتصادی بالایی که دارند می‌دانند با توجه به نبود زیرساخت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در فوتبال برگشتی نخواهد داشت.
انتظار می‌رفت همان موقع دستگاههای مسئول از جمله فدراسیون فوتبال با نظارت بیشتر اجازه ورود به امثال هدایتی را نمی‌دادند که این‌گونه نشد. باید از اتفاقات گذشته درس گرفت و مسئولان از امروز به بعد بیشتر مراقب باشند که بازهم یک عده سرمایه‌دار با استفاده از پول و قدرت خود از ورزش سوء استفاده نکنند. ذات ورزش پاک است ولی وقتی چنین اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد این پاکی خدشه‌دار می‌شود.
اگر کمی دقت داشته باشیم، همین حالا در فوتبال ایران افرادی پیدا می‌شوند که حاضرند برای جذب دو بازیکن ملی‌پوش رقمی در حدود 8 میلیارد پرداخت کنند، واقعا این پولها از کجا آمده و چرا باید به این شکل هزینه شود؟! در همین حال، در حاشیه دیدار دوستانه تیم پیشکسوتان پرسپولیس با تیم «پردیس پاک»، علی پروین اسطوره باشگاه پرسپولیس حرفهای جالبی درباره حضور حسین هدایتی در پرسپولیس و دادگاه وی زد. پروین درباره ادعای هدایتی درباره پولهایی که دیگران از او گرفته اند و باید برگردانند، گفت: اتفاقا جمعه شب توی فکر آقا هدایتی بودم. اینجا هم به شما می گویم باید نامه ای تنظیم کنیم که به امضای همه فوتبالی ها برسد. به هرحال آقای هدایتی برای فوتبال این مملکت خیلی زحمت کشیده و شاید این نامه بتواند کمکی به او کند.
علی پروین درباره چگونگی بازگرداندن پول های هدایتی گفت: بعید می دانم این موضوع در میان باشد. آقای هدایتی آن پولها را کادو به فوتبالیست ها داده و دیگر نمی توانند برگردانند. البته همانطور که گفتم ما با سه، چهار آدم وارد داریم مشورت می کنیم که نامه ای برای کمک به آقای هدایتی تنظیم کنیم. من خیلی در جریان ریز مشکلات نیستم اما همینقدر می دانم که او همیشه در خدمت ورزش کشور بوده است.