1656-55

اتفاق عجیبی که فقط در لیگ فوتبال بانوان ایران می‌افتد!

1656-56

در جریان مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان، تیم پارس جنوبی بوشهر با ۹ بازیکن برابر تیم شهرداری بم به میدان رفت و با هشت گل شکست خورد. علاوه بر این نماینده بوشهر بدون سرمربی و تنها با سرپرست در این دیدار حاضر شد، چرا که به گفته کمک مربی تیم، سرمربی درگیر مسابقات المپیاد دانشگاهی بوده است.
سمیه باشی کمک مربی این تیم در این‌باره به ایسنا گفت: ” با ۹ بازیکن بازی کردیم. دروازه‌بان هم نداشتیم و یکی از بازیکنان درون دروازه ایستاد. چون یکی از دروازه‌بان های‌مان به خاطر مشکلی که برای فرزندش به وجود آمده بود نتوانست با ما بیاید و دیگری هم به خاطر مشکلات خانوادگی همراه تیم نبود. او در ادامه افزود: چهار نفر از بازیکنان‌مان رباط صلیبی پاره کردند. دو نفر نیم فصل از تیم جدا شدند و دو نفر دیگر هم مصدوم هستند اما برای بازی هفته آینده در ترکیب تیم قرار می‌گیرند. علاوه بر این به دنبال جذب بازیکن هستیم. او در پاسخ به این سوال که با توجه به این شرایط چرا در مسابقه با بم حاضر شدید؟ گفت: در لیگ امسال یک بار دیگر برابر همیاری آذربایجان غربی حاضر به بازی نشدیم و طبق قوانین لیگ نمی‌توانستیم در این بازی شرکت نکنیم.”
بازیکنان پارس جنوبی همچنین با یک دستگاه ون از بوشهر به کرمان رفتند که کمک مربی آنها علت اصلی این موضوع را مشکلات مالی عنوان کرد. این اتفاقات در حالی در بالاترین سطح فوتبال ایران رخ می‌دهد که در بسیاری از لیگهای درجه دو و سه فوتبال بانوان کشورهای جهان سومی نیز دیده نمی‌شود.
بدون شک مهمترین لطمه این اتفاق به بدنه فوتبال بانوان و تیم ملی هم وارد می‌شود چرا که پیامد ناقص بودن تیمها کاهش کیفیت مسابقات است و در نتیجه بازیکنان در چنین شرایطی رشد نمی‌کنند و قادر به ارتقاء کیفیتشان و کمک به تیم ملی نیستند.

قطبی: دایی وقتی می بازد بهانه می‌گیرد
و وقتی می‌برد دست نمی‌دهد
دایی: برای قطبی متاسفم!

1656-57

جنجال جدید فوتبال ایران، دعوای افشین قطبی و علی دایی است.
به گزارش خبرآنلاین؛ سایپا و علی دایی سومین شکست پیاپی فولاد خوزستان را رقم زدند.
افشین قطبی پس از شکست یک بر صفر فولاد خوزستان برابر سایپا در هفته بیست‌ویکم لیگ برتربا اشاره به حواشی بعد از دیدار مقابل سایپا تصریح کرد: احترام زیادی برای علی دایی قائلم و از رفقای فوتبالی هستیم، اما بعد بازی به من دست نداد و رفت! فکر کنم باید با اخلاق و رفتارمان به جوانان، احترام را نشان بدهیم. واقعا متأسفم. دایی وقتی می‌بازد بهانه می‌گیرد و وقتی می‌برد هم دست نمی‌دهد. شاید سوء‌تفاهم بوده باشد، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که دایی دست نداد. من همیشه سعی کرده‌ام جنتلمن باشم و پس از بازی با مربیان دست بدهم. همیشه سعی کردم هر نتیجه‌ای گرفتیم باادب و باکلاس برخورد کنم. علی دایی پس از آن که از او درباره دلگیری افشین قطبی سوال شد گفت: «من متاسفم که بعضی‌ها چنین افکاری را در ذهن‌شان پرورش می‌دهند، درباره این مسئله که من مشکل داشته‌ام باید بگویم پس چرا اول بازی صحبت کردم. شما تمام بازی‌های دیگر را ببینید من در زمین نمی‌مانم، سوت پایان را بزنند چه برده باشیم یا باخته باشیم من به رختکن می‌روم. متاسفانه باید بگویم که برای ایشان متاسفم که در کریدور یک حرفی زده بود که به شخصیت خودشان برمی‌گردد، از ناظر فدراسیون هم می‌توانید بپرسید.» سرمربی سایپا اعتقادی به حرف های قطبی ندارد: «آیا هر کسی که خوب حرف بزند باشخصیت است؟ شخصیت را شما در چه می‌بینید؟ شخصیت خیلی جنبه‌ها دارد، نمی‌شود فقط در حرف قشنگ زدن ببینیم. »
محمد دایی برادر علی در مورد درگیری که بین او و افشین قطبی بعد از پایان بازی پیش آمد، عنوان کرد: بله درگیر شدیم. واقعا چیزی که از قطبی دیدم را انتظار نداشتم. «علی» عادت دارد بلافاصله بعد از بازی به رختکن برود، همین اتفاق هم در بازی با فولاد هم رخ داد. این داستان ظاهرا باعث شد که قطبی ناراحت شود، او هم لفظ بدی در مورد «علی‌آقا» استفاده کرد و به علی توهین کرد، من هم جوابش را دادم. واقعا انتظار نداشتم چنین چیزی از قطبی بشنوم.
مربی تیم فوتبال سایپا در خصوص اینکه باشگاه سایپا علیه او و علی بیاینه منتشر کرد، گفت: نمی‌دانم داستان بیاینه چیست، فقط یک نکته را می‌گویم. روزی ملانصرالدین به یک مهمانی دعوت می‌شود و با لباس معمولی و کثیف می‌رود که او را به مهمانی راه نمی‌دهند. فردای آن روز ملانصرالدین با لباس نو به مهمانی می‌رود و او را تحویل می‌گیرند. وقتی غذا را می‌آورند ملانصرالدین غذا را داخل آستینش می‌ریزد و می‌گوید باید لباس‌هایم غذا بخورند! دایی ادامه داد: دوستان بعدا متوجه می‌شوند پولی که خرج کردند به خاطر خود آقایان بوده یا لباس و زبانشان.
سابقهٔ اختلافات این دو مربی به چند سال پیش برمیگردد، به زمانی که یک اظهار نظر از جانب افشین قطبی که گفته بود «دایی با اصرار بر بازی کردن در تیم ملی مهره سوزی کرده است» کافی بود تا علی دایی چنان موضعی در مورد او بگیرد که همه را متعجب کند.
دائی در پاسخ گفته بود: «نمی‌خواستم جواب دهم اما قطبی بداند دایی جوانی و عمر خودش را در این مملکت گذاشت و امثال قطبی حق ندارند درباره من حرف بزنند و اظهارنظر کنند.
هیچ‌کس نفهمید قطبی چگونه وارد فوتبال ما شد. آقای قطبی،من در این فوتبال به بیمارستان رفتم، به سرم بخیه خورد و شب‌ها نخوابیدم اما شما چی؟ متأسفانه فوتبال ما همین است. کسی مثل قطبی به خودش اجازه می‌دهد درباره من حرف بزند و ورزش ما را زیر سؤال ببرد. من از شما خبرنگاران می‌پرسم آیا کسی می‌داند قطبی چه زجری برای فوتبال ما کشیده که الان باید حرف بزند؟
زمانی که در ایران جنگ بود ایشان از کشور خودشان فرار و در محیطی آرام زندگی کردند.»
دایی تاکید کرد: کسانی در این مملکت بودند که جان خودشان را کف دستشان گذاشتند و برعکس امثال قطبی که از ایران رفتند به خاطر ناموس و کشورشان در جنگ شهید شدند مثل همین جانبازانی که امروز در ورزشگاه بودند…آقایان در رسانه‌های بیگانه رفتند و راجع‌ به مسائل مختلف حرف زدند و در بهترین جای دنیا زندگی کردند و حالا دارند این‌طوری حرف می‌زنند .»

تاج: پول نداریم سرمربی خارجی برای تیم ملی بیاوریم!

1656-58

به گزارش تابناک، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در نشست دانش افزایی داوران فوتبال گفت: این فوتبال الان کم درآمد شده و پول داوری و خیلی از بخش‌ها را نداریم که بدهیم و سرمربی تیم ملی را نمی‌توانیم انتخاب کنیم. چه کسی فوتبال را به این شرایط رسانده است؟! گفتن اینها شهامت می‌خواهد. همه می‌دانیم چه کسانی این کارها را کردند. همان‌ها را بیاییم محاکمه کنیم و بخواهیم توضیح بدهند.
بعضی‌ها می‌توانند بگویند و بعضی‌ها هم نمی‌توانند بگویند. سؤال من این است که مجلس مگر در مصوبات مواد 92، 93 و 94 برنامه ششم نگذاشت. در بند 92 گفت که کشور هیچ کمکی نباید به فوتبال حرفه‌ای داشته باشد. من در ریز بحث‌های شفاف مالی هستم، چون کارم است. اگر موردی هم باشد دستگاه‌های نظارتی می‌گویند که برای چه پول دادید؟ همین دیروز دو دستگیری توسط آگاهی داشتیم که یک مدیر تدارکات و یک بازیکن بوده است. ما اینها را رسیدگی می‌کنیم. ما فضای داوری، مربیان، تیم‌ها را کنترل می‌کنیم. پلیس امنیت، آگاهی و چند نهاد نظارتی دیگر هم در بخش کمیته اخلاق در سطح بسیار خوبی به ما کمک می‌کنند، ولی با این دستگیری‌ها مسائل حل می‌شود؟
تاج در ادامه گفت: قانون و اجرای قانون برعهده مجلس است. قانون‌گذار گفته است که به هیچ وجه به ورزش حرفه‌ای کمک نشود و همین قانونگذار در بند بعدی گفته که صداوسیما مکلف است حقوق فوتبال را پرداخت کند و این بند را نتوانستند اجرا کنند. ما چند بار باید در مجلس جلسه بگذاریم و بگوییم و این سؤال را بپرسیم که چرا این بند اجرا نشده است؟ مجلس قانون را تصویب کرده، ابلاغ شده و شورای نگهبان هم تایید کرده، ولی اجرا نشده است! پرسپولیس و ذوب‌آهن برای برگزاری بازی‌های آسیایی‌شان با مشکلات مالی مواجه بودند. ما تیم ملی فوتبال را نمی‌توانستیم اعزام کنیم.
وی با بیان اینکه باید سیستم و چرخه معیوب فوتبال را درست کنیم، تصریح کرد: ابتدا باید درآمد فوتبال را شفاف کنیم، الان در مجمع فوتبال آقای فغانی، اصفهانیان و رفعتی بودند و تمام بودجه‌ها را منتشر کردیم، ولی درآمد فوتبال برای اداره آن کافی نیست. نه اینکه در دنیا هم همین‌طور است، نه در دنیا فوتبال یک صنعت است و یک عده برای سهام بعضی از باشگاه‌ها دست و پا می‌شکنند. این آقایانی که خوب نسخه می‌نویسند و خوب سخنرانی می‌کنند بیایند این مشکلات را رفع کنند. شما تیم را در جایی دارید که کارخانه دارد، یعنی کارخانه‌ها تیم‌داری می‌کنند. من حتی به عنوان رئیس فدراسیون هم از کارخانه‌ای خواسته‌ام که چند تیم بانوان را تحت پوشش قرار دهد. ما همین کارها را هم کردیم که الان در فوتسال آسیا، اول هستیم.
رئیس فدراسیون فوتبال افزود: ما قانون را پذیرفتیم، ولی اصلاح قانون این است که شما نگویید ذوب‌آهن تیم داده است. باشگاه‌های ما باید کارخانه‌داری کنند، نه اینکه کارخانه‌های ما تیم‌داری کنند. ما باید درآمدهای فوتبال را از محل حقوق شناخته‌شده‌اش پرداخت کنند، حق پخش، تبلیغات کنار زمین هست. درآمد ما که سال گذشته زیاد بوده، از محل درآمد جام جهانی و AFC بوده است.

زیدان سرانجام از بین رئال و ایران،
رئال را انتخاب کرد آقای ناظمی!

1656-59

به گزارش خبرآنلاین؛ مازیار ناظمی مدیر اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان بعد از جام ملت ها و اتمام کار کی روش با ایران اعلام کرد مربیان بزرگی چون زیدان، مورینیو و کلیزمن برای حضور در تیم ملی ایران صف کشیده‌اند.
در واقع او علاقه شدید مربیان بزرگ فوتبال دنیا برای حضور در ایران خبر داد ولی حالا یکی از این مربیان به جای حضور در ایران به رئال مادرید رفته است! بعد از حضور زیدان روی نیمکت قوهای سفید خیلی از کاربران در فضای مجازی با مازیار ناظمی شوخی کردند که ای بابا زیدان از بین ایران و رئال، رئال را انتخاب کرد. بعضی ها هم به شوخی نوشتند خدا را شکر حالا مورینیو شانس بیشتری برای رسیدن به نیمکت ایران دارد و می تواند به آرزویش برسد! اگر خدای ناکرده مورینیو و کلینزمن به تیم های دیگر ملحق شوند همه منتظر خواهند بود تا مازیار ناظمی لیست جدیدی از مربیان نامی جهان را که مشتاق حضور در ایران هستند، برای مردم منتشر کند.