1657-32

انتخاب دختر شیرازی به عنوان برترین پاراتکواندوکار جهان

1657-33

به گزارش ایسنا، در جدیدترین رنکینگ اعلامی که از سوی فدراسیون جهانی تکواندو اعلام شد، نام چهار پاراتکواندوکار ایرانی در میان برترین‌های جهان دیده می‌شود.
مهتاب نبوی، بانوی شیرازی پاراتکواندوکار موفق شد با کسب ۱۰۰ امتیاز در رده نخست وزن ۵۸- کیلوگرم(K41) قرار گیرد؛ این در حالیست که هنوز تیم ملی پاراتکواندو کشور تشکیل نشده است.

کی روش از ایران به فیفا شکایت کرد
طعنه سنگین وزارت ورزش به کی روش

1657-34

در حالی که مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال اخیرا اعلام کرده بود که دستمزد کارلوس کی روش قرار است توسط کنفدراسیون فوتبال پرداخت شود اما گویا این موضوع صورت نپذیرفته است و حالا مرد پرتغالی شاکی تازه فوتبال است.
به گزارش تابناک، مهدی تاج در گفتگویی که چند روز گذشته در میان خبرنگاران انجام داد اعلام کرده بود: پول کی روش آماده است و تنها مانده انتقال آن به حساب او…! منابع آگاه فاش کردند چندی قبل هم فدراسیون تلاش کرد تا از طریق دوبی پولی به حساب کارلوس واریز کند اما این پول خیلی زود به حساب فدراسیون برگشت خورد.
گفته می شود فدراسیون فوتبال چیزی حدود 900 هزار دلار به کارلوس کی روش بدهکار است. سرمربی سابق تیم ملی ایران در گفت و گو با خبرآنلاین این موضوع را تائید کرد. او اعلام کرد علی رغم میل باطنی مجبور به این کار شده است.مربی پرتغالی گویا توقع داشت بعد از خداحافظی از ایران بتواند سریعا پول باقی مانده از قراردادش را دریافت کند.
این در حالی است که بخش عمده طلب کی روش به حد فاصل همکاری جام جهانی تا جام ملت‌ ها مربوط است که او قراردادش را 6 ماهه تمدید کرد. بخش دیگری از طلب او هم مربوط به قبل از جام جهانی روسیه است. باید صبر کنیم و در آینده ببینیم که آیا فدراسیون فوتبال می تواند رضایت کی روش را جلب کند یا خیر؟
در همین ارتباط دو تن از مسئولین فدارسیون فوتبال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان نسبت به این خبر واکنش نشان دادند .صفی الله فغانپور مسئول امور حقوقی و قرارداد‌های فدراسیون ضمن بی اطلاعی از شکایت کی روش اعلام کرد:« تاکنون چنین نامه‌ای از سوی فیفا دریافت نکرده ایم.»
همچنین درهمین رابطه حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان امور بین الملل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «فدراسیون فوتبال در نظر داشت که مطالبات کی روش را از محل درآمد هایی که در فدراسیون بین المللی فوتبال (FIFA) و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دارد، پرداخت کند اما با توجه به مشکلاتی که در راه واریز این مبلغ به حساب ایشان وجود دارد این کار تا کنون صورت نپذیرفته است اما شما مطمئن باشید که این انتقال مبلغ به زودی انجام خواهد شد.» وی درادامه افزود :«این در شرایطی است که خود کی روش از همین طریق بحث مطالباتش را دنبال می کند و این موضوع که مطرح شده است به منزله شکایت محسوب نمی شود . همانطور که گفتم این مسئله بدون شک به زودی انجام خواهد شد.» پس از انتشار خبر شکایت کارلوس کی روش از ایران، مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش و جوانان در توییتر خودش نسبت به این خبر واکنش نشان داد و بار دیگر با لحنی کاملا منفی، این مربی سرشناس را به سخره گرفت.
ناظمی که در گذشته هم با انتشار تویئت های از این دست نشان داده بود که نسبت به حضور کارلوس کی روش در راس کادر فنی تیم ملی دل خوشی ندارد این بارهم با انتشار این توئیت نسبت به شکایت این سرمربی پرتغالی با لحن طعنه و متلک اینگونه واکنش نشان داد.

قرعه‌کشی جام‌جهانی بسکتبال برگزار شد:
ایران مقابل پورتوریکو، تونس و اسپانیا

1657-37

قرعه‌کشی جام‌جهانی بسکتبال به پایان رسید و تیم‌های حاضر رقبای خود را شناختند.
به گزارش خبرگزاریها؛ ایران یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ است. این رقابت ها از ۹ تا ۲۴ شهریور و به میزبانی چین برگزار خواهد شد. قرعه کشی این مسابقات انجام شد و تیم ملی ایران با سه تیم پورتوریکو، تونس و اسپانیا هم‌گروه شد.
بر این اساس برنامه بازیهای تیم ملی بسکتبال ایران به شرح زیر است: شنبه 9 شهریور 1398: ایران – پورتوریکو- دوشنبه 11 شهریور 1398: ایران -تونس- چهارشنبه 13 شهریور 1398: ایران – اسپانیا

هدایتی: آقای تاج ازمن ۲میلیون دلار گرفت!
تاج: دروغ است،چای شخصی هدایتی را هم نخورده ام…

1657-38

حسین هدایتی در پنجمین جلسه دادگاه اتهام فساد بانکی اش از اینکه به سرمربی تیم ملی از محل تسهیلات بانکی پاداش داده است، به خود بالید!
به گزارش تابناک، حسین هدایتی معروف به عابربانک گفت: بنده افتخار می‌کنم که به کی روش و کار آن پاداش داده‌ام. وی گفت: آقای تاج از بنده ۲ میلیون دلار پول گرفته است که آن را هم تأیید کرد. چند بار به آقای تاج گفتم که از سپاه و دادستانی مجوز بگیر که از من پول می گیری اما او گفت که بنده اسم سه نفر را برای دریافت پول معرفی کرده‌ام که آنها گفته اند فقط از حسین هدایتی پول بگیر. این متهم به اخلال در نظام اقتصادی، ادامه داد: آقای تاج، حقوق کی روش، پول لباس تیم ملی و ۵ هزار دلار پاداش اعضای تیم ملی را از من گرفت.
هدایتی افزود: بنده افتخار می‌کنم که به کی روش و کار آن پاداش داده‌ام. زمانی که تیم ملی والیبال با تیم آمریکا بازی داشت و توانست این تیم را شکست دهد آقای داورزنی با بنده تماس گرفتند و گفتند ۱۵۰ هزار دلار به عنوان پاداش به ما پول بده که بنده گفتم ما با لهستان مراودات بانکی نداریم اما بعد از دو ساعت پول را از هلند به هتل هیلتون ورشو انتقال دادم.
هدایتی ادامه داد: من مثل برادر رئیس جمهور ترسی از اسم بردن افراد ندارم. چرا دادگاه برادر رئیس جمهور به کیفری دو می‌رود و غیر علنی است اما برای من علنی برگزار می‌شود؟
مهدی تاج در واکنش به اظهارات اخیر حسین هدایتی درباره کمک مالی به این فدراسیون عنوان کرد: من مصاحبه آقای هدایتی را خواندم. او اگر نامی از فردی جهت پرداخت رقمی به صورت شخصی آورده بود قطعاً مراتب پیگیری حقوقی و قضائی فدراسیون اعمال می‌شد. در غیر این صورت توضیحاتی جهت روشن سازی افکار عمومی لازم است.
رییس فدراسیون فوتبال که روزگاری روابط نزدیکی با هدایتی داشت، ادامه داد: در این مسیر، دو بار از سوی آقای هدایتی در زمان حضور آقای کفاشیان و فدراسیون فعلی در کنار ۱۴ فدراسیون دیگر به تیم ملی فوتبال جهت پاداش و بخشی از قرارداد آدیداس کمک صورت گرفته است. البته بهره برداری تبلیغی هم در این باره از سوی شرکت مربوطه انجام گرفته است.
تاج با اشاره به انتشار مطلبی در فضای رسانه‌ای افزود: بنده و هیچ یک از اعضای فدراسیون چای شخصی آقای هدایتی را هم نخورده‌ایم و اینکه گفته می‌شود مبلغی در این‌باره به صورت شخصی پرداخت شده، کذب محض و عاری از واقعیت است. بر این اساس، بلافاصله با شکایت رسمی از یک روزنامه در این باره پیگیری لازم صورت گرفته است و قطعاً تا انتهاء پیگیری خواهد شد.
متمول ترین شخصی که طی سال های اخیر در فوتبال ایران نقش داشته و اسمش حسابی از طریق فوتبال سر زبان ها افتاده، تا به حال چند جلسه دادگاه را پشت سر گذاشته و هنوز که هنوز است ادعا می کند کاری خلاف قانون انجام نداده و اگر کسی می تواند باید تخلفات او را ثابت کند.
هدایتی در مقطعی حتی از مدیران باشگاه پرسپولیس، به واسطه نزدیکی بیش از حد به این باشگاه از طریق اسپانسرینگ و کمک هایی که در شرایط بحرانی به قرمزها انجام می داد محبوب تر شده بود. کار از یک جایی عبور کرد و او بین طرفداران تیم ملی هم محبوب شد. کمک به فدراسیون و دادن بخش زیادی از خرج های مختلف تیم ملی و قرارداد کارلوس کی روش بزرگ ترین اقدامات هدایتی در کنار کمکهایش به پرسپولیس بودند. البته اگر از کمک به باشگاه ملوان، مرحوم ناصر حجازی و مرحوم پورحیدری و حتی خانواده یک خبرنگار درگذشته و … عبور کنیم. با گذشت همه این اتفاقات حالا که حداقل فعلا خبری از هدایتی اطراف مستطیل سبز نیست برای همه سوالهای زیادی درباره حضور او در فوتبال ایجاد شده. اینکه باشگاههای لیگ برتری، مخصوصا پرسپولیس و استقلال که زیر نظر مستقیم وزارت ورزش هستند، چرا باید محتاج افرادی مثل هدایتی شوند؟
اتفاقی که برای پرسپولیس و هدایتی رخ داد، برای استقلالی ها هم غریبه نبود. آنها هم در یک مقطعی اسیر پولهایی شده بودند که نمی دانستند از کجا به باشگاه وارد شده و مشکلات را حل کرده. این که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تحت نظارت وزارت ورزش هستند برای همه واضح و مبرهن است اما اینکه چرا وزارت نیازهای دو تیم را برطرف نمی کند سوالی است که هنوز جواب مشخصی نداشته.
کم کاری وزارت ورزش از نظر هواداران و باشگاه ها باعث می شود افرادی مثل هدایتی پا به فوتبال بگذارند و حتی برای رسیدن به منافع شخصی سعی در راضی نگه داشتن آنها داشته باشند. اینکه هدایتی و هدایتی ها برای خودشیرینی و رسیدن به اهداف خودشان بدون توجه به زیر نظر بودن باشگاه توسط وزارت ورزش وارد گود می شوند هم مسئله ای است که از نگاه منتقدین باید به شدت مورد بررسی قرار بگیرد. قبول کردن کمک از سوی همچین افرادی مشکل بعدی است که بدون شک از سمت مدیران باشگاه ها نشئت می گیرد. مدیرانی که وقتی عرصه را تنگ می بینند و فشار هوادار را نمی توانند کنترل کنند، راضی به دریافت کمک های خارجی می شوند و به عواقب چنین کاری هم فکر نمی کنند. شاید آن روز که هدایتی سکه هایی رو بعد از برد ۴-۲ پرسپولیسی ها در دربی تقدیم طاهری کرده بود، هیچکدام از مدیران خندان پرسپولیس فکر نمی کردند روزی بحث برگرداندن پول ها مطرح شود. حتی وقتی مهدی طارمی و رامین رضاییان با پول هدایتی به پرسپولیس برگشتند، هیچکدامشان فکر نمی کردند چند سال بعد چالش عجیبی سر راهشان قرار بگیرد.
خبرآنلاین نوشت: در این مسیر و در یک ماه اخیر که هدایتی در دادگاه حاضر و تیتر یک رسانه ها شده، هیچکدام از مدیران پرسپولیس و یا فدراسیون فوتبال پاسخ روشنی به کمک هایی که از هدایتی گرفتند، نداشتند. آنها فقط یک چیز می گویند. مهدی تاج در این میان گفته که اگر حکم نهایی برگرداندن پول ها باشد فدراسیون مشکلی ندارد. مسئولان باشگاه پرسپولیس اما بیشتر از این می گویند که هدایتی اسپانسر باشگاه بوده و کمک هایش در جهت اسپانسرینگ انجام شدند. اما آیا فاش شدن همه کمک هایی که هدایتی به پرسپولیس و تیم های دیگر انجام داده هم همین را می گوید؟ آیا حالا که کار گره خورده، تمام کسانی که پول گرفتند پشیمان شدند و طاقت گفتن چنین واقعیتی را ندارند یا هنوز زیر بار تقصیر خودشان نرفتند؟