1659-54

به دنبال پیگیری افراد دلسوز ورزش بانوان در خارج از ایران
قطر میزبان مسابقات انتخابی المپیک در پس مشکل سفر به فلسطین

1659-55

در پی میزبانی فلسطین از گروه تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ و مشکلاتی که برای اعزام تیم ایران وجود داشت، دپارتمان امور بین الملل فدراسیون از موافقت AFC برای تغییر میزبانی در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ فوتبال بانوان خبر داد.
به گزارش ایسنا، مرحله دوم انتخابی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ فوتبال بانوان روز ۲۴ بهمن در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا قرعه کشی شد و تیم ملی فوتبال بانوان کشور با تیم‌های فیلیپین، فلسطین و چین تایپه همگروه شد. با توجه به اینکه این مسابقات قرار بود در فلسطین برگزار شود، فدراسیون فوتبال ایران ظاهرأ سعی در انجام مذاکراتی با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت تا میزبان این رقابت‌ها تغییر کند. ولی، نهایتأ نوع افرادی که دلسوز وضعیت ناعادلانه ورزش بانوان ایرانی بوده و در تماس با افراد ذیصلاح، در پشت پرده و بی سر و صدا خارج از ایران موفق شدند تا در نهایت با تلاشهایشان،کنفدراسیون فوتبال آسیا با تغییر میزبانی موافقت کند و این رقابتها در کشوری بیطرف و به میزبانی قطر که حسن نیت خود به فوتبال ایران را ثابت کرده برگزار شود.
گروه‌بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:
گروه A: میانمار (میزبان)، هند، اندونزی، نپال گروه B: ویتنام، اردن، هنگ‌کنگ و ازبکستان (میزبان)
گروه C: چین تایپه، ایران، فیلیپین و فلسطین (میزبان قطر)
مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان در نشست خبری پیش از آغاز دیدار ایران و فیلیپین گفت: به تیم‌های حاضر در این مرحله تبریک می‌گویم. ما کار آسانی در این مرحله نداریم چرا که از هر گروه یک تیم به مرحله بعدی بازی‌ها صعود خواهد کرد و این موضوع کار را سخت‌تر می‌کند.
او ادامه داد: امیدوارم شاهد بازی جوانمردانه و بهترین عملکرد از تمامی تیمها باشیم. ما نیز همانند تیم‌های دیگر برای کسب موفقیت و بهترین عملکرد در این دوره از بازی‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. تیم ملی فوتبال بانوان ایران در نخستین بازی خود در مرحله دوم انتخابی المپیک، چهارشنبه ۱۴ فروردین به مصاف تیم فیلیپین می‌رود.

علیرضا فغانی: من هم مثل قلعه‌نویی که قلدر است چارچوب دارم

1659-56

داور بین المللی فوتبال ایران گفت: آقای قلعه نویی من را قلدرخان می داند اما باید بگویم من هم مثل ایشان که قلدری دارد چارچوب خاص خودم را دارم.
به گزارش مهر، در آخرین روزهای اسفندماه، علیرضا فغانی با حضور خود در مناظره رادیویی با امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان اصفهان گفت: صحبت‌های آقای قلعه نویی را گوش کردم که گفتند داوران مصاحبه او را گوش نکردند. من می‌خواهم درباره خودم صحبت کنم. اگر حرف‌هایم را در پاسخ به آقای قلعه نویی شنیده باشید می‌بینید که هیچ بحث و توهینی به ایشان نکردم. وی در ادامه اظهار داشت: شما در بازی پرسپولیس و سپاهان من را قلدرخان خطاب کردید. در همان بازی کارشناس داوری بخشی از صحبت‌هایش را قبول دارید که من پنالتی اشتباه برای پرسپولیس گرفتم اما صحنه‌ای که استنلی خطا کرد و من گرفتم را کارشناس هم قبول کرد نمی‌گویید.
فغانی در ادامه که از سوی قلعه نویی محکوم به بدرفتاری شد تصریح کرد: من دقیقه چهار یا پنجم بازی به شما گفتم رعایت برخی مسائل کنید. شما در چارچوب مربیگری خودتان کارهایی می‌کنید و قلدری خودتان را دارید. من هم چارچوب خودم را دارم. کل شهر اصفهان علیه من است. راننده آژانسی که دنبالم می‌آید شماره‌ام را دارد. چرا باید چنین مسائلی پیش بیاید.
وی درباره صحبت‌های خود با رسانه‌ها اظهار داشت: می‌گویند فوتبال فاسد است اما ۳۰ سال است به این فوتبال چسبیده‌اند. اشتباهات ما در چشم تیم‌ها و مربیان می‌رود. اما همه اشتباه کرده‌اند. شما گفته‌اید پس از بازی با پرسپولیس هشت امتیاز ضرر کردیم. اما همان داور در بازی با نساجی اشتباه کرد و برای شما خطای بیرون از محوطه را پنالتی گرفت. من می‌گویم این اشتباهات وجود دارد.
فغانی در پاسخ به صحبت‌های قلعه نویی که برخی رفتارهایتان صحیح نیست اظهار داشت: من تلاشم را می‌کنم بهتر شوم. همیشه صحبت‌هایی که در کارم می‌تواند تأثیرگذار باشد را سعی می‌کنم گوش بدهم. سعی می‌کنم نگاه از بالا به پایین نباشد. ولی اینکه برخی رفتارها می‌شود آزاردهنده می‌شود. آقای قلعه نویی! شما صحبت می‌کنید و می‌گوئید گفتمان ایجاد شود. ابتدا حرف می‌زنید و بعد از آن، صحبت کردن تأثیر آنچنانی ندارد.
وی در پایان افزود: اگر قرار بر خاطره گفتن باشد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود… من به این حرف‌ها توجه نمی‌کنم. تا زمانی که بخواهم داوری می‌کنم و زمانی هم نخواهم بهترین تصمیم را می گیرم که هم به نفع خودم و هم خانواده‌ام باشد. من از سال ۷۳ خانواده‌ام درگیر من و داوری‌ام هستند. همسرم سنگ تمام برایم گذاشته و صبوری کرد. تمام نبودن‌هایم را برای فرزندانم جبران کرد، اما به هر حال این هم حدی دارد. برای جبران محبت همسرم از ایران می‌رویم. قطعا در بهترین زمان ممکن این اتفاق شاید بیفتد. در بهترین زمان ممکن که شرایط وجود داشته باشد ترجیح می‌دهم. چون خانواده‌ام دوست دارند بروند و پسرم در جای دیگر تحصیلش را ادامه بدهد.

واکنش آشوری به حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴

1659-57

سرپرست فدراسیون کاراته ابراز امیدواری کرد با پیگیری فرانسه به عنوان یکی از قدرت‌های کاراته جهان و میزبان المپیک ۲۰۲۴ و ایجاد کمپین توسط کشورهای مختلف، شاهد حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۴ باشیم.
به گزارش ایسنا، محسن آشوری درباره اظهار نظر رئیس فدراسیون جهانی کاراته مبنی بر حذف این رشته در المپیک ۲۰۲۴ گفت: اگر این موضوع محقق شود کار ما را برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو خیلی سخت خواهد کرد چرا که کشورهای صاحب ظرفیت که دارای پتانسیل بالایی هستند با تمام توان می آیند که در این دوره برای یکبار هم که شده در المپیک حضور پرقدرتی داشته باشند و به مدال برسند که این موضوع کار ما را سخت‌تر می‌کند و ما هم باید با برنامه ریزی دقیق‌تری جلو برویم. سرپرست فدراسیون کاراته افزود: اصولاً رشته‌هایی که از المپیک قرار است حذف شوند قبل از برگزاری المپیک دوره قبل درباره آنها تصمیم نهایی گرفته می‌شود و با توجه به اینکه یک سال و نیم تا المپیک ۲۰۲۰ زمان داریم هنوز زود است این تصمیم را قطعی بدانیم. وی با اشاره به حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای نخستین مرتبه خاطرنشان کرد: فرانسه از قدرت‌های کاراته جهان است و حتی برای نظر نهایی جهت حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، نمایندگان کمیته بین المللی المپیک به رقابت‌هایی که در فرانسه برگزار شد رفتند و زیبایی و هیجان این رشته آنها را مجاب به پذیرش کاراته در المپیک کرد. فکر می‌کنم فرانسه به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۴ حساب ویژه ای بر روی مدال آوری در کاراته باز کرده و قطعاً بصورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کند.زمانی نیز بحث کنار گذاشته شدن کشتی مطرح شد اما خوشبختانه این رشته پرافتخار کشورمان در نهایت در المپیک ماندگار شد. آشوری در پایان با ابراز امیدواری مبنی بر امکان لغو این تصمیم و ماندگار شدن کاراته در المپیک گفت: رئیس فدراسیون جهانی کاراته هم اعلام کرده هنوز امیدواری‌هایی برای منتفی شدن این تصمیم وجود دارد و امیدوارم با حمایت کشورهای مختلف و ایجاد کمپین شاهد حضور کاراته در المپیک ۲۰۲۴ باشیم.

درآمد نجومی دربی ریاض درروز گدایی دربی تهران

1659-58

در حالی که عمده سود مالی دربی تهران به جیب صداوسیمای ایران می رود، جنگ بزرگ تیم های اول و دوم لیگ عربستان در ورزشگاه ملک فهد پای بیش از 65 هزار تماشاگر را به این استادیوم زیبا کشاند تا نه تنها رکورد جدیدی از حیث تماشاگر بلکه از حیث درآمدزایی نیز برای باشگاه های سعودی به ثبت برسد.
به گزارش تابناک، الریاضیه مدعی شد درآمد کسب شده از جدال النصر با الهلال در دربی معروف شهر ریاض به مرز 5 میلیون ریال سعودی (بیش از 18میلیارد تومان) رسیده است که تاکنون چنین درآمدی بی سابقه بوده است. به نوشته این سایت مبلغ مذکور از راه بلیت فروشی، تبلیغات محیطی همین طور حمایت اسپانسرها در برنامه های خاص برای این دربی از طریق حق پخش و فروش تصویر و فیلم کسب شده است.
این مبلغ درآمدزایی در حالی به سوژه اصلی رسانه های سعودی در راه پیشرفت باشگاه های عربستانی تبدیل شده است که هم زمان در ایران بسیاری از باشگاه ها در بحران های مالی دست و پنجه نرم و به خاطر برخی مسائل از درآمدزایی های قانونی و حق پخش تلویزیونی و درآمدزایی های محیطی محروم هستند به خصوص استقلال و پرسپولیس که همین هفته بزرگ ترین دربی آسیا را برگزار کردند!

روایت بازیکن سابق تیم‌ملی
از خسارتی که خانواده‌اش در سیل دید

1659-59

سنگربان اسبق و خرم آبادی تیم ملی ایران با ابراز همدردی با تمام هم استانی هایش از مسئولین درخواست کرد که به مردم کمک کنند تا آنها هر چه زودتر به شرایط عادی زندگی باز گردند.
به گزارش خبرآنلاین، متاسفانه شروع سال جدید همراه شده است با موج ویرانی ای که در اثر سیلاب بسیاری از مناطق ایران را در بر گرفته است و این بلایا هر روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند. دوشنبه گذشته موج سیلابی که از شهر های آق قلا و در کل استان گلستان آغاز شده بود در ادامه استان لرستان و همچنین مناطق شرقی استان خوزستان را هم دربرگرفت که باعث به بار آمدن خسارات وهمچنین از دست رفتن تعدادی از هموطنان در این مناطق شد.
ابراهیم میرزاپور که خودش اهل یکی از مناطق استان لرستان به شمارمی آید از آن دسته از کسانی است که در حال حاضر خانواده اش در این فاجعه خسارت بی شماری دیده است . او ضمن ابراز تاثر شدید از این فاجعه گفت:« متاسفانه بعد از اینکه سیل از استان گلستان شروع شد و تعداد زیادی ازهم وطنان ما در آنجا و همچنین در شیراز جانشان را از دست دادند، در این چند روز اخیرهم دراستان لرستان خصوصا شهرستان معمولان که زادگاه من است خسارت زیادی به بار آمده است.
در حال حاضر تمام اقوام پدری ازعموهایم گرفته تا پسرعموهای عزیزم در همان جا ساکن هستند و طی صحبتی که با آنها داشتم در شرایط بسیار وخیمی به سر می برند و به همین خاطر نتوانستم این شرایط را تحمل کنم. از دیروز تا حالا چندین بار قصد کرده ام به آنجا بروم اما تمام راه هایی که منجر به رسیدن به آن مناطق می شود بسته بود و تا همین لحظه نتوانستم در آنجا حضور پیدا کنم چون هم از طرف پل دختر و هم از طرف خرم آباد جاده ها بسته است .
وی در خصوص اینکه آیا این خسارات تلفات جانی هم داشته است گفت:« خوشبختانه تا آن جا که من اطلاع دارم خسارت جانی در آن منطقه به بار نیامده است ولی خب میزان خسارت خیلی بیشتراز آن چیزی است که اعلام می شود.
علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «بحران سیل در استان گلستان در اوایل سال جدید دوباره فاجعه بسیار تلخی را برای مردم رقم زد. امیدوارم مسئولین برای یک بار به خودشون بیان و مانند حادثه قبل، مردم را تنها نگذارند و در کنار مردم باشند و به قول‌هایی که به این مردم می ‎دهند عمل کنند. در همین ارتباط، علی کریمی ستاره اسبق فوتبال ایران در روز طبیعت با هموطنان سیل زده ابراز همدردی کرد و نوشت: ما را چه بهاری و چه عیدی، وطن را آب برد!!!
و فرهاد مجیدی مربی استقلال نیز در پُستی نوشت «امروز تصویر برج قابوس را تا نیمه در آب فرو رفته دیدم. چقدر باید آب از سر بی‎تدبیری و ناآمادگی در مقابل حوادث گذشته باشد، که حال گلستان اینجور پریشان بشود؟ که یک وجب، صد وجب و هزار وجب… شود و بلندترین بنای آجری، با عمری هزار ساله در آب فرو رفته باشد. این بنا نمادی از اوضاع ماست، هر چه در طول تاریخ و اعصار ساخته ایم، هر آنچه ذخیره فرهنگی و اجتماعی داریم، در معرض نابودی و فناست و فریادرسی هم در میان نیست.

مازیار ناظمی برای استقبال از ونگر به فرودگاه رفت؟

1659-60

سوژه انتخاب مربی خارجی برای تیم‌ملی فوتبال به یکی از سوژه‌های خاص بدل شده است و سبب شده تعدادی از کانال‌های تلگرامی فوتبالی با آن دروغ سیزده جالبی به سازند.
به گزارش خبرآنلاین، تقریبا از فردای روزی که کارلوس کی‌روش از ایران رفت، مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش در توئیتی با هشتگ ‘طلوع می‌کنیم’ از گزینه‌هایی مثل مورینیو، زیدان و کلینزمن به عنوان گزینه های جانشینی مرد پرتغالی تیم ملی اسم برد. توئیتی که سوژه طنزخیلی از اهالی ورزش و حتی غیر ورزشی ها شد. مازیار ناظمی اما حتی در وسط اخبار تلخ سیل هم دست از ادامه پا فشاری بر توئیتش بر نداشت که در لابه‌لای سیل مذاکرات جدی با گزینه بزرگ خارجی در جریان است. در لابه‌لای این توئیت‌های او ، دروغ و شوخی سیزده مذاکره با آرسن ونگر و توافق با مربی بزرگ فرانسوی منتشر شد. حالا گروهی در شبکه های اجتماعی سراغ مازیار ناظمی را می‌گیرند تا بدانند نکند این گزینه خارجی نهایی او بوده که مدام وعده اش را میداده است.
نگند مازیارخان برای استقبال از ونگر به ‘فرودگاه امام’ رفته باشد؟