1574-50

برکناری اتوبوسی زهرا اینچه درگاهی
آویختن ۱۷ نفر از دارحلقه فدراسیون ژیمناستیک:
از مستخدم تا سرمربی تیم ملی!

به‌ گزارش ‌ایسنا، بعد از این که زهرا اینچه درگاهی کار خود به عنوان رییس جدید فدراسیون ژیمناستیک 1574-51را آغاز کرد، در یک اقدام عجیب تمامی اعضای فدراسیون را کنار گذاشت.
رییس فدراسیون با یک نامه دو خطی از دبیر فدراسیون گرفته تا مستخدم را کنار گذاشت و آنها را برای تسویه حساب به امور اداری فدراسیون ارجاع داد. این‌ در حالی است که افراد اخراج شده سابقه ۲۲ ساله در کارهای اجرایی و فنی فدراسیون ژیمناستیک را بر عهده داشتند اما حالا یک نامه دو خطی مبنی بر خانه نشین شدن را پیش روی خود می بینند.
متن نامه رییس جدید فدراسیون ژیمناستیک به ۱۷ نفر از اعضای فدراسیون اینگونه بود:
” با سلام، با توجه به پایان قرارداد شما از تاریخ ۳۱ تیر ماه سال ۹۶ مراتب جهت استحضار ابلاغ می‌گردد. لذا جهت تسویه حساب و انجام امور مربوطه به واحد امور اداری مراجعه نمایید.”
این نامه به ۱۷ مسئول فدراسیون ژیمناستیک از جمله اسماعیل آقایی، محمد آذرپی سرمربی تیم‌ ‌ملی بزرگسالان، حسن میرقائمی مربی تیم‌ ‌ملی جوانان، اسماعیل خرسندل مربی بدنسازی، شهرآشوب، محمدرضا کاظمی، اصغری، رضایی، رحمان گلزار، علی نصیری، خانم سروری نایب رییس بانوان، فتحی و … ابلاغ شده است.
رییس فدراسیون ژیمناستیک در آخرین اظهار نظر خود با ایسنا، اظهار کرد: در راس برنامه‌های ما تغییر در ساختار و چارت فدراسیون است، ساختارها در دنیا تغییر کرده‌ است و ما باید آنها را تغییر دهیم. کارهای کارشناسی انجام شده است و از زمانی که به این فدراسیون آمده ایم بر اساس چارت و ساختار جدید شرح وظایف را تعریف و در دست اجرا قرار دادیم. معرفی نفرات برای انجام وظایف این فدراسیون در دست بررسی است. اما اسماعیل خرسندل، مربی بدنساز تیم‌ ‌ملی ژیمناستیک در واکنش به این اقدام رییس فدراسیون، اظهار کرد: باور کردنی نیست که با لحن بدی نامه برکناری زده شده است و ۱۷ نفر از مسئولان فدراسیون کنار گذاشته شدند. در متن نامه حتی از واژه قدردانی نیز استفاده نشده بود. تمامی افراد سابقه حدود ۲۲ سال خدمت در فدراسیون ژیمناستیک را دارند، اما با لحن بسیار زشتی کنار گذاشته شده‌اند. بزرگترین مشکل دیگر این است که حتی کسانی برکنار شدند که قبل از برگزاری انتخابات در حمایت با اینچه درگاهی فعالیت می‌کردند.
به‌ گزارش ‌ایسنا، در حال حاضر تنها رییس فدراسیون به همراه سرپرستان نایب رییسی بانوان و دبیری فدراسیون فعالیت خود را در این فدراسیون دنبال می کنند و بقیه مربیان و مسئولان روانه منزل شده اند. حال باید دید که رییس جدید فدراسیون چه استراتژی و برنامه هایی را برای آینده فدراسیون پیش رو دارد و از چه افرادی در پست‌های مختلف بهره خواهد گرفت اما هر چه که هست کنارگذاشتن اتوبوسی در یک فدراسیون کاری چندان معقول به نظر نمی‌رسد.

انتقال آزمون به لاتزیو شاید در ماه ژانویه!

آبی‌پوشان شهر رم برای به خدمت گرفتن مهاجم ایرانی روبین‌کازان هنوز ناامید نشده‌اند و در پنجره بعدی1574-52 نقل و انتقالات دوباره سراغ وی خواهند رفت.
به گزارش تابناک، بر اساس گزارش سایت ایتالیایی «لاتزیو نیوز 24» معامله بین دو بین باشگاه روبین کازان و لاتزیو بر سر انتقال سردار آزمون به جمع آبی‌پوشان شهر رم تقریباً تمام شده بود و انتقال این بازیکن که در ایران به «ابراهیموویچ ایرانی» مشهور است، می‌توانست در ازای 18 میلیون یورو عملی شود اما خرید کایسدو توسط لاتزیو، جذب مهاجم ایرانی روبین‌کازان را تحت‌الشعاع خود قرار داد و این قضیه منتفی شد، اما ماجرای به خدمت گرفتن آزمون تنها به تعویق می‌افتد و لاتزیو در پنجره بعدی نقل‌وانتقالات یعنی ژانویه 2018 مجدداً سراغ گلزن تیم ملی ایران خواهد رفت.
در هفته‌های اخیر رسانه‌های ایتالیایی مدعی شده بودند که هدف اول لاتزیو در فصل نقل و انتقالات تابستانی برای خط حمله‌ سردار آزمون، بازیکن تیم ملی ایران است که در پی جدال دو باشگاه روستوف و روبین‌کازان بر سر جذبش سرانجام تکلیفش مشخص شد و با قراردادی سه ساله به تیم شهر کازان بازگشت.

چینی‌هادست بدامن ایران: لطفاکره راببرید!

روزنامه‌ اسپورت چین نوشت: متاسفانه آن طور که شنیده شده است، کارلوس کی‌روش قصد دارد 1574-53با تیم دوم خود در دو بازی پایانی شرکت کند و این خبری ناگوار برای فوتبال چین است.
رسانه‌های چینی همچنان به معجزه امیدوارند و می گویند اگر تیم‌ ‌ملی ایران بتواند دو بازی پایانی و تشریفاتی اش را با پیروزی پشت سر بگذارد، شانس صعود چین به جام جهانی را افزایش می دهد.
به‌ گزارش اسپورت چین، تیم‌ ‌ملی فوتبال چین شانس ناچیزی برای صعود به جام جهانی دارد. با این حال آنها هنوز دست از تلاش بر نداشته‌اند. می‌توان این برداشت را داشت که سرنوشت صعود پرجمعیت‌ترین کشور جهان در اختیار مردان کارلوس کی‌روش است.
چین در صورتی به جام جهانی صعود خواهد کرد که ایران هر دو بازی خود را پیروز شود و چین بتواند دو بازی پایانی خود را با برد به پایان برساند. به همین خاطر روزنامه‌ اسپورت چین نوشت: متاسفانه آن طور که شنیده شده است، کارلوس کی‌روش قصد دارد با تیم دوم خود در دو بازی پایانی شرکت کند و این خبری ناگوار برای فوتبال چین است، چون در این صورت اگر ایران در دو بازی خود پیروز نشود، دیگر باید با جام جهانی وداع کرد که البته خود فوتبال چین مسئول این شکست خواهد بود نه سرمربی‌ای که می‌خواهد تیم مورد نظرش را به زمین بفرستد. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران باید بعد از بازی با کره جنوبی در خانه به مصاف سوریه برود.

آیا شجاعی و حاج‌صفی تخلف کرده‌اند؟

به گزارش خبرآنلاین؛ تیم فوتبال پانیونیوس یونان که از حضور دو ملی پوش ایرانی، احسان حاج صفی 1574-54و مسعود شجاعی بهره می برد، در دیدار پلی آف لیگ اروپا برابر تیم «مکابی تل‌آویو» شکست خورد. شجاعی و حاج صفی درحالی در ترکیب مقابل تیم حریف قرار گرفتند که پیش از این حرف و حدیث های زیادی درباره حضورشان وجود داشت.
حضور ایرانی ها در برابر حریفانی از اسرائیل همیشه با حساسیت ها و حواشی زیادی همراه بوده است. پیش از این هم بازیکنانی مثل مهرداد میناوند و وحید هاشمیان در برابر این حریفان بازی کردند. چرا که قرارداد حرفه‌ای‌ شان حکم می کرد که در این دیدارها نیز تیمشان را همراهی کنند. باشگاه پانیونیوس یونان هم به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای چنین شرایطی دارد.
مسئولان این باشگاه پیش از این با این مسئله موافقت کردند که شجاعی و حاج‌صفی در کشور اسرائیل به مصاف حریف نروند. چرا که ممکن بود بعد از ورود این دو بازیکن به کشور اسرائیل، طبق قوانین کشوری‌، بازگشتشان با مشکل مواجه شود. اما در یونان این دو بازیکن باید بازی می‌کردند.
مسعود و احسان هم که حساسیت‌های موجود را درک کرده بودند، با پرچم ایران که روی مچ خود بسته بودند در زمین حاضر شدند. حتی طبق نوشته سایت خبری باشگاه پانیونیوس، بغض شجاعی پس از باخت شکسته و بازیکنان و سرمربی تیم او را دلداری دادند.
ورزشکاران ایرانی به طور رسمی نمی‌توانند از حضور مقابل حریفان اسرائیلی طفره بروند‌‎. طبق گزارش کیهان لندن، دهها ورزشکار ایرانی در چهار دهه‌‏ اخیر به اجبار حکومت ایران در برابر تیم‌های اسراییلی حاضر نشدند و ورزشکاران ایرانی به ویژه در رقابت‌های انفرادی مدال‌های زیادی را در سطح جهانی و المپیک به واسطه‎ این ممنوعیت از دست دادند و برای اینکه با خطر محرومیت روبرو نشوند تمارض کردند. یکی از جنجالی‌ترین موردها به مسابقات المپیک ۲۰۰۴ آتن برمی‌گردد. آرش میراسماعیلی که در آن دوره از مسابقات شانس بزرگ ایران برای کسب مدال طلا در رشته جودو محسوب می‌شد، در همان دور نخست به بهانه اضافه وزن از رویارویی با جودوکار اسرائیلی سر باز زد. او پس از بازگشت به ایران مورد تقدیر مقامات دولت حاکم بر ایران قرار گرفت و جایزه‌ای چون دیگر قهرمانان طلایی ایران دریافت کرد.
مهدی رستم‌پور، خبرنگار ورزشی در این رابطه گفت: “اگر شجاعی و حاج‌صفی بازی نمی کردند احتمال داشت اخراج یا محروم شوند. الان هم بازیکنانی که مسابقه نمی‌دهند مصدومیت جور می‌کنند، مثلا همین هفته پیش در مسابقه المپیک ناشنوایان در ترکیه دختر کاراته‌کای ایرانی برای این که با حریف اسرائیلی روبرو نشود، دور قبل از قصد به حریف ایتالیایی باخت.”
بازی دو ملی‌پوش ایرانی با تیم اسرائیلی واکنش‌های گوناگونی را برانگیخت. دولت اسرائیل معتقد است که این دو”تابوی مسابقه‌ندادن با ورزشکاران اسرائیلی را شکستند”.
علی کریمی، امیر قلعه‌نویی و محمد نصرتی سه تن از کاپیتان‌های پیشین تیم ملی فوتبال ایران در اینستاگرام خود از مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در برابر انتقاداتی که از آنها برای بازی در مقابل تیم «مکابی تل‌آویو» می شود، حمایت کردند.
شماری از ملی‌پوشان ایرانی هم از این دو ملی پوش حمایت کرده‌اند. وهشتگی تحت عنوان «فوتبال سیاسی نیست» در حمایت از این دو بازیکن ایجاد شده است .
خبرگزاری میزان به نقل از مدیر حراست وزارت ورزش نوشت: “به احتمال بسیار زیاد شجاعی و حاج‌صفی از بازی‌های آینده تیم ملی محروم می‌شوند ولی باید منتظر نظر نهایی مسئولان باشیم.”
با اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال پاسخ واضحی درباره برنامه شان در قبال مسعود شجاعی و احسان حاج صفی نمی دهند اما انگار آنها تصمیم شان در قبال دو بازیکن ایرانی پانیونیوس را گرفته اند.
“هفت صبح” در گزارشی به این نکته اشاره کرده که فدراسیون فوتبال با کی روش هماهنگ کرده که مسعود و احسان برای دو بازی بعدی تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی به تیم ملی دعوت نشوند. دیدار مقابل کره و سوریه دیدارهایی تشریفاتی محسوب می شود و گویا کی روش حاضر شده که در این دو بازی از شجاعی و حاج صفی استفاده نکند تا اینگونه ماجرا را ختم به خیر کند.

حمله مایلی کهن به سلفی نمایندگان با موگرینی!

محمد مایلی کهن که این روزها تیمی ندارد و از روی نیمکت های رسمی فوتبال دور شده ،همچنان با صحبت هایش به انتقاد کردن ادامه می دهد1574-55 و در تازه ترین مصاحبه اش به نمایندگان مجلس و سلفی بعضی از آنها با خانم موگرینی پرداخته است تا نشان دهد انتقادهایش فقط برای فوتبالی ها و کی روش نیست.
به گزارش تابناک، مایلی کهن گفت: مدیران می‌آیند برای نمایش‌دادن نه کارکردن برای مردم! در همان قضیه مسجد یک روستا که ما را به دادسرا و دادستانی و… هم بردند. اخیرا نماینده مردم انزلی زحمت کشیده‌اند و رفته‌اند در مسجد این روستا از پروسه ساخت مسجد بازدید کرده‌اند و با ستون‌هایی که بعد از این همه جنجال و درگیری بالا رفته است، عکس یادگاری گرفته‌اند!
سرمربی سابق تیم ملی ادامه داد: نماینده مجلس ما تازه یادش افتاده که برود عکس یادگاری بگیرد، اما در مجاورت همین مسجد که تا به این‌جا هم با هزینه‌های یک خیر ساخت‌وساز آن پیش رفته است، قبرستانی وجود دارد که عزیزان مردم روستا و انزلی آن‌جا دفن شده‌اند… اما شما بروید ببینید چقدر زباله در این قبرستان وجود دارد!‌ این نماینده مجلس با هیأت همراه خود وقتی آمد، آیا این آشغال و وضع اسفناک محیط پیرامون مسجد را ندید؟ نمی‌توانست دستور بدهد که یک پولی به چند کارگر بدهند و بیایند آن‌جا را نظافت کنند؟ آقایان آمدند عکس یادگاری گرفتند تا نشان بدهند حضور داشتند!
مایلی در پایان گفت: من هراسی از مطرح‌کردن واقعیت ندارم. احترام نماینده مجلس واجب، اما آنها نماینده مردم نمی‌شوند که بیایند عکس یادگاری بگیرند و نمایش بدهند! اخیرا هم که شاهد آبروریزی برای گرفتن عکس سلفی با خانم موگرینی بودیم! به جای این بیایید با مردم سلفی بگیرید.