1663-80

کارت‌های زرد تیم فوتبال دختران سخت کوش
ولی بدشانس ایران را از آسیا حذف کرد!

1663-81

تیم فوتبال بانوان ویتنام با نتیجه ۲ بر یک برابر کره جنوبی شکست خورد تا تیم ایران به دلیل داشتن کارت زرد بیشتر حذف شود.
به گزارش ایسنا، در آخرین روز از مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا تیمهای ویتنام و کره جنوبی در یک بازی حساس برابر هم به میدان رفتند که درنهایت کره با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کرد.
به این ترتیب کره جنوبی با کسب ۹ امتیاز از سه بازی راهی مرحله نهایی قهرمانی آسیا شد و از بین تیم‌های ایران و ویتنام نیز یک تیم به جمع هشت تیم برتر آسیا می‌رسید که دو تیم در امتیاز و گل شماری و گل زده برابر بودند و تعداد کارتهای زرد و قرمز تیم صعود کننده را مشخص کرد. بر این اساس ایران با ۴ کارت زرد ۴ امتیاز منفی گرفت و ویتنام نیز یک کارت قرمز و یک کارت زرد گرفته بود و ۴ امتیاز منفی داشت، اما از آنجایی که چهار نفر از بازیکنان ایران کارت گرفته بودند و تنها دو بازیکن ویتنام اخطار داشتند طبق پروتکل مسابقات دختران ایران با بدشانسی و دو بازیکن اخطار گرفته بیشتر از دور مسابقات کنار رفتند و به مرحله نهایی مسابقات زیر ۱۹ سال آسیا صعود نکردند.
ایران در این مسابقات سه بازی انجام داد که حاصل آن تساوی، شکست و پیروزی به ترتیب برابر ویتنام، کره و لبنان بود. در گروه اول نیز تیم‌های استرالیا، نپال، میانمار و ازبکستان به رقابت با هم پرداختند که در نهایت استرالیا با ۹ امتیاز به مرحله بعد صعود کرد.
مرحله نهایی این مسابقات با حضور تیم‌های ژاپن، کره شمالی، چین، تایلند، ویتنام، کره جنوبی، استرالیا و میانمار برگزار می‌شود.

روایت باشگاه تراکتورسازی از بازداشت فروزان و همسرش

1663-82

پرونده قضایی محسن فروزان و همسرش در دادسرا فرهنگ و رسانه در حالی رسیدگی می‌شود که این دروازه‌بان تراکتورسازی به تبانی و شرط‌بندی در دیدار مقابل سپیدرود متهم است.
به گزارش خبرگزاریهای داخلی، احمد علی‌رضابیگی، نماینده تبریز در مجلس در صفحه اجتماعی‌اش و در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف از بازداشت محسن فروزان و همسرش به اتهام شرط‌بندی، تبانی در فوتبال و تأثیر ناروا در نتیجه مسابقه خبر داد. موضوعی که معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی اگر چه حاضر به تأیید آن نیست اما تاکید دارد که پرونده قضائی علیه این بازیکن در مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است. کاراندیش در این باره گفت: پس از ماجراهای بازی تراکتور و سپیدرود مسئولان باشگاه تصمیم گرفتند با حفظ خویشتن‌داری در راستای احقاق حق باشگاه از طریق مراجع ذیربط تلاش‌هایی را انجام دهند. فروزان بر اساس دستور موقت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تا اطلاع ثانوی محروم شده اما باشگاه تراکتور رسیدگی به سایر جوانب این اتفاق را نیز حق خود دانسته و می‌داند. کاراندیش که حاضر به تأیید بازداشت فروزان و همسرش نیست تاکید دارد که براساس توافق با مدیران باشگاه و مسؤولان فوتبال، تراکتورسازی به دور از هرگونه جنجال و حاشیه تا روشن شدن همه جوانب اتفاقات بازی با سپیدرود ماجرا را پیگیری انضباطی و حقوقی خواهد کرد.
بر اساس اعلام یک منبع آگاه و در گفت‌وگو با ایسنا، بازداشت محسن فروزان و همسرش تأیید شده و این بازداشت با نظر بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه انجام شده است.

سفید و خاکستری کشتی ایران در قهرمانی آسیا

1663-83

به گزارش ایسنا، هر چند تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران با نمایش خوب خود عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کردند، اما در برخی اوزان نیز شاهد نمایش نه چندان درخشان چهره‌های نامدار بودیم.
تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران بار دیگر عنوان نخست آسیا را از آن خود کردند که در این میان هر چند تعداد مدال‌های طلای آزادکاران بیشتر بود اما قهرمانی کشتی فرنگی با توجه به حضور چهره‌های عنوان‌دار جهان و المپیک در این رقابت‌ها با سختی بیشتری همراه بود.
قهرمانی کشتی آزاد ایران با ۷ مدال طلا هر چند رکورد در تاریخ کشتی ایران نبود اما در شرایطی که ورزش ایران حال و روز خوبی ندارد، این قهرمانی بازتاب فراوانی داشت.
اما مهمترین اتفاق خوشایند در کنار این قهرمانی بازگشت خوب رضا یزدانی با کسب سومین مدال طلای آسیا پس از ۲ سال دوری از میادین رسمی بود.
رضا اطری نیز در سبک وزن بالاخره مدال طلا گرفت. اطری علی‌رغم تجربه سال‌ها حضور در تیم‌های ملی همواره در کسب نتیجه مطلوب ناکام بود اما با آمدن غلامرضا محمدی این بار توانست مدال طلای آسیا را در حضور برخی چهره‌های نامدار بگیرد و طلسم ناکامی‌ها را بشکند.
از دیگر نکات مثبت کشتی آزاد ایران اعزام محمد نخودی نوجوان به این رقابت‌ها بود. نخودی چند ماه پیش برای تیم ملی نوجوانان در رقابت‌های جهانی کشتی گرفت اما در رسیدن به مدال ناکام بود، با این وجود مورد اعتماد کادر فنی قرار گرفت و مدال با ارزش برنز بزرگسالان آسیا را بر گردن آویخت. نکته مثبت دیگر در تیم ملی کشتی آزاد ظهور دوباره بهنام احسانپور پس از مدتها افت بود. احسان‌پور نیز پس از حضور در وزن ۶۵ کیلوگرم بار دیگر به وزن ۶۱ کیلوگرم بازگشت و مدال طلای دو سال قبل خود را تکرار کرد. کسب مدال برنز وزن ۶۵ کیلوگرم توسط پیمان بیابانی نیز که مدت‌ها دچار برخی حواشی شده بود می‌تواند زمینه را برای ادامه موفقیت‌های این کشتی‌گیر فراهم کند. ۶۵ کیلوگرم نیز یکی از اوزانی است که کشتی ایران به شدت با کمبود مواجه است.
بهمن تیموری نیز در ادامه روند رو به جلوی خود و پس از قهرمانی در جام تختی، اینبار در آسیا به قهرمانی رسید و مدال برنز دو سال پیش خود را به مدال طلا تبدیل کرد تا در وزن ۷۹ کیلوگرم خود را به عنوان مدعی اصلی تیم ملی مطرح کند.
یونس امامی نیز در دومین تجربه آسیایی پس از پنجمی سال قبل، اینبار به مدال برنز وزن ۷۰ کیلوگرم رسید هر چند توانایی این کشتی‌گیر بیش از اینهاست. یدالله محبی در سنگین وزن نیز باز هم به طلای آسیا رسید تا با توجه به حضور پرویز هادی در این وزن، خیال کادر فنی را بیش از پیش آسوده کند.
اما تیم ملی کشتی فرنگی ایران با اختلاف ۲ امتیازی توانست عنوان قهرمانی را از ازبکستان بگیرد و بر سکوی نخست آسیا بایستد. تعیین قهرمان آسیا به آخرین کشتی این رقابت‌ها کشیده شد، جایی‌که کشتی‌گیر ازبک نتوانست بر حریف خود غلبه کند تا ایران با ۴ طلا و ۳ برنز عنوان قهرمانی تیمی را از آن خود کند و تیم ملی با آمدن محمد بنا عنوانی به مراتب بهتر از سال گذشته را بدست بیاورد. سال قبل تیم فرنگی با هدایت علی اشکانی ۲ طلا و یک نقره در ۱۰ وزن گرفت که اصلاً نتیجه خوبی نبود اما امسال تیم ملی فرنگی با کادر فنی جدید در آسیا رشد قابل توجهی داشت.
بازگشت خوب سعید عبدولی با کسب مدال طلای آسیا در کنار مدال‌های طلای محمدرضا گرایی، حسین نوری و امیر قاسمی منجزی از اتفاقات شیرین کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود تا تیم ملی ایران در نهایت با قهرمانی آسیا با انگیزه و امید بیشتری در راه کسب موفقیت در رقابت‌های جهانی به کار خود ادامه دهد.
محمدرضا گرایی برادر کوچک‌تر محمد علی گرایی به روند رو به رشد خود ادامه داد و با قهرمانی در وزن ۷۲ کیلوگرم آسیا نشان داد چشم به سکوهای مهمتری دارد. همچنین حسین نوری مدال طلای سال قبل خود در آسیا را تکرار کرد تا نشان دهد روند با ثباتی دارد و می‌تواند یک مهره مطمئن برای وزن ۸۷ کیلوگرم تیم ملی در مسابقات جهانی باشد. اما با وجود این قهرمانی ارزشمند، نمی‌توان از نمایش نه چندان چشمگیر چهره‌های اصلی تیم ملی همچون محمدعلی گرایی و مهدی علیاری غافل شد. البته گرایی در نیمه نهایی به سد محکم کیم هیون وو قهرمان سابق جهان و المپیک از کره‌جنوبی خورد و ۸ بر صفر باخت اما از این کشتی‌گیر انتظار می‌رفت برابر جدی‌ترین رقیب خود نمایش بهتری داشته باشد. از مهدی علیاری نیز که تنها مدال آور کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی بود، چیزی جز کسب مدال طلا انتظار نمی‌رفت اما در نیمه نهایی برابر کشتی‌گیر قزاق با مدال برنز بازی‌های آسیایی ۷ بر ۵ شکست خورد و در نهایت به مدال برنز رسید.
مهرداد مردانی با تجربه نیز در سبک وزن در همان مبارزه نخست وزن ۶۰ کیلوگرم به فومیتا نفر دوم جهان از ژاپن که در این رقابت‌ها برنز گرفت با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ باخت و حذف شد تا در جایی که خدری نیز در ۵۵ کیلوگرم به پنجمی رسید، نگرانی‌ها از عملکرد کشتی‌گیران سبک وزن در رویدادهای بین‌المللی بیش از پیش شود.

فوتسال زنان ایران قهرمان دانشجویان جهان شد

1663-84

به گزارش ایرنا، در دیدار نهایی رقابت های فوتسال دانشجویان جهان که به میزبانی بلژیک برگزار شد، تیم زنان ایران توانست در ضربات پنالتی اسپانیا را شکست دهد و به مقام قهرمانی برسد.
تیم ملی فوتسال ایران که در دیدار نیمه نهایی با 3 گل سارا شیربیگی سه بر یک فرانسه را شکست داد و به فینال رسید در دیدار نهایی نیز دیگر حریف اروپایی اش را شکست داد و جشن قهرمانی گرفت.
دیدار تیم ملی فوتسال دانشجویان ایران با اسپانیا در وقت قانونی یک بر یک برابر شد که دو تیم بلافاصله برای ضربات پنالتی آماده شدند و این ایران بود که توانست برنده و قهرمان شود.
شهناز یاری سرمربی تیم فوتسال دانشجویان ایران پس از این مسابقه اظهار کرد: بازی پرفشاری با فرانسه در دیدار نیمه نهایی داشتیم. فرانسه هم از نظر فنی و هم از نظر بدنی واقعا قوی بود که با درخشش بازیکنان و سه گل شیربیگی آنها را شکست دادیم.
وی افزود: فرصتی برای ریکاوری نداشتیم و خیلی سریع باید آماده دیدار نهایی می شدیم. زمان بندی مسابقات خوب نبود و بازیکنان ما واقعا خسته بودند. حتی وقت نداشتند ناهار بخورند، اما در طرف مقابل اسپانیا که در نیمه نهایی با اسکاتلند بازی کرده بود شرایط بهتری داشت.
سرمربی تیم فوتسال دانشجویان ایران ادامه داد: با این حال بازی خوبی انجام دادیم و یک بر صفر جلو افتادیم اما در وقت قانونی بازی یک بر یک به پایان رسید و طبق قانون بلافاصله آماده پنالتی شدیم. در پنالتی شرایط متفاوت است که در هر حال با درخشش فرزانه توسلی توانستیم برنده شویم و به مقام قهرمانی برسیم.