1665-28

بانوی رکابزن تاریخ ساز: از خیلی چیزها گذشتم تا به مدال برسم

1665-29

ایسنا: در حالی که تا چند سال پیش عبور از خط پایانی مسابقات جاده قهرمانی آسیا عملکرد خوبی برای بانوان محسوب می‌شد به مرور شاهد پیشرفت دوچرخه سواران دختری بودیم که شاید برای نتیجه گرفتن حسابی روی آنها باز نمی‌شد. در مسابقات جاده قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ این پیشرفت و تلاش خودش را نشان داد و سمیه یزدانی توانست با تاریخ سازی، فصل جدیدی در دوچرخه سواری استقامت بانوان باز کند. با نگاهی به نتایج یزدانی در چند مسابقه اخیر متوجه می‌شویم یزدانی پله پله مسیر موفقیت را پشت سر گذاشت و در نهایت به مدال رسید. او در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ سی و یکم شد، سال ۲۰۱۸ در رده سیزدهم قرار گرفت و در نهایت سال ۲۰۱۹ هم مقام سوم را کسب کرد.
سمیه یزدانی در باره‌ی تلاشی که در این چند سال داشت تا پله پله پیشرفت کند ، بیان کرد: من چندین سال، خیلی سخت تمرین کردم و فشارهای تمرینی زیادی را متحمل شدم. واقعاً زندگی من یک بعدی و فقط دوچرخه سواری شد و بخاطر دوچرخه سواری از همه چیز گذشتم. من از خیلی چیزها گذشتم تا به اینجا رسیدم. او در پاسخ به این پرسش که در استقامت جاده انجام کار تیمی بسیار مهم است و با توجه به اینکه بانوان در قهرمانی آسیا با تیم کامل شرکت نکرده بودند چگونه توانستید همپای کشورهای دیگر پیش بروید و در نهایت به مدال برسید، تصریح کرد: همه تیم‌ها کامل بودند ۴ تا ۶ نفر بودند اما تیم ما دو نفر بود. کار ما خیلی سخت شد چون تنها بودیم اما من و ماندانا دهقان با غیرت رکاب زدیم و تمام تلاشمان را کردیم. اگر تیم ما هم کامل بود شاید نتیجه من بهتر از این می‌شد و حتی می‌توانستم به مدال نقره برسم.
یزدانی در مورد کسب سهمیه المپیک که در حال حاضر تنها راهش قرار گرفتن بین ۱۰۰ رکابزن برتر جهان است، گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا نفر اول سهمیه المپیک را می‌گرفت اما متاسفانه من سوم شدم و فقط توانستم ۸۵ امتیاز بگیرم که البته این امتیاز من را به رنکینگ ۱۸۷ جهان رسانده است. باید تعداد مسابقات زیادی شرکت کنم تا امتیاز لازم را کسب کنم. متاسفانه فدراسیون دوچرخه سواری فعلاً بودجه لازم برای اینکه بخواهد من را به مسابقات زیادی بفرستد ندارد. از کمیته ملی المپیک درخواست کمک کرده ایم و باید ببینم چقدر می‌توانند به ما کمک کنند تا فدراسیون من را به مسابقات مختلف اعزام کند و بتوانم امتیاز لازم را کسب کنم.
نفر سوم دوچرخه سواری آسیا در پاسخ به این پرسش که برای ادامه دار بودن این راه و افزایش تعداد بانوان مدال آور در دوچرخه سواری به چه ابزارهایی نیاز است، تاکید کرد:قطعاً بقیه هم می‌توانند به مدال برسند اما لازمه اش این است برای هدفت سخت تمرین کنی و مطمئناً با تلاش و پشتکار می‌توان به آن رسید. همچنین بودجه بیشتری باید در اختیار فدراسیون دوچرخه سواری بگذارند. چون تجهیزات دوچرخه سواری خیلی گران است و نباید بودجه آن مثل بقیه فدراسیون‌ها باشد.
پیش از این، فروزان عبداللهی، عضو تیم ملی دوچرخه سواری بانوان در رابطه با دلیل نتیجه نگرفتن در قهرمانی آسیا گفته بود: دوچرخه سواری در بخش بانوان تازه شروع به کار کرده است و رکابزنان سال های زیادی نیست که از طریق تیم ملی اعزام داشته باشند، اعزام ها و مسابقات محدود بوده است. مربیان خوب در ایران انگشت شمار هستند و در استانها دوچرخه سواران مربیان خوب در اختیار ندارند. او هم‌چنین افزود: تمرین کردن بانوان در بخش جاده مشکل تر از آقایان است و فرهنگ دوچرخه سواری بانوان در کشور رایج نشده است، تمرین کردن با لباس دوچرخه سواری و رکاب زدن در خیابان‌ها و جاده‌ها مشکل است و حتما باید اسکورت و همراه داشته باشیم و این یکی از دلایلی است که دوچرخه سواری بانوان در بخش استقامت و جاده پیشرفت نداشته است.

ویلموتس رسما سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد

1665-30

با اعلام مهدی تاج، مارک ویلموتس ۵۰ ساله رسما به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد.
ویلموتس دوران بازی‌اش را از باشگاه سن ترویدن بلژیک آغاز کرد و طی ۱۶ سال در باشگاه‌های استاندارد لیژ، بوردو و شالکه حضور داشت و در نهایت در باشگاه شالکه هم به فوتبالش پایان داد. ویلموتس ۷۰ بازی ملی هم با پیراهن بلژیک را انجام داد و توانست ۲۸ گل به ثمر برساند. ویلموتس بلژیک را از می ۲۰۱۲ تا ژوئیه ۲۰۱۶ رهبری کرد.
ویلموتس پس از یورو ۲۰۱۶ اتهام بزرگی به پدر تیبو کورتوآ زد و او را به دادن اطلاعات و ترکیب بلژیک به رسانه‌ها در جریان یورو متهم کرد؛ اتهامی که منجر به شکایت کورتوآ از ویلموتس شد.
او پس از اخراج از تیم‌ملی بلژیک مدتی در هیچ تیمی حضور نداشت تا اینکه پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عنوان سرمربی ساحل عاج انتخاب شد ولی پس از اینکه با شکست مقابل مراکش نتوانست ساحل عاج را به جام جهانی برساند، از این تیم اخراج شد.

بوکس ایران در گوشه رینگ!

1665-31

در حالی که بوکس ایران حال و روز خوبی ندارد، کنار هم بودن خانواده بوکس می‌تواند این رشته را به ساحل آرامش برساند اما وجود دو جبهگی میان اعضای خانواده این رشته باعث شده تا روز به روز شاهد افت این رشته ورزشی باشیم.
به گزارش ایسنا، تیم ملی بوکس ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی و انتخابی المپیک آماده می‌کند، با ۹ ملی‌پوش در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تایلند شرکت کرد که نتایج بسیار ضعیفی را با کسب تنها یک مدال برنز به ثبت رساند تا بار دیگر مورد انتقاد اهالی ورزش و خود خانواده بوکس قرار بگیرد. اتفاقی که هر ساله برای این رشته ورزشی رخ می‌دهد.
یکی از دلایلی که می‌توان آن را دلیل ضعف بوکس در این سالها دانست، وجود چند دستگی‌ها در میان اعضای خانواده این رشته است که باعث شده تا اصل مطلب که موفقیت بوکس است به فراموشی سپرده شود. بدون شک اختلاف نظر در همه مسائل میان همه افراد وجود دارد اما، موضوعی که این روزها بیش از هرچیزی به بوکس ایران ضربه می‌زند تقسیم سرمایه‌های این رشته به دو جبهه متضاد است. هر دو طرف منتظر فرصتی هستند تا در سایه بوکس جبهه دیگر را مورد نقد قرار دهند، بدون آنکه توجهی به هویت واقعی بوکس کشور داشته باشند.
در همین چند روز اخیر بارها شاهد مصاحبه‌های اهالی بوکس بر علیه یکدیگر بودیم اما هیچ یک از آنها در مصاحبه‌های خود دلیلی قانع کننده برای ناکامی تیم ملی بیان نکرده‌اند، جز اینکه با لحنی تخریب‌گر یکدیگر را مورد نقد قرار دهند. مسلماً نفراتی چون احدی، استکی و… بازوهای بوکس کشور برای موفقیت در میادین بین‌المللی هستند که باید در کنار هم باشند؛ اتفاقی که این روزها کاملاً به فراموشی سپرده شده و تنها شاهد خشونت در این خانواده هستیم که به نظر می‌رسد ورود و نقش پیشکسوتان این رشته برای به پایان رساندن آن می‌تواند پر اهمیت باشد

تذکر به صداوسیما برای گزارش ۲۰:۳۰ درباره علی دایی

1665-32

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در نامه‌ای خواستار برخورد جدی با عوامل بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص پخش گزارش نامناسب در مورد برکناری سرمربی تیم فوتبال سایپا شد.
در این گزارش پس از آن که علی دایی در یک نشست خبری هویت واقعی مصطفی مدبر، مدیرعامل این باشگاه، را زیر سوال برد و مدعی شد مدیرعامل سایپا پیشتر مدیر کل حراست سازمان صدا و سیما بوده، در گزارشی، انتقادهای تندی را علیه دایی مطرح کرد.
بر اساس ادعای دایی، مصطفی مدبر سالها با نام “غفور درجزی دولق” فعالیت میکرده و از سرداران سپاه بوده و پیش از این ریاست حراست صدا-سیما و سازمان تجهیز و توسعه را برعهده داشته است.
در پیامد پس لرزه های اظهارات بیسابقه علی دایی در عرصه ورزشی-سیاسی ایران، نام مدیرعامل سایپا به عنوان یکی از افرادی که در قتل سیاسی عبدالرحمان قاسملو، دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران نقش داشته، در رسانه های مختلف خارج از کشور مطرح شده بود. در بخش خبری ۲۰:۳۰، دایی فردی عصبانی نشان داده میشود که مقصر اصلی بسیاری از درگیریها با مدیران تیمهایی است که هدایت آنها را بر عهده داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، این شورا طی نامه‌ای خواستار تذکر جدی به دست اندر کاران برنامه خارج از گود بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص پرداخت غیر حرفه‌ای و جانبداری یک طرفه و عدم استفاده از زبان مناسب در خصوص برکناری سرمربی تیم سایپا شد. در این نامه در خصوص عدم حفظ شأن و احترام یک طرف موضوع و استفاده از ادبیات نامناسب و نمایش چهره‌ای عصبی از سرمربی برکنار شده تیم سایپا به سازمان صدا و سیما تذکر داده شده است.
براساس گزارش بی بی سی، شورای نظارت بر صدا و سیما شش عضو دارد. شش عضو این شورا را رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و مجلس انتخاب می‌کنند. غلامحسین محسنی اژه‌ای، محمد جواد لاریجانی، علی جنتی، حسام‌الدین آشنا، احسان قاضی‌زاده هاشمی و غلامرضا کاتب اعضای این شورا هستند. پیشتر، حسام‌الدین آشنا، نماینده رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر صداوسیما هم به طور جداگانه به “تخریب” علی دایی در یک برنامه تلویزیونی اعتراض کرده بود.

جنجال تازه فرهادمجیدی با حمله و اتهام تند به وزیر

1665-33

روزنامه خبرورزشی نوشت: یک روز پس از تساوی صنعت نفت آبادان و استقلال تهران و مردود اعلام کردن گل آبی‌پوشان از سوی داور مسابقه، بازیکنان و کادرفنی استقلال انتقادات زیادی از وضعیت داوری داشتند، اما تیر خلاص را فرهاد مجیدی به پیکره سازمان لیگ وارد کرد. او پست عجیبی در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: «استقلال قهرمان نشد و همه به آن‌چه می‌خواستند رسیدند. از فدراسیون گرفته تا معاون وزیر که در میانه این همه بحران خارجی و داخلی، گرانی و فروپاشی اقتصادی، اختلاس و فساد آرزویش این است که پرسپولیس قهرمان شود و…».
پست مجیدی و انتقاد او از افراد مختلف سروصدای زیادی به پا کرد تا جایی که سرمربی استقلال مجبور شد پست جدیدی بگذارد و توضیح دهد که منظورش، معاون وزیر امور خارجه بوده نه وزیر یا معاون وزیر ورزش. اگرچه از نوع ادبیات پست اول مجیدی مشخص نبود منظور او بیشتر متوجه عراقچی است تا وزیر ورزش اما مجیدی مجبور شد در پستی جدید توضیحاتی در این باره ارائه کند.
عباس عراقچی در گفتگوی تلویزیونی ابراز امیدواری کرده بود که تیم محبوبش پرسپولیس قهرمان لیگ شود. این دومین حاشیه عراقچی در چند روز اخیر است، او که چند روز پیش درباره اخراج مهاجران افغانستانی از ایران حرف زده بود از سوی مجیدی متهم به تاثیرگذاری در داوری‌های لیگ برتر شده است.
به گزارش تابناک، به نظر میرسد این اظهارات دستاویز بی موردی برای حمله سرمربی ناپخته و کم تجربه استقلال بود چراکه افراد می توانند خارج از محیط فوتبال و رقابت ها در هر جایگاهی که باشند، تمایلات رنگی داشته و آنها را اظهار کنند.
در این ارتباط محمد نصرتی، مدافع پیشین تیم ملی گفت: اکثر مسئولان سیاسی ما طرفدار پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان هستند و این موضوع همیشه وجود داشته، اما بعید می‌دانم داوران به این مسائل توجهی نشان بدهند. طرفداری یک فرد سیاسی که نمی‌تواند تا این حد روی نتایج تأثیرگذار باشد. اگر این موضوع بد است، خودِ فرهاد مجیدی مگر با یک‌سری از مسئولان ارشد مملکتی و رئیس‌جمهور وقت، فوتبال بازی نکرد؟
اظهار نظر مهرداد میناوند هم در این مورد جالب بود: آخر این هم شد استدلال؟ چطور فرهاد مجیدی آن زمان را فراموش کرده که با محمود احمدی‌نژاد من-تو-من بود؟ آن موقع از این حرفها نمی‌زد. آن دوران رئیس‌جمهور وقت توی محلشان هم بازی گل کوچیک می‌گذاشت فرهاد می‌رفت. علاقه آقای احمدی‌نژاد به استقلال خوب بود و ابراز علاقه معاون وزیر خارجه بد؟!