1675-62

حمیده عباسعلی: من به پنج مدال قهرمانی آسیا بسنده نمی‌کنم

1675-68

به گزارش فارس، در آخرین روز از پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا و در مبارزات کومیته تیمی، تیم بانوان در فینال مقابل تیم ژاپن قرار گرفت و 2 بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد. حمیده عباسعلی نماینده وزن 68 کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان علیرغم کسب مدال طلای مسابقات انفرادی بانوان در موفقیت تیم کومیته بانوان در کسب عنوان قهرمانی نیز سهیم بود و با حضور در ترکیب تیم کومیته بانوان در کسب این قهرمانی تاثیر زیادی داشت.
حمیده عباسعلی در گفتگویی در واکنش به این سوال که آیا فکر می‌کنید با کسب مدال طلای قهرمانی آسیا بازگشت خوبی به اوج داشتید، گفت: به هر حال اینقدر فشردگی مسابقات کاراته زیاد است که فراز و نشیب هم در طول مسیر به وجود می‌آید البته سال 97 نسبت به توانایی‌هایی که داشتم از عملکرد خودم راضی نبودم، اما سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد هم موفق شدم مدال طلا کسب کنم. این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا برای من خیلی مهم بود و خیلی هم حساس بود؛ چون امتیاز‌های این رقابت‌ها در رنکینگ المپیک خیلی تأثیرگذار است. همه کشورها پرقدرت و پرتوان در این رویدادها حضور پیدا کرده بودند. البته امکان دارد که مسابقاتی که سال گذشته در اردن برگزار شد امتیاز آن یا نصف حساب شود یا کلاً پاک شود البته هنوز چیزی قطعی نیست. به خاطر همین باید در این رقابت‌ها مدال طلا کسب می‌کردم که جایگزین مدال طلای سال گذشته شود. عباسعلی در پاسخ به این سؤال که تیم بانوان در این رقابت‌ها به عنوان قهرمان جام شانزدهم معرفی شد از اتفاقی که در ازبکستان رقم زدید چه احساسی دارید،‌اظهار داشت: این سومین باری است که ما در آسیا روی سکو می‌رویم و اتفاق خوشایندی برای کاراته بانوان است. در این رقابتها در بازی اول به مصاف نماینده میزبان رفتیم و میزبانی روی مبارزات آنان خیلی تأثیرگذار بود. به هر حال ما با این شرایط تمام تلاشمان را کردیم و بازی را بردیم. بازی دوم هم با اردن داشتیم که آنها را نیز شکست دادیم. در بازی سوم یک دیدار حساس و سختی را پیش‌رو داشتیم اما خدا را شکر موفق شدیم چین را هم شکست دهیم و در نهایت راهی فینال شدیم. در فینال هم با تیم ژاپن که در جهان و آسیا عنوان دارد مبارزه کردیم. اما بانوان ژاپنی نتیجه‌ای که می‌خواستند را در این رقابت‌ها نتوانستند بگیرند. فکر می‌کنم در نهایت یک نقره و دو برنز کسب کردند. آنها در کومیته تیمی نیاز به مدال طلا داشتند که ما آنها را شکست دادیم و به آنها اجازه ندادیم به خواسته‌‌هایشان برسند و در نهایت پیروز شویم.
دارنده نشان نقره مسابقات جهانی در پاسخ به این سؤال که شما برای پنجمین بار در مسابقات قهرمانی آسیا مدال کسب کردید و نام شما به عنوان برترین بانوی کاراته ایران در مسابقات آسیایی لقب گرفت از اتفاقی که برای شما رخ داده چه حسی دارید، گفت: من در هر مسابقه‌ای که حضور پیدا می‌کنم و مدال کسب می‌کنم برایم تازگی دارد و همیشه به دنبال تکرار کردن اتفاق‌های جدید و مدال خوب هستم. امیدوارم که بچه‌های تیم هم همانطور که تلاش می‌کنند اتفاق‌های خوبی در کاراته و ورزش ایران رخ دهد. امسال پنجمین مدال قهرمانی آسیایی‌ را کسب کردم و به این مدال ها بسنده نمی‌کنم باز هم به دنبال کسب مدالهای بیشتر هستم.

کاراته ایران با 11 مدال طلا، نقره و برنز نایب قهرمان قاره کهن

1675-64

‌ايران با كسب ۵ مدال طلا، ۲ نقره و ۴ برنز نايب قهرمان شانزدهمين دوره رقابتهاي قهرماني آسيا شد.
به گزارش سایت فدراسیون کاراته، شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا با حضور ۳۴۰ کاراته کا از ۳۳ کشور در ازبکستان برگزار شد و تیم کاراته کشور با کسب ۵ مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز بر سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت. طراوت خاکسار، حمیده عباسعلی، ذبیح اله پورشیب، کومیته تیمی مردان (ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج زاده، علی اصغر آسیابری، مهدی خدابخشی، مهدی قراری زاده، باربد صداقت، صالح اباذری)و بانوان (حمیده عباسعلی، طراوت خاکسار، شیما آل سعدی و زهره برزگر) طلایی های تیم ایران در این رقابتها بودند. رزیتا علیپور و کاتای تیمی بانوان(شادی جعفری زاده، نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور) نقره گرفتند. سجاد گنج زاده، بهمن عسگری، فاطمه صادقی در کاتای انفرادی و کاتای تیمی مردان(ابوالفضل شهرجردی، علی زند و میلاد فرازمهر) به مدال برنز این دوره از مسابقات دست یافتند.
جدول رده بندی رقابتها :
۱.ژاپن با ۶ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز – ۲. ایران با ۵ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز – ۳. ازبکستان با ۳ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز – ۴. عربستان با ۱ طلا و ۳ نقره – ۵. قزاقستان با ۱ طلا و ۲ نقره – ۶. چین با ۱ طلا و ۳ برنز-
۷. اندونزی ۸. اردن- ۹. مالزی، قرقیزستان و هنگ کنگ- ۱۲. کویت- ۱۳. ویتنام- ۱۴. چین تایپه – ۱۵. امارات، تایلند، ماکائو و کره جنوبی.

همگروه‌های ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

1675-65

به گزارش مشرق، مراسم قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ در مالزی برگزار شد و تیم ملی ایران حریفان خود را شناخت.
بر اساس قرعه انجام شده شاگردان ویلموتس با عراق، بحرین، کامبوج و هنگ کنگ همگروه شدند. نکته جالب توجه اینکه تیم ملی که در سالهای اخیر با عراق همگروه بود این بار نیز با این تیم در یک گروه قرار گرفت.
گروه‌بندی رقابتها: گروه A: چین، سوریه، فیلیپین، مالدیو، گوام – گروه B: استرالیا، اردن، چین‌تایپه، کویت، نپال- گروه C: ایران،‌ عراق، بحرین، هنک‌کنگ، کامبوج – گروه D: عربستان، ازبکستان، فلسطین، یمن، سنگاپور- گروه E: قطر، عمان، هند، افغانستان، بنگلادش – گروه F:ژاپن، قرقیزستان، تاجیکستان، میانمار، مغولستان – گروه G: امارات، ویتنام، تایلند، مالزی، اندونزی – گروه H:کره‌جنوبی، لبنان، کره‌شمالی، ترکمنستان، سریلانکا.
آغاز این رقابتها پنجم سپتامبر و پایان آن ۱۴ ژوئن ۲۰۲۰ خواهد بود. از هر گروه، تیم صدرنشین به دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کند و چهار تیم دوم برتر نیز به آنها اضافه خواهند شد تا در مجموع ۱۲ تیم به دور پایانی مرحله انتخابی راه پیدا کنند. این ۱۲ تیم برتر همچنین سهمیه حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ را کسب می‌کنند. ۲۴ تیم بعدی که بهترین نتایج را کسب کرده باشند نیز در یک تورنمنت جداگانه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا ۱۲ تیم از بین آنها هم جواز حضور در جام ملت‌های آسیای ۲۰۲۳ چین را کسب کنند.

انتخاب علیرضا دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی
افشاگری‌ خادم از ردصلاحیتش درانتخابات‌

1675-66

علیرضا دبیر قهرمان کشتی ایران،جهان و المپیک برای 4 سال به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد.
انتخابات فدراسیون کشتی با عدم احراز صلاحیت امیررضا خادم و عباس جدیدی برگزار شد. دبیر در صحبتهای خود در مجمع کشتی گفت: کاش خادم و جدیدی که بزرگان ما هستند هم بودند. جرم اینها چیست؟ می گذاشتید بیایند مگر چه اتفاقی می افتاد؟ امیر خادم مربی من بود و یا عباس جدیدی که وقتی کشتی می گرفت روس ها غبطه می خوردند. هرچند امیررضا خادم از انجام مصاحبه خودداری می‌کرد، با انتشار متنی در یکی از پیج‌های اینستاگرام خود به بعضی سؤالات پاسخ داد.
به گزارش تابناک، این نخستین واکنشی است که از سوی این چهره سرشناس و معاون مستعفی وزیر ورزش بعد از انتخابات کشتی منتشر شد. خادم که معاونت مسعود سلطانی فر را در وزارت ورزش برای مدتها برعهده داشت و با کناره‌گیری از وزارتخانه، حکم مشاور وزارت کار را گرفت و بلافاصله در انتخابات کشتی ثبت‌نام کرد، در قسمتی از نوشته‌اش آورده است: «برای چند نفر می‌شود توضیح داد؟!… مگر می‌شود برای میلیونها ایرانی که به چهره یا نام، یکی مثل من را می‌شناسند نشست و توضیح داد؟! به‌فرض که شد؛ در وضعیتی که روزی نیست از یک گوشه، خبر نوعی از فساد، آن هم توسط افرادی که تا دیروز جانماز آب می‌کشیدند، به گوش می‌رسد و مردم دیگر نه اطمینان به مجرمیت محکومین دارند و نه مطمئن به سلامتی مدعیان و مروجین تقوا هستند! چه فایده‌ای دارد، از اتفاقی گفت که خودم هم هنوز نمی‌دانم واقعاً علتش چه بود!
مطالبی مطرح بود، چون مستندی مغایر با توضیحات من نداشت همگی رفع ابهام شد و البته گفته شد ابهامات دیگری هم هست، اما بابت آن مستندی که امکان توضیح و دفاع برایم فراهم کند ارائه نشد، اما حکم صادر شد و گفتند که در انتخابات کشتی «صلاح نیست ورود کنی! ممکن است برایت حاشیه درست شود! اینجا را بی‌خیال شو؛ ولی اگر برای جای دیگری استعلام درخواست شود، ۴۸ ساعته صلاحیت ات را می‌دهیم! چون صلاحیتت رد نشده؛ فقط احراز نشده؟! در ضمن پیشنهاد می‌کنیم خودت انصراف بده که حرف و حدیث درست نشه!».

مزدک میرزایی به شبکه خارج از کشور رفت
معضل تلویزیون ایران: سانسور صدای وی از گزارشهای سابق!

1675-67

به گزارش تابناک؛ شایعات درباره کوچ مزدک میرزایی و آغاز کار او در یک شبکه فارسی زبان خارج از کشور در لندن حقیقت دارد و این چهره آشنای تلویزیون ایران و یکی از قدیمی‌ترین همکاران فردوسی پور در برنامه نود از این پس دیگر در صداوسیمای کشور کار نخواهد کرد.
ناگفته نماند که شبکه‌های فارسی خارج از کشور، عمدتا در زمینه خبرنگار و مجری ورزشی، تمام وقت و ثابت، دچار ضعف و کمبود‌های اساسی هستند و شاید این نکته برای مزدک میرزایی -که نزدیک دو دهه در صداوسیمای ایران و زیر سایه چهره‌های پرکار و معروفی قرار گرفته بود همچون فردوسی پور، خیابانی و این اواخر محمدحسین میثاقی، که به نسل بعد از او تعلق داشت- حائز اهمیت بود. مدتی پیش و پس از اینکه پیمان یوسفی به دلیل اظهارنظر درباره حضور بانوان در ورزشگاهها، یک ماه از اجرای برنامه محروم شد، چنین شایعاتی در خصوص او نیز به گوش میرسید، ولی در دور جدید برنامه ورزش و مردم، دوباره به این مجری میدان داده و آن شایعه به فراموشی سپرده شد. گفتنی است، جدایی مزدک میرزایی در پی تغییرات شتاب‌زده‌ای است که طی چندماه اخیر در سیاستگذاری شبکه سه سیما ایجاد و باعث حذف برنامه پربیننده نود و بروز انتقاداتی به عملکرد این شبکه شد. پیش از این، برخی اطرافیان و دوستان مزدک میرزایی از محدود شدن این گزارشگر می‌گفتند، به طوری که مدتها بود، گزارش بازی خاص یا برنامه مشخصی به وی سپرده نشده بود.
گزارشگر تلویزیون ایران که بازی تاریخی ایران مقابل کره جنوبی در اولسان را که با گل رضا قوچان نژاد به صعود شیرین ایران به جام جهانی منجر شد، گزارش کرده بود، حالا یکی از مغضوبین صداوسیما خواهد شد. سابقه در موارد مشابه می‌گوید صداوسیمای ایران از این پس گزارشهای مزدک روی بازیهای بی شمار داخلی و خارجی را در صورت لزوم برای پخش مجدد، سانسور خواهد کرد؛ نظیر آنچه برای چندین گزارشگر سابق رخ داد و طی همه این سال‌ها صدای اسکندر کوتی جایگزین صدای گزارشگرانی شده که جلای وطن کرده اند.
سه طیف مختلف درباره خبر قطعی بودن مهاجرت این گزارشگر به همراه همسرش عقاید خود را مطرح کردند؛ گروه نخست این اقدام را بر اساس یک تصمیم شخصی دانسته و بقیه را به قضاوت نکردن کار و حریم خصوصی دیگران دعوت کردند. این دسته معتقدند که مزدک هم مثل همه آدمهای جامعه حق انتخاب دارد و می تواند برای صلاح زندگی خودش و خانواده اش تصمیم بگیرد.
گروه دوم اما به هواداری از تصمیم او برخاسته اند و اوضاع وخیم اقتصاد داخلی و فشارهای ناشی از تحریم ها را دلیل محکمی برای خروج او و امثال او از کشور می دانند. برخی در این میان گفته اند اگر برای آنها نیز چنین فرصتی فراهم می شد، تصمیمی جز این نمی گرفتند! تعداد زیادی از مردم عادی نیز به تأثیر افکار مدیران جدید شبکه سه در این گونه رویدادها اشاره کرده و خواستار حذف این طرز فکر از صداوسیما شده اند.
گروه سوم اما پیوستن به شبکه ایران اینترنشنال را در شرایط فعلی که جنگ اقتصادی و سیاسی بین ایران و غرب در جریان است، کمک به اردوگاه دشمن محسوب کرده اند و در سرزنش و انتقاد از این تصمیم گزارشگر صداوسیما برخاسته اند. آنها می گویند مزدک بیش از دو دهه نان تلویزیون ایران را خورد و معروف شد و پروبال گرفت؛ حالا هم این ترک وطن نوعی خیانت است! زهره سادات هاشمی از مجریان صداوسیما در اینستاگرام نوشت: «چند ماه قبل شنیدم مزدک کلاس زبان میره، می‌گفتن کاراش انجام شده برای کانادا. خوش به حال سازمان ما که مدیرانش قدر سرمایه‌های انسانیش رو می‌دونن.»