1680-51

نخستین مدال بسکتبال زنان ایران بعد از انقلاب

1680-52

تیم ملی بسکتبال بانوان ایران نخستین مدال بین المللی رسمی خود بعد از انقلاب را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، تیم ملی بسکتبال بانوان ایران که برای اولین بار با “پوشش اجباری دولتی” در یک تورنمنت بین المللی رسمی شرکت کرده بود، با برتری ۷۱ – ۵۲ مقابل اردن به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا دست یافت. این مدال، اولین مدال رسمی بین المللی بانوان ایران در رده ملی در ۴ دهه اخیر به شمار می‌رود.
ادنا عیسائیان با ۲۴ امتیاز و ۱۸ ریباند نمایش خیره کننده‌ای در این بازی داشت. معصومه اسماعیل نژاد با ۱۴ امتیاز و ۵ ریباند دیگر بازیکن درخشان ایران در این دیدار بود. شادی عبدالوند هم در این بازی ۱۶ امتیاز و ۴ پاس منجر به گل برای تیم ملی ایران ثبت کرد.
این مسابقات با حضور چهار تیم ایران، لبنان، سوریه و اردن برگزار شد که تیم ایران با شکست مقابل لبنان و سوریه و دو پیروزی مقابل اردن در جایگاه سوم ایستاد. تیم ایران با ترکیب فائزه شهریاری، معصومه اسماعیل‌زاده، کیمیا یزدیان طهرانی، دلارام وکیلی، گلشید امیدیان، روژانو محمودی، ادنا عیسائیان، شادی عبدالوند، شیدا شجاعی، عسل پورحیدری، مریم ایزدبین و مژگان خدادادی با هدایت شایسته متشرعی در این مسابقات حضور داشت.
پس از پایان مسابقات بسکتبال قهرمانی غرب آسیا و معرفی بهترین‌های این رقابت‌ها‏‏‏، ملی پوشان ایران در دو بخش در میان بهترین‌ها قرار گرفتند.
ادنا عیساییان به عنوان بهترین ریباندر و دلارام وکیلی به عنوان بهترین سه امتیازی انتخاب شدند.

«افتضاح» به جای «افتتاح»
دسته گلهای سازمان لیگ تمامی ندارد!

1680-53

دیدار افتتاحیه نوزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر در اوج بی نظمی و بدون رعایت موارد مدنظر کنفدراسیون فوتبال آسیا از سوی سازمان لیگ برگزار شد.
به گزارش مهر، تیمهای فوتبال پرسپولیس و پارس جنوبی جم در حالی دیدار افتتاحیه نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که خبری از نظم و انضباط برای حضور هواداران به ورزشگاه نبود.
سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران که رقابتهای این فصل را به دلیل عدم فروش بلیت الکترونیکی طبق صندلی های ورزشگاه و نبود دوربین تشخیص چهره در ورزشگاه های لیگ برتری با تاخیر آغاز کردند در بازی افتتاحیه به بدترین شکل ممکن بلیت بازی را از طریق سامانه ای که خودشان به باشگاه ها اعلام کرده بودند فروختند.
هواداران پرسپولیس برای حضور در بازی، مشکلات فراوانی داشتند. برخی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه بلیت را از سامانه خریداری کرده بودند اما امکان ورود به ورزشگاه را نداشتند. عده زیادی هم با توجه به ایرادات فراوان سامانه فروش اینترنتی بلیت نتوانستند بلیت بخرند اما بدون هیچ نظارتی وارد ورزشگاه شدند. سازمان لیگ فوتبال ایران که اعلام کرده بود با توجه به آمادگی کامل برای فروش بلیت وجود دارد و صندلی های ورزشگاه نیز در طبقه اول بطور کامل شماره گذاری شده است اقدام به برگزاری بازی ها کرد.
مواردی که هیچ کدام در بازی پرسپولیس و پارس جنوبی رعایت نشد تا بار دیگر شاهد عدم مدیریت مناسب در برخورد با بی نظمی ها توسط مسئولان سازمان لیگ فوتبال و دست اندرکاران سامانه بلیت فروشی بازی های لیگ برتر باشیم.
رفتاری که سبب شد تا استقبال از دیدار افتتاحیه لیگ برتر با هرج و مرج کم نظیر برگزار شود. لیگی که قرار بود با استانداردهای مدنظر AFC و FIFA تطابق داشته باشد اما همچنان در ابتدایی ترین مسائل، وا مانده است.

کفاشیان:ایراد‌هایی بوده اما حقش نبود اینطور آبرویم را ببرند

1680-54

علی کفاشیان در مورد حضورش به همراه عباس ترابیان در جلسه کمیته استیناف اظهار داشت: با توجه به رای کمیته اخلاق، ما به این رای به کمیته استیناف اعتراض زده بودیم و در جلسه حاضر شدیم تا صحبت‌های خود را انجام دهیم و قطعا صحبت‌های ما بررسی می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که از این وضع پیش آمده ناراحتی ندارد، عنوان کرد: برای من مهم نیست، چون نمی‌خواهم دیگر در فوتبال فعالیتی داشته باشم، اما حق این همه سال زحمت و مدیریتم در ورزش این رفتار نبود. من ۴۰ سال در ورزش مدیریت و به ورزش خدمت کردم و بعد از این همه سال سرم را بالا می‌گیرم، چون از خودم مطمئن هستم. من همیشه سلامت کار کردم. شاید یک جا‌هایی ایراد‌هایی بوده، اما حقش نبود که این طور آبرویم را ببرند و اینگونه با من رفتار کنند.
کفاشیان ادامه داد: اتفاقی که رخ داده و بابت آن ما را محکوم می‌کنند اصلا ربطی به من ندارد. ما همیشه از هر راهی برای درآمدزایی در فوتبال استفاده می‌کردیم و ممکن است در این راه اشکالاتی بوده و یا مشکلاتی به وجود می‌آمده است. در کار برای درآمدزایی همیشه این مشکلات هست، اما اینکه با این مشکل این طور برخورد کردند ناارحت کننده بود. ورزش هیچ وقت شغل من نبوده است. در دوومیدانی ۱۰ برابر فوتبال هزینه‌ها دستم بوده و یک ریال را این طرف و آن‌طرف نکردم و با جان و دل به این ورزش خدمت کردم. در فوتبال هم همین طور بوده است. همیشه با جان و دل برای فوتبال قدم برداشتم. هیچ وقت از ورزش حقوقی نگرفتم.
وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند چرا باید با او بعد از این همه سال این طور رفتار می‌کردند عنوان کرد: من فکر می‌کنم این رفتار اخیر و برنامه‌هایی که سرم آوردند، اثرات همان رفتارهایم در زمان ریاستم در فدراسیون فوتبال بوده است. من همیشه پای استقلال فدراسیون ایستادم و به خاطر همین خوششان نیامد، اما حالا به همه مدیران بعد از خودم نه تنها در فوتبال بلکه در همه ورزش‌ها می‌گویم دنبال استقلال نباشند و هر چه به شما گفتند چشم بگویید. من هنوز هم میگویم پای استقلال فدراسیون فوتبال ایستادم و مقابل خیلی از جریانات و خواسته‌ها نه گفتم. تاکید می‌کنم خیالم بابت عملکردم راحت است و همیشه سرم را بالا می‌گیرم. من حافظ مصالح و منافع فوتبال بودم و اگر از نظر مالی خودم صدمه دیدم ناراحت نمی‌شدم، اما برای فوتبال همیشه سعی کردم همه منافع حفظ شود. عملکرد من مشخص است. وقتی وارد فوتبال شدم چه داشتیم و وقتی رفتم چه برجا ماند. این نوع تقدیری که از من بعد از این همه سال شد خوب نبود.
کفاشیان در این باره که مهدی تاج در این اتفاق چه نقشی دارد و آیا حمایتی از او کرده یا خیر اظهار داشت: تاج همیشه کنار ما بوده است. او هم از این برنامه‌ای که رخ داده راضی نیست. برای اینکه ما کاری نکردیم که مستحق این رفتار باشیم. این قدر پرونده‌های بدتر از این در فوتبال بوده، اما می‌خواستند من را بزنند. دستم من هم اکنون به جایی بند نیست و زمان را برای زدن من مناسب دیدند.

تمجید عجیب رسانه‌ پرتغالی از طارمی بعد از هت‌تریک: نفت ایرانی!

1680-55

به گزارش Sport TV پرتغال، در آغاز هفته سوم لیگ دسته اول پرتغال، تیم ریوآوه در دومین بازی خود در فصل جدید این رقابتها میهمانش آوس را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد که در این بازی مهدی طارمی مهاجم ایرانی ریو‌آوه هت‌تریک کرد و عملکردش مورد تمجید رسانه‌های پرتغالی واقع شد.
نشریه آبولای پرتغال درباره طارمی می‌نویسد: مهاجم ایرانی مهدی طارمی، با هت‌تریکش چهره برجسته میدان بود. با گلزنی او و سپس نونو سانتوس و فیلیپه آگوستو، ریوآووه اختلاف را آنقدر بالا که گلزنی انزو زیدان در فاصله ۱۵ دقیقه به پایان مسابقه فایده‌ای به حال تیم آوس نداشت.
«رکورد دیگر نشریه پرتغالی، اما توصیف جالب‌تری درباره درخشش طارمی انجام داده و نوشته است: نفت ایران، پرنده‌ها (لقب آوس) را در خود غرق کرد. روند گلزنی خارق‌العاده طارمی از ابتدای نیمه اول آغاز شد و تا نیمه دوم ادامه داشت.
کارلوس کاروالیال سرمربی ۵۳ ساله تیم ریوآوه پس از پیروزی پرگل گفت: باید بگویم که مهدی طارمی بر حسب اتفاق اینجاست. در شرایط طبیعی او بازیکنی نبود که ما بتوانیم از عهده خریدش برآییم. وی در ادامه اظهار داشت: انتقال مهدی طارمی به ریوآوه با ترغیب من از سوی ویلاش‌بوآش و کمک‌های بزرگ کارلوس کی‌روش صورت گرفت. برای حضور مهدی طارمی در ریوآوه باید پول بسیار زیادی پرداخت می‌کردیم، اما خوشحالم که اکنون می‌توانم روی این بازیکن حساب کنم.

گاتزتا: استراماچونی بخاطر خسارت
۳ میلیون یورویی دراستقلال زندانی شده!

1680-56

یک رسانه معتبر ایتالیایی گزارش خود را با اشاره به شرایط سختی که مربی ایتالیایی در ایران تجربه کرده آغاز و با اشاره به شباهت این شرایط به کابوس نوشت: «هنگامی که استراماچونی نیمکت مربیگری اینتر را از ماسیمو موراتی مالک اینتر تحویل می‌گرفت، هیچ‌وقت پیش‌بینی این شرایط عجیب را در ایران نمی‌کرد. مربی ۴۳ ساله در ایران درگیر یک کابوس واقعی شده است. او که روزی یووه را در لیگ ایتالیا شکست داده بود، بعد از سپری کردن شرایطی سخت در اودینیزه، پاناتینایکوس و اسپارتا پراگ، حالا مربی استقلال تهران است.»
به گزارش تابناک، روزنامه معتبر ایتالیایی گاتزتا دلواسپورت در ادامه با انتشار فایل کنفرانس خبری استراماچونی و عصبانیت این مربی در جریان کنفرانس می‌نویسد: «مربی ایتالیایی در حال حاضر قراردادی دو ساله با این باشگاه ایرانی دارد که قابلیت تمدید شدن به سال سوم را نیز دارد و سالانه یک و نیم میلیون یورو دریافت می‌کند! او مربی تیمی شده که فصل گذشته در لیگ سوم شد و دو قهرمانی آسیا در کارنامه دارد. با این حال استراماچونی در بازی اول مقابل ماشین‌سازی شکست خورد و به لطف کنفرانس خبری در غیاب مترجم، کابوس واقعی شروع شد.»
گاتزتا در بخشی دیگر از گزارش به این نکته اشاره می‌کند که در روز‌های اولیه حضور این مربی در ایران به استراماچونی ورزشگاهی مجهز نشان داده شد، اما استقلال هیچ‌وقت موفق به تمرین در این باشگاه نشده است. به احتمال زیاد اشاره این مربی به کمپ تمرینی اختصاصی باشگاه استقلال است.
اتفاق بد بعدی روز جمعه می‌افتد. بنا بر ادعای گاتزتا، استراماچونی در ایران دو مترجم دارد. یک نفر برای تمرینات و یک نفر برای کنفرانس‌های خبری، اما لحظه‌ای که این مربی پا به زمین تبریز می‌گذارد، هیچ‌کدام از این دو مترجم در کنار استراماچونی حاضر نمی‌شوند چرا که مسئولان برگزاری مسابقه مانع از حضور هر دو مترجم می‌شوند.
در ادامه گزارش، گاتزتا با اشاره به اینکه هیچ‌یک از بازیکنان یا اعضای کادر فنی زبان انگلیسی بلد نبودند و به همین خاطر استراماچونی در نبود مترجم‌هایش نتوانست تیمش را رهبری کند، می‌نویسد: «مایه تأسف است که حتی یک بازیکن استقلال و همچنین اعضای کادر فنی توانایی صحبت به زبان انگلیسی را ندارد و به همین خاطر استرا موفق به برقراری ارتباط با شاگردانش نمی‌شود.»
این در حالیست که سازمان لیگ ایران بعد از پایان مسابقه منکر ممانعت از حضور مترجمان استراماچونی شده و گاتزتا معتقد است سکوت باشگاه استقلال نیز حرفهای زیادی در دل خود دارد.
رسانه معتبر ایتالیایی در پایان با جمع‌بندی شرایط، با اشاره به اینکه استراماچونی به‌شدت به‌دنبال فسخ قرارداد خود است و در ایران تبدیل به یک زندانی شده است، می‌نویسد: «در حقیقت، استراماچونی در ایران مانند یک زندانی است! مربی ایتالیایی از طریق فردریکو پاستورلا درخواست کرده قراردادش را بدون پرداخت مبلغی فسخ کند و این درخواست رد شده است. اگر استرا بخواهد باشگاه را ترک کند، باید ۳ میلیون یورو خسارت بدهد. او باید چند روز بعد در خانه دومین بازی فصل را تجربه کند و امیدوار است هرچه زودتر از این کابوس ایرانی بیدار شود.»