1681-73

داور زن ایرانی در فینال مردان جام باشگاه های جهان

1681-67

درخشش گلاره ناظمی در رقابت های فوتسال جام باشگاه های جهان باعث شد تا وی به عنوان یکی از سه داور دیدار فینال این رقابتها بین دو تیم مردان بوکاجونیورز آرژانتین و مگنوس برزیل معرفی شود.
به گزارش “ورزش سه”، هرچند تیم فوتسال مس سونگون خیلی زود و در مرحله گروهی رقابت های جام باشگاه های جهان از دور رقابت ها حذف شد اما ایران یک نماینده دیگر نیز در این بازیها داشت که تا پایان بازیها نیز در تایلند حضور داشت.
گلاره ناظمی، ستاره داوری فوتسال دنیا در اولین دیدار خود به عنوان داور اول به قضاوت دیدار دو تیم بارسلونا برابر شنزن چین پرداخت. ناظمی در دومین بازی که به گفته خود سخت ترین بازی دوران قضاوت وی بود، داور اول بازی نماینده تایلند و تیم بوکاجونیورز آرژانتین بود.
سومین بازی داور زن ایرانی در این رقابتها، دیدار دو تیم شنزن چین و منگوس برزیل بود که باز هم با داوری مطمئن ناظمی به پایان رسید و موجبات حضور او در دو دیدار ماقبل پایانی و پایانی را مهیا کرد. او داور سوم بازی نیمه نهایی بین دو تیم منگوس و کورینتیانس برزیل بود و باز هم به عنوان داور سوم در دیدار پایانی این رقابتها حضور داشت.
گلاره ناظمی در سالهای اخیر به عنوان یکی از بهترین داوران زن فوتسال ایران، در بازیهای فراوانی در سطح آسیا و جهانی (مردان و بانوان) سوت زده که در این میان، فینال المپیک جوانان بین پرتغال و ژاپن را نیز داوری کرد.

واکنش حامد حدادی به خداحافظی‌اش از تیم ملی

1681-68

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در گروه C جام جهانی ۲۰۱۹ چین با قبول دو شکست برابر تیم‌های پورتوریکو و تونس شانس صعود به دور دوم مسابقات را از دست داد که همین موضوع باعث شد رسانه‌های خارجی در نشست بعد بازی با تونس، از مهران شاهین‌طبع در مورد احتمال خداحافظی حدادی سوالهایی را مطرح کنند.
حامد حدادی سنتر و ستاره بسکتبال ایران نیز در این مورد گفت: تا جایی که در توانم باشد به تیم ملی ایران کمک می‌کنم…گاهی اوقات آدم از اردوهای طولانی مدت خسته می‌شود اما دوست دارم با برد تمام شود. او افزود: فعلا تا جایی که شرایط اجازه دهد برای پیراهن تیم ملی بازی می‌کنم. جام جهانی هم تورنمنت بزرگی است و همه ۳۲ تیم برتر جهان برای کسب نتیجه آمده‌اند. سعی و تلاش خود را خواهم کرد تا بیشترین کارایی را داشته باشم.

افشاگری درباره کلاهبرداری از سامان قدوس
در واکنش به محرومیت سنگین فیفا

1681-69

به گزارش تابناک و به نقل از روزنامه Aftonbladet سوئد، با رای صاده از سوی فیفا سامان قدوس با شکایت باشگاه اوئسکا اسپانیا ۴ ماه از بازی محروم شد و ۴ میلیون یورو نیز باید بابت غرامت پرداخت کند.
باشگاه اوسترشوندس سوئد نیز از ۲ پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم شده است. آنها ظرف ۳ هفته آینده فرصت اعتراض به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزشی(CAS) را دارند.
سامان قدوس تابستان سال گذشته راهی اسپانیا شد و قراردادی داخلی با باشگاه اوئسکا امضا کرد. این بازیکن ایرانی پس از بازگشت به سوئد و مذاکره با باشگاه اوسترشوندس پیشنهاد تیم آمیای فرانسه را پذیرفت و بدون توجه به قراردادی که در اسپانیا امضا کرده بود به لیگ لوشامپیونه پیوست. باشگاه اوئسکا نیز با استناد به قرارداد‌های امضاشده با همتای سوئدی و سامان قدوس به فیفا شکایت کرد که در نهایت منجر به محرومیت‌ها و جریمه سنگین مالی آنها شد.
ملی‌پوش ایرانی تیم آمیای فرانسه که طی روز‌های اخیر پس از اعلام رای فیفا از دسترس رسانه‌ها خارج شده است در نخستین واکنش رسمی خود درباره این محرومیت به روزنامه Aftonbladetگفت: اکنون نمی‌خواهم حرفی بزنم و به آینده موکول می‌کنم. البته به خاطر مسائلی که پیش آمده عذرخواهی می‌کنم.
دانیل کیندبرخ، رئیس پیشین باشگاه اوسترشوندس سوئد و مخالف اصلی انتقال قدوس به اوئسکا اسپانیا و پیوستنش به آمیا فرانسه می‌گوید: در هفته بیست‌سوم فصل گذشته لیگ برتر سوئد بود که قدوس پیش من آمد و گفت: می‌خواهد با برادرش برای بازدید از باشگاه اوئسکا به اسپانیا برود. درخواست او را پذیرفتم و تاکید کردم که نباید هیچگونه قراردادی را در اسپانیا امضا کند، زیرا هنوز توافقی با آنها نداریم و بدون مدیر برنامه‌هایش راهی این سفر شد. سامان در اسپانیا پای برگه‌هایی را امضا کرد که به زبان این کشور بود و نمی‌دانست چه چیز‌های هستند. زمانی که تصاویرش را کنار یک مدیر برنامه اسپانیایی دیدم به برادر سامان زنگ زدم و گفتم در اسپانیا چه می‌کنید. او به من گفت: این برگه‌های امضا شده فقط مربوط به آزمایشهای پزشکی هستند. زمانی که آنها از سفر اسپانیا بازگشتند به اتفاق یک متخصص در باشگاه گردهم آمدیم تا برگه‌های امضا شده در باشگاه اوئسکا را بررسی کنیم. سامان قدوس وقتی واقعیت‌ها را فهمید صورتش سفید شد! این فقط یک قرارداد پزشکی نبود و شامل انتقال سامان قدوس به اوئسکا نیز می‌شد. قدوس به من گفت: نمی‌خواهد در اوئسکا بازی کند تا قراردادش فسخ شود. به سامان و برادرش گفتنم که آنها فریب خوردند و او چیزی را امضا کرد که نمی‌دانست چیست.
نناد لوکیچ، مدیربرنامه‌های سامان قدوس نیز اظهار داشت: ما پروسه اعتراض را به صورت جدی آغاز کردیم، زیرا معتقدیم قدوس در اسپانیا مورد فریب قرا گرفت. دیروز با سامان صحبت کردم و البته شرایط خوبی ندارد. فقط باید تاکید کنم در ماجرایی که رخ داد من هیچ نقشی نداشتم و از رسانه‌ها می‌خواهم به من زنگ نزنند.

جنگ ورزش ایران با مقامات جهانی جودو علنی شد:
ورزش ایران در خطر محرومیت از المپیک ۲۰۲۰

1681-71

حضور تیم یک نفره جودوی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ ژاپن و اقدامی که تنها نماینده ایران در این رقابتها انجام داد، می‌رود تا به یک بحران بزرگ و فراگیر برای کل ورزش و جامعه ایران تبدیل شود.
سعید ملایی، دارنده طلای جهان، پس از پایان مسابقات جهانی جودو ژاپن، به آلمان رفت و به “رادیو فردا “گفت قصد بازگشت به ایران را ندارد. فدراسیون جهانی جودو طی اقدامی بیسابقه در ورزش جهان، گزارشی را از اِعمال فشار دولت حاکم بر ایران به ورزشکاران ایرانی برای عدم مبارزه با حریفان اسرائیلی منتشر کرده‌است.
سعید ملایی که سه بار ناچار شد به دستور مقامهای دولتی از رویارویی با رقیب اسرائیلی انصراف دهد، در پایان مسابقات جهانی در ژاپن، از بازگشت به ایران خودداری کرد.
فدراسیون جهانی جودو در گزارش خود می‌نویسد که «دقایقی قبل از آغاز مبارزه سعید ملایی با قهرمان المپیک از روسیه، محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش ایران، با مربی اعزامی تماس گرفت و علاوه بر تهدیداتی دربارهٔ سعید و خانواده‌اش، دستور داد که او نباید مبارزه کند. سعید فرو ریخت. گریه می‌کرد و همه را متأثر کرده بود. او به اتفاق وحید سرلک سرمربی ایرانی تاجیکستان برای ترجمه صحبت‌هایش، به خانم لیزا آلن مسئول برگزاری مسابقات آی‌جی‌اف (IJF) مراجعه کرد و کمک خواست.» در ادامه گزارش می‌خوانیم: «صالحی امیری رئیس کمیته المپیک ایران با مجید زارعیان مربی ایران تماس ویدیوی گرفت و او هم صدا را روی بلندگو گذاشت. وی به سعید ملایی گفت مقامات امنیتی در خانه پدر و مادرت بودند. دوستان سعید هم به او پیامک فرستادند که عده‌ای به خانه‌تان آمده و به پدرت گفتند از سعید بخواه قوانین کشور را رعایت کند وگرنه دچار مشکل خواهد شد. سعید برای تردد، از اسکورت و حمایت فدراسیون جهانی و مأمورین محلی برخوردار می‌شود. آنها وسایل و گذرنامه سعید را {از مربی ایران که امتناع می‌کرد} می‌گیرند.»
سعید در گفتگوی اختصاصی به فدراسیون جهانی گفت می‌توانستم قهرمان شوم اما به خاطر قوانین کشورم نمی‌توانستم مبارزه کنم. زیرا از عواقب قهرمانی‌ام برای خودم و خانواده‌ام می‌ترسیدم.
ملایی گفت وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک ایران به من گفتند مبارزه نکن.
فدراسیون جهانی جودو همچنین عنون صفحه رسمی توئیتر خود را به ISupportMollaei «از ملایی حمایت می‌کنم» تغییر داده است.
به گزارش تابناک؛ هشدار‌هایی که از سال گذشته توسط رسول خادم مطرح شده بود و سرانجام به کناره گیری او از ریاست فدراسیون کشتی ایران و استعفایش از عضویت در هیأت رئیسه فیلا انجامید، سرانجام در رشته دیگری گریبان ورزش ایران را گرفت و حالا یک تقابل علنی و تمام عیار بین طرفین شکل گرفته است. سعید ملایی جودوکار ایرانی که حضورش در مسابقات جام جهانی ژاپن حواشی زیادی به همراه داشت، با اعترافات خود بعد از مسابقات، کار دست ورزش ایران داده و بهانه مناسبی برای برخورد برخی گروهها فراهم کرده که به نظر می رسد یک سیاست تعاملی و رفع تنش را می طلبد. او پس از این مسابقات به ایران برنگشت و در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در المپیک ۲۰۲۰ زیر پرچم IOC شرکت خواهد کرد.
با توجه به درگیری علنی بین مسئولان ورزش ایران با فدراسیون بین المللی این رشته ورزشی، به نظر می‌رسد تعلیق فدراسیون جودو ایران و حذف ایران از جدول این رشته ورزشی در رقابت‌های آتی المپیک ۲۰۲۰ یکی از برنامه های بعدی مقامات جهانی جودو باشد اما در همین حال نگرانی ها از خطر بزرگتری برای ورزش ایران افزایش یافته است. خطری که بیخ گوش ایران قرار گرفته است و ورزشکاران پرامید ایران را تهدید می کند، تعلیق کامل ورزش ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیک است. در این مورد برخی کار را حتی فراتر از محرومیت در میادین بین المللی و حتی حضور در بازیهای مختلف آسیایی می دانند و معتقدند در صورتی که ورزش ایران از سوی IOC تعلیق شود، ایران حتی قادر به برگزاری لیگهای داخلی خود در تمامی رشته‌های ورزشی نخواهد بود.

مجازات شلاق برای گلزن تاریخی ایران
حسن روشن: من را 74 میلیون بار شلاق بزنید!

1681-72

به گزارش هرانا، حسن روشن ملی پوش سابق و پیشکسوت باشگاه تاج سابق و استقلال فعلی در پی شکایت دو تن از مربیان این باشگاه به ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جریمه ای بالغ بر یک میلیون ریال محکوم شد. ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات‌های تحقیرآمیز استفاده می‌کند، این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.
پس از مصاحبه های حسن روشن علیه مربیان تیمهای پایه استقلال در سالهای گذشته، شکایتی از او با موضوع توهین و افتراء به جریان افتاد که با گذشت مدت زمانی طولانی در نهایت دادگاه کیفری مجتمع قضایی کارکنان دولت، رای به محکومیت حسن روشن داده است.
بر اساس گزارش رادیو فردا، روشن تنها فوتبالیست تاریخ ایران است که در جام جهانی، المپیک، جام ملت‌های آسیا و بازی‌های آسیایی موفق به گلزنی شده است. او که یکی از مفاخر تاریخ باشگاه استقلال است، هنگام عضویت در کمیته فنی استقلال از منتقدان رضا افتخاری، مدیرعامل وقت این باشگاه، بود. حسن روشن به خبرگزاری تسنیم گفته بود «افتخاری گفته دنبال فاتح تریم هستیم. آقای افتخاری، لجنزاری که درست کردی را بیشتر از این هم نزن. هرکس را بیاوری شرایط تغییر نمی‌کند. می‌خواهند مردم را گول بزنند.» مهاجم پیشین الاهلی امارات همچنین گفته بود که «زمان ما پیش از انقلاب، کسی مدیرعامل را نمی‌دید. الان مدیرعامل اول از همه می‌آید عکس بگیرد. افرادی هم که در باشگاه شاغل می‌شوند شوهر خواهر یا برادر زن مدیر عامل‌اند. افتخاری مثل اختاپوس روی استقلال افتاده.» ستاره سابق تیم ملی ایران درباره امکان تبدیل حکم به جزای نقدی، به ورزش سه گفت: «نه آقا. ما که پولش را نداریم. می‌رویم تا شلاق‌شان را بزنند. البته بهتر است این کار را در استادیوم امجدیه انجام دهند.»
پیشکسوت باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: از آمریکا زنگ زدند و گفتند می‌آیند تهران تا شلاق بخورند. از همه دوستان اعم از حشمت‌خان مهاجرانی، حمید استیلی، شهرام وزیری و آقای هاشمی فیزیوتراپیست قدیمی فوتبال و بقیه هم ممنونم که در این روزها با من تماس داشتند و می‌گفتند حاضرند بروند و رضایت بگیرند ولی تأکید می‌کنم اصلاً دنبال رضایت گرفتن نیستم.
حاضرم جای ۷۴ ضربه، ۷۴ میلیون بار مرا شلاق بزنند ولی در تیم‌های پایه سره از ناسره تمییز داده شود و حق نوجوانانی که لایق پوشیدن پیراهن فوتبال هستند ضایع نشود. این موارد در استقلال و پرسپولیس بیشتر نمود دارد، چون خیلی‌ها حاضرند پول خرج کنند تا فرزندانشان در این دو تیم بازی کنند. من ممنون قاضی هستم که این حکم را برایم صادر کرده، چون او دانسته یا ندانسته کمک می‌کند فوتبال به سمت پاکی برود.
مادر خدابیامرزم می‌گفت همیشه حرف راست را بزن و راهت را برو. شاید اولش کمی سختی بکشی ولی کم‌کم همه به حقیقت پی می‌برند. من یاد گرفته‌ام حقیقت را بگویم و جز این چیزی بلد نیستم.