1479-78

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان:
به حمایت نشدن عادت کرده‌ایم

فرزانه توسلی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسابقه‌های فوتسال قهرمانی زنان آسیا اظهار کرد: مسابقه‌های مالزی خیلی سنگین بود و واقعا تمام تیم‌ها همه با آمادگی کامل آمده بودند. تیم‌های آسیایی روز به روز پیشرفت می‌کنند. با این حال از همان ابتدا ما هم قسم شده بودیم که برای قهرمانی بجنگیم1479-79 و تمام تلاش‌مان را هم انجام دادیم. خدا هم کمک‌مان کرد که به این موفقیت برسم.
دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان درباره حریفان ایران در این رقابت‌ها تصریح کرد: دور گروهی را با اقتدار به پایان رساندیم اما شرایط در بازی‌های ضربدری خیلی حساس‌تر از حتی فینال است. تیم در فینال مطمئن است که به عنوان اول یا دومی می‌رسد اما کوچک‌ترین اشتباه در بازی‌های حذفی همه چیز را از بین می‌برد. بازی با تایلند در نیمه نهایی بسیار سخت بود چرا که این تیم جزو بهترین‌های شرق آسیا است و در دور گروهی هم با فاصله نزدیک از ژاپن شکست خورد و در کره هم با یک گل برابر ما شکست خورد و منتظر بودیم بازی سنگینی برابر تایلند داشته باشیم. با پیروزی برابر تایلند انگیزه و اعتماد به نفس‌مان را بالا برد و گفتیم تنها یک گام تا قهرمانی داریم و شاید دیگر چنین فرصتی به ما نرسد بنابراین باید تا آخرین نفس تلاش کنیم.توسلی با تاکید بر اینکه امکانات بانوان ایران قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست، اظهار کرد: ژاپن و تایلند به خصوص ژاپن امکانات خوبی دارند و امکاناتی که زنان و مردان این کشور دارند هیچ تفاوتی با هم ندارد و فدراسیونشان هرآنچه را که برای مردان مهیا می‌کند برای زنان آنها نیز فراهم می‌کند.
وی با ابراز گلایه از حمایت کم مسئولان گفت: واقعیت این است که انعکاس قهرمانی ما در ایران بسیار زیاد بود و این برای تمامی بچه‌ها بسیار امیدوار کننده بود. ما انتظار داشتیم استقبال پرشورتری از ما صورت بگیرد اما به جز اعضای خانواده و برخی از مسئولان فدراسیون کسی به فرودگاه نیامد. ما قبل از اینکه اعزام هم شویم حمایت زیادی از ما صورت نگرفت و در واقع ما به این شرایط عادت کرده‌ایم و برای شادی دل خانواده و مردم بازی می‌کنیم.
ملی‌پوش فوتسال بانوان در ادامه افزود: من از مسئولان انتظار دارم که اجازه بدهند مردان دانش فوتسال خود را در اختیار بانوان بگذارند. به جز خانم مظفر که جزو نخبگان ما هستند و در AFCهم حضور دارند ما در این زمینه مربی بادانش کم داریم و واقعا نیاز است مردان به ما کمک کنند. فوتسال بانوان تنها رشته توپی است که در آسیا حرف زیادی برای گفتن دارد. هندبال، والیبال و حتی فوتبال آرزویشان قرار گرفتن بین 8 تیم برتر آسیاست اما فوتسال قهرمان آسیا شده است. من انتظار دارم مسئولان حمایت لازم را انجام بدهند. تیم ملی در حال حاضر جزو 5 تیم برتر دنیاست و پتانسیل جهانی شدن را دارد. ما آنقدر خوب هستیم که اگر حمایت شویم در میادین جهانی نیز می‌توانیم افتخارآفرینی کنیم. توسلی با بیان اینکه هیچ پشتوانه‌ای برای آینده وجود ندارد گفت: اکثر بچه‌های ما از شهرستان می‌آیند و قراردادها هم بسیار پایین است در حالی که ما زحمت زیادی می‌کشیم و پول دریافتی در برابر زحمت‌های ما بسیار ناچیز است. ما مشکلات زیادی داریم. تیم‌های مردان در حالی که در اردو هم نیستند پول دریافت می‌کنند اما ما این طور نیستیم. دوران ورزشی ما به پایان می‌رسد اما هیچ پشتوانه‌ای نداریم که در آینده چه می‌شود. الان که قهرمان شدیم توقع دارم حداقل دستمزدهایمان را افزایش بدهند. او در پایان گفت: از تمام کسانی که باعث رسیدن به این موفقیت شده‌اند تشکر می‌کنم. از خانم یاری، سلیمانی و مخصوصا خانم مظفر که نام این تیم را بر سر زبان‌ها انداخت تشکر ویژه دارم.

ادعای عجیب علی خسروی: داوری بحرینی
که جای فغانی گذاشته اند درعربستان متولد شده!

پس از ماجرای منا و درگذشت جمع کثیری از ایرانیان1479-80، اين‌بار سعودی ها با فشار روی کنفدراسیون فوتبال آسیا توانستند علیرضا فغانی، داور ایرانی بازی الهلال و الاهلی امارات در جام باشگاه های آسیا را که پیش از این انتخاب شده بود را عوض کنند!
به گزارش تابناک، علی خسروی پیشکسوت داوری در مورد کنار گذاشتن فغانی از داوری این دیدار گفت: این حرکت واقعا جای تاسف دارد. فکر می کنم برای اولین بار است که در تاریخ داوری چنین اتفاقی رخ می‌دهد که یک داور به خاطر فشارهای یک کشور برای بازی به این مهمی تغییر کند. واقعا برای کنفدراسیون فوتبال آسیا متاسف هستم که با این کار، داوری آسیا را زیر سوال برده است. فدراسیون فوتبال باید هرچه زودتر واکنش نشان دهد و از حق داوران ایرانی دفاع کنند چون ممکن است دیگر بازی‌های مهم را به داوران ایرانی ندهند.
خسروی در مورد عدم اعتراض فغانی به کنار گذاشته شدنش از بازی الهلال – الاهلی به بانک ورزش گفت: فغانی بنده خدا نمی تواند اعتراض کند زیرا دستش به جایی بند نیست. در این قضیه قبل از همه باید فدراسیون امارات اعتراض کند زیرا اولا داور مسابقه را با نظر کشور تیم رقیب‌شان عوض کردند و دوما، داوری که به جای فغانی انتخاب کردند بحرینی است که در عربستان به دنیا آمده و عربستانی الاصل به حساب می آید.

فدراسیون دوچرخه‌سواری با مربی ارمنی به توافق رسید

فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از مذاکره با 1479-81مربیان آلمانی در نهایت به یک گزینه ارمنی رسید که در سال‌های گذشته نیز سابقه مربی‌گری در ایران را داشته است. آلبرت سولویان و فدراسیون دوچرخه‌سواری مذاکرات خود را انجام دادند و در نهایت به توافق رسیدند و قرار شد این مربی تا بازی‌های آسیایی جاکارتا هدایت تیم ملی ایران در بخش‌های استقامت و نیمه استقامت را بر عهده بگیرد.
این مربی قرار است در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان و در دو بخش مردان و بانوان رکابزنان را هدایت کند و همچنین برای هر کدام از رده‌ها، دستیار ایرانی خواهد داشت. خسرو قمری درباره مدت زمان و مبلغ قرارداد مربی ارمنی به ایسنا گفت: ما پس از مسابقه‌های قهرمانی آسیای 2016 و همچنین بازی‌های المپیک ریو ارزیابی را از این مربی انجام می‌دهیم و در صورتی که عملکرد او مثبت نباشد، یک ماه قبل به او اعلام می‌کنیم که قرارداد را فسخ خواهیم کرد، در غیر این صورت تا بازی‌های آسیایی جاکارتا سرمربی تیم ملی خواهد ماند. حقوقی هم که این مربی دریافت می‌کند، 2000 دلار در ماه است. وی ادامه داد: برای ضمانت کار نیز قرار است حقوق او را به صورتی پرداخت کنیم که همیشه دو ماه حقوق از ایران طلب داشته باشد. البته فکر نمی‌کنم مشکلی پیش بیاید چرا که ما این مربی را می‌شناسیم.

تمامی اتفاقات چند روز گذشته فیفا

به گزارش یورو اسپورت، با اختیار کاملی که کمیته اخلاق فیفا داشته است، این کمیته 1479-82اعلام کرد سپ بلاتر رئیس فیفا، میشل پلاتینی رئیس یوفا و نایب رئیس فیفا، و ژروم والکه دبیرکل فیفا، موقتا به مدت 90 روز از حضور در فوتبال محروم شدند و این محرومیت تا 90 روز حداقل به طول خواهد کشید. در واقع این سه نفر از قوی‌ترین اعضای فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا هستند.
فیفا همچنین اعلام کرده است که این محرومیت ممکن است تا سقف 45 روز دیگر تمدید شود. علاوه بر این چنگ مونگ جون، نایب رئیس سابق فیفا که تلاش زیادی کرده بود تا با حضور به عنوان رئیس فیفا مشکلات را حل و فصل کند، به مدت 6 سال از حضور در فوتبال محروم شد و باید 100 هزار فرانک سوئیس نیز پرداخت کند.
شرایطی که فیفا در آن دچار شده است واقعا جدی به نظر می‌رسد. بلاتر و والکه فوتبال جهانی را مدیریت می‌کردند و پلاتینی نیز ریاست یوفا را بر عهده داشت، حالا با محرومیت این سه نفر مشخص نیست برای آینده فوتبال چه سرنوشتی رخ خواهد داد. این در حالی بوده که پلاتینی مدارک خود را برای جایگزینی سپ بلاتر به فیفا ارسال کرده است. انتخاباتی که قرار است روز 26 فوریه برگزار شود. محرومیت این افراد به گونه‌ای است که در این مدت حق هیچ‌گونه فعالیتی در زمینه فوتبال نخواهند داشت تا به وضعیت آنها رسیدگی شود. این اتفاق می تواند شانس پلاتینی را برای جانشینی بلاتر تا حد زیادی کاهش دهد.
عیسی حیاتو به عنوان رئیس جدید فیفا انتخاب شده است تا در این مدت هدایت این نهاد را بر عهده داشته باشد. چندی پیش پلیس به دفتر بلاتر در زوریخ وارد شد تا با بررسی مدارک موجود به بررسی فروش حق پخش جام جهانی برزیل به جک وارنر که گفته می‌شود پایین‌تر از قیمت اصلی بوده است، بپردازند. موضوعی که اگر ثابت شود، محرومیت بلاتر را قطعی خواهد کرد. البته دادستان سوئیس همچنان به دنبال بررسی پرداخت رشوه بلاتر به پلاتینی است که در صورت تایید آن پلاتینی نیز محروم خواهد شد. درباره والکه نیز او در حال حاضر محروم است و به قرار وثیقه آزاد است.
عیسی حیاتو در حال ریاست فیفا را بر عهده گرفته است که خود زمانی که در کمیته بین المللی المپیک بوده است به دلیل دریافت رشوه محروم شده بود.

وضع بوکس ایران در آستانه المپیک بحرانی است:
چه کسی جای وینکوف سه هزاردلاری می آید؟

قرارداد همکاری فدراسیون بوکس ایران با 1479-83ولادمیر وینکوف اوکراینی درحالی روز دهم آبان ماه به پایان می رسد که حضور 6 ماهه این مربی و دستاوردهای آن از زوایای مختلف نیازمند بررسی و ارزیابی است.
به گزارش ایرنا، ولادمیر وینکوف به عنوان فردی که در کادرفنی تیم ملی اوکراین سابقه حضور در المپیک را داشته، در اردیبهشت ماه سال جاری برای مدت 6 ماه به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب و مشغول به کار شد و حال که تنها چند روز به اتمام قرار داد وی باقی مانده است باید دید که حضور کوتاه مدت این مربی چه سود و زیانی برای بوکس ایران به همراه داشته است.
وینکوف با دستمزد پایین ماهیانه 3 هزاردلار و دیگر مخارج جانبی چون هزینه مترجم، ایاب و ذهاب و مسکن در فدراسیونی به کار گرفته شد که همواره از مشکلات مالی و بودجه رنج می برد. این برای چندمین بار است که بوکس ایران مربیانی به کار می گیرد که یا توان فنی مناسبی ندارند و یا فضایی ایجاد می شود که امکان بهره برداری مناسب از تجارب آنان وجود نداشته باشد.
خامیس ورایف از قزاقستان، ولادمیر دورتسوف اوکراینی، دیمتری از روسیه، آسه بال ازکوبا و ولادمیر وینکوف اوکراینی در سال های گذشته یکی پس از دیگری به نوعی در بوکس ایران فعالیت کردند و این سوال در ذهن کارشناسان نقش بسته است که چرا از میان این جمع خارجی، تنها از آسه بال به عنوان یک مربی خوب و موفق نامبرده می شود.
واکنش مسوولان فدراسیون بوکس با این سوال یک فصل مشترک دارد و آن اینکه به زعم فدراسیون نشینان، برخی از مربیان داخلی بوکس در سال های گذشته پازل ها را به گونه ای کنار هم چیده اند که همکاران خارجی آنها پس از مدت کوتاهی بار سفر بسته و با ناکامی به کشور خود بازگردند. فراموش نمی کنیم که دورتسوف اوکراینی پس از بازیهای آسیایی گوانگژو در محفلی خصوصی از مشکلاتی گفت که مربی ایرانی در کادر فنی برایش ایجاد کرده بود.
با این اوصاف نیاز به بررسی است که دلیل اصلی ناموفق بودن مربیان خارجی در بوکس ایران چیست و چگونه است که به رغم همه این ناکامی ها فدراسیون بوکس در اوج مشکلات مالی بازهم به دنبال مربیان چند هزار دلاری می رود. شاید بهتر باشد ابتدا بسترسازی را در کشور برای مربیان داخلی فراهم کنیم تا فعالیت در کنار خارجی ها را بپذیرند آنگاه مربیان کاربلد و درجه یک جهان بوکس را جذب کنیم.
البته باید توجه داشته باشیم که آزموده را دوباره آزمودن خطاست و بهره گرفتن از برخی مربیان وطنی نیز که در بازی های آسیایی و المپیک همواره صندلی هدایت تیم ملی را در اختیار داشته اند اما برای بالا کشیدن خود همه را با روش های مختلف کنار زده اند، بازهم فدراسیون را وارد چالش جدیدی خواهد کرد.
ولادمیر وینکوف ایران را ترک میکند و از شواهد پیداست که بازگشتی در کارش نخواهد بود و دوباره مسوولان فدراسیون را وارد آزمون جدیدی برای انتخاب سرمربی خواهد کرد. به نظر می رسد استفاده از مربی خارجی درجه یک و دلسوز(در صورت فراهم بودن منابع مالی) و یا مربیان جوان و باانگیره داخلی، بهترین راه پیش روی مسوولان فدراسیونی است که در ماه های اخیر ضربه های زیادی از شیطنت های داخل مجموعه خود متحمل شده است.

ماجرای دو طلبه ای که برای قطبی گذاشته بودند!

حسن بیادی، عضو پیشین هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، که سرخ‌ 1479-84پوشان در زمان حضور او به آخرین قهرمانی لیگ برتر خود رسیدند، خاطره‌ای جالب از افشین قطبی دارد.
حسن بیادی در گفتگو با خبرآنلاین گفت که با ورود قطبی به ایران، ادبیاتی جدید وارد ورزش کشور شد. بیادی معتقد است حضور قطبی ادبیات ورزش ایران را عوض کرد. البته این کار سختی‌هایی هم داشته است. گویا افشین قطبی معنای برخی‌واژه‌ها را به درستی نمی‌دانسته و نا به جا از آن ها استفاده می‌کرده است. بیادی می‌گوید برای این که افشین قطبی در صحبت‌هایش اشتباه نکند، دو طلبه برای او گذاشته بودند تا مواظب حرف‌هایش باشند.
به عنوان مثال قطبی یک بار بعد از برد به قاسم‌پور می‌گوید: «ببخشید ما شما را بردیم و بدبخت شدید!» این اشتباه در به کار بردن صحیح واژگان مسئولان وقت پرسپولیس را به این فکر انداخت که برای کنترل او، دو طلبه را در کنار قطبی قرار بدهند تا او بتواند به خوبی صحبت کند و فارسی حرف زدن را در کنار آن ها به شکل صحیح یاد بگیرد!