1724-37

بلاتکلیفی تیم ملی فوتسال زنان:
به نام کرونا به کام مسئولان!

1724-38

در حالی که پیش از این اعلام شده بود اردوهای تیم ملی فوتسال زنان از سوم مرداد ماه آغاز می‌شود اما خبری از شروع اردوها نیست.
به گزارش ایسنا، اردوهای تیم ملی فوتسال مردان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد اما هنوز تکلیف تیم ملی زنان مشخص نیست، در حالی که پیش از این شهناز یاری (سرمربی تیم ملی زنان) اعلام کرده بود اردوهای تیم ملی از سوم مرداد ماه و بدون حضور بازیکنان اصلی آغاز می‌شود. با وجود گذشت زمان اعلام شده از سوی سرمربی تیم ملی بانوان هنوز زمان اردوی تیم ملی مشخص نیست و به نظر می‌رسد که برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد گویا مسئولان فوتسال بانوان منتظرند تا شیوع کرونا در کشور متوقف شود آنگاه کار خود را برای آماده سازی تیم ملی جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا آغاز کنند!
تیم ملی آذر ماه ۹۹ جام جهانی کوچک، اردیبهشت ۱۴۰۰ بازیهای داخل سالن آسیا و شهریور ۱۴۰۰ هم جام ملتهای آسیا را پیش رو دارد؛ سه رویداد مهم که ملی‌پوشان باید خود را برای حضور در آنها آماده کنند اما خبری از اردوها نیست.
تیم ایران که در دو دوره پیاپی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است یک سال دیگر باید دوباره در این رویداد به رقابت با حریفان خود بپردازد و هر گونه تعلل در این زمینه می‌تواند قهرمانی را از ایران دور کند، بنابراین باید با یک برنامه‌ریزی حساب شده شرایط را برای آماده‌سازی ملی‌پوشان فراهم کرد چرا که به گفته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداقل تا یک سال آینده درگیر این ویروس هستیم و درمانی هم برای آن وجود نداد، در نتیجه باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی به کار خود ادامه داد.
فدراسیون فوتبال پیش از آغاز تمرینات تیم ملی مردان از بازیکنان دعوتی تست کرونا گرفت، در بخش بانوان نیز می‌توان این کار را انجام داد. ضمن اینکه باضدعفونی کردن سالن تمرین و محل اسکان بازیکنان و محدودتر کردن رفت وآمد آنها به فضای خارج از اردو، می‌توان شرایط لازم برای سلامتی و امنیت روانی آنها به وجود آورد. از طرفی، یاری پیش از این در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که اردوی اول تیم ملی بدون حضور بازیکنان اصلی است بنابراین نمی‌توان این بهانه را هم پیش کشید که بازیکنان درگیر مسابقات نیمه نهایی لیگ هستند. شاید انجام ندادن کار در شرایط فعلی کشور ساده‌ترین راه باشد که مسئولان فدراسیون می‌توانند پیش بگیرند اما مدیریت شایسته زمانی به چشم می‌آید که در شرایط حساس تصمیمات درست اتخاذ کند؛ تصمیماتی که ضمن حفظ سلامت مجموعه و تیم، به پیشبرد اهداف و پیشرفت هم کمک کند. بنابراین لازم است که بخش بانوان فدراسیون فعال‌تر ظاهر شود و با بررسی دقیق شرایط تنها به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های تیم ملی را متوقف نکند.

پرویز مظلومی سرمربی سیاسی تیم ملی فوتبال جوانان!

1724-40

به نظر می‌رسد پروژه انتخاب مربی باتجربه و نامدار برای تیم جوانان ایران، حالا به یک اسم آشنا رسیده است.
به گزارش تابناک، بیش از یک ماه از جدایی سیروس پورموسوی از هدایت تیم جوانان ایران می‌گذرد و هنوز به طور رسمی نام سرمربی آینده این تیم مشخص نشده است. طی هفته‌های اخیر، اما نامهای متفاوت و سرشناسی برای هدایت این تیم مطرح شده اند. علیرضا منصوریان، حمید استیلی، امیرحسین پیروانی، امید نمازی، علی دوستی مهر و چند نام دیگر برای سرمربیگری تیم جوانان کاندید بودند. منصوریان و استیلی که خیلی زود این پست را نپذیرفتند با این حال مرتضی محصص بیش از یک هفته پیش گفت که تا دوروز دیگر سرنوشت سرمربی تیم جوانان مشخص خواهد شد. اما حالا از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد پرویز مظلومی سرمربی سابق تیم استقلال بعد از مذاکراتی که در فدراسیون فوتبال داشت، به توافقات نهایی برای هدایت تیم جوانان ایران دست پیدا کرده است. تیم جوانان ایران باید در مهرماه در رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا شرکت کند، مسابقاتی که به نوعی مقدماتی جام جهانی جوانان هم هست و از این نظر مسابقات مهمی است. ضمن اینکه گویا مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فنی سرانجام به این نتیجه رسیدند که تیمهای ملی نوجوانان و جوانان به عنوان پشتوانه‌های اصلی فوتبال ایران، باید از مربیان باتجربه و حتی سرشناس استفاده کنند. مظلومی ۶۵ ساله آخرین بار هدایت تیم استقلال را در لیگ پانزدهم به عهده داشت. او که خودش زمانی بازیکن تیم ملی جوانان و امید‌های ایران بوده، چهار سال پیش در لیگ پانزدهم با استقلال نتوانست به عنوانی دست پیدا کند و وقتی فینال جام حذفی را برابر ذوب آهن از دست داد از این تیم جدا شد و از آن پس در تیم دیگری کار نکرده است.
در این رابطه، سایت رادیو فردا مینویسد: انتقادات فراوانی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد سرمربی جدید تیم ملی جوانان مطرح شده و مشخص نیست فدراسیون فوتبال بر پایه چه هدف و برنامه‌ای یک مربی غیر فعال را برای تیم ملی جوانان برگزیده است. منتقدین، «فعالیتهای سیاسی» آقای مظلومی را در این انتخاب موثر می‌دانند. او برای انتخابات مجلس با ضبط فیلم تبلیغاتی به حمایت از محمدباقر قالیباف پرداخت. پرویز مظلومی همراه با وزیر ورزش و سایر مسئولین این وزارتخانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس حضور داشت. همین باعث طرح شائبه نقش ‌آفرینی وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان شده است. مظلومی در صداوسیما از پستهای سیاسی و اجتماعی وریا غفوری کاپیتان استقلال انتقاد کرده و گفته: «چرا همه‌اش مسائل منفی؟ وقتی سواد سیاسی ندارید در کاری که به شما ارتباط ندارد دخالت نکنید».
وقتی مهدی ترابی بازیکن پرسپولیس پارسال پس از گلزنی مقابل پیکان، زیر پیراهنش را به دوربینها نشان داد که روی آن نوشته بود: «تنها راه نجات کشور، اطاعت از رهبری»، مظلومی از معدود چهره‌های فوتبالی بود که به حمایت از ترابی پرداخت. او گفته بود: «فکر نمی‌کردم ترابی اینقدر رفتار پخته داشته باشد و اینگونه پشت مملکت و رهبرش باشد. انصافاً از حرکتش لذت بردم. باعث فرهنگ‌سازی است. باید پشت یکدیگر باشم و از حکومت و رهبرمان حمایت کنیم». خبرگزاری ایرنا درباره انتخاب سرمربیان برای تیم‌های پایه نوشته: «به سابقه آن فرد در کار کردن با پایه‌ها و سنش توجه می‌شود که بتوان در آینده از او استفاده کرد اما در این دو بخش، در کارنامه مظلومی به نتیجه خاصی نمی‌رسیم». ایرنا تاکید کرده «حق رسانه‌ها و فوتبالدوستان است که بدانند چرا این انتخاب صورت گرفته است».
از دیگر انتقاداتی که نسبت به این انتخاب مطرح شده، اعلام اسامی دعوت‌شدگان به اردو پیش از معرفی رسمی سرمربی تیم ملی جوانان بوده است. خبر انتخاب آقای مظلومی نیز توسط خود او اعلام شد.

تعجب سردار از پیام تبریک دایی

1724-41

سردار آزمون مهاجم تیم ملی از پیام تبریک علی دایی برای او و مهدی طارمی تعجب کرد.
سردار آزمون و مهدی طارمی فصلی فوق العاده و موفقی را در فوتبال اروپا سپری کردند: در جدول نهایی رده‌بندی لیگ برتر پرتغال تیم پورتو با ۸۲ امتیاز قهرمان شد. تیم‌های بنفیکا و براگا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. یاران مهدی طارمی در تیم ریوآوه با کسب رتبه پنجمی سهمیه حضور در مرحله مقدماتی لیگ اروپا را به دست آوردند. تیم‌های آوِس و پورتیموننسه به دسته پایین‌تر سقوط کردند. همچنین مهدی طارمی با ۱۸ گل زده در رده سوم جدول برترین گلزنان لیگ برتر پرتغال جای گرفت و سردار آزمون موفق شد عنوان آقای گلی لیگ‌ روسیه را از آن خود کند. علی دایی اسطوره فوتبال ایران در پستی اینستاگرامی این موفقیت را به دو مهاجم تیم ملی تبریک گفت و نوشت: تبریک میگم به مهدی و سردار برای کسب عنوان آقای گلی. بدون شک با تلاش بیشتر و دوری از حاشیه می توانید به موفقیت‌های بزرگتری در فوتبال اروپا برسید چون لیاقت و استعدادش را دارید.
سردار آزمون مهاجم تیم ملی به پیام تبریک علی دایی واکنش نشان داد و از دیدن آن تعجب کرد و در استوری اینستاگرامش نوشت:«وااااااات؟ درست دیدم؟ علی آقاست؟»