جودوکار ملی با تصویر نوید افکاری
روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد

رادیو فردا:
سام (احسان) رجبی، ورزشکار ایرانی مقیم آمریکا و عضو سابق تیم ملی جودو، هنگام دریافت تازه‌ترین مدال طلای خود در مسابقات قهرمانی جهان، یاد نوید افکاری، کشتی‌گیر اعدام‌شده در ایران، را گرامی داشت.
او در مسابقات جهانی رشته جوجیتسو در اورلاندوی آمریکا ، با در دست داشتن پیراهنی که نمایانگر تصویر نوید افکاری بود، برای گفتن مدال طلای خود روی سکو رفت.
آقای رجبی که از اعضای کارزار «اتحاد برای نوید» است، در صفحه توئیترش نوشت: «امروز برای نوید جنگیدم و قهرمان جهان شدم.»
در ادامه توئیت این عضو سابق تیم ملی جودو ایران آمده است: «نویدها جوانه می‌زنند و رشد می‌کنند تا روز آزادی. ما ورزشکاران راه او را ادامه خواهیم داد.»
احسان رجبی در سال ۱۳۸۹ به دنبال کنار گذاشته شدن از اردوی تیم ملی، راهی آمریکا شد.
او همچنین در توئیتی دیگر با انتشار تصویر مدالهای خود در حالی‌که پیراهن منقش به تصویر نوید افکاری را به تن دارد، نوشته است:‌ «این مدال‌ها باید دور گردن نوید انداخته می‌شد، نه طناب داری که باید از قانون بشریت حذف بشه.»
در همان روز، الهام افکاری، خواهر نوید افکاری، با انتشار تصویری در شبکه‌های اجتماعی از تخریب محل دفن برادرش خبر داد.
نوید افکاری با وجود ابهامات فراوانی که از سوی وکلایش اعلام شد و به رغم کارزار جهانی در مخالفت با اعدامش، ۲۲ شهریور، اعدام و شبانه دفن شد.

مربی زن ایرانی بین ۱۰ مربی برتر
فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰

سرمربی تیم فوتسال زنان مس رفسنجان کاندیدای برترین مربی جهان در سال ۲۰۲۰ شد.
به گزارش ایسنا، سایت معتبر فوتسال پلنت در ادامه معرفی برترین‌های فوتسال جهان در سال ۲۰۲۰، اسامی ۱۰ مربی برتر باشگاهی را اعلام کرده که عاطفه رضایی از ایران هم در این لیست قرار گرفته است.
رضایی سرمربی مس‌رفسنجان است که فصل گذشته قهرمانی لیگ برتر ایران را به دست آورد.
از ایران گلاره ناظمی بین ۱۰ داور برتر، زینب کرمی از مس بین ۱۰ دروازه‌بان برتر و مس رفسنجان هم بین ۱۰ باشگاه برتر قرار گرفته‌اند.

مهدوی‌کیا نایب رییس اول علی کریمی

علی کریمی دست به کار بزرگی زده و توانسته مهدی مهدوی کیا، هم‌تیمی پیشینش در تیم ملی و پرسپولیس را برای حضور به عنوان نایب رئیس اول خود در فدراسیون فوتبال و کار در فضای مدیریتی فوتبال ایران متقاعد کند.
به گزارش “ورزش سه”، این روزها کوچه منتهی به ساختمان فدراسیون فوتبال در سئول میزبان افرادی است که قصد دارند صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را از آن خودشان کنند و در این میان حضور علی کریمی با داغ بودن انتخابات این دوره افزوده است.
حضور علی کریمی انتقاداتی را نیز به همراه داشته و یکی از موضوعاتی که در مورد ستاره سابق فوتبال ایران مطرح می شود، عدم داشتن مدرک تحصیلی و نداشتن تجربه مدیریت است، که البته خودش در تماس تلفنی با محمد دادکان در این مورد صحبت کرده و تاکید داشته که قطعا عملکرد او ضعیف تر از کادر مدیریت قبلی فدراسیون فوتبال نخواهد بود.
حالا علی کریمی برای جبران نواقصی که ممکن است در اداره فدراسیون تحت مدیریت او ایجاد شود، اقدام بسیار مهمی را انجام داده و توانسته مهدی مهدوی کیا همبازی سابقش در تیم ملی را متقاعد کند که نامش را به عنوان نایب رئیس اول برای حضور در انتخابات فدراسیون رد کند.
مهدوی کیا این روزها به عنوان مربی در آکادمی باشگاه هامبورگ فعالیت می کند و از راه دور بر فعالیتهای آکادمی کیا در ایران نظارت دارد. او پیش تر تاکید کرده بود که فضای فوتبال در ایران به گونه ای نیست که او علاقه ای به کار کردن در این فضا باشد، اما حالا به نظر می رسد درخواست علی کریمی از او برای حضور در کابینه‌اش با پاسخ مثبت او روبرو شده است.
بی شک حضور مهدی به عنوان نایب رئیس اول در انتخابات فدراسیون فوتبال، شانس علی کریمی را برای برنده شدن این رقابت خیلی بیشتر از قبل خواهد کرد و ستاره سابق تیم ملی از همین حالا با این اقدامِ بزرگ و راضی کردن مهدوی کیا برای ورود به عرصه مدیریتی، بسیاری از انتقاداتی که به او و تیمش وارد می‌شده، را از بین برده است. در همین راستا، دویچه وله یادآور میشود:
“حضور علی کریمی، چهره مردمی و محبوب فوتبال ایران در مراسم انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ایران از حساسیت بالایی برخوردار است. در حالی که جامعه فوتبال و سلبریتی‌های ورزشی ایران از کاندیداتوری علی کریمی پشتیبانی کرده‌اند، این نماد فوتبال ایران باید برای کسب مقام ریاست فدراسیون فوتبال با نامزدهایی به رقابت بپردازد که از بدنه نظام و حکومت هستند.
مسئله‌ای که احتمالا بخت پیروزی علی کریمی را دشوار خواهد کرد این است که اکثریت اعضای رای‌دهنده مجمع انتخاباتی فدراسیون از نمایندگان هیئت‌های فوتبال استانهای کشور تشکیل شده‌اند. این افراد نیز در طول سالهای اخیر با حکم مسئولین حکومت در سمتهای خود قرار گرفته‌اند.
به این ترتیب نماینده‌های هیئت‌های فوتبال استانهای کشور وابستگیهای ویژه خود را دارند که احتمالا در فرایند رای‌دادن آنها تاثیرگذار خواهد بود. پرسش اینجاست که آیا پیوستن مهدی مهدوی‌کیا به “تیم” علی کریمی در انتخابات، در این روند و جلب اعتماد در بین ۸۹ تن از اعضای رای‌دهنده در مجمع فدراسیون، سرانجام برگ برنده‌ای برای علی کریمی خواهد بود؟
کریمی در طول سالهای اخیر در جنبشهای اعتراضی و انتقادی مردم ایران علیه حکومت، با انتشار پیامهای اینستاگرامی موضع همبستگی خود را با مردم ایران ابراز کرده است. این مسئله به ویژه در اعتراضهای آبان ۱۳۹۸ در شهرهای ایران قابل مشاهده بود.
پرسش اینجاست که آیا علی کریمی با این وجود می‌تواند بر روی رای مثبت شمار قابل توجهی از نماینده‌های هیئت‌های فوتبال استانهای کشور حساب باز کند یا نه.
علی کریمی در حال حاضر به هیچ شاخه‌ از بدنه سیاست و حکومت ایران متصل نیست. این نکته با توجه به شرایط مذکور با چاشنی سیاسی که شامل حال اکثر اعضای رای‌دهنده مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال می‌شود، در بخت پیروزی علی کریمی کلیدی و سرنوشت‌ساز است.”
علی کریمی همچنین سعید دقیقی مهاجم سابق لیگ برتر فوتبال ایران را به عنوان نایب رییس دوم و فاطمه علیپور یکی از زنان فعال فدراسیون فوتبال ایران در دوره تاج را به عنوان نایب رییس سوم معرفی کرده تا بخش عمده ای از تیم خود را برای پیروزی در انتخابات با حضور افراد فوتبالی تشکیل داده باشد.

علی کریمی اومد، یه ریزه جا بازکنید براش!

رقابت بر سر صندلی ریاست فدراسیون فوتبال، با اعلام نامزدی علی کریمی حساس تر از همیشه: سوژه کارتون محمدرضا میرشاه‌ولد .

واکنش ورزشکاران ایالات متحده به اشغال کنگره توسط طرفداران ترامپ

بر اساس گزارش دویچه وله، “در پی حمله طرفداران ترامپ به کنگره ایالات متحده آمریکا در واشنگتن و اشغال آن، بازیکنان تیمهای بسکتبالNBA موضع اعتراضی خود را نسبت به این رخداد خشونت‌آمیز ابراز کردند: برخی از آنها با سکوت و برخی دیگر نیز با سخنانی قاطع.
حمله حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره ایالات متحده، با واکنش صریح ورزشکاران آمریکایی در این زمینه روبرو شد. بسیاری از آنها “نابرابری آشکار” در نحوه برخورد با مهاجمان در این شورش را محکوم کردند داک ریورز، مربی تیم بسکتبال فیلادلفیا، پیش از شروع بازی تیم خود مقابل تیم واشنگتن در لیگ سراسری بسکتبال آمریکا NBA گفت: «در تابستان در چارچوب تظاهرات جنبش “زندگی سیاه پوستان مهم است” ساختما‌ن‌های دولتی در واشنگتن به صورت سرسخت مورد حفاظت و جلوگیری از نزدیک‌شدن تظاهرکنندگان قرار گرفتند.»
وی ادامه داد: «اما این‌بار در حمله خشونت‌آمیز هواداران ترامپ، نه از کمک ارتش خبری بود و نه حفاظت گارد ملی. این نمایانگر حمایت غیرمستقیم از شیوه عملکرد طرفداران ترامپ بود.»
ریورز همچنین این پرسش را مطرح می‌کند: «آیا امروز می‌توانید تصور کنید که چه اتفاقی رخ می‌داد، اگر همه افراد مهاجمی که به کنگره حمله کردند، شهروندان سیاه پوست می‌بودند؟»
مربی تیم بسکتبال اورلاندو، استیو کلیفورد، اشاره می‌کند: «کشور ما در تمام دنیا مورد تمسخر قرار گرفته است. این روز برای همه یک روز غم‌انگیزی بود.»
بسکتبالیست‌های حرفه‌ای چندین باشگاه دیگر نیز پیش از آغاز بازی خود در لیگ NBA در هنگام نواختن سرود ملی، زانو زدند. بازیکنان تیمهای بوستون و میامی هم بیانیه مشترکی را منتشر کردند.
در این گزارش آمده است: «تفاوت شدیدی میان شیوه برخورد با معترضانی که در فصل بهار و تابستان اخیر به خیابانها آمدند و برخورد با معترضانی كه امروز غیرقانونی عمل كردند، مشهود است. این نشان می‌دهد که ما هنوز خیلی كار پیش رو داریم که باید به آن بپردازیم.» بازیکنان تیمهای بسکتبال میلواکی باکس و دیترویت نیز لحظه‌ای پس از ضربه آزاد توپ، دست‌جمعی زانو زدند و پس از انتقال توپ به دست تیم حریف نیز این حرکت را برای بار دوم تکرار کردند. همچنین پیش از رویارویی تیمهای گلدن استیت واریرز و لس‌آنجلس کلیپرز نیز بازیکنان دو تیم موضع اعتراضی خود در این زمینه را با زانو زدن به نمایش گذاشتند.”