1708-51

حذف دختران ایران از گزینشی المپیک بخاطر مخالفت دوبی

1708-52

تیم وزنه برداری بانوان ایران مسابقات غرب آسیا را از دست داد.
مسابقات وزنه برداری گزینشی المپیک غرب آسیا در دوبی آغاز شده است. قرار بود بانوان با چهار وزنه بردار در این رقابتها شرکت کنند، اما تیم وزنه برداری بانوان ایران نتوانست به این رقابتها اعزام شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران، امارات پرواز از ایران به کشور خود را ممنوع کرده است و تیم بانوان هم نتوانست به دبی برود و مسابقات را از دست داد.در تیم بانوان الناز باجلانی، فروغ یونسی، پریسا جهانفکریان و الهام حسینی حضور داشتند.

پرسپولیس به پرداخت
یک‌میلیون و ۵۵ هزار یورو به برانکو محکوم شد

1708-53

به گزارش ایسنا، پس از این‌که برانکو ایوانکوویچ از جمع پرسپولیسی‌ها جدا شد، به خاطر دریافت نکردن مطالباتش از این باشگاه به فیفا شکایت کرد. با وجود مذاکرات فراوان و البته پاسخهایی که باشگاه پرسپولیس برای فیفا ارائه کرده بود، در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال، رای خود را در این‌باره صادر کرد.
بر همین اساس، باشگاه پرسپولیس به پرداخت یک‌میلیون و ۵۵ هزار یورو و همین‌طور ۵ درصد سود دیرکرد بعلاوه ۲۰ هزار فرانک بابت هزینه دادرسی محکوم شده است. پرسپولیسی‌ها ظرف ۳۰ روز آینده باید این مبلغ را پرداخت کنند. وصد البته از سوی دیگر هم وینفرد شفر، سرمربی پیشین تیم استقلال و فعلی بن یاس امارات که از باشگاه استقلال به دلیل عدم پرداخت مطالبات فصل جاری به فیفا شکایت کرده بود، در دادگاه پیروز شد.به گزارش تابناک، نکته جالب اینکه فتحی مدیرعامل سابق استقلال مدعی بود پرداختی این باشگاه بابت اخراج شفر نزدیک به صفر خواهد بود! همچنین خطیر معاون فتحی نیز مدعی بود اطلاعات و مدارکی از این مربی آلمانی در دست دارد که علیه او استفاده خواهد کرد!
فیفا نیز پس از بررسی پرونده باشگاه استقلال را به مبلغ 550 هزار دلار جریمه کرد. فیفا دو هفته به باشگاه استقلال برای پرداخت این بدهی یا اعتراض فرصت داده است.

تاریخ جدید ۴بازی ایران درانتخابی جام جهانی۲۰۲۰

1708-54

فدراسیون فوتبال بحرین رسما از نامه فیفا مبنی بر تعویق بازی با ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد.
فدراسیون فوتبال بحرین اعلام کرد که نامه‌ای از فیفا دریافت کرده که ۳ بازی آینده اش در انتخابی جام جهانی به تعویق افتاده است. بحرین یکی از رقبای ایران در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. در این نامه فیفا، تاریخ جدید برگزاری ۳ مسابقه آینده این تیم مشخص شده است. در این نامه، فیفا به قطعیت از تعویق تمام دیدار‌ها از ماه مارچ و ژوئن به اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) خبر داد. بنا به اعلام فدراسیون بحرین، دیدار این تیم با ایران که قرار بود ۱۵ خرداد و در تهران برگزار شود، به ۲۲ آبان موکول شد. با این نامه رسمی فدراسیون جهانی به بحرین، مشخص شد دیدار‌های ایران مقابل کامبوج و هنگ کنگ که قرار بود ۷ و ۱۳ فروردین برگزار شود هم به تعویق افتاده است. حتی بازی آخر با عراق نیز به زمان دیگر موکول شده است. با این تفاسیر، تمام مسابقات شاگردان اسکوچیچ در ماه‌های مهر و آبان سال آینده برگزار می‌شود. بنا به زمان بندی اعلام شده به فدراسیون بحرین، رقابت این تیم قرار بود با کامبوج در تاریخ ۷ فروردین ۹۹ برگزار شود که به ۱۷ مهر افتاد. این بازی همزمان با دیدار ایران و هنگ کنگ بود که بنا به اعلام فیفا، روی کاغذ بازی شاگردان اسکوچیچ هم به ۱۷ مهر منتقل می‌شود. دیدار بحرین با هنگ کنگ که قرار بود ۲۰ خرداد برگزار شود و همزمان با بازی آخر ایران با عراق بود، به ۲۷ آبان موکول شده است. یعنی احتمال زیادی دارد که رقابت ایران با عراق نیز به این تاریخ منتقل شده باشد.

محرومیت سنگین برای شکستن لوله آزمایش دوپینگ

1708-55

شناگر مطرح چینی به دلیل از بین بردن نمونه آزمایش دوپینگ خود با محرومیت سنگین ۸ ساله مواجه شد.
به گزارش تابناک، در روز‌هایی که ورزشکاران چینی به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور نمی‌توانند درهیچ رویداد بین المللی شرکت کنند، شناگر مطرح چینی با حکم دادگاه CAS به مدت ۸ سال از حضور در مسابقات محروم شد تا تقریبا عمر قهرمانی اش به پایان برسد.
سون یانگ، شناگر سرشناس چینی که چندین عنوان مهم بین المللی را در کارنامه دارد به دلیل نادیده گرفتن قوانین ضد دوپینگ و از بین بردن نمونه آزمایشی که سپتامبر ۲۰۱۸ به طور سرزده از وی گرفته شده بود، از سوی دادگاه حکمیت ورزش به مدت هشت سال محروم شده است. دادگاه حکمیت ورزش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سون یانگ از تاریخ اعلام حکم به مدت هشت سال از شرکت در کلیه رقابتهای این رشته ورزشی محروم شده است. طبق گزارشهایی که در رسانه‌های معتبر جهان منتشر شده، سون یانگ نمونه آزمایش خود را از بین برده است. او در ماه فوریه ۲۰۱۹ لوله محتوی آزمایش دوپینگ خود را شکست و همچنین به ماموران آژانس جهانی ضددوپینگ در خانه‌اش در شهر شیانگ چین توهین کرد. فدراسیون جهانی شنا پس از این اقدامها از سوی سون یانگ فقط به توبیخ او اکتفا کرد. آژانس جهانی ضددوپینگ نیز پرونده این شناگر چینی را به دادگاه حکمیت ورزش ارجاع داد. رای فدراسیون بین المللی شنا مبنی بر تبرئه سون یانگ به وی امکان داد تا وی بتواند سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان در گوانگجو شرکت کند. با این حال به گفته دبیر کل دادگاه حکمیت ورزش، عناوینی که سون یانگ پس از آزمایش جنجالی سال ۲۰۱۸ به آن دست یافته به خصوص مدالهای طلای ۲۰۰ و ۴۰۰ متر شنای آزاد در گوانگجو کره جنوبی در سال ۲۰۱۹ به سبب قانون عطف به ماسبق از وی پس گرفته نخواهد شد. این شناگر مطرح چینی که یکی از قهرمانان صاحب نام ورزش پرجمعیت‌ترین کشور جهان به شمار می‌رود، ۳ قهرمانی المپیک و ۱۱ طلای جهان در کارنامه خود دارد، اما حالا با حکمی که علیه او صادر شده، در ۲۸ سالگی نه تنها المپیک توکیو بلکه المپیک بعدی را هم از دست خواهد داد. البته حالا هم سون یانگ این فرصت را دارد تا برای دفاع از حق خود تا چند روز دیگر به دادگاه فدرال سوییس متوسل شود و برای کاهش محرومیت خود تلاش کند.

محمد بنا: التماس می‌کنم در خانه‌هایتان بمانید
ماسک‌های تولیدی کجاست؟

1708-57

به گزارش ایسنا، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود ضمن تاکید بر لزوم همراهی جدی تمامی مردم ایران برای گذر از این روزهای تلخ و شکست ویروس”کرونا”، انتقادهای تندی را نسبت به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی، مسافرت برخی از مردم به شمال کشور بر خلاف هشدارها و همچنین هدر رفت میلیون دلاری در فوتبال ایران بدلیل بی کفایتی برخی مدیران مطرح کرد. متن پیام منتشر شده بنا به شرح زیر است:
خدایا خودت به داد این مردم نجیب برس! آقایانی که مدام در رسانه فریاد می‌زنید که داریم روزی انقدر ماسک تولید می‌کنیم، روزی انقدر لیتر ماده ضدعفونی کننده و هزار تا چیز دیگه، دستتون درد نکنه خب، پس کجان این تولیدات؟ این ماسک‌ها کجا میرن که مردم بی گناه گیلان که با بی مبالاتی خود ما اسیر و گرفتار شدن، هر روز باید ساعتها دنبال یک دونه ماسک باشن؟ چه بلایی داریم سر خودمون میاریم؟ این دیگه خودزنیه به والله، خودزنی! ماها که الان دسته دسته راهی مازندرانیم، میریم که چه کنیم؟ خوش باشیم؟ فرار کنیم از شرایط قرمز شهرمون؟ خب داریم بلا رو با خودمون می‌بریم سر اون بندگان خدا آوار می کنیم که آوار هم کردیم! اونم با امکانات محدود پزشکی، نبود تجهیزات و … آقایون دولتی تو این شرایط بچسبید به درد مردم، تا کی این مردم باید چوب ندونم کاریهای شما رو بخورن؟ الان تو این شرایط باید دغدغه ما چی باشه؟ میلیون دلارایی که باید از جیب مردم بدین مربیای خارجی، برانکو، ویلموتس و …کی قراره عبرت بگیرین؟ کی قراره دست اجنبی از جیب ما دربیاد؟ کی قراره پولای این مملکت برای مردم خودش خرج بشه؟ چرا باید تو این شرایط بحرانی، این همه فکر و خیال اضافی هم تحمیل بشه به مردم. مردم عزیزم تو رو خدا بیایید تو این شرایط یه کم بهتر و قشنگتر فکر کنیم، بیشتر به فکر هم باشیم، اگر نمی تونیم دردی از هم دوا کنیم، درد مضاعف نشیم! بیایید با فرهنگ خودمون شهرهامون رو قرنطینه کنیم، دستانمون رو بزاریم روی زانوهامون یه یا علی بلند بگیم. با همت و شعور و فرهنگ بالامون کمک کنیم تا این مسئله زودتر حل بشه و همگی به آرامش برسیم. تو را به خدا به فکر هم باشیم. مردم عزیز مازندران، خراسانی‌ها، اصفهانی‌ها، شیرازی‌ها، مردم عزیز ایران! من محمد بنا کوچک شما تا وقتی این ویروس در کشورم هست، به شهرهای شمالی سفر نمی‌کنم، به هیچ شهری سفر نمی‌کنم، اصلا از خانه‌ام بیرون هم نمی‌روم! از همه کسانی که این متن رو می خونن عاجزانه خواهش می‌کنم در خانه‌هایتان بمانید و تا کار واجب و اضطراری ندارید از خانه بیرون نروید. می‌دانم شرایط خیلی ها طوری است که باید سرکار بروند، از شما عزیزان دل می‌خوام مواردی را که روزی هزار بار تکرار می‌شود، رعایت کنید. اول به خاطر خودتان و خانوادهایتان و بعد به خاطر دیگران! این چند وقت را سخت بگذرانیم، اصلا دو ماه فقط صدای همدیگر را بشنویم خیلی بهتر از این است که یک عمر حسرت دیدن عزیزانمون بمونه. ممنونم از همه شما که به فکر خودتان و همنوعانتان هستید.

درخواست جالب علی کریمی از مردم

1708-58

اسطوره فوتبال ایران در راستای مسوولیت اجتماعی خود با انتشار پستی از مردم خواست تا توصیه‌های ایمنی در رابطه با شیوع کرونا را جدی گرفته و از آن بعنوان فرصتی برای سفر خودداری کنند.
به گزارش خبرآنلاین؛ با شیوع بیشتر ویروس کرونا و اوضاع وخیم در برخی استانها، تدابیر امنیتی و محافظتی بیشتری صورت گرفته و در این بین از مردم خواسته شده تا در صورت امکان از خروج از منزل خودداری شده و به مراقبت بیشتر خود بپردازند.
تعطیلی بیشتر ادارات و مشاغل اما این روزها با اتفاق عجیب و تصمیمی غیر عقلانی از سوی برخی همراه شده و از آن به عنوان فرصتی برای مسافرت سود می‌برند. علی کریمی با انتشار پستی جدید در صفحه اینستاگرام خود از مردم خواسته در شرایط فعلی از مسافرت خودداری کنند: دوستان این تعطیلات برای شمال رفتن نیست. لطفا به خودتان و دیگر رحم کنید و در خانه بمانید