1709-31

ملی‌پوش فوتسال زنان ایران در جمع برترین‌های جهان

1709-32

سایت معتبر “فوتسال پلنت” نام سارا شیربیگی، ملی‌پوش فوتسال زنان ایران را در بین ۱۰ بازیکن برتر جهان در سال ۲۰۱۹ قرار داده است.
به گزارش سایت معتبر فوتسال پلنت که هر ساله بهترینهای فوتسال جهان را انتخاب می‌کند، امسال با چند ماه تاخیر انتخاب بهترینهای فوتسال جهان در سال ۲۰۱۹ را آغاز کرده است و پس از انتخاب ۱۰ داور و دروازه‌بان برتر اکنون بازیکنان برتر سال ۲۰۱۹ را مشخص کرده است. در این لیست نام سارا شیربیگی، ملی‌پوش فوتسال زنان ایران به چشم می‌خورد.
نمایندگان کشورهای برزیل،ژاپن، اسپانیا، پرتغال و پاراگوئه نیز دراین لیست حضور دارند. از کشور برزیل چهار نفر، اسپانیا دو نفر و از پاراگوئه، ژاپن، پرتغال و ایران نیز هر کدام یک بازیکن در این لیست قرار دارند.
پیش از این فوتسال پلنت، نام گلاره ناظمی را در بین ۱۰ داور و فرزانه توسلی را بین ۱۰ دروازه‌بان برتر خود قرار داده بود.

در صورت ادامه تعطیلی لیگ‌های فوتبال به خاطر ویروس کرونا
۴ سناریوی فیفا برای معرفی قهرمان لیگ‌ها

1709-33

فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا در صورت اعلام پایان لیگ‌ها به خاطر کرونا ۴ سناریو برای مشخص کردن تیم قهرمان دارد. سناریویی‌هایی که صورت اجرا شدن در لیگ ایران، شانس پرسپولیس را برای معرفی بعنوان قهرمان فصل جاری بیشتر از سایر تیم‌ها می‌کند.
به گزارش یورو اسپورت عربی، ویروس کرونا تقریبا همه کشورهای جهان را گرفتار خود کرده است و به معضلی بزرگ تبدیل شده است. معضلی که ورزش جهان و خصوصا فوتبال را نیز گرفتار کرده است. لیگ های مختلف در سراسر جهان تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند و تعطیل شده‌اند.
باتوجه به اینکه ممکن است این ویروس تا یکی دو ماه آینده نیز نابود نشود این احتمال زیاد است که پایان لیگ های فوتبال کشورها نیز اعلام شود.
فیفا برای مشخص کردن تیم قهرمان در صورت اعلام پایان لیگ‌ها چهار سناریو تعیین کرده است:
۱ – پایان اعلام لیگ بدون مشخص کردن تیم قهرمان (در این صورت در لیگ کنونی فوتبال ایران با وجود صدرنشینی پرسپولیس این تیم قهرمانان نخواهد شد).
۲- سناریوی دوم اینکه در صورت اعلام پایان لیگ، قهرمانان نیم فصل نخست به عنوان قهرمان لیگ انتخاب شود (در این صورت پرسپولیس در لیگ ایران به عنوان قهرمان انتخاب خواهد شد چرا که در زمستان عنوان قهرمانی نیم فصل نخست را به دست آورد).
۳- سناریوی سوم این است که قهرمان فصل قبل به عنوان قهرمان فصل جاری هم انتخاب شود (در این صورت هم پرسپولیس در لیگ ایران به عنوان قهرمانی خواهد رسید).
۴ – سناریوی چهارم هم این است که جام قهرمانی به تیمی داده شود که تا قبل از تعطیلی لیگ صدرنشین بوده باشد (در این صورت هم جام قهرمانی در لیگ ایران باید به پرسپولیس داده شود).

پاسخ علی کفاشیان به حمله وحید هاشمیان!

1709-34

به گزارش خبرآنلاین؛ وحید هاشمیان در تازه ترین گفتگوی علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال را نشانه رفت و گفت: «یکبار که برای رای پرونده ام با پرسپولیس به فدراسیون رفته بودم کفاشیان گفت: «وحید، در هر کدام از تیم های پایه که تمایل داری با ما همکاری کن!» که آنهم به نظرم یک تعارف بود.فوتبال ایران الان هنوز چوب دورانی را می خورد که ایشان در راس بودند و آن خنده ها را تحویل مردم می دادند. من با آقای «صفایی فراهانی» مشکل داشتم و ضربات زیادی در دوره ایشان خوردم اما در دوره این مدیر برای فوتبال اقدامات خوبی هم صورت گرفت اما در زمان آقای «کفاشیان» فوتبال کشور خیلی آسیب دید.»
کفاشیان اما در پاسخ به این اظهارات هاشمیان به خبرآنلاین می گوید: «من همیشه رابطه خوبی با هاشمیان داشته ام. نمی دانم چرا این حرفها را زده ولی او شخصیتی جدی دارد و با این پشتکار خوبش به نظرم در آینده خیلی موفق خواهد شد.» رئیس سابق فدراسیون فوتبال اضافه می کند: «نمی شود که فقط جدی باشیم و حرص بخوریم. باید گاهی هم بخندیم. اصلا ورزش برای شادی و نشاط و شادابی است. نمی دانم نظر هاشمیان درباره من چه بوده ولی کارنامه بنده مشخص است. خیلی ها به من می گویند عملکرد شما در فدراسیون خوب بود و با آوردن کی روش باعث تحول در فوتبال شدید. در رده پایه، فوتسال و فوتبال ساحلی هم به موفقیت‌هایی رسیدیم. من برای هاشمیان احترام زیادی قایل هستم ولی خیلی ذهنم را درگیر این بحثها نمی کنم.»
وحید هاشمیان درباره وضعیتش در تیم ملی فوتبال ایران و اینکه آیا به همکاری با این تیم ادامه می‌دهد، گفت: برای تیم ملی هم باید بگویم تقریبا از ۹ ماه پیش که فدراسیون و ویلموتس از من دعوت به همکاری کردند، کار را شروع کردم. کار کردن در باشگاه تعهد کاری و قرارداد مالی است، ولی قرارداد با تیم ملی قلبی و معنوی است. پیروز کردن تیم ملی می‌تواند باعث خوشحالی بسیاری از مردم ایران و غرور کشور شود. به همین خاطر کار کردن در تیم ملی را دوست داشتم و دوست دارم.
مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: در گذشته از تیمهای لیگ برتر پیشنهادات خوبی داشتم. تیم جوانان در زمان ریاست مهدی تاج هم پیشنهاد شد که قبول نکردم. اما در این مقطع احساس کردم تیم ملی جایگاهی است که می‌توانم تجربه بیش از یک دهه بازی در بوندس لیگا بعد از گرفتن مدارک معتبر مربیگری در آلمان را به جوانان کشورم بدهم. همانطور که می‌دانید مسائل حاشیه‌ای برای پول ویلموتس ایجاد شد و باعث شد به تیم ملی لطمه بزند و در نهایت منجر به جدایی این مربی شد.
هاشمیان درباره پرداخت ۲ میلیون یورو به ویلموتس و اینکه خودش پولی نگرفت، تاکید کرد: نمی‌خواستم این موضوع را مطرح کنم. از طرف فدراسیون هم چیزی اعلام نشد. فقط گفتند پول تمام اعضای کادر فنی به یورو پرداخت شد. در صورتی که قرارداد من با فدراسیون به ریال بود. الان ۹ ماه گذشته و ریالی نگرفته ام. شاید از فدراسیون بابت وسایلی هم که خریدم طلب دارم. اما شرایط اقتصادی کشور را درک می‌کنم. به خاطر علاقه به تیم ملی کشورم صحبتی درباره حقوقم نداشتم. همانطور که به مربی خارجی اهمیت می‌دهند باید به مربی داخلی و مربیان پایه اهمیت بدهند. یک مقدار از پول ایران در فیفا وجود دارد که به خاطر تحریم‌ها قابل برداشت نیست. چون بحث مالی و توانایی پولی بحثی نیست که من در آن دخالت کنم.

واکنش اردوغان به اتهام دخالت در نتایج لیگ ترکیه

1709-35

در فصل جاری لیگ ترکیه جنجالهای زیادی در مورد حمایتهای سیاسی خارج از زمین فوتبال در سوپرلیگ ترکیه مطرح شده است.
داستان از جایی شروع شد که ملاقات پنهانی علی کوچ، رئیس باشگاه فنرباحچه با زکریا آلپ، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ترکیه افشا شد. طرفداران فوتبال می‌گفتند چرا رئیس یک باشگاه باید با رئیس کمیته داوران ملاقات پنهانی و خارج از ساختمان فدراسیون داشته باشد. بعد‌ها ارتباط اقتصادی این دو نفر هم فاش شد.
به گزارش Sabah کم کم زمزمه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به گوش رسید که پای مردان سیاست را هم به این بازی باز کرد. برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی، اشتباهات داوری به نفع فنرباغچه و ترابزون اسپور را به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و برات آلبایراک، وزیر اقتصاد و دارایی ترکیه نسبت دادند. گفتنی است آلبایراک داماد اردوغان است و طرفدار ترابزون سپور. اردوغان هم بار‌ها گفته طرفدار فنرباغچه است. رئیس جمهور ترکیه در واکنش به اتهاماتی که به او و دولتش زده شده گفت: من طرفدار فنرباغچه هستم، ولی تهمتهایی که به دوستانم زده می‌شود واقعا عجیب و ناراحت کننده است. اصلا نمی‌توان این چیز‌ها را قبول کرد و گذشت. آلوده کردن وزرای کابینه به مسائل این چنینی یک اشتباه بزرگ است. کسانی که در شبکه‌های اجتماعی این تهمت های ناروا را مطرح می‌کنند باید پاسخگوی عمل زشت شان باشند. بدون اینکه چیزی بدانند می‌گویند فلان وزیر از یک باشگاه فوتبال خاص حمایت می‌کند و یا علیه یک باشگاه دیگر موضع گیری دارد. امکان ندارد این دروغها را قبول کنیم. وی در ادامه افزود: طرفداران فوتبال در ترکیه مسئولیت بزرگی دارند. آنها باید هوشیار باشند و ما هم بی طرف بمانیم. ما کشور را اداره می‌کنیم و همیشه باید بی طرف بمانیم. به همین خاطر هیچ وقت در بازیهای فوتبال سوپرلیگ ترکیه حاضر نمی‌شوم. اصلا در این بازیها به استادیوم نمی‌روم. قهرمانی هم ارث پدری کسی نیست. امسال تیمی قهرمان می‌شود و سال بعد تیمی دیگر. جالب آنکه در سالهایی که اردوغان نخست وزیر و رئیس جمهور ترکیه بوده گالاتاسارای بیش از هر تیم دیگری در فوتبال ترکیه به قهرمانی رسیده است. از سال ۲۰۰۰ تاکنون گالاتاسارای ۹ بار قهرمان سوپرلیگ ترکیه شده، فنرباغچه ۶ بار و ترابزون سپور اصلا قهرمان نشده است. آخرین قهرمانی گالا فصل پیش بود و آخرین قهرمانی فنر هم سال ۲۰۱۴ . ترابزون هم آخرین بار در ۱۹۸۴ قهرمان لیگ ترکیه شده است.

ویروس کرونا؛ مشکل جدید بیرانوند برای حضور در بلژیک!

1709-36

در هفته های اخیر موضوع جدایی بیرانوند از پرسپولیس، یکی از اخبار مهم فوتبال ایران بوده است. او پس از چند سال جدایی نافرجام و شایعه پیشنهادات متفاوت، سرانجام در پنجره نقل و انتقالات زمستانی 2020 با باشگاه آنتورپ به توافق رسید و این باشگاه بلژیکی، بند فسخ او را فعال کرد.
این جدایی، 700 هزار دلار درآمد برای سرخپوشان در بر داشت و سرخ ها از دروازه بان خود درآمد قابل توجهی را به جیب زدند. حالا یک موضوع دیگر نیز در این باره مطرح می‌شود و آن هم ایجاد مشکل برای انتقال بیرانوند به آنتورپ به دلیل شیوع ویروس کروناست. محمدحسن انصاری فرد در این باره گفته بود: ما قرارداد را با باشگاه آنتورپ بلژیک بستیم و یک پولی هم دریافت کردیم ولی او به واسطه ویروس کرونا نمی‌تواند برود تا وضعیت عادی شود و آخر فصل جدا می‌شود. وی افزود: بیرانوند مردانگی کرد و آن موقعی که بند فسخ قراردادش 700 هزار دلار بود، می‎‌ توانست برود و باشگاه آنتورپ می‌توانست این مبلغ را پرداخت کند اما گفت من تا آخر فصل میمانم و به نظر من بیرانوند برای ما سنگ تمام گذاشت.

رویدادهای ورزشی‌ای که به خاطر ویروس کرونا لغو شده‌اند

1709-37

سازمان بهداشت جهانی سرانجام قبول کرد که برای کرونا از اصطلاح ” وبای جهانی” استفاده کند تا نشان دهد که این ویروس بسیار خطرناک است.
به گزارش خبرگزاریها؛ ویروس کرونا مسابقات ورزشی بسیاری را هم در نقاط مختلف جهان تعطیل کرده. مسابقات حساسی که از فوتبال تا تنیس تا بسکتبال را در بر گرفته و مشخص نیست که در چه زمانی این رقابتها مجددا از سر گرفته شود. بر اساس تازه ترین اخبار درباره برگزاری یورو 2020، رئیس فدراسیون نروژ اعلام کرد که این مسابقات یک سال به تعویق افتاده است و بدین ترتیب یوفا این مسابقات را در 11 ژوئن تا 11 جولای برگزار خواهد کرد. دلیل این موضوع هم عدم تداخل با رقابتهای لیگهایی که تعلیق شده‌اند است.
لیگهای پنج کشور معتبر اروپا (آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا) به دلیل شیوع ویروس کرونا تعلیق شده است. لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا هم که زیر نظر یوفا برگزار می‌شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا برگزار نمی‌شوند.
پس از اینکه یورو یک سال به تعویق افتاد (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) Conmebol تصمیم مشابهی گرفت و مهمترین رقابتهای ملی در قاره آمریکای جنوبی را به خاطر شیوع ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ به تعویق انداخت. کوپا آمه‌ریکا به میزبانی دو کشور آرژانتین و کلمبیا، قرار بود یازدهم ژوئن سال ۲۰۲۰ آغاز شود و یازدهم جولای به پایان برسد. با این حال شیوع ویروس کرونا اجازه نداد این اتفاق رخ دهد.
به گزارش الخلیج ۳۶۵، باوجود تعطیلی رقابتهای ورزشی به خاطر کرونا، هنوز لیگهای بعضی از کشورها برگزار می شود. فوتبال در هفت کشور در سراسر جهان هنوز به صورت طبیعی و با حضور هواداران ادامه دارد و لیگهای این کشورها تعطیل نشده است. این درحالی است که در آنها هم ویروس کرونا دیده شده است. این هفت لیگ عبارتند از لیگ تونس، لیگ سودان، لیگ روسیه، لیگ ترکیه، لیگ پاکستان، لیگ آرژانتین و لیگ آفریقای جنوبی.