1722-39

حتی ماکت زنان ایران هم اجازه حضور در استادیوم را ندارد

1722-40

به دلیل شیوع ویروس کرونا، مثل بسیاری از کشورهای صاحب فوتبال اروپا، بعضی از باشگاه‌های فوتبال ایران تصمیم گرفتند سکوهای خالی استادیومها را با ماکت هواداران خود پر کنند.
دراین رابطه، ایندیپندنت فارسی مینویسد: “ادعا می‌شد که برخی ورزشگاه‌های کشور از آمادگی همه‌جانبه و در حد استانداردهای جهانی برای برگزاری مسابقات برخوردار هستند. ورزشگاه یکصد هزارنفری آزادی در تهران هم بی‌شک یکی از ورزشگاه‌های مهم ایران برای نمایش برخورداری فوتبال کشور از امکانات مناسب است. چند روز پیش در جریان مسابقه دوتیم پرسپولیس تهران و شاهین بوشهر، مسئولین برگزاری مسابقات و همچنین تیمهای پرسپولیس و شاهین به سیاق مسابقات اروپایی، ماکت‌هایی را روی صندلی تماشاگران گذاشته بودند تا لااقل نمایش خلاقیت همتایان حرفه‌ای خود را به درستی ایفا کرده باشند.
اما در این تقلید نکته‌ای تاسف‌برانگیز و در عین‌حال قابل تامل وجود دارد؛ ماکت‌های تماشاگران مسابقه همگی «مرد» بودند و در واقع ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال حتی به «ماکت» آنها نیز اعمال شد!”
پیرامون این موضوع، رادیو فردا می افزاید: پرسپولیس تصمیم گرفت بخشی از سکوهای ورزشگاه را به تصاویر هوادارانش اختصاص دهد. متقاضیان برای حضور مجازی در ورزشگاه، ضمن ارسال عکس خندان خود باید ۳۰ هزار تومان بپردازند. اما مانند حضور فیزیکی زنان در ورزشگاه، از حضور مجازی آنها نیز جلوگیری شده و فقط مردان می‌توانند برای خریداری ماکت اقدام کنند. کمتر کسی گمان می‌کرد در ورزشگاهی که مردان غایبند و هیچ کس روی سکوها نخواهد نشست، قرار گرفتن ماکت سر و گردن زنان با پوشش اجباری دولتی نیز ممنوع شود.
تاکنون شرکت آتیه داده‌پرداز که کارگزار باشگاه پرسپولیس است، از اعلام دلایل مخالفت با فروش ماکت به زنان خودداری کرده است. این شرکت در هفته‌های اخیر نیز به خاطر عدم شفافیت مالی با خشم هواداران باشگاه مواجه بوده. بازیکنان پرسپولیس پس از غلبه بر پیکان در پست مشترکی نوشتند: «هیچ کس پاسخگوی این وضعیت اسف‌بار نیست. ذی‌حساب خود را مالک تلقی نموده و مستبدانه درباره حق بازیکنان اظهار نظر می‌کند.» شرکت مزبور، برخی پیشکسوتان باشگاه مانند علی کریمی و مهرداد میناوند را در برنامه‌های تبلیغاتی خود جذب کرده اما در اجرای تعهداتش نسبت به تیم، ناموفق ظاهر شده. بازیکنان در بیانیه‌شان نوشته‌اند: «پرسپولیس مانند گوشت قربانی شده و هرکس دنبال بردن تکه‌ای از آن است.»
در خصوص ماکت‌ها روزنامه پیروزی اعلام کرده است که باشگاه پرسپولیس، کانون هواداران، کارگزار باشگاه و سازمان لیگ نقشی در این ممنوعیت نداشته‌اند.
این روزنامه در حمایت از کارگزار باشگاه نوشت: «هرکس نداند این تصمیم‌ها جای دیگری گرفته می‌شود در غار زندگی می‌کرده. جواب رسمی و مستند در کار نیست ولی به شما فهمانده می‌شود اگر وارد این حوزه شدی، خودت هم هوا نشوی پروژه به هوا می‌رود.»
روزنامه پیروزی می‌نویسد: «تصویر یک بانوی با ‘حجاب‌’ که بی‌‌جان است و روح ندارد چه اشکالی دارد؟ ماکت نمی‌تواند با دیدن فوتبالیستها منقلب شود. ماکت در ورزشگاه و بیرون از آن با تهدید تعرض روبه‌رو نیست. شاید از نظر بعضی تصمیم‌گیرندگان، صاحبان این تصاویر موجودات خطرناکی باشند ولی از تصاویرشان آزاری به کسی نمی‌رسد.»
استقبال مردان نیز از ماکت‌ها کمرنگ بود. طبق اعلام ورزش سه، کمتر از ۵۰۰ ماکت روی سکوها دیده شد. قیمت بالا، از ایرادات هواداران به ماکت‌ها بوده که دو برابر بهای حضور فیزیکی‌شان در ورزشگاه است. اما باشگاه پرسپولیس در پاسخ گفته با توجه به هزینه ۱۸ هزار تومانی برای چاپ هر ماکت، فروش آن با قیمت ۳۰ هزار تومان منطقی است.

افشاگری علی کریمی درباره اتفاقات فدراسیون فوتبال

1722-41

به گزارش خبرآنلاین؛ علی کریمی ستاره سابق فوتبال ایران در ادامه انتقادات خودش از وضعیت مدیریتی فوتبال کشور؛ استوری زیر را در صفحه اینستاگرام خودش منتشر و در خصوص اتفاقات فدراسیون فوتبال افشاگری کرده:
آقایون آرومتر، دعوا چرا؟ تا کسی نیست که شماهارو محاکمه کنه، راحت به زد و بنداتون ادامه بدین! سر یه صندلی و یه سهام بیشتر حرمت خودتون رو حداقل نگه دارین!

معاون وزیر ورزش خواستار مجازات شلاق قهرمان جهان شد

1722-42

مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش در شعبه ۷۰ دادگاه تجدیدنظر خواستار اجرای حکم شلاق تعلیقی “علی میرمیران”، قهرمان سنگین ‌وزن ووشوی جهان شد.
وی پیشتر توسط شعبه دوم دادگاه کیفری تهران از بابت اتهام “افترا و نشر اکاذیب” به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. این در حالی است که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهدی رستم‌پور، مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش در شعبه ۷۰ دادگاه تجدیدنظر خواستار اجرای حکم شلاق تعلیقی “علی میرمیران”، قهرمان سنگین ‌وزن ووشوی جهان شد. بر اساس این گزارش، اردیبهشت ماه سال جاری، علی میرمیران با شکایت مهدی علی‌نژاد، توسط شعبه دوم دادگاه کیفری تهران از بابت اتهام “افترا و نشر اکاذیب” به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد. اجرای این حکم برای مدت سه سال به حالت تعلیق درآمده است. علی میرمیران برنده دو مدال طلای جهانی، قهرمان آسیا و قهرمان جام جهانی در دسته سنگین وزن رشته رزمی ووشو است. جستجو در آرشیو خبرگزاریها نشان می‌دهد که مصاحبه‌های چندانی از آقای میرمیران وجود ندارد. خبرگزاری ایسنا از سال ۹۶ به این سو که علی میرمیران با غضب مهدی علی‌نژاد مواجه شد، گفت‌وگویی با او انجام نداده است. او در دوران ریاست علی‌نژاد بر فدراسیون ووشو گفته بود: «ایشان در دو دوره انتخابات با نقض قانون پنجم اساسنامه وزارت ورزش، تخلف و تقلب کرده و طبق بندهای ششم و نهم نمی‌تواند رئیس شود». این مصاحبه با خبرگزاری فارس انجام شده و میرمیران گفته: «علی‌نژاد در دولت کنونی تا زانو خم می‌شود. این فرد از جنس ورزش نیست. حصاری دور خود کشیده و حکومت می‌کند. کمیته انضباطی مرا دو سال از ووشو محروم کرده در حالی که سال‌هاست محرومم و بیرون از این رشته‌ام.»
لازم به ذکر است ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازاتهای تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

افشاگری بزرگ: استفاده از بازیکنان کرونایی در لیگ ایران!

1722-43

سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان که گفته بود: برخی مربیان برای کسب پیروزی همه چیز را زیر پا می‌گذارند و بازیکن کرونایی را به میدان می‌فرستند، اطلاعاتی دارد که می تواند جنجال تازه ای در لیگ ایران به پا کند.
به گزارش تابناک، مهدی تارتار که بعد از پیروزی یک بر صفر هفته قبل تیمش مقابل ماشین سازی تبریز در نشست خبری بدون اسم بردن از کسی، دست به افشاگری بزرگی زده بود، می تواند در کمیته اخلاق ادعایش را با سند و مدرک ثابت کند.
وی در مورد اینکه موافق ادامه لیگ با این شرایط کرونایی هست یا نه اظهار داشت: از روز اول گفتم که امکانات لازم را برای برگزاری لیگ نداریم ضمن اینکه بهترین تصمیم برگزاری مسابقات است؛ اما انصافا جان انسانها در خطر است اینکه در هر تیمی ۵-۶ بازیکن کمتر یا بیشتر به ویروس مبتلا می‌شوند خطرناک است وشیوع بیماری بیشتر می‌شود. البته از برخی دوستان و مربیان گلایه کنم که نباید بخاطر نتیجه همه چیز را زیر پا بگذارند و باید جوانمردانه بازی کنیم. نباید بگوییم این بازی مهم است و بازیکن کرونایی را بازی بدهیم و هم تیمی‌ها و سایر بازیکنان را بیمار کنیم بخاطر سه امتیاز. انتظار داریم هر تیمی که بازیکن بیمار کرونایی دارد اعلام کند و ناجوانمردانه به میدان نیایند تا دیگر اعضای تیم مبتلا نشوند.