1696-73

روزگاری من  ودل ساکن کویی بودیم…

مهرماه سال 1348 بودکه وارد دانشکده طب دانشگاه تهران شدم. عطر یاد روزگار زیبای آن روز دانشگاه تهران هنوز در مشامم هست عطر وجود اساتید بزرگ دانشکده طب دانشگاه تهران مانند دکتر آرمین، دکتر بامشاد، دکتر ناصر گیتی و ….

این بزرگان نه تنها استاد طب بلکه استاد اخلاق بزرگواری از خودگذشتگی و ایثار بودند و به شاگردانشان این روش زندگی را تدریس می کردند از جمله این بزرگان دکترهبت الدین برقعی استادیار جوان و تحصیل کرده و با پشتکاری بود که به گروه اساتید دانشگاه تهران وارد شد و بزودی جایگاه خود را در میان بزرگان آن زمان تثبیت کرد و ازدواج این مرد با یکی از همکلاسی های ما خانم دکتر پروین سخندان روابط ما را نزدیکتر کرد چون افتخار دیدن این استاد بزرگوار را بیشتر از بقیه دانشجویان دانشگاه تهران را داشتیم.
استادهبت الدین برقعی برخاسته از خاندان علم و دانش زاده شهرستان قم تحصیل کرده درجه یک گوش و حلق و بینی بزودی جایگاه ویژه خود را در میان نه تنها دانشگاه و دانشجویان بلکه جامعه ایران پیدا کرد.

1696-74

دکتربرقعی نه تنها پزشکی حاذق و استادی گرانمایه بود بلکه وی از هیچگونه محبت به شاگردانش و جامعه پزشکی دریغ نداشت.
هرگز محبت های این مرد بزرگ را درباره درمان های پیچیده مادرم فراموش نخواهم کرد. وی شاگردان زیادی را در دانشکده طب دانشگاه تهران تربیت کرد. از جمله این دانشجویان امروز در این سوی جهان.
خانمها دکترمریم رهنمون، دکتر یافا میشکانیان، دکتر نسیم گلزار، دکترشهلا کهن زاده، دکتر عزیزه عسگری و آقایان: دکتر غلامرضا بنابی، دکتر ژاکوب صالح، دکتر روبن آبرامز، دکتر سالک سالک، دکتر اسی ابریشمی، دکتر همایون سمیعی، دکتر طبیب زاده و دکتر رضا ترشیزی.
همه ما نه تنها درس طب بلکه بزرگواری خدمت به خلق و ایثار را از ایشان آموختیم و کماکان پیرو این مکتب علمی انسانی هستیم و خود را در غم این عزیز از دست رفته شریک می دانیم.

1696-76

درگذشت این استاد گرانمایه بزرگ مرد طب ایران استاد و پایه گذار روش های نوین جراحی در زمینه گوش و حلق و بینی راهبری و هدایت انجمن جراحان گوش و حلق بینی ایران را به خانواده عزیز و گرانمایه این استاد تسلیت عرض می کنیم.
سرکارخانم دکتر پروین سخندان همسر ایشان، دکتر پدرام برقعی جانشین به حق پدر بزرگوار در طب ایران دکتر پیمان برقعی رادیولوژیست و و سرکار خانم دکتر هستی برقعی دندانپزشک فارغ التحصیل دانشگاه سیاتل واشنگتن.
پیام ما دانشجویان این مرد بزرگوار به خانواده عزیز برقعی ابراز همدردی با از دست دادن این بزرگوار است. وی همچنان در قلب و روح ما جای دارد وهرگز از خاطره ما بیرون نخواهد شد.

1696-75

دکترهبت الدین برقعی نه تنها یک شخصیت علمی بلکه جاذبه اجتماعی بسیار والایی داشت. اهل علم هنر و خیلی همراه با هنرمندان بزرگ و جامعه هنری ایران بودند و اکثر بزرگان هنر ایران مثل استاد بزرگ محمدرضا شجریان همیشه از ایشان به بزرگی و نیکی یاد می کنند.

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکوئی نبرند