1407-32

1407-37

طولانی ترین فیلم فستیوال کن، فیلم ترکی  Winter Sleep ، که حدود 3 ساعت و 16 دقیقه ساخت ترکیه بود، بعنوان بهترین فیلم سال در کن، جایزه نخل طلا (پالم دی اور  Palme d’or) را بدست آورد.
نوری بیلگه جیلان کارگردان فیلم با وجود دریافت 3 جایزه افتخاری دیگر از کن، این بار جایزه بزرگ کن را برای فیلمی که قصه یک بازیگر سابق و روابطش با همسرش، با خواهرش و باجهان اطرافش می باشد، به خود اختصاص داد..
نوری این جایزه را به روح جوانانی که در یکسال گذشته، جان خود را در حوادث سیاسی و اجتماعی ازدست دادند تقدیم کرد. هیئت ژوری فستیوال به رهبری جین کمپیون، جایزه بهترین کارگردان را به فیلم امریکایی  Fox- Catcher با شرکت استیو کارل و جانینگ تاتوم به بنت میلر، جایزه بهترین بازیگر مرد به تیموتی اسپال برای فیلم  Mr Turner جایزه بهترین بازیگران به جولیان مور برای فیلم  Maps to the Stars تعلق گرفت.
فیلم کانادایی (Mommy) جایزه هیئت ژوری را برد. کارگردان زن ایتالیایی الیس رورواچر جایزه گرندپری را برای فیلم The Wonders بدست آورد.
امسال در هیئت ژوری، لیلا حاتمی حضور داشت، که بدلیل بوسیدن صورت ژیل ژاکوب رئیس جشنواره، با انتقادات بسیاری در داخل ایران روبرو شده و احتمالا با جرایمی نیز همراه است.

1407-34

1407-35

1407-36