1663-28

1663-38

1663-29

بهروز جلیلی (المپیا جلینی)، از سفری پربار به ایران و حضور او در جشنواره فجر بازگشته است.
جلیلی از نظم و ترتیب و حرفه ای بودن جشنواره گفت واینکه: برای من فرصت مغتنمی بود که به سرزمین مادری خود بروم. با فامیل و آشنایان دیدار کنم و درجمع دست اندرکاران سینما حضور پیدا کنم. برخوردهای گرم و صمیمانه ای که از دوستان بزرگوار، حسین انتظامی از مسئولان فرهنگ و هنر و امور سینمایی، از رضا کیانیان و رضا میرکریمی و امیر اسفندیاری و برادر نازنین اش دیدم، به من انرژی داد و احساس خوبی داشتم.
امسال جشنواره فجر را علاوه بر پیشکسوتان، نسل جوان اداره می کردند و حضور مهمانان خارجی از سراسر جهان و تسلط جوانهای مهماندار به زبانهای زنده دنیا، همه را شگفت زده کرده بود، شما از زبان انگلیسی، تا فرانسه و آلمانی و روسی تا چینی و ژاپنی و ترکی را سلیس و روان می شنیدی و لذت می بردی. دور از سیاست های روز، در دل برگزارکنندگان جشنواره، عشق به فرهنگ و هنر ایرانی موج میزد.

1663-30

من فرصت یافتم تا درباره المپیاد فامیلی فیلم اواردز حرف بزنم و فرصت یافتم تا از ایرانیان سرفراز و موفق و همیشه عاشق وطن حرف بزنم. از اینکه می دیدم فیلم های ایرانی پر از جلوه های احساسی و خانوادگی و عشق است خوشحال می شدم، حتی از دیدن فیلم به ظاهر جنگی که در آن حتی دشمن را زیر چتر حمایت خود می گرفتند و با اسرای جنگی رفتاری مهربانانه داشتند اشک به چشمانم می آمد.
وقتی دیدم در آغاز جشنواره از زنده یاد جمشید مشایخی تجلیل شد، از علی نصیریان بخاطردرگذشت همسرش دلجویی شد، با خود گفتم هیچگاه انسانیت و عشق و حرمت به بزرگان در دل ایرانیان نمی میرد.
این سی و هفتمین سال برگزاری فجر بود و سیمرغ بلورین و برندگان اصلی جشنواره: به «بچه خور» به کارگردانی محمد کارت – بهترین فیلم کوتاه / بهارستان به کارگردانی بابک بهداد بهترین فیلم کوتاه مستند. بهترین فیلم سینمایی در بخش نگاه نو. مسخره باز ساخته همایون غنی زاده داده شد که از دریافت آن سر باز زد/ بهترین جلوه های ویژه به ایمان کریمیان برای ماجرای نیمروز/ بهترین جلوه ویژه بصری به جواد مسطوری برای مسخره باز/ بهترین طراحی صحنه به کیوان مقدم برای فیلم غلامرضا تختی/ بهترین تدوین و صدابرداری به فیلم متری شیش و نیم / بهترین موسیقی متن به امین هنرمند برای قصر شیرین/ بهترین بازیگر مرد مکمل به علی نصیریان برای مسخره باز/ بهترین بازیکن مکمل به فرشته صدرعرفانی برای شبی که ماه کامل شد.
بهترین بازیگر مرد نقش اول: هوتن شکیبا برای شبی که ماه کامل شد/ بهترین بازیگر زن نقش اول: الناز شاکردوست برای همین فیلم. جایزه ویژه هیئت داوران به نیما جاویدی برای سرخپوست/ بهترین کارگردانی نرگس آبیار برای شبی که ماه کامل شد. بهترین فیلم: شبی که ماه کامل شد و بهترین فیلم از دیدگاه تماشاگران: فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی.
در این میان دیدن بازیگران قدیمی دلم را شاد کرد، دیدار با حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی، همشهری مهربان و آگاه دلم را قرص کرد و روز ترک ایران به راستی دلم گرفته بود.

1663-31

1663-32

1663-33

1663-34

1663-35

1663-36

1663-37