1443-59

بازگشت تیم ملی
و استقبالی در قد و قواره یک تیم قهرمان !

تیم ملی فوتبال ایران بعد از شکست در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای اسیا به رهبری کارلوس کی روش، مانند چهار سال پیش با مربیگری افشین قطبی و هشت سال پیش به مربیگری امیر قلعه نویی که در همین مرحله از جام بیرون رفتند به ایران بازگشت. بازگشت تیم ملی از استرالیا به تهران با استقبال یکی دو هزار نفری مشتاقان فوتبال همراه بود که این برنامه نه تنها خود جوش نبود، بلکه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با برنامه ریزی و تدارکات گسترده دست به اجرای نمایشی زده بود که الحق در قد و قواره یک تیم قهرمان بود!
با تماشای این استقبال برنامه ریزی شده به یاد شش ماه پیش و جام جهانی 2014 برزیل افتادیم که اتفاقی حیرت انگیز و عجیب و غریب در تاریخ فوتبال نه تنها ایران بلکه جهان به نمایش در آمد . وقتی تیم ملی فوتبال ما با یک گل از آرژانتین شکست خورد مردم از خانه ها بیرون ریختند و رقص و پایکوبی و شادی کردند تا برای اولین بار در فرهنگ ورزش دنیا ببینیم و بدانیم که به دنبال شکست هم می توان شاهد جشن یک ملت بود!

1443-60

استقبال یکی دو هزار نفری و شعار کی روش کبیر در فردوگاه به واقع ادامه همان نمایشی بود که در پی شکست ازآرژانتین شاهد آن بودیم !
ریشه های این حرکات بی نظیر در ورزش جهان بدون برو برگرد به زندگی ایرانی ها در 36 سال گذشته بر می گردد که ملت همیشه، باید میان بد و بدتر دست به انتخاب بزنند و هرگز به دنبال حق و حقوق شایسته و بایسته خود نباشند . وقتی مردم آزادی را در یک وجب بالا و پایین شدن حجاب خود بدانند و اگر اجازه پیدا کردند که روسری را چهار انگشت به بالا ببرند احساس آزادی کنند، اصلا جای شگفتی هم نخواهد بود که با شکست به خیابان و فرودگاه بیایند و ابراز شادمانی و رضایت کنند! مردم هرگاه که هردلار امریکا در ایران از 3500 تومان به 3450 تومان برسد، بسیاری خبر خوش به یکدیگر میدهند و می گویند که دلار آمد پایین و ارزان شد و یا وقتی عادل فردوسی پور در برنامه اش میگوید “شیر اینترنت را باز کنید!” فردایش در تمامی سایت همه میگن دیدی چی گفت ؟ دمش گرم !
در چنین بساطی شاید هیچ تعجبی نداشته باشد که کورش بزرگ را به فراموشخانه تاریخ بسپارند و در فردوگاه تهران فریاد کی روش کبیر سر بدهند!
فوتبال ایران در اولین میدان سخت در استرالیا با شکست روبرو شد و همان چیزی رقم خورد که برای کارشناس های بی طرف و واقع بین قابل پیش بینی بود.
کارلوس کی روش هم بر خلاف فوتبال سراسر دفاعی در مقابل نیجریه – آرژانتین – کره جنوبی -بحرین – قطر- امارات و …..به دنبال حذف از جام ملتهای اسیا در استرالیا تاکتیک حمله به منتقدان خود را بر گزید که در این میان اولین رویش را به مربیان استقلال و پرسپولیس داشت تا اگاهانه بتواند افکار عمومی را به بیراهه بکشناند و خوراک تبلیغاتی را برای رسانه ها فراهم سازد !
کارلوس کی روش از همان روش و شیوه آشنا در جمهوری اسلامی بهره گرفت تا از مسئولیت فرار کند و تمام مسئولیت ها را متوجه دیگرانی کرد که در شرایط طبیعی نمی توانستند هیچ نقشی در کارنامه او داشته باشند.

1443-61

1443-62