1465-41

زنان آمریکا با سه قهرمانی بر قله فوتبال خانم های جهان!

هفتمین دوره جام جهانی فوتبال زنان با قهرمانی تیم ملی امریکا پایان یافت تا این تیم با دست یابی به سومین قهرمانی بر قله افتخارات این جام بایستد و المان را با دو قهرمانی زیر سایه خود بگذارد .
جام جهانی فوتبال زنان با وجود عمر نه چندان بلند ، نشان میدهد که دوره به دوره بهتر و تماشایی تر برگزار می شود و بدون تردید فوتبال زنان جهان به زودی صاحب اعتباری می شود که می تواند برای مردان نیز رقیبی قابل توجه به حساب اید .
آنچه که در همین دوره آخر در کانادا، چشم های تماشاگران را نوازش میداد و زیبایی را به تماشا می گذاشت، فوتبال سراسر به اصطلاح فر پلی یا همان بازی منصفانه بود که هیچ نشانی از خشونت های زشت و اعتراض های پایان ناپذیر در فوتبال مردان نداشت.
در این رهگذر بازهم بر خلاف فوتبال مردان، قضاوت در فوتبال زنان با راحت ترین و بی دردسر ترین کار همراه بوده تا پیش از بیش بدانیم که دنیای زنان در این روزگار پرتنش و پر جنجال هنوز خوشبختانه از آرامش و لطافت زنانه جدا نشده است، هر چند که تیم ملی زنان هر کشور به گونه ای بازی میکند که گویا تکنیک و تاکنیک مردان کشور خود را در قواره های توان و مهارت های زنان الگو برداری کرده و تمام تیم ها جملگی این ویژگی قابل توجه را به تماشا می گذارند.
همین امریکا که با سزاواری و شایستگی انکار ناپذیر توانست برای سومین مرتبه جام جهانی زنان را بدست آورد ، از همان روش و شیوه ای در زمین پیروی می کند که تیم ملی مردان آمریکا به نمایش می گذارد و زنان ژاپن، آلمان ، انگلیس ، برزیل و دیگران نیز همان فوتبالی را به اجرا می گذاشتد که نمایی از فوتبال مردان آنان داشت.
از این رو می توان گفت که فوتبال زنان هر کشور تحت تاثیر مستقیم مهارت ها و ویژگی های مردان خود هستند که این مهم می تواند از بسیاری از ویژگیهای مشترک زنان و مردان یک سرزمین حکایت داشته باشد . چراکه به نظر بسیاری از کارشناسان فوتبال ، فوتبال همان زندگی است و زنان و مردان یک کشور در بازی فوتبال این زندگی مشترک را به خوبی به تماشا می گذارند.
درباره هفتمین فینال جام جهانی فوتبال زنان باید بگویم که امریکا و ژاپن در فینال ششمین دوره نیز به مصاف هم رفته بودند که ژاپنی ها در سال 2011 پس از تساوی 2 بر 2 توانستند در ضربه های پنالتی به برتری و جام قهرمانی برسند.

1465-42

همان خاطره کابوس وار برای آمریکا باعث ان شد تا با سوت آغاز بازی امریکا یها با تمام توان به زمین و دروازه ژاپن یوریش ببرند و در شانزده دقیقه کاری کردن کارستان و چهار بار دروازه قهرمان آخرین دوره جام جهانی را فرو ریختند. گلهایی که همچون صاعقه بر سر و روی ژاپنی ها فرود آمد و براستی گلهای امریکایها با برنامه و نقشه های کار شده به ثمر رسید و به ویژه گل چهارم آمریکا را باید گلی کم نظیر و شاید هم بی نظیر در فوتبال زنان جهان دانست .
چهار گل در شانزده دقیقه تا آنجا اسب آمریکا را برای انتقام و سومین قهرمانی جهان زین کرد که تلاش ژاپنی ها برای جبران فقط نتیجه 5 بر 2 را برای این فینال به یاد گار گذاشت تا امریکا بگوید که اگر مردانش برای قهرمانی در جهان راه بسیار طولانی در پیش دارند، اما زنان این کشور با سه قهرمانی جهان بر بالای فوتبال خانم ها ایستاده اند.

[email protected]
amirbaradran.blogspot.com