1505-3

1505-4

1505-5

برای دومین سال، رئیس جمهور امریکا بارک اوباما و فرست لیدی میشل اوباما درکاخ سفید، مراسم نوروزی را با چیدن هفت سین و پذیرایی از گروهی از ایرانیان برگزار کردند، که در میان شان چهره های آشنای جامعه از رسانه ها وهنرمندان و دست اندرکاران اجتماعی و بیزینسی دیده می شدند. از میان آنها: هما سرشار، شهره آغداشلو، نازنین بنیادی، یارا شهیدی، نسیم پدراد، مازجبرانی، مکس امینی، مهیار ذکایی، جیسن رضائیان، مازیار بهاری و آرش مرکزی دیده می شدند.
در این مراسم پرشور، ابتدا ماز جبرانی کمدین محبوب ایرانی به اجرای برنامه شیرینی پرداخت و با همان توانایی خاص از سنت ها، اخلاق و زیبایی های تاریخ و فرهنگ ایران سخن گفت و سپس از فرست لیدی دعوت کرد تا به مدعوین کاخ سفید به پیوندد.
با ورود میشل اوباما، حاضرین احساسات جالبی نشان دادند و ایشان ضمن گفتن نوروزتان مبارک به فارسی، گفت از اینکه شما را در اینجا می بینیم و من میزبان تان هستم، خوشحالم، این دومین مراسم نوروزی است که درکاخ سفید با همکاری کارمندان ایرانی تبار کاخ و حضور شما برگزار میشود، من از اتاق دیگر حرفهای دلنشین ماز جبرانی را شنیدم ماز یک کمدین هنرمند و خوب است.

1505-6

1505-7

1505-8

درجمع شما همکاران ایرانی ما حضور دارند،پانته آ فائد برای برپایی جشن نوروزی خیلی زحمت کشید و سپاسگزارش هستم، فریال گواشیری دستیار اول شوهرم است که میدانم الان او را سرگرم کار کرده است، از گلهای تزئین شده زیبای هدیه غفاریان ممنونیم، ما همیشه ازگل آرائی هدیه، تعریف های قشنگی می شنویم. حتما می دانید که در جمع شما از چهره های نامداری که در گوگل، فیس بوک و از مقامات اجتماعی و سیاسی دیده میشوند. از شف هنرمند نجمه سپاسگذارم، هنرمندان نامداری از جمع شما در میان ما هستند و من و شوهرم وقتی وارد کاخ سفید شدیم، با خود عهد کردیم که درهای کاخ را بروی همه ملیت ها و اقوام ها نژادها و رنگها بگشائیم، اینجا خانه همه شماست. در شرایطی که همه جا خبرهای هولناک و منفی می شنوید، امیدوارم در سال نو ایرانی، روزهای خوبی را شروع کردید، ما در کاخ سفید جشن های بسیاری برپا می داریم، که نوروز یکی از زیباترین آنهاست. سابقه 3 هزار ساله دارد با بهار و گل و شکوفه آغاز میشود شما در چنین روزهایی به دیدار فامیل و دوستان میروید، امیدواریم سال نو با آرمان های مثبت در راه صلح و سعادت انسانها قدم بردارید.
ما در اینجا هفت سین سنتی شما را داریم که هرکدام از سین ها سمبل یک نیت و هدف پاک است، افتخار می کنیم که شما را در کاخ سفید داریم.
در این مراسم همه سراغ 5 چهره برجسته ایرانی، 5 خانم موفق و سرافراز ایرانی را می گرفتند، که هر کدام برمصدر شغل حساسی تکیه دارند.

1505-12

ماندانا فاطمی
رئیس روابط عمومی کاخ سفید، یکی از چهره های مطرح است، که درواقع به نامه های رسیده برای رئیس جمهور وفرست لیدی جواب میدهد، یا بعضی از نامه ها را از سوی دانشجویان و مردم را به دست خودشان میرساند.
ماندانا حافظی با پشتکار و تلاش خستگی ناپذیراین راه را پیموده است، در عین حال مسئول برنامه ریزی های کاخ سفید است.

پانته آ فائد
مسئول دفتر امور1505-17 اجتماعی کاخ سفید است، که همه مهمانی ها، گردهمائی های دیدارهای رئیس جمهور و فرست لیدی را مدیریت می کند و مورد اعتماد و احترام آنهاست. پانته آ در برگزاری مراسم نوروزی همه نیروی خود را بکار گرفته و برای رسیدن به چنین مقامی، شب وروز تلاش کرده است، او مرتب با خواسته های ایرانیان روبروست و بعضی را هم به رئیس جمهور انتقال میدهد.

 

 

 

سحر نوروززاده
مدیر بخش1505-18 ایران و شورای امنیت ملی کاخ سفید است، من در دولت قبلی در وزارت دفاع بودم، بعد تصمیم گرفتم به سوی سیاست خارجی، بعد به وزارت خارج پیوستم و سرانجام به شورای امنیت ملی آمدم.

 

 

 

فریال گواشیری
از 2007 با حضور در ستاد انتخاباتی اوباما، فعالیت آغاز کرد، مدتی مشاور ارشد امنیت ملی کاخ، برنامه ریز سفرهای خارج و از سال 2014 بعنوان دستیار اول رئیس جمهور شروع بکار کرد که شغل بسیار مهم وحساسی است، او از کارکردن با دو انسان وارسته حرف میزند، اینکه چنین شغلی برایش افتخارآفرین است می گوید خیلی از ایرانیان برای رئیس جمهور و فرست لیدی نامه می نویسند و هدیه می فرستند که همه را به کمیته مخصوص می سپارم.

هدیه غفاریان
مسئول1505-19 گل آرایی کاخ سفید سالها در پی دستیابی به این شغل بوده، می گوید من با پشتکار، شاید سماجت و پیگیری آنرا دنبال کردم تا زمانی که قرار شد گل آرایی ما را خود فرست لیدی ببینند و قضاوت کنند، ایشان بین کاندیداها مرا بعنوان مدیر گل آرائی برگزیدند.

 

 

 

 

1505-9

1505-10

1505-11

1505-13

1505-14

1505-15

1505-16