1370-8

1370-7

یک رویداد هنری و ورزشی، هفته قبل خبرنگاران جوانان را به سوی خانه امید کشاند، که در آنجا دو چهره محبوب امید خواننده سرشناس ایرانی و Metta World Peace قهرمان پرطرفدار NBA با هم دیداری پرشور داشتند، درواقع دو قهرمان هنر و ورزش، دست در ست هم داده بودند تا در جهت صلح وهمبستگی میان ملت های مختلف همصدا شوند و این اقدام، نه تنها پایگاه محبوبیت Metta World Peace را بدنبال میلیونها ایرانی بالا برد، بلکه دروازه های تازه ای بروی امید در جامعه امریکایی گشود.
وقتی از امید درباره این دیدار پرهیجان می پرسیم اینکه چه شد میان تو و این قهرمان نامدار بسکتبال دوستی عمیق وهمبستگی بوجود آمد، می گوید: من ران ارتست Ron Artest  را می شناسم، ولی از روزی که فهمیدم اونام خود را به Metta World Peace تغییر داده برای او احترام خاصی قائل شدم و او را یک بازیکن برتر دیدم چون او در پی صلح جهانی است و به برابری انسان ها از هر نژاد، رنگ ومذهبی اعتقاد دارد، او براستی یک انسان با شخصیت و قابل احترام است و من دیده ام چگونه با مهربانی با مردم برخورد می کند. در دیدار تازه ای با او گفتم که با تاماس اندرس خواننده محبوب مادرن تاکینگ، آهنگی در جهت صلح و برابری با نام We Are One خوانده ام،که اینروزها بروی همه سایت ها آمده و عکس العمل پرشور مردم را از همه سرزمین ها جلب کرده است.
Metta World Peace با هیجان گفت من تاماس اندرس رامی شناسم، او خواننده محبوب سالهای 80 و حتی 90 بود.من بسیاری از آهنگهایش را چون «برادر لوئی» را دوست داشتم و اگر چنین است،من هم با تو همصدا هستم برایش گفتم که این یک حرکت اجتماعی و فرهنگی  وهنری است، من می خواهم به جهان بگویم که ما ایرانیان بدور ازحکومت ها،  همه مردم را از هر رنگ ونژاد و مذهبی برابر می بینیم، ما همه زیر سقف یک آسمان زندگی می کنیم چون موسیقی زبان دنیاست، زبانی که همه ملیت ها آنرا درک می کنند، بهترین وسیله همبستگی و گسترش صلح جهانی است، من بعنوان نماینده ای از جمع هنرمندان ایرانی، خواستم این همبستگی و این عشق به صلح وآشتی را به گوش جهانیان برسانیم.
Metta وقتی به عمق هدف های این آهنگ مشترک و برنامه های آینده ما پی برد، گفت تو می توانی ازنام من وشهرت من، قدرت من برای رسیدن به این هدف بزرگ استفاده کنی. تو پیش برو و من یاورت خواهم بود.
استقبال از آهنگ مشترک با تاماس اندرس   We Are One چگونه بوده است؟
– در همان دو روز اول بیش از 50 هزار نفر بروی فیس بوک من آمدند، که بیشترشان غیر ایرانی بودند، چنان توجه و استقبال و عشق نشان دادند که من پراز انرژی و حرکت شدم، جالب اینکه هزاران هزار ایرانی نیز بروی فیس بوک تاماس رفته و احساسات خود را نشان داده اند و این نشان میدهد که به آهنگ در راه صلح، میلیونها نفر توجه نشان دادند.
امروز چه احساسی داری؟
– خیلی خوشحالم، چون در طی 30 سال گذشته، چنین حرکت بزرگی، بصورت آلبوم وکنسرت با هیچ خواننده بین المللی انجام نشده است. البته یکی دو تن از همکاران من نیز قدم  های مثبتی برداشته اند که جامعه ایرانی باید قدرشان را بدانند.
مسئله مهم اینکه یک خواننده بین المللی در یک آلبوم و بعد در کنسرت ها، به زبان فارسی می خواند و من می کوشم بعنوان نماینده ای از سوی ایران و همه فارسی زبانان جهان، به چنین خوانندگانی خوش آمد بگویم.

1370-6

امید خواننده محبوب مردم، با همکاری تازه با Metta World Peace یک گام بلند برداشته است. درحالیکه او را یک انسان والا،خوش قلب و مهربان معرفی می کند.می گوید او  با این اقدام خود، با توجه به فعالیت های انسانی اش در جامعه ایرانی نیز از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار خواهد شد. در همین رابطه الک کارتیو کارگردان نامی، با Metta World Peace مصاحبه اختصاصی برای مجله جوانان انجام داده که از نظرتان می گذرد.

***

انگیزه ات در مورد تغییر نام وهمچنین فعالیت در این سازمان چه بوده است؟
متا ورلد پیس : همانطوری که همه چیز در جهان تغییر پیدا میکند من نیز تصمیم گرفتم نام خویش را تغییر دهم. در حقیقت به منطقه  Queens که یک منطقه کوچک در نیویورک سیتی  میباشد تعلق دارم. هیچگونه تجربه یی در مورد مناطق دیگر نداشته و فقط از طریق اخبار با مناطق خارج از منطقه خود آشنایی دارم. تمامی رخدادهایی که در منطقه خاورمیانه بوقوع می پیوندد و تا بحال به ترتیب در افریقا و کومیتون و کوئینز نیز رخ میدهد خشونت در همه جا یکسان بوده و ازینروی تمایل دارم  که یک عامل تغییردهنده باشم.
آیا فعالیت اجتماعی شما خارج از حیطه ایالات متحده بوده و شامل تمامی جهان از جمله خاورمیانه، آفریقا و حتی امور پناهندگان می باشد؟
متا ورلد پیس: گسترش فعالیت های سازمان به کشورهای دیگر مشکل می باشد و برقراری ارتباط با کشورهای دیگر سالها بطول می انجامد. البته درصدد گسترش فعالیت های خویش با کشورهای دیگر می باشم. هنگامی که این کشورها پیامی غیر از پیام سیاستمداران دریافت نمایند گهگاهی آنرا می پذیرند. مردم بطورکلی تمایل به دریافت پیام سیاستمداران نداشته و هنگامی که یک شهروند محبوب مردم پیامی برای آنان ارائه میدهد، مورد قبول آنان واقع میشود تغییر مستلزم آن است که در صف مقدم جبهه باشید.
در زمینه موسیقی فعالیت چشمگیری دارید و urbanSongوWe Are One را ارائه داده اید، چه مورد ی درباره این ترانه ها مورد توجه شما بوده و چه انگیزه برای تولید آن وجود داشته است؟
متا ورلد پیس: این ترانه ها دارای مفهوم خاصی میباشد. من به تمامی موسیقی ها علاقه دارم بویژه ترانه یی که الهام بخش بوده و تغییر را بوجودآورد. در این زمانه، همه مردم بویژه کودکان تحت تاثیر چیزی قرار می گیرند. از اینروز می توان  با روشهای مختلفی کودکان را تحت تاثیر قرار دهیم. کودکان تمایل دارند که چیزی الهام بخش آنان باشد، لیکن در بسیاری از موارد، آنان تحت تاثیر جنبه های منفی و خشونت قرار می گیرند. این جنبه ها، می تواند به حبس ابد، فعالیت های تروریستی، سرقت و یا هر عمل بدی که افراد انجام میدهند مربوط  گردد.
تمامی افراد ناباب زمانی یک کودک بوده، سپس با شیوه غلط تر بزرگ شده و خشونت به آنها آموزش داده میشود. تصور نمی کنم افرادی که گرفتار میشوند، تمایل به آن داشته باشند. از اینروی می بایستی فعالیت های اجتماعی خویش راگسترش دهیم تا بتوانیم به کودکان کمک نمائیم این کمک می بایستی از همان آغاز طفولیت آنان آغاز گردد تا بتوانیم جنبه فکری آنرا جهت امور مثبت پرورش دهیم.
دیدگاهت درباره امید و کار مشترک امید و تاماس اندرس چیست:
من از صدای امید بسیار خوشم می آید، و اقدام اورا در خواندن این آهنگ ستایش می کنم. امید راه درخشان و پر امیدی را در پیش دارد و مطمئن هستم ایرانیان از هر جهت به یاری امید در این راه انسانی می آیند.
هنگامی که برنامه های هنری خویش را در مناطق مختلف جهت ارائه پیام خویش اجرا می نمائید. تمایل دارم اگر چنانچه درنیویورک و یا لوس آنجلس باشد، در آن شرکت نمایم.
متا ورلد پیس: مایه افتخار من میباشد. در برنامه هنری خوی در هالیوود بال سخنرانی  نمودم. در حقیقت یک نمایش هنری ایرانی در آنجا در جریان بود. با فرهنگ های گوناگون از جمله مکزیکی، افریقایی امریکایی،خاورمیانه و سایر فرهنگ ها آشنایی دارم. می بایستی نیازهای آنانرا درک نمائید.
پیام ویژه ات برای جامعه ایرانی و خاورمیانه ای چه میباشد؟ زیرا اکثریت ایرانیان و مردم خاورمیانه بطور کلی از دوستان وهوادارانت می باشند؟
متا ورلد پیس: مشکلی که برای من وجود دارد این است که نمی توانم به نقاط مختلف که در آنجا کشمکش وجود دارد سفر نمایم. تمایل دارم که به کره شمالی، ایران و سایر نقاط سفر نمایم لیکن مراحل سفر به این کشور مستلزم تشریفات فراوانی می باشد و نمی بایستی چنین باشد و از آنجا که یک بسکتبالیست می باشم، دوستداران من در تمامی نقاط جهان می باشند. لیکن برخی از دوستداران من، در مکزیکو، دیترویت ویا خاورمیانه رنج می برند وسختی آنان مرا بسیار ناراحت می نماید. دوستداران فراوانی در سراسر جهان داشته و از اینروی  تمایل دارم مدافع آنان باشم.
می توانید از نیروی خویش برای صلح استفاده نمائید و تمامی مردم جهان آنرا می دانند اخیرا نیز به نیویورک نقل مکان نمودید. آیا از این موضوع خوشحال بوده و چه مدتی در آنجا اقامت می نمائید؟
متا ورلد پیس: از این نقل مکان بسیار خوشحالم و همانطوری که میدانید در کوئینز بزرگ شده ام. من چهار سال در لوس آنجلس زندگی میکردم وفعالیت های زیادی در این سفر انجام دادم.نام خویش را در آنجا تغییر دادم و از اینروی توانستم آگاهی فراوانی در جامعه بوجود آورم. اکنون زمان آن است که به شهر خویش باز گردم.
چگونگی کمک به سازمان شما چه می باشد؟
متاورلد پیس: اعانه نیکوکارانه مورد علاقه سازمان ما می باشد.آخرین بار انگشتری خویش را در لاتاری گذاشته و 000/780 دلار برای اهداف آگاهی کودکان به ارمغان آورد . درحال حاضر، درصدد جمع آوری میلیونها دلار برای پروژه های مختلف در جوامع گوناگون می باشیم. هنگامی که انگشتری های خویش را در معرض لاتاری قرار میدهیم،  دوستدارانم می توانند با پرداخت یک دلار برای بلیط ورودی بپردازند و قرعه سرانجام بنام یک فرد اصابت مینماید. این شیوه را مجددا با جوایز دیگری ادامه خواهیم داد.

جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت
 ذیل مراجعه نمائید.

www.mettaworldpeace.com

1370-5