1560-39

دکترصادق نمازیخواه دندانپزشک، متخصص برجسته روت کانال، استاد دانشگاه،

مصدر بسیاری از انجمن ها و هیئت های علمی درد دل هایی دارد که باید به آنها گوش داد

1560-46

1560-40

دکتر صادق نمازیخواه، جراح و متخصص روت کانال همیشه زندگی شغلی پر از راز و رمزی داشته، با شایعات گوناگون و اخبار ضد ونقیض و دیدگاههای مختلف همراه بوده است و بهمین جهت همیشه سوژه خوبی برای رسانه های ایرانی بوده، چون بی محابا حرف میزند و از شایعات واهمه ای ندارد و معتقد است که بعنوان یک پزشک و یک انسان خدمتگزار باید سرسخت و استوار پیش برود. دکتر نمازیخواه در بسیاری از زمینه ها از اولین ها بوده است خود می گوید:
– اولین پروفسور ایرانی بخش روت کانال دانشگاه یو اس سی شدم
– اولین ایرانی چرمن دپارتمان دانشگاه یو اس سی
– اولین ایرانی پرزیدنت آکادمی متخصصین ENDO کالیفرنیای جنوبی
– اولین ایرانی نایب رئیس انجمن فارغ التحصیلان دندانپزشکی یو اس سی
– اولین ایرانی در مورد مشاوران دندانپزشکی یو اس سی
– اولین ایرانی رئیس انجمن دندانپزشکان لس آنجلس
– اولین ایرانی تراستی انجمن دندانپزشکان کالیفرنیای جنوبی
– اولین ایرانی نماینده شرکت کننده در مجلس نمایندگان انجمن دندانپزشکان امریکا
– اولین ایرانی عضو هیئت مدیره بنیاد خیریه انجمن دندانپزشکان کالیفرنیا
و اولین چرمن یاران فاندیشن
– بنیانگذار انجمن دندانپزشکان ایرانی امریکایی
– بنیانگذار بنیاد اجتماعی و آموزشی سپیده نمازیخواه
– بنیانگذار بنیاد فرهنگی ایمان
– عضوهیئت بنیانگذاران انجمن استادان و پژوهشگران ایرانی
در ضمن در ایران: در دوران دانشجویی در دانشگاه ملی ایران، رئیس انجمن دانشجویان بودم در زمان فارغ التحصیلی 2 جایزه گرفتم، یکی بخاطر فعالیت های فوق برنامه و یکی هم از طرف دکتربهرمان رئیس دانشکده و جایزه نقدی بعنوان بهترین دانشجو در رشته اورتدنسی.
اینک در 69 سالگی در مرز 70، همچنان در مطب خود به خدمت دندانپزشکی و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مشغول هستم .

***

• می پرسیم شما که حداقل 45 سال است در رشته دندانپزشکی فعال هستید، با این اخبار و شایعات ضد و نقیض و ضربه هایی که سعی شده بر شما وارد کنند، قصه های عجیبی که برایتان ساختند، دوام آوردید، سرپا ایستادید؟
می گوید: اولا انسانها انرژی محدودی دارند و بنظر من هرکس در کارهای اجتماعی خدمتگزار و فعال میشود، به چند دلیل مورد انتقاد و اتهام قرار می گیرد.
1- کم اطلاعی وعدم آگاهی افراد متهم کننده که نمی دانند چرا و چه می خواهند.
2- حسادت و تنگ نظری که بویژه در جامعه ما ریشه دار است.
3- شما موفق هستی و امور مهمی را به انجام میرسانی که آن عده می خواستند خود انجام می دادند، حالت دفاعی پیدا می کنند و می خواهند خود را به طریقی راضی و در اجتماع خود را تبرئه کنند.
حالا بر میگردیم به آن انرژی که شما نمی توانید آن انرژی را صرف جواب دادن و مقابله کردن با این افراد بکنید یا همه آنرا در راه هدف های خود بکار گیرید و من مورد دوم را برگزیدم و چشم وگوشم را بروی مخالفین بستم و هدف های شغلی و انسانی، اجتماعی خود را پی گرفتم.

1560-41

• خیلی ها می گویند دکتر نمازیخواه وهمکاران واصولا بنیاد ایمان، شعبه ای از فعالیت های مذهبی و نفوذی دولت ایران است و با امکانات مالی آنجا روی پای ایستاده است؟
– تقریبا همه رسانه های ایرانی، شخصیت های سرشناس جامعه، از همه ادیان و مذاهب و عقیده و مرامی در اغلب برنامه ها، گردهمایی ها، جشن های ما حضور داشتند و دیدند که نمایندگان کنگره امریکا، روسای پلیس و شریف و اف بی آی نیز حضور دارند و همه هدف ها و خدمات بنیاد فرهنگی ایمان را مورد تائید و حمایت قرار میدهند.
این افرادی که چنین اتهاماتی را به ما میزنند یا درک کاملی از خدمات ما ندارند و یا به اشتباه می اندیشند و من فکر می کنم این گروه بیشتر از روسای پلیس و اف بی آی و نمایندگان کنگره نمی فهمند.
اولا بنیاد ایمان یک بنیاد غیر انتفاعی است که زیر طبقه بندی کلیسا به ثبت رسیده و چنین سازمانی حق فعالیت های سیاسی ندارد و از هر نوع ارتباط و دریافت کمک از دولت ها منع شده وگرنه مجوز خود را از دست میدهد.
این سازمان حدود 29 سال سابقه فعالیت دارد وحدود 21 سال است که درهای مرکز فرهنگی بنیاد ایمان باز شده وامروزه محل میتینگ های سازمان های فرهنگی و اجتماعی ایرانی و غیرایرانی شده و از هر اتهامی مبری است. با توجه به این مسائل ما باید باز هم به این عده که چنین اتهاماتی را میزنند گوش بدهیم؟ یا به خدماتی که باعث آبروی جامعه ایرانی است ادامه بدهیم؟
من به عنوان عضوی از این سازمان از شما و همه رسانه های گروهی دعوت می کنم، هر زمان که صلاح می دانید با یک دعوت عام، از مخالفان بنیاد ایمان با حضور رسانه ها، یک جلسه پرسش و پاسخ بگذارید و از همه آنهائی که نمی دانند بنیاد ایمان چه می کند، دعوت کنید حداقل سری به این مرکز بزنند.
من با کمال افتخار اعلام می کنم که بنیاد ایمان اولین سازمان اجتماعی و مذهبی و فرهنگی است، که برسر در خود نشان 3 مذهب رسمی یهودی، مسیحی و مسلمان را نصب کرده و نوشته: که هرکس به این سرای در آید… نانش دهند و از ایمانش نپرسید.
• آیا اعضای هیئت امنا و هیئت مدیره بنیاد حقوقی هم می گیرند؟
– بنیاد ایمان توسط هیئت مدیره ای منتخب هیئت امنای بنیاد اداره میشود این گروه نه تنها حقوق و پاداشی نمی گیرند بلکه متعهد به پرداخت حق عضویت ماهانه هستند و در مجالس مختلف جمع آوری کمک، موظف هستند بیشترین یاری و پرداخت کمک را انجام دهند.

1560-42

• اخیرا شنیدیم که شما بازنشسته شده اید و راهی ایران هستید؟
– متاسفانه این شایعه توسط یکی از به اصطلاح همکاران شهر پخش شد که من از طریق قانونی آنرا دنبال می کنم و وقتی به سرانجام رسید از طریق رسانه ها به اطلاع همگان میرسانم.
اما برای من آنچه مسلم است اینکه 22 سال بصورت فول تایم در دانشگاه USC تدریس می کردم، که 7 سال آنرا چرمن دپارتمانت بودم و یکروز بدلیل شرایط غیرقابل قبولی که پیش آمد، در کلاس درس استعفای خود را به دانشجویان دادم و از آن زمان در مطب های شخصی خودم مشغول هستم قبلا در وودلندهیلز و بورلی هیلز اینک در ساختمان ایرانیان در انسینو در خدمت بیماران خود هستم و قصد بازنشستگی هم ندارم چون خدا را شکر با قدرت تمام، توان انجام تخصص خود را دارم.
در عین حال علاوه بر کار در مطب، بعد از 20 سال هنوز به خواسته هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان لس آنجلس بعنوان خزانه دار در هیئت مدیره فعال هستم و بعنوان چرمن کمیته همکاری دندانپزشکان در هیئت های دیگر در انجمن دندانپزشکان کالیفرنیا کار می کنم و در انجمن های مختلف دندانپزشکی به تدریس مشغولم.
• اینک در مطب تان چگونه بیماران را می پذیرید؟
– بیشتر بیماران ما، بنا به پیشنهاد دندانپزشکان عمومی مراجعه می کنند و عده ای هم هستند که با توجه به شناختی که از سالهای سال از من دارند مستقیما به مطب می آیند و بعضی بیماران که دندانپزشک عمومی ندارند با مراجعه به مطب ما، با توجه به شرایط دهان و دندان شان و نیازی که دارند به دندانپزشکان مورد اعتماد معرفی میشوند

1560-43

• به بنیاد سپیده نمازیخواه اشاره کردیم، این بنیاد چه فعالیت هایی داشته ودارد؟
– بنیاد سپیده ابتدا در لس آنجلس فعال بود، با همکاری زنده یاد برهان ابن یوسف کتاب های زیادی در زمینه تاریخ و شعر و ادب و فرهنگ سرزمین مان ایران چاپ و منتشر کردیم که بطور رایگان در اختیار مراکز فرهنگی و اجتماعی، مدارس و مردم علاقمند قرار می گرفت و آلبوم های موسیقی کلاسیک چون آلبوم استاد محمد نوری را انتشار دادیم که در ایران اجازه پخش نداشت و همچنین بورس هایی برای دانشجویان دانشگاه یو اس سی.
بعد از مدتی آنقدر شایعه درباره این بنیاد ساختند از جمله اینکه من می خواهم از نام دخترم برای خود شهرت تازه ای کسب کنم، عاقبت به پیشنهاد خانواده و دوستان، مرکز فعالیت همین بنیاد را به ایران انتقال دادیم و برای مناطق فقیرنشین، یک دبستان و یک دبیرستان و مرکز پیش دانشگاهی دایر کردیم که بنام سپیده اینروزها فعال است.
• شما که سرشناس ترین متخصص روت کانال در جامعه امریکایی و ایرانی هستید تا امروز چند عمل روت کانال انجام داده اید؟
– به جرات 30 هزار روت کانال با موفقیت انجام داده ام
• در طی سالها چند دانشجو را تعلیم داده و به جامعه تحویل داده اید؟
– من فقط در دوران تدریس در دانشگاه ملی ایران و دانشگاه یو اس سی، متجاوز از 4 هزار دانشجو را تعلیم داده ام که به وجودشان افتخار می کنم و از قدرشناسی و محبت شان و تماس های پرمهرشان در طی سالهای گذشته سپاسگزارم.

1560-44

1560-45