1445-78

دکتر ایرج رزمجو چندمین هنرمندایرانی است، که در طی چند هفته گذشته با زندگی وداع گفته است.
ایرج رزمجو را خیلی ها بعنوان قهرمان در رشته های دو و پرش ارتفاع و پرش با نیزه می شناختند، و بسیاری او را شاعری توانا و ترانه سرایی با احساس می دانستند.
دکتر رزمجو در 78 سالگی براثر سرطان ریه با زندگی وداع کرد، فارغ التحصیل رشته علوم ارتباطات از دانشگاه تهران و فوق لیسانس و دکترا در رشته رفتار انسانی بود.
رزمجو در سالهای دور همکاری هنری خود را با پرویز مقصدی آهنگساز سرشناس و گروه جوان آن سالها، داریوش، کیوان، اونیک و افشین و ترانه های زیبایی که برای آنها ساخت آغاز کرد که نمونه اش ترانه محبوب «حسود»: وای دارم آتیش می گیرم بود، و ترانه ای با صدای داریوش بنام «تلافی»،ترانه ای برای هوشمند عقیلی بنام «یاد» که این همکاریها درخارج ایران ادامه یافت از جمله با صادق نوجوکی آهنگساز سرشناس، همه ترانه های آلبوم خاطره 2 را با صدای هایده ، مهستی و حمیرا سرود که نمونه اش: «دل دیوونه» حمیرا، «راوی» هایده، «اینجور به من نگاه نکن» مهستی بود.
رزمجو که از دوران ورزش با فرامرز آصف دوستی دیرینه داشت، در امریکا برایش چند ترانه ساخت. همزمان برای شهلا سرشار وبسیاری از خوانندگان روز.

1445-79

دکتر ایرج رزمجو مغرور بود، حتی از بیماری خود با دوستان و همکاران سخن نمی گفت و بقولی بی سروصدا رفت درحالیکه ترانه هایش جاودانه است.
خانواده: دوستان و همکاران مراسم یادبود او را روز شنبه از ساعت 2 تا 5 بعدازظهر در رستوران سفیر در ونچورا بلوار برپا می دارند و درباره اش سخن می گویند.
مجله جوانان درگذشت این شخصیت ارزنده هنری را به خانواده و همکاران و دوستان اش تسلیت می گوید.
به سروده ای از دکتررزمجو توجه کنید:

یاد
شعر: ایرج رزمجو
خواننده: هوشمند عقیلی، آهنگ: جهانبخش پازوکی ، تنظیم: ناصر چشم آذر

هرجا که دلی شکسته دیدی
یادی زدل شکسته ام کن
هرجا به قفس پرنده ای بود
یاد از پرو بال بسته ام کن
یادی ز دل شکسته ام کن (2)
هر جا که درخت بی بری بود
با شاخه نازک و شکسته
هرجا که بلور پاک شبنم
دیدی که بروی گل نشسته
یادی زدل شکسته ام کن (2)
ای بی خبر از محبت و مهر
ای بی خبر از سرشک یاران
ای بی خبر از جدائی و غم
فارغ ز خیال بی قراران
یادی ز دل شکسته ام کن(2)
هرگاه کنار تخته سنگی یک لاله نو شکفته پژمرد
هر جا که بروی موج دریا
آن قوی سپید بی نوا مرد
یادی ز دل شکسته ام کن

1445-80