1597-59

فرق میان لیزر و امواج الکترو ماگنتیک چیست؟
توضیح درباره دوام این تکنولوژی و هزینه های آن

1597-61

 

قسمت اول

دکتر روبن آبرامز متخصص با تجربه و سرشناس جراحی های زیبایی وهمچنین بهره از تکنولوژی های جدید این بار درباره تکنولوژی جدید فیس تایت و بادی تایت، که اعجازی بدون عمل جراحی است توضیح می دهد.
دکتر آبرامز که درواقع جراحی زیبایی خیلی از ستارگان معروف امریکایی و چهره های تلویزیونی است، با تکنولوژی جدید با استقبال سوپراستارها هم روبرو شده و جامعه ایرانی بخصوص خانم های ایرانی که گاه از جراحی می ترسند این بار با خیال راحت به کلینیک های دکتر آبرامز میروند.
درطی هفته های آینده با زیر و بم این تکنولوژی و اصولا عمل ها و شیوه های جراحی جدید آشنا میشویم.

***

اخیرا انستیتوی جراحی نوآژ به مدیریت شما درباره یک پدیده تازه زیبایی سخن گفته که بسیاری از خانمها و آقایان کنجکاو شده اند.
* اولا این درست است که اصلا نیازی به جراحی نیست؟
– منظور شما اشاره به “فیس تایت ” و بادی تایت میباشد. این روش ها بر اساس تکنولوژی جدیدی پایه گذاری شده که

Radio Frequency Assisted Liposuction (RFAL)

نام دارد. همانطور که از این نام پیداست، در این روش با استفاده از امواج الکتروماگنتیک الیاف کلاژن پوست و انساج زیر پوستی منعقد میشوند و در حالی که پوست استحکام خود را باز می یابد چربی های اضافه، آماده برای خارج کردن با لایپوساکشن میشوند. این کار از طریق پرتال های کوچکی به اندازۀ یک تا دو میلی متر انجام میشود. درست است که برش جراحی در کار نیست ولی در هر صورت کار کار جراح پلاستیک است و این دستگاه تنها در اختیار جراحان پلاستیک می باشد.
دوم اینکه این شیوه چگونه بدون جراحی شکم برآمده را صاف میکند چگونه غبغب افتاده را ترمیم و سفت میکند.
همانطور که گفته شد این روش با بهره گیری از محکم سازی پوست بوسیلۀ منعقد کردن الیاف کلاژن عمل میکند. مطالعات نشان داده است که با استفاده از این تکنیک میتوان سطح پوست را تا بیش از سی درصد جمع کرد. این کاهش بسیار قابل توجهی است به معنای آنکه فرضاً اگر سطح پوست شکم نهصد سانتیمتر مربع باشد، بعد از درمان با این روش میتواند به کمتر از ششصد سانتیمتر مربع کاهش یابد. این کاهش سطح همراه با محکم سازی پوست میباشد. در مورد غبغب هم این روش به همین طریق عمل میکند. البته این را حتماً باید در نظر داشت که هر شکم ویا هر غبغبی کاندیدا برای بهره گیری از این روش نیست و این کار جراح پلاستیک است که تشخیص دهد چه کسی بهترین بهره را از این روش خواهد برد.

1597-60

* سوم اینکه این عمل در قسمت های مختلف چقدر طول میکشد؟
– این عمل در اکثر موارد با استفاده از بی حسی موضعی انجام میشود. به طور متوسط هر ناحیه از بدن بین دو تا چهار ساعت طول میکشد. سرعت نتیجه گیری از این روش تا حدودی مربوط است به اینکه انساج شخص با چه سرعتی انرژی را جذب کنند. بعضی انساج سریع تر و بعضی کند تر پاسخ میدهند.
*چهارم آیا استفاده طولانی از لیزر مشکلی برای پوست و بدن بوجود نمیآورد؟ شایعاتی قبلا در مورد استفاده طولانی ومداوم از لیزر و امکان سرطان با این شیوه منتفی است؟
– باز هم باید تاکید کنم که این روش کاری با “لیزر” ندارد. این روش از امواج الکترو ماگنتیک پایین تر از طول موجی که لیزر خوانده میشود استفاده میکند. در هر صورت، تا آن جا که من آگاهم حتی با لیزر هم هنوز از نظر علمی ارتباطی با سرطان نشان داده نشده. شاید شما منظورتان اشعۀ ایکس و اشعۀ رادیواکتیو میباشد که درست میفرمایید. ولی این تکنولوژی بادی تایت و فیس تایت با هیچیک از این اشعه ها کاری ندارد.
*پنجم، این شیوه چقدر دوام دارد وهر چند یکبار باید تکرار شود؟
– طبعاً دوام این شیوه از شخص به شخص متفاوت است، ولی تجربۀ کسانی که این کار را در اروپا هفت هشت سال قبل شروع کردند نشان داده که دوام آن به همان اندازۀ جراحی و حتی بیشتر است. به این دلیل که در جراحی ظرف یک سال بعد از عمل مقداری از محکم سازی پوست از بین میرود، یا به عبارت دیگر پوست دوباره «شُل» میشود. حال آنکه در این روش فیس تایت و بادی تایت ظرف یک سال بعد از عمل بدن به تدریج کلاژن منعقد شده را جذب کرده و کلاژن جدید و محکم جایگزین آن میکند. این روند را در کار ما “نیوکلاژنزیس NEOCOLLAGENESIS “میگوییم، یعنی “ساخت کلاژن تازه”. به این ترتیب، بر خلاف جراحی در این روش فیس تایت و بادی تایت به تدریج ظرف یک سال بعد از عمل پوست محکم تر و محکم تر میشود. چند وقت یکبار باید این کار تکرار شود، باز بستگی به بدن شخص دارد که چقدر سریع قوامش را از دست بدهد. مطالعات نشان داده اند که نتیجۀ این روش به طور متوسط حداقل تا پنج سال برقرار می ماند.
ادامه گفتگو با دکتر روبن آبرامز را در شماره آینده ادامه می دهیم.

***

شماره های تماس با
انستیتو زیبایی نوآژ
و دکتر روبن آبرامز

800-7-ABRAMS
(800) 722-7267
(310) 276-7777
www.NewAgeSurgery.com