1597-59

1598-27

فرق میان لیزر و امواج الکترو ماگنتیک چیست؟
توضیح درباره دوام این تکنولوژی و هزینه های آن

قسمت دوم

*ششم ـ معمولا انجام این عمل چقدر طول میکشد؟ چون شنیدیم ساعتها وقت دقت عمل تخصص و حوصله دو طرف دکتر و بیمار را میطلبد؟
– همان طور که پیشتر ذکر شد، این روش تقریباً در همۀ قسمت های بدن، از صورت و گردن تا بازو، سینه، شکم، باسن، و ران ها قابل استفاده است. در هر بخشی از بدن نسبت به مقدار کاری که باید انجام شود مدت زمان لازم متفاوت است. مثلاً صورت و گردن به طور معمول چهار ساعت زمان میبرد، بازوها به طور متوسط سه الی پنج ساعت زمان میبرند، و غیره. باز تاکید باید کرد، اشتباه نشود، این کاری است که فقط در دست جراح پلاستیک مجرب در این کار قابل اجراست. خیلی ها از من سوال کرده اند که آیا این همان روش فریز کردن چربی است؟ ابدا، این یک روش جراحی است، منتها روشی است که آن را MINIMALLY INVASIVE می خوانیم، که منجر به همان نتایج جراحی می شود بدون برش جراحی و با حداقل دورۀ نقاهت و درد و ناراحتی. فرمایش شما هم در مورد دقت عمل، تخصص، و حوصله از طرف جراح و بیمار کاملا” صحیح است.
* هفتم ـ آیا با توجه به این مراحل هزینه ها بالاست یا امکان بهره از آن برای بسیاری وجود دارد؟
– حال با آنچه گفته شد، مشخص است که این روش از لحاظ مقدار کار و مدت زمان لازم، تفاوتی با جراحی ندارد، به علاوه این که جراح پلاستیک باید در این روش هم خبره و مجرّب باشد. با این حال، هزینۀ لازم برای این روش در اکثر موارد از هزینۀ جراحی کمتر است، شاید نصف یا دو سوم آن.
* هشتم ـ آیا این شیوه برای خانم و آقایان کاربرد برابری دارد یا مثلا بدلیل پوست ضخیم تر آقایان وقت بیشتر میبرد یا کاربرد کمتری دارد؟
– زیبایی این روش همین است که در آقایان و خانم ها به یک نسبت قابل استفاده است. و درست میفرمایید، در آقایان به خاطر این که معمولاً پوست ضخیم تری دارند کار بیشتری را در بر میگیرد. ولی با عمومیت دادن نمیتوان راجع به این روش صحبت کرد. هر شخصی خصوصیات خودش را داراست که منحصر به فرد است.

1598-47

*نهم ـ باتوجه به اینکه وقتی متخصصین باتجربه مثل شما چنین شیوه هایی را شروع میکنید بلافاصله گروهی غیر متخصص حتی در سالن های آرایش و فیشال هم شروع میکنند آیا قانونی برای کنترل اینها وجود دارد؟
– فرمایش شما کاملاً صحیح است. به همین دلیل من چند بار تاکید کردم، باز هم تاکید میکنم که این روش یک روش جراحی است و نه کاری است که از عهدۀ کسی غیر از جراح پلاستیک متخصص بر آید، و نه دستگاه آن در اختیار کسی غیر از جراحان پلاستیک دارای بورد تخصصی قرار داده می شود. آن تکنولوژی هایی که شما در «سالن های آرایش» و غیره می بینید، روش هایی هستند که توسط افراد عادی بدون هیچ گونه مدرک و تخصصی قابل استفاده هستند، و به همین نسبت هم بی اثر. به عنوان مثال، این دستگاهی که چربی را “فریز” میکند و آنقدر راجع به آن صحبت است، احتیاج به هیچ نوع مدرکی ندارد و یک دیپلمۀ دبیرستان هم میتواند بعد از یک دورۀ آموزشی کوتاه آن را به کار ببرد. ولی خوب، این کجا و آن کجا. این دستگاه فریز کردن چربی باید چندین بار استفاده شود تا شاید بیست الی سی درصد چربی را از بین ببرد، بدون این که کوچک ترین اثری در محکم سازی پوست داشته باشد. بگذریم از این که خدا داند که چربی فریز شده که وارد گردش خون خواهد شد چه اثراتی ممکن است روی بدن داشته باشد که هنوز شناخته نشده. حال آنکه در روش بادی تایت و فیس تایت، با یک بار درمان در درجۀ اول پوست محکم میشود، و در درجۀ دوم هر چه چربی اضافه که باید برداشته شود برداشته می شود و خارج میشود نه این که وارد گردش خون بشود.
*دهم ـ شما به خوانندگان مجله جوانان در این مورد چه هشدارها و توصیه ها میکنید و چه عواقبی وجود دارد؟
– در درجۀ اول باید بگویم که این روش بسیار بی خطر می باشد، به شرط آن که مثل هر روش جراحی دیگر فقط در دست متخصص جراحی پلاستیک با تجربه انجام شود. در ده ها هزار مورد که تا به حال انجام شده هیچ اثر جانبی قابل عرضی گزارش نشده. تمام اثرات جانبی بسیار مختصر و زود گذر بوده اند. یک دلیل آن شاید همین است که این دستگاه فقط در اختیار جراحان پلاستیک متخصص گذاشته میشود. به هر حال هشداری که باید بدهم این است که همان طور که بارها چه در این مجله چه در رسانه های دیگر گفته ام، مصرف کننده حتماً باید قبل از تن دادن به کاری به اندازۀ کافی تحقیقات خود را کرده باشد و از تخصص واقعی جراح خود اطلاع حاصل کرده باشد، و فریب آگهی های آنچنانی و دهن پرکن را نخورد. شما راجع به قانون پرسیدید، متاسفانه قوانین در مورد کار پزشکی بسیار سست هستند واین مملکت، مملکت آزادی بیان است. من بیش از این نمی خواهم وارد این بحث بشوم، همین قدر عرض کنم که این به عهدۀ خود مصرف کننده است که قبل از هر کاری “مشق” خودش را انجام داده باشد.

***

شماره های تماس با انستیتو زیبایی نوآژ
و دکتر روبن آبرامز

800-7-ABRAMS
(800) 722-7267
(310) 276-7777
www.NewAgeSurgery.com