1566-10

استقبال خوانندگان عزیز مجله جوانان در سراسر جهان، از مصاحبه های آگاهی دهنده پزشکان ووکلای متخصص و با تجربه سبب شده تا مرتب با این چهره های آگاه جامعه گفتگو کنیم، چرا که هر بار اطلاعات مفید و آگاهی های تازه ای به دست می آید.
این هفته به دیدار یکی از پزشکان متخصص ، فعال و محبوب جامعه ایرانی رفته ایم به دیدار دکتر ندا مهربانی، متخصص طب سوزنی، ماساژتراپی و کایروپراکتیک، که در کنار این تجربه ها و تخصص های کارساز شما با نوعی از طب سنتی نیز روبرو میشوید که درجامعه مدرن ما سخت مورد توجه قرار گرفته است.
• از دکتر مهربانی می پرسیم شما در کلینیک خود، انگار کاری به داروهای شیمیایی و جراحی های گوناگون ندارید؟
می گوید: من در طی 19 سال تجربه و تحقیق های مختلفی که آموخته ام، به این نتیجه رسیده ام که وقتی طب سوزنی با قدمت چندهزار ساله می تواند اعجاز کند و اینک به یک طب جهانی تبدیل شده، چرا باید تن به داروهای شیمیایی و گاه جراحی های غیر ضروری مختلف داد.
من مخالف درمان با داروهای شیمیایی در صورت لزوم، از سوی پزشکان کارآمد و متخصص نیستم، من با جراحی های مختلف و ضروری مخالفتی ندارم، ولی براین باور هستم که فلان گروه، به شیوه های درمانی کلینیک ما هم تن بدهند و شاهد اعجاز آن باشند، چون خیلی از اشخاص سیستم بدنی و روانی شان با داروهای شیمیایی سازش ندارد. عوارضی که از مصرف این داروها گریبان شان را می گیرد، بسیار زیان آورتر از بیماری و ناراحتی هایی است که دارند.
در کلینیک ما، همه داروها گیاهی است و با توجه به 19 سال تجربه عملی و درمانی با فرمول های خاص در لابراتوار مجهز و مدرن تهیه میشود و از کیفیت و تاثیرگذاری خاص برخوردار است، شاید خیلی ها ندانند تهیه همین داروها از مغازه های چینی و ژاپنی، بدون اطلاع کافی از نوع و تاثیر آنها، گاه خطرناک است، ابتدا باید پزشک تشخیص بدهد که یک بیمار چه ناراحتی خاصی دارد و با توجه به قابلیت های بدنی و پذیرش اش، آن دارو تجویز می شود و مدت و اندازه خاصی هم دارد و متاسفانه خیلی ها بدون اطلاع و سرخود اقدام به خرید این داروها از این مغازه ها می کنند، بارها پیش آمده که دچار آلرژی شدید و یا حتی مسمومیت شده اند. برخی با مصرف این داروها که 70درصد شان یا کهنه، غیرقابل مصرف و یا با کیفیت پائین و موادی ناشناخته هستند جان خود را به خطر می اندازند. ما گاه داروهایی را برای تنظیم هورمون ها، لاغری، به بعضی بیماران خود می دهیم که همان دارو برای خیلی ها نه تنها بدون نتیجه است بلکه گاه دردسرساز است.

1566-4

متاسفانه در میان ایرانیان خیلی ها برای ناراحتی و بیماری اطرافیان خود حالت پزشک متخصص را پیدا می کنند، خیلی راحت و بدون مسئولیت به آنها توصیه می کنند به فلان مغازه بروند و فلان داروی گیاهی را بخرند بخورند و نمی دانند این تجویز گاه بازی با جان آدم هاست. داروهایی که ما در لابراتوار خود تهیه می کنیم، ثمره حدود 20 سال تحصیل و تجربه و حتی سفر به سرزمین های شرق است داروهائی که سر به 100 نوع میزند، برای ریزش مو، بی خوابی، تنظیم هورمون ها، ناراحتی پوستی، دردهای عضلانی و استخوانی و سردردهای مختلف و تنظیم عادات ماهانه و غیره بکار می رود.

فشار خون و کلسترول و تپش قلب
این داروها کاربرد وسیعی دارد، بسیاری از بیماران ما با فشارخون بالا، با کلسترول بالا، با تپش قلب به کلینیک ما آمده اند ما مخالفتی با درمان های مختلفی که داشتند نداریم بلکه آنها را تحت پوشش و داروهای خود قرار می دهیم.
من در طی این سالها، شاهد درمان صدها نفر بودم که بکلی فشارخون، کلسترول شان کنترل شده و خیلی ها بعد از 6 ماه بکلی تپش قلب شان درمان شده و به مرور داروهای شیمیایی شان را کم کردیم تا به مرحله ای رسیدند که آنرا بکلی قطع کردند، تجربه ما در مورد بیماری دیابت (قند) هم چنین بوده است البته بیماری دیابت پیشرفته، نیاز به درمان های کلینیکی مختلفی دارد.
• از نقش داروهای گیاهی و طب سوزنی در دردهای کمر وگردن، شانه، میگرن بگویید؟
– در این زمینه ها، ضمن اینکه علم کایروپراکتیک با شیوه های مدرن و جدید، کارساز است، درضمن ما در طی این سالها در کلینیک خود با صدها بیمار روبرو شدیم که از دردهای کمر، گردن، شانه و دردهای کشنده میگرن رنج می بردند. درمان های مختلف دارویی و طب سوزنی را روی آنها شروع کردیم، ابتدا خیلی ها باور نداشتند ولی به مرور که با آنها پیش رفتیم، دردهای طاقت فرسای کمر و گردن، شانه ها گام به گام سبک و آرام شده و روزی رسید که خود اعتراف کردند دیگر دردی ندارند و طب سوزنی معجزه خود را نشان داد، در این میان سردردهای میگرنی که معمولا با داروهای سنگین همراه است، با همین شیوه، بدون هیچ عارضه جانبی، به بیماران آرامش دور از انتظاری بخشیده و خواب راحت، قدرت کاری روزانه را به آنها برگرداند.
همانطور که اشاره کردم، علم و تخصص کایروپراکتیک، برای تنظیم استخوان بندی و عضلات و غضروف ها، با بهره از دستگاههای مجهز و مدرن، بکار گرفته میشود، خیلی ها که حتی پوکی استخوان دارند با شیوه های جدید، به درمان های دور از باوری دست می یابند.

1566-5

1566-6

افسردگی و اضطراب
– خیلی ها با تردید در مورد درمان افسردگی و اضطراب تن به طب سوزنی می دهند، ولی وقتی بعد از مدتی به آرامش واقعی دست یافتند، وقتی کاملا به زندگی عادی بازگشتند تازه به این طب چند هزار ساله باور دارند چون ما در این دو مورد، ابتدا روی جیگر و معده شان کار می کنیم که ریشه یابی کنیم و بعد با طب سوزنی روی همان نقاط خاص متمرکز می شویم.
• شنیدیم در کنار این شیوه ها، شما روش های سنتی چون ماساژتراپی و بادکش را هم انجام میدهید.
– خیلی ها که دچار گرفتگی عضلات میشوند، درد مفصل دارند، بجای تزریق دارو، با ماساژتراپی و بادکش که یک شیوه درمانی چند هزار ساله است، می توان به راحتی دردها را تسکین داد و با توجه به اثرات بادکش روی بدن، می توان به مقدار گرفتگی عضلانی پی برد و نه تنها بزرگترها، بلکه جوان ترها برای بادکش به ما مراجعه می کنند ما حتی بیمار 10 ساله هم داریم که می گوید سبک شده است.
• فرق ماساژتراپی در کلینیک شما با ماساژهای معمولی چیست؟
– این است که چند متخصص این کار را انجام میدهند، با توجه به دردها، ناراحتی ها، کوفتگی ها، ماساژ انجام میشود، مسلما با بهره از تکنیک خاص خود، می تواند در درمان دردها و کوفتگی ها و خستگی های مزمن بسیار موثر باشد.
ماساژ تراپی ها برای نوازش و تفریح نیست، بلکه یک شیوه درمانی است.

1566-7