1654-44

1654-45

تلاش خستگی ناپذیر دکترپرویز ثروت جو و راملا رستمو، دو چهره پرکار مرکز ترک اعتیاد و سم زدایی Paradise Cove در قلب کوه های سیمی ولی، هر هفته با پذیرش بیماران تازه، حرفهای تازه ای نیز برای گفتن دارند.
دکتر ثروت جو می گوید تلفن هایی که از نقاط مختلف دریافت می کنیم، خبر میدهد، که این بیماری چقدر حاد و پردامنه است. در مورد اینکه نقش بیمه های مختلف در این امر چه اهمیتی دارد و چگونه باید بیمه ها را برگزید و چه مزایایی دارد.مسلما خانم راملا اطلاعات دقیقی دارد، که باید از زبان شان شنید.
«راملا رستمو» می گوید: شاید با شروع فعالیت های مرکز ترک اعتیاد، به مرور سرمان شلوغ میشود ولی مسئولیت هایمان فراموش نمی شود بهترین زمان است که به اطلاع خانواده ها برسانیم در این ماه تا بخشی از ماه دسامبر، فرصت است تا افراد بتوانند بیمه های کارساز و مناسبی تهیه کنند.
اصولا هزینه درمان پزشکی و روانی و پیگیری بیماری اعتیاد، بالاست، شاید خیلی ها توانایی پرداخت آنرا دارند ولی بسیاری هم باید از بیمه کمک بگیرند. توصیه ما این است که همین روزها به سراغ بیمه ها و ایجنت های آشنای بیمه بروید و حتی برای کسانی که نیاز به ترک اعتیاد و بستری شدن دارند، پیشگیری کنید، اینک بیمه PPO بسیارکارساز است ولی اصولا بیمه هایی وجود دارد که همه چیز را کاور می کند و شخص نیازی به پرداخت پول اضافی ندارند.
شاید تهیه یک بیمه کامل در ماه 400 تا 600 دلار هزینه داشته باشد، ولی با توجه به هزینه سنگین مراحل مختلف ترک اعتیاد، بسیار عاقلانه و سودمند و آرام بخش است. شخص با خیال راحت در این مرکز و هر مرکز حرفه ای دیگر بستری میشود.

دکتر ثروت جو می گوید: اخیرا بعضی بن بست ها چون Pre Existing یعنی مراجعه به پرونده بیماری شخص و سابقه بیماریهایش حذف شده و فرد با یک بیمه خوب، درحد عاقلانه می تواند قدم پیش بگذارد، بعد از مراحل ترک در مرکز، بیمار نیاز به مراجعه به پزشک و روانشناس روانپزشک دارد، نیاز به داروهای مقوی و ضروری دارد که همه زیر پوشش این بیمه ها قرار می گیرد.
راملا رستمو ادامه میدهد: مسئله Deductible بسیار مهم است، شخص باید زمان دریافت بیمه به این نکته توجه کند که بعدا هزینه اضافی برگردن اش نیفتد. اصولا بیمه ها هرکدام مقررات و قوانین خاص خود را دارند، که شخص باید از طریق ایجنت خود بطور دقیق این مقررات را بخواند و بداند و برخی بیمه ها برای ایالات خاص است و برخی شامل خیلی از نقاط میشود.

1654-46

1654-47

1654-48

دکترثروت جو و راملا رستمو درباره مسئله گروهی دلال در جمع افراد معتاد و سوءاستفاده از آنها حرفهای تکان دهنده ای دارند:
راملا رستمو می گوید: متاسفانه مسئله این دلالان، خطرناک ترین مورد در میان معتادین ومراکز ترک اعتیاد است چون این گروهها پیشاپیش با بررسی بیمه بیماران معتاد و اینکه تونایی پرداخت بالا را دارند، آنها را به بعضی مراکز می برند ضمن اینکه به آنها قبلا 2 هزار تا 3 هزار دلار می پردازند و بعد از تحویل آنها به آن مراکز میان 5 تا 7 هزار دلار هم از آنجا می گیرند، چون با حساب خود، آن مراکز می توانند تا 20 و 30و 40 هزار دلار بیمه را چارج کنند.
بعد از اینکه بیمار ترک اعتیاد کرد، او را بلافاصله به یک هتل می برند، ضمن پذیرایی اولیه، دوباره مواد دراختیارشان می گذارند و آنها را دوباره به یک مرکز تازه تحویل می دهند و همان مبالغ را هم می گیرند و این درواقع کلاهبرداری و جنایت، همچنان ادامه می یابد، تا آن افراد از پای بیفتند.
دکتر ثروت جو می گوید: منظور ایشان از پای افتادن این افراد اینست که اگر شخصی بعد از ترک اعتیاد بخواهد همان مقدار مواد را دوباره مصرف کند، جان برسر آن می گذارد یعنی Overdose می کند. به عقیده من این کار جنایت آمیز، تا امروز جان بسیاری را گرفته و بقولی مرگ های بیصدا بوده است.
راملا رستمو می گوید: مرکز این جنایتکاران فلوریدا بود، آنها هزاران معتاد را در آن ایالت تحت رهبری خود داشتند، آنها چون یک ربات، یک دستگاه ATM بکار می گرفتند، شیره جان و مالشان را می گرفتند تا سرانجام اف بی آی آنها را کشف کرد، بکلی باندشان را از هم پاشید و خیلی ها به زندان های طولانی محکوم شدند. تا ناگهان بعضی از آنها که گریخته بودند و پنهان بودند به کالیفرنیا آمدند و دام خود را اینجا گستراندند. و متاسفانه بعضی مراکز بخاطر پول با این گروههای خطرناک همکاری می کنند و برخی نیز با شناخت آنها، بکلی ردشان می کنند و به پلیس و اف بی آی گزارش میدهند که امیدواریم چه بیماران معتاد و چه خانواده ها، چه بعضی مراکز مراقب باشند.
دکتر ثروت جو می گوید: ما در طی دو هفته گذشته به دو مورد برخوردیم، که بلافاصله گزارش دادیم، چون این بیزینس پشت پرده و بقولی پولساز با جان آدم ها، به ویژه جوانان بی خبر بازی می کند، این مراکز و کارکنان شان مسئولیت بزرگی بر دوش دارند.
• راملا رستمو و دکتر ثروت جو درباره شیوه درمانی تزریق جهت Overdose می گویند:
این روزها مسئله تزریق فوری برای نجات آدمهایی که «اوردوز» کرده اند مسئله روز است اینک با یک تزریق جان شان را نجات می دهند ولی یادتان باشد که این شیوه در خیلی از مواد کارساز نیست حتی شاهد بودیم که یک نفر 5 بار تزریق کرد ولی عاقبت جان برسر آن گذاشت. این نوع درمان ها باید با نظر پزشک متخصص و مرکز درمانی باشد. حتی اگر چنین تزریقی صورت گرفت شخص بلافاصله باید خود را به بیمارستان و 911 برساند.
با دو انسان سختکوش و دلسوز قراری برای هفته آینده گذاشتیم، ضمن اینکه برای مراجعه به این مرکز با شماره تلفن و آدرس زیر تماس بگیرید.

1654-49