1433-74

دیدگاه مردم درباره کنسرت های مشترک
چه زیبا و با شکوه است کنسرت هائی که با حضور خوانندگان داخل و خارج اجرا میشود

چاپ یک خبر کوتاه درمورد همکاری خوانندگان داخل و خارج ایران، در صحنه های کنسرت، انعکاس گسترده ای داشت در آن خبرها آمده بود، حالا که امکان حضور خوانندگان با سابقه و محبوب مقیم خارج از ایران وجود دارد و در عوض خوانندگان موفق داخل، امکان اجرای کنسرت های بزرگ و کوچک را در خارج دارند، بهتر نیست این خوانندگان و برگزارکنندگان این کنسرت ها، ترتیبی بدهند که در صحنه ها با خوانندگان مقیم خارج همراه شوند ویا حداقل در کنسرت های خود از آنها دعوت کنند تا با هم آهنگ های دو صدایی بخوانند و پل آشتی و دوستی تازهای میان هنرمندان برقرار کنند؟
طی این هفته تلفن ها و ایمیل های زیادی از سوی خوانندگان عزیز مجله جوانان داشتیم که دستچینی از آنها را از نظرتان می گذرانیم .

***

منصوره پاکزاد
این خبرمرا بخود آورد، با خودم گفتم چرا نباید خوانندگان داخل و خارج روی صحنه با هم ظاهرشوند، آهنگهای مشترک بخوانند و رفاقت هنری خودرا به اثبات برسانند؟ اگر روزی من با خبر شوم، که مثلا در نوکیا تیاتر، یا استیپل سنتر، قرار است احسان خواجه امیری و امید یا معین با هم روی صحنه بخوانند من آن شب از صبح نمی خوابم و ما سالن را پر از جمعیت میکنیم.

ابی کاشانی
آیا روزی چنین اتفاق قشنگی می افتد؟ اینکه روزی داریوش و ابی و معین و اندی روی صحنه با خوانندگان درون ایران بخوانند، از آهنگهای هم بخوانند، از آهنگهای خاطره انگیز گذشته بخوانند.
من معتقدم اگر امروز در ایران صدها خواننده داریم، مدیون همین خوانندگان مقیم لس آنجلس هستیم، همین ها بودندکه موسیقی ایرانی را در طی سالها حفظ کردند، موسیقی خود را به داخل ایران فرستادند، صدایشان همه جا پیچید و نسل جوان علاقمند به خوانندگی شد، دیدیم که ابتدا صدها ابی، سیاوش، مهستی، امید و بیژن مرتضوی پیدا شد، بعد کم کم هرکدام راه خود را یافتند.
مهری کریم زاده
همیشه من در رویاهایم می دیدم، که خوانندگان محبوب خارج به ایران بروند و در سالن های بزرگ 100 هزار نفره برنامه اجرا کنند. یا حداقل درهای کیش گشوده شود و این خوانندگان در آنجا کنسرت هایی بگذارند، ولی حالا باخودم می گویم در همین امریکا، کانادا واروپا هم کنسرت هایی برپا شود، که خوانندگان درون و بیرون با هم بروی صحنه بروند. نظر من قشنگ ترین لحظه آن لحظه ای است، که خوانندگان محبوب داخل، وقتی به اینجا می آیند، از پیش گامان خود در امریکا دعوت کنندتا بروی صحنه بروند و با آنها حتی یک آهنگ بخوانند تا بیشتر در دل مردم جای بگیرند، تا ثابت کنند حرمت پیش کسوتان را دارند.

شیرزاد محب
خواندن این خبر مرا به فکر انداخت، که چقدر زیباست خوانندگان محبوب داخل ایران، با چهره های محبوب بزرگ در خارج روی صحنه بروند، مطمئن باشید این همکاری، یک انقلاب تازه در موزیک ایرانی بوجود می آورد، شاید همین همکاریها، دست اندرکاران هنر در داخل را به فکر وادارد که امکان اجرای برنامه چهره های محبوب خارج را در ایران یا حداقل در کیش فراهم سازند.

هوشنگ اوژن
من یقین دارم محبوب ترین خوانندگان داخل ایران بعد از چند کنسرت در شهرهای مختلف امریکا، کم کم برای مردم، کارشان معمولی و یکنواخت میشود. ولی اگر هنرمندان مقیم خارج دست همکاری به آنها بدهند و با خود خوانندگان داخل، با دعوت رسمی از این چهره های نامدار بروی صحنه، با آنها هم صدا شوند، دنیای کنسرت درخارج بکلی عوض میشود. من مطمئن هستم کوچکترین کنسرت در همین لس آنجلس و نیویورک وسانفرانسیسکو درسالن های 20 هزارنفره برگزار میشود.

سوسن امینی
به عقیده من اگر خوانندگان درون ایران که به خارج می آیند، تعهدی به مقامات درون نداده اند و اگر با دستورالعمل راهی نشده اند، بهترین اقدام شان دعوت از خوانندگان مقیم خارج برای صحنه کنسرت هایشان است و اگر چنین کردند، خواهند دید که چه اتفاق بزرگی می افتد. من بارها به دیدن کنسرت خوانندگان ترک، چینی، ویتنامی، ژاپنی، یونانی رفته ام و دیده ام که آنها با چه احترام و عشق و علاقه ای خوانندگان سرزمین خود را درخارج به روی صحنه ها می آورند و ضمن تجلیل از آنها، با آنها همصدا می خوانند.

1433-75