1679-11

1679-3

1679-4

15 آگوست بیستمین سالگرد رادیو ایران 670AM-KIRN است، رادیوی فارسی زبانی، که در پیوند جامعه ایرانی در شناساندن فرهنگ و هنر ایرانی در خارج به ویژه کالیفرنیای جنوبی نقش مهمی داشته است

***

20 سال پیش سال 1999 وقتی هاوارد کلمنسن و جیم کلمنسن، چند ایستگاه رادیویی موفق را اداره می کردند دربرخوردی کوتاه به شهبازیان اولین مدیربرنامه های رادیو، حرف از جامعه بزرگ فارسی زبان زدند و اینکه چرا یکی از ایستگاههای خود را به این جامعه ثروتمند، تحصیلکرده و موفق اختصاص نمیدهند وهمین سبب شد رادیو ایران 670AM با پخش موسیقی ایرانی کارش را شروع کند و سپس بمرور صدای خود را به گوش صدها هزار ایرانی برساند، ابتدا مدیریت عامل رادیو به جان پیلی داده شد که همراه با جیم کلمنسن رادیو را اداره می کردند و سپس دن کرادی جانشین او شد و اخیرا کین بیسکایا این مسئولیت را بعهده گرفته است.

1679-7

رادیو ایران با مدیریت افشین گرگین به دلیل سابقه طولانی رادیویی صاحب برنامه های مختلف شد وبا موفقیت پیش میرفت، آنروزها برنامه های پرطرفداری از رادیو پخش می شد از جمله برنامه دکتر فرهنگ هلاکوئی که سالها ادامه داشت و بنیان برنامه هایی گذاشته شد که هنوز بعضی از آنها ادامه دارد.
بعد از چند سال، مدیریت برنامه ها به حسین حجازی سپرده شد که او نیز شکل و شمایلی تازه به رادیو داد و از بسیاری از باتجربه ها دعوت به همکاری کرد، بعد دوباره افشین گرگین دعوت به همکاری شد که باز هم تحولاتی در برنامه ها بوجود آمد و مدتی بعد مدیریت برنامه ها به علیرضا حکمت شعار تحویل داده شد، که بدلیل سالها فعالیت در رادیو و ارائه برنامه کلوزآپ، با ایده های تازه ای وارد کار شد و دو سه برنامه پرطرفدار چون اخبار صبحگاهی، صبح بخیر لس آنجلس و اتاق خبر را اضافه کرد و به مرور به این برنامه افزود که درباره جزئیات آنها سخن می گوئیم، چون علیرضا شب و روز خود را در رادیو گذاشت و به گفته دوستانش خانه را فراموش کرده است.

1679-8

علیرضا حکمت شعار درباره ساختار برنامه ها، مجریان و تهیه کنندگان و ساعات شان توضیح کاملی داد که نشان از تنوع و حرفه ای بودن کادر رادیو می داد.
برنامه هایی که همه روز از دوشنبه تا جمعه با اخبار صبحگاهی با همکاری سحر امانی ارائه میشود، که مورد توجه کوچک و بزرگ است. برنامه صبح بخیرلس آنجلس از ساعت 6 تا 9 صبح روزهای وسط هفته با همکاری ساسان کمالی، حسین مجید و لیدا حنایی و مهمانان و همکاران ویژه رکسانا رستگار، پرویز قاضی سعید، گلاویژ معتمدی و رودی بختیار که خود برنامه مستقلی روزهای شنبه از این ببعد خواهد داشت. این برنامه هم با طرفداران پروپا قرص خود، بدون توقف پیش میرود.
بعد از برنامه ساعت پروفشنال ها، از ساعت 10 تا 12 برنامه رنگین کمان با حضور دو همکار با سابقه رادیو پرویز فیروزکار و طناز فتحی اجرا میشود که سالهاست طرفداران خود را در سراسر امریکا دارد و می کوشند از تنوع خاصی برخوردار باشد. برنامه Professional Hours تا ساعت 3 ادامه دارد و سپس مجله رادیویی 670 با اجرای دکتر مهدی آقازمانی اجرا میشود که شامل اخبار و رویدادهای داخل ایران همراه با پخش صدای آنها و مسائل پشت پرده جنجالی شان است. ساعت 4 نوبت برنامه اتاق خبر میرسد، که طرفداران بسیاری دارد و با اجرای زانیار کمانگر، بنفشه ستوده، آزیتا شهراز، فریده کاکاوند و سحر امانی همراه است و آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان را به اطلاع میرسانند.
بعد از یک سری برنامه ساعات پروفشنال ها، از ساعت 7 تا 9 شب سه شنبه تا جمعه، برنامه ریتم شب با همکاری آسیه ضیائی و فرشاد سینایی اجرا می شود که آخرین آهنگهای روز را با توجه به سلیقه های مختلف پخش می کنند و گاه با هنرمندان روز هم مصاحبه هایی به عمل می آورند.
ضمن اینکه دوشنبه ها از ساعت 7 تا 9 برنامه دنیای ورزش با اجرای مهرداد بحری و فرزاد مهری برای طرفداران همیشگی ورزش را با تفسیر و گزارش مستقیم همراه است و شامل رویدادهای ورزشی داخل وخارج است.

1679-9

9 تا 10 شب برنامه راه زندگی با حضور روانشناسان ارائه میشود، از 10 تا 30/10 کافه شبانه با اجرای پیمان همتی پور به گوش طرفداران اش میرسد. از ساعت 10 ونیم تا 11 شب، زهرا سروش با بهره از آثار نویسندگان نامدار، برنامه ای سرگرم کننده در قالب فرهنگی ارائه میدهد که طرفداران خاص خود را دارد.
جمعه ها برنامه پرطرفدار شهرزاد اردلان از با سابقه ترین چهره های رادیویی از ساعت 3 تا 5 بعد از ظهر پخش میشود که شامل مصاحبه، گزارش، موسیقی و خوانده و شنیده های فرهنگی- خانوادگی وهنری است و در میان خانواده ها بسیار گل کرده است. هما سرشار ژورنالیست برجسته روزهای شنبه برنامه خاص خود صبحانه با هما سرشار را از ساعت 8 تا 10 صبح اجرا می کند که با مصاحبه های ویژه، گزارشات حرفه ای و بهره از شخصیت های صاحب نام و حرفه ای، برنامه های ماندنی می سازد. از ساعت 10 تا 11 صبح دکتر پروین شهلاپور چهره دانشگاهی، برنامه گام به گام با دانش پژوهان جوان را که شامل اطلاعات تازه و کامل درباره دانشگاه ها، رشته های تحصیلی، بورس ها و همه زیروبم تحصیل در دانشگاه ها سخن می گوید.
شنبه ها از ساعت 4 تا 6، برنامه فرهنگی وهنری با تهیه و اجرای علیرضا حکمت شعار مدیریت برنامه های رادیو ارائه میشود که برای نخستین بار گفتگوهای اختصاصی با کارگردانان و بازیگران برجسته داخل ایران دارد که کمتر تن به مصاحبه میدهند و در ضمن نقد فیلم، معرفی فیلم های هفته، رویدادهای هنری، فرهنگی در دل این برنامه پرطرفدارجای دارد.
ساعت 6 تا 7 شنبه، بنفشه ستوده چهره پرطرفدار اخبار، برنامه خاص خود را در چارچوب فرهنگی وهنری بنام دریچه ارائه میدهد، که نظر طبقات مختلف بخصوص روشنفکران و جوانان را جلب کرده است. از ساعت 9 تا 12 شب شاهین کمالی با ایفای نقش های مختلف و تسلطی که به چند زبان دارد یک برنامه موزیکال مدرن بنام پرواز 670 را تهیه و ارائه میدهد که طرفداران خود را تا نیمه شب بیدار نگه میدارد.
یکشنبه ها 8 تا 9 صبح محمود افهمی برنامه خاص خود را با تکیه بر تاریخ و سنت ها تهیه و ارائه میدهد که قالب ویژه خود را دارد و بسیاری راجذب کرده است.
ساعت 9 تا 10 صبح تک شو 670، یک برنامه درباره تکنولوژی است که با اخبار واطلاعات روزهمراه است و بسیار سودمند و تاثیرگذار است.
یکشنبه ها ساعت 10 صبح برنامه جدید On Air با حضور رودی بختیار چهره معروف بین المللی تهیه و اجرا میشود که برای خیلی ها سورپرایزی است و در انتظار شنیدن برنامه هستند.
4 تا 6 برنامه سیاست و جامعه با تهیه و اجرای رضا گوهرزاد، یک برنامه سیاسی پرطرفدار است که هربار با چند چهره متخصص در این زمینه گفتگو می کند و هربار محتوای برنامه با گذشته تفاوت دارد.
6 تا 7 شب برنامه مرزهای دانش با همکاری علیرضا اکبری، کامران عابدینی، محمد نواب در قالب یک برنامه پژوهشی و دانشگاهی ارائه میشود.
7تا 9 شب برنامه هنری و فرهنگی هوای تازه، با همت پروین جوادی شامل مصاحبه با بزرگان موسیقی با طرفداران فراوان، سالهاست از رادیو پخش میشود و هنوز تازگی دارد.

1679-10

9 تا 11 شب برنامه صمیمانه با تهیه واجرای مهدی آقازمانی ارائه میشود که برنامه ای پراحساس توام با نکات مهم روز از دیدگاه یک ژورنالیست با سابقه است.

***

رادیو 670 در ضمن برنامه های ماهانه نیز دارد.
از جمله برنامه «افق های نوین پزشکی» با دکتر عطا ولی زاده و دکتربهمن بندری.
برنامه «همبستگی ادیان» با همکاری و همت دکترصادق نمازیخواه که محتوای بحث انگیزی دارد در دومین دوشنبه ماه از ساعت یک تا 2 بعد از ظهر پخش میشود.
یکشنبه ها هرماه یکبار برنامه پزشکی مجله سیب ارائه میشود و برنامه پزشکی دکتر زهرا آزادبادی که هردو برنامه محتوای پزشکی دارند.
ضمنا بعد از دو دهه فعالیت رادیو ایران علاوه بر موج متوسط 670AM مدتی است که از طریق موج FM 95.5 HD3 قابل دریافت است.

***

مجله جوانان تبریکی صمیمانه دارد برای دوستان و همکاران خوب مان، مدیران عامل و در واقع صاحبان رادیو هاوارد کلمنسن و جیم کلمنسن و مدیرعامل کنونی رادیو کین بیسکایا و مدیریت برنامه های رادیو علیرضاحکمت شعار و همه دوستان خوب مان در رادیو که صمیمانه می کوشند تا یک رسانه مسئول و محبوب را ارائه بدهند.