1471-35

1471-37

1471-38

1471-39

رادیو ایران 670KIRN ای ام روز پنجشنبه 13 ماه آگست آغاز هفدهمین سال گشایش خود را جشن گرفت. در یک بامداد 13 آگست سال 1999، ایرانیان شهر لس آنجلس صدای آشنایی به زبان فارسی را از فرستنده 670 شنیدند، و روزنامه لس آنجلس تایمز در بخش هنری خود تولد یک رادیوی فارسی زبان بروی موج ای ام را خبر داد، این رادیو به یک شرکت آمریکایی بنام لوتوس تعلق داشت که مدیرانش هاوارد کلمنسون و مدیر عامل رادیوی KIRN جان پیلی بودند، رادیو ایران هرچند کنجکاوی بسیاری از ایرانیان از اینکه این رادیو به کدام گروه، دسته، ایدئولوژی مرتبط است را برانگیخت، ولی نشان داد رادیوی مستقل و بدون وابستگی، یک رادیوی تجاری برای جامعه ایرانی است، بزودی KIRN جای خود را در جامعه ایرانی خارج از کشور باز کرد، همدم و همنشین مردم شد، رادیو دیگر تنها یک سرگرمی نبود بلکه یک آگاهی دهنده و آگاه کننده بود. بسیاری هر بامداد به نوایش برمی خیزیدند، و هر شامگاه با ترنم موسیقی اش به بستر می رفتند. رادیو همگام با خواسته های مردم پیش می رفت، رادیو صدای راستین مردم بود و از هرگونه جانبداری پرهیز می کرد، بازرگانان ایرانی و پیشه وران باورش داشتند و شناسایی کالایشان به رادیو ایران سپردند، جامعه با رادیو همگام بود و بسیار از آن آموختند. اینک 16 سال را پشت سر گذاشتیم.
16 سال که پستی و بلندی بسیار داشت و رادیو استوار ماند. یاران به پاخاستند و بزمی در سالگردش آراستند، یاد یاران دیرین را ارج گذاشتند، اکنون رادیو دگرگونی تازه ای یافته است علیرضای حکمت شعار جوان، خون تازه ای در رگهای برنامه ها جدید رادیو دمیده است، که اتاق خبر از آنهاست. یاران دیرین هر بامداد با کلام شیرین به خانه ایرانیان می آیند، ساسان کمالی، لیدا حنایی، حسین مجید در برنامه صبحگاهی صبح بخیر لس آنجلس روز را آغاز می کنند، و با حلاوت کلام آنرا می سازند، خبرهای بامدادی را نگار کرامتی به آگاهی می رساند، پرویز فیروزکار، طناز فتحی، رنگین کمانی از گفتارهای شیرین را تا نیمروز ارمغان می کنند، این کشتی پربار شادمانی را از سحر تا نیمروز سینا بیات سکان دار است، و پس از آگاهی های بازرگانی ساعت 3 صدای دلنشین آرمان یموتی، از ترانه و مسابقه شنوندگان را به سرپرده دوستی ها می برد، 4 نیمروز اتاق خبر با برنامه ویژه اش آغاز می شود، و یارانی چون ساناز رستگار، زانیار کمانگر، بنفشه سوده، نگار کرامتی، آزیتا شهراز، مهرداد حقیقی، وفا آذربهاری و لیدا حنایی، علیرضای حکمت شعار، قافله سالار اتاق خبر است. اتاق خبر تا ساعت 6 شامگاه تا روزهای پنجشنبه و جمعه 5 تا 6 شامگاه است، 7 شامگاه موسیقی شاد با فرشاد سینایی و ماوا آغازگر یک شب سرشار است ساعت 9 برنامه ویژه راه زندگی که آگاهی های لازم را روانشناسان به شنوندگان عرضه می کنند، کافه شبانه، را پیمان همتی بدرقه شامگاه دوستداران رادیو می کند.

1471-40

بامداد روزهای شنبه در ساعت 8 بامداد بسیاری صبحانه را با هما سرشار آغاز می کنند، و دوساعتی را از شهد کلام این بانوی فرهیخته و مهمانانش مشام جان را تازه می سازند، و دانش پژوهان جوان دانستنی های آموزش در دانشگاه ها را از دکتر پروین شهلا پور می آموزند پس از آگاهی های بازرگانی، و خبر برنامه کلوزآپ با علیرضا حکمت شعار از سینما می گوید، برنامه ایست که فقط سینما مایه حیات اش است و نه غیر، 6 شامگاه، دریچه، پنجره ای است بر ادبیات و گردشی در جهان، برنامه ای در شامگاه شنبه طراوت را برایتان ارمغان می آورد. برنامه ریتم شب تا پاسی از شب گذشته با ترنم ترانه پایان بخش ششمین روز هفته است، یکشنبه بشنو از نی، همراه با محمود افهمی از کوچه باغ های خاطره و ضرب المثل، حکایت زبان پارسی می گذاریم و عطر اقاقیای فرهنگ مردم می شنویم، آینه، با داریوش اقبالی آینه ی تمام نمای زندگی نوین خواهد بود، و سپس دانستنی های رایانه را سیامک کلهر به آموزش خواهد گذاشت. نیمروز یکشنبه در ساعت 4 نیمروز رضا گوهر زاد، از سیاست روز خواهد گفت و خبرهای زمانه را به چالشی تازه و آگاهی دهنده خواهد کشاند. مرزهای دانش را استادان و پژوهشگران ایرانی ارمغان می کنند، و در ساعت 7 هوای تازه جان تازه ای با نوای موسیقی راستین ایران به دوستداران می بخشد.
ساعت 9 شب صمیمانه، برنامه ایست از مهدی آقازمانی، که پایان بخشی لطیف و شنیدنی در آخر ساعات 54 ساعت آخر هفته و شبی پرستاره از فرهنگ ایران زمین، رادیو ایران از آغاز از پشتیبانی یاران بخش بازرگانی برخوردار بوده است کسانی که رگ حیات اقتصادی این رادیو برتوان آنها بوده است: تامیلا رخیده، وحید رستگار، ساحل آل منصور، سیما فاخری، آرش حفیظی، زهره لاله زاری، مدیریت بخش اداری از صدای نخستین آغاز کار رادیو با کلام اوست و یاری دهنده همیشه رادیو ایران بوده، پوپک مظفری، بخش فنی رادیو ایران را که به سرپرستی توانای سیامک ثابت ایمانی است، فرشاد بلندیان، سینا بیات، آرمین، آیدین هژیر عهده دارند.
جشن آغاز هفدهمین سالگرد رادیو، با صرف ناهار و برش کیک توسط دان کراتی، مدیرعامل رادیو ایران و با حضور جیم کلمنسون و هاوارد کلمنسون مالکان رادیو، علیرضا حکمت شعار مدیر برنامه های رادیو به شادمانی پایان گرفت. آرزوی اینکه سالیان سال رادیو ایران 670KIRN در خدمت مردم و جامعه برون مرزی باشد.
مجله جوانان تبریکی صمیمانه دارد برای مدیران، همه کارکنان زحمتکش و سختکوش رادیو ایران و با آرزوی پایداری شان.

1471-41

1471-42

1471-43

1471-44

1471-45

1471-46